zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
@ uitzet hebben we ook nog niets voor. Wel wat vriendinnen en zussen die eventueel nog wel wat dingen aanbieden denk ik zo, maar verder nog niet echt over nagedacht Ikea prima en tweedehands wat mij betreft ook (even checken nog bij vriend wat hij daar van vindt )
Zoo, lekker druk! Weer welkom nieuwe meiden!

Mijn vriend weet dat ik hier schrijf. Toen ik het topic opende twijfelde ik eerst even, omdat het dan zo "echt" zou worden; maar hij zei dat ik het juist moest doen. En toen na het openen schreef eerst niemand, dus kwam ik sip bij hem dat er niemand in hetzelfde schuitje zat. Haha, nou dat bleek dus niet het geval.

Wij waren afgelopen weekend een lang weekend weg en daar hebben we spontaan besloten te beginnen!! Dus lieve meiden, wij zijn begonnen. Eerste paar dagen erg zenuwachtig gevoel gehad, maar inmiddels helemaal gewend aan het idee.

Ik hoop dat ik nog wel mag meeschrijven met jullie
Wow! Wat leuk Fleurdelis! Spannend! Lