Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Oeps kijk eens Eindeloosje:

In verzet komen WERKT! De prostesterende invasiërs van horrorcamping Heumensoord in Nijmegen mogen vertrekken naar gloednieuwe luxe units in Blauwestad Groningen (bij Winschoten linksaf). Waar het niet naar hout ruikt, en waar de bomen geen lawaai maken als het waait, en waar de kachel brandt. Met dank aan Lokale Omroep Gemeente Oldambt hebben we binnenkijkbeelden van de prachtige appartementjes in Nederland-Communistië. Niet verkeerd hoor, als gratis starterswoning. Er zal ook wel 6G WIFI zijn dus die aanzuigende beelden van Blauwestad zullen zsm in de kampen te Turkije te zien zijn. Iemand nog een vrijstaande woning kopen in Blauwestad? Kaveltje misschien?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 maart 2016 @ 17:28:

In verzet komen WERKT! De prostesterende invasiërs van horrorcamping Heumensoord in Nijmegen mogen vertrekken naar gloednieuwe luxe units in Blauwestad Groningen (bij Winschoten linksaf). Waar het niet naar hout ruikt, en waar de bomen geen lawaai maken als het waait, en waar de kachel brandt. Met dank aan Lokale Omroep Gemeente Oldambt hebben we binnenkijkbeelden van de prachtige appartementjes in Nederland-Communistië. Niet verkeerd hoor, als gratis starterswoning. Er zal ook wel 6G WIFI zijn dus die aanzuigende beelden van Blauwestad zullen zsm in de kampen te Turkije te zien zijn. Iemand nog een vrijstaande woning kopen in Blauwestad? Kaveltje misschien?

In feite zitten ze daar in een stervensduur mislukt project. Ik ben blij dat we nooit in de verleiding zijn gekomen daar een kavel te kopen want het was niks en het wordt niks.

Er wordt toch wel een volledige inrichting en een Mercedes bijgeleverd mag ik hopen?
verba volant, scripta manent.

Ik kwam 'm nèt plaatsen

http://www.rtvnoord.nl/ni ... t-voor-woonunit-in-Beerta

Mooi hè, ze gaan naar duizend man !!!!

Effe gauw bijbabbelen/borrelen ?, ik mis jullie !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2016 @ 17:39:

[...]

In feite zitten ze daar in een stervensduur mislukt project. Ik ben blij dat we nooit in de verleiding zijn gekomen daar een kavel te kopen want het was niks en het wordt niks.

Er wordt toch wel een volledige inrichting en een Mercedes bijgeleverd mag ik hopen?

In ieder geval heeft elk '' appartement'' een gasstel 4-pits.

Ze hebben wel eerst maaltijdvoorziening 3 x per dag.

Ben nu al benieuwd naar die uitgewoonde teringbende, die het ongetwijfeld gaat worden.

Wel lief dat ze het een weekje uitstellen ivm met de modder

En werken in Oldambt, het meest straatarme gebied van Nederland, geen baan te bekennen .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:liubi schreef op 02 maart 2016 @ 14:11:

[...]

Oezbekistan is een broeinest. Ik ga elk jaar naar de regio en elk jaar zie ik meer en meer vrouwen in hijaabs.Als je vrijwillig in een land woont waar mensen onthoofd worden, lijkt me dat niet zo'n probleem voor je. Daar ben je toch aan gewend?

Dammit. Wij proberen hier al een tijd achterstallige onderhoud door de woningbouwvereniging aangepakt te krijgen.

Doen ze niet. Te duur.

We pakken het dus helemaal verkeerd aan. Vanaf morgen in hongerstaking. Ofzo.
quote:Eindeloos schreef op 02 maart 2016 @ 17:42:

[...]

Ik kwam 'm nèt plaatsen

http://www.rtvnoord.nl/ni ... t-voor-woonunit-in-Beerta

Mooi hè, ze gaan naar duizend man !!!!

Effe gauw bijbabbelen/borrelen ?, ik mis jullie ! Ik pb je mijn nieuwe nummer ff
Behalve grassprietjes is er toch niks te doen in Blauwestad? (Zo heet het toch?)
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 maart 2016 @ 17:54:

[...]

Ik pb je mijn nieuwe nummer ffHeel graag lieverd, ik heb hier niks meer .!
quote:tvandattum schreef op 02 maart 2016 @ 17:56:

Behalve grassprietjes is er toch niks te doen in Blauwestad? (Zo heet het toch?)Zijn er niet nog wat waterpartijen? Beetje vissen en zo, slootje uitbaggeren. Nuttig.
quote:Eindeloos schreef op 02 maart 2016 @ 17:49:

[...]

In ieder geval heeft elk '' appartement'' een gasstel 4-pits.

Ze hebben wel eerst maaltijdvoorziening 3 x per dag.

Ben nu al benieuwd naar die uitgewoonde teringbende, die het ongetwijfeld gaat worden.

Wel lief dat ze het een weekje uitstellen ivm met de modder

En werken in Oldambt, het meest straatarme gebied van Nederland, geen baan te bekennen .Dus ook voor neurochirurgen, ingenieurs, tandartsen en advocaten is er geen werk? Wat een treurnis.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2016 @ 17:57:

[...]

Zijn er niet nog wat waterpartijen? Beetje vissen en zo, slootje uitbaggeren. Nuttig.

Gezellig....benieuwd hoe lang men het daar uithoudt...

We bekijken het positief. Plek zat in Nederland!
quote:Eindeloos schreef op 02 maart 2016 @ 17:56:

[...]

Heel graag lieverd, ik heb hier niks meer .!Done..
Kijk, in welke richting je het ook buigt, we zijn hier, als gewone mensen in Nederland, gewoon gigantisch de sjaak. Die immigranten komen hier echt niet massaal aan de bak. Niet alleen staan er nog 650.000 Nederlanders in de rij voor een baan, maar het merendeel van de immigranten heeft navenant geen opleiding, kan nauwelijks de eigen naam schrijven, en áls ze al een opleiding hebben is die zo mager of zo irrelevant dat ze daar hier niet mee aan de bak komen. Dus zoals de geschiedenis al heeft uitgewezen, komt het er gewoon op neer dat driekwart van deze mensen levenslang gaat zitten teren op een uitkering. En dat moet wel opgebracht worden, want dat geld komt niet uit de lucht vallen. Drie keer raden wie dat geld op mogen/moeten brengen. En natuurlijk zal dat ook weer gevolgen hebben voor Nederlanders die al, om welke reden dan ook, afhankelijk zijn van het sociale vangnet. Want vele varkens maken de spoeling wel steeds dunner. Iedereen die iets anders vertelt of gelooft, is in mijn ogen onrealistisch bezig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 02 maart 2016 @ 19:23:

Want vele varkens maken de spoeling wel steeds dunner. Iedereen die iets anders vertelt of gelooft, is in mijn ogen onrealistisch bezig.Correctie Pejeka, iedereen die iets anders verteld of gelooft, is in mijn ogen gewoon asociaal, en dat terwijl ze zichzelf verheven voelen boven degenen die kritisch zijn (van kijk mij eens goed voor een ander zijn/ over een enorm empathisch vermogen beschikken) maar die wel verplicht hier aan mee te betalen).
quote:Gisselle schreef op 02 maart 2016 @ 19:46:

[...]

Correctie Pejeka, iedereen die iets anders verteld of gelooft, is in mijn ogen gewoon asociaal, en dat terwijl ze zichzelf verheven voelen boven degenen die kritisch zijn (van kijk mij eens goed voor een ander zijn/ over een enorm empathisch vermogen beschikken) maar die wel verplicht hier aan mee te betalen).En dat niet alleen, vervolgens wordt de Nederlandse autochtone bevolking nogmaals ingepeperd dat ze vooral respect moeten hebben voor de islamitische medemens, die moet op elk gewenst moment op elke gewenste plaats op zijn matje kunnen vallen, vrouwen/meiden moeten vooral in élke situatie, ook in professionele omgevingen, hun hoofddoeken op kunnen houden, ook al is in dezélfde professionele situatie het dragen van hoofddeksels verboden voor anderen, desnoods passen we uniformen in openbare functies dusdanig aan dat er hoofddoeken in passen, ook al is dat in de landen van herkomst allang verboden, maar hiér moet het allemaal kunnen. Als ik een pasfoto laat maken voor mijn paspoort, is dat tegenwoordig een heel gedoe, want de oren moeten bloot en op één lijn, de ogen, andere gelaatstrekken, enz. Prima. Mijn Turkse collega echter gaat gewoon met een enorme hoofddoek op voor de camera zitten, zodat je alleen het puntje van haar neus en twee oogjes ziet (moet je wel goed kijken), en dát mag dan wél? Ben ik nou raar?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hoi. Ik ben asociaal, want ik ben het niet met Giselle eens. Ook niet met Pejeka, trouwens, vooral niet waar het pasfoto-eisen betreft. Maar die discussie hebben we al eens gevoerd. Voel je door mij verder niet gestoord, maar het is ook wel eens nuttig te lezen dat er mensen zijn die anders denken.
Niet iedereen hoeft het eens te zijn

Ik ben het niet eens met dat elke moslim over een kam gescheerd wordt. Elke moslim is slecht, wil alleen maar zn geloof verspreiden. Elke mannelijke moslim is een verkrachter, enz.
quote:barbaracartland schreef op 02 maart 2016 @ 20:18:

Hoi. Ik ben asociaal, want ik ben het niet met Giselle eens. Ook niet met Pejeka, trouwens, vooral niet waar het pasfoto-eisen betreft. Maar die discussie hebben we al eens gevoerd. Voel je door mij verder niet gestoord, maar het is ook wel eens nuttig te lezen dat er mensen zijn die anders denken.

Ik vind dat ook niet mbt hoofddoekjes.

Wel vind ik het teveel.

30.000 per jaar als max en mensen dan ook echt goed begeleiden bij integratie. Niet zoals nu. Dit zet zoveel kwaad bloed naar statushouders en daar is de overheid debet aan. Door dit complete gebrek aan visie of beleid.
Aboutaleb niet eens met aparte opvang homo's

HILVERSUM -

Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam is tegen een aparte opvang van homoseksuele asielzoekers. Dat zegt hij in het tv-programma College Tour, dat vrijdag wordt uitgezonden. De NOS heeft woensdag een kort fragment daarvan op de website gezet.

In de Tweede Kamer is dinsdag besloten dat er een aparte opvang moet komen voor onder meer homoseksuelen, christenen en ,,andere kwetsbare individuen.” PvdA'er Aboutaleb is het niet eens met zijn partij, die wel voor aparte opvang is, en sluit zich aan bij de visie van de VVD op dit onderwerp.

,,Niet doen. Ik vind het een heel slecht signaal, omdat je op die manier homo's vanaf dag één gaat isoleren.” Aboutaleb vindt dat je streng moet zijn ,,aan de andere kant.” ,,Van meet af aan moet je een harde grens trekken. Als dit is wat je wilt in dit land, moet je je ernstig afvragen of je hier terecht zit”, doelt hij op asielzoekers die bijvoorbeeld homo's belagen of buitensluiten in asielzoekerscentra. Hij vindt dat de Tweede Kamer het besluit moet heroverwegen.

College Tour wordt vrijdag om 21.10 uur op NPO 2 uitgezonden.

http://www.telegraaf.nl/b ... egen_aparte_opvang__.html

De enige verstandige PvdA'er. Wat een dwaas idee om homo's, christenen en andere kwetsbare groepen te isoleren van de rest. Degenen die zich schuldig maken aan geweld en aan pesterijen, moeten vanaf dag 1 weten dat in Nederland homo's, vrouwen, joden en alle niet-moslims dezelfde rechten hebben als moslims. Degenen die dat niet wensen te respecteren moet simpelweg asiel geweigerd worden en z.s.m. worden uitgezet. Wat een idioot land is dit wat een idioten zitten in Den Haag aan de knoppen.

Tofik heeft liever blauwe plekken want die gaan wel weer over en dat heeft dan in de Tweede Kamer gezeten.

Deze getalenteerde boekjesschrijver wachtgeldslurper noemt zichzelf financieel onafhankelijk. Woont nog bij zijn mammie in een sociale huurwoning en zit tegenwoordig als deskundige jankerd bij Pauw. Wat een weekdier is die kerel.
Waarom schrijf je dingen en streep je ze dan door?
Nou, je mag niet zomaar alles op Viva zeggen. De kans bestaat anders dat iemand je gaat staffen omdat je iets onaardigs zegt. Want u weet: de waarheid mag soms niet gezegd worden. Dat noemen ze ook wel censuur.
Maar waarom zou je het dan doorstrepen? Ik kan het toch gewoon lezen? En volgens mij mag er lustig gestaft worden: uiteindelijk bepaalt de mod van dienst of de opmerking(en) op dit forum mogen blijven staan. Dat heeft met censuur niet zoveel te maken, iedereen met een account hier kan weten dat bepaalde formuleringen/opmerkingen/uitingen hier niet gepost mogen worden.
quote:barbaracartland schreef op 02 maart 2016 @ 21:45:

Waarom schrijf je dingen en streep je ze dan door?Gewoon omdat ik het leuk vind om politiek correcte onzin belachelijk te maken.
Oh. Okay.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven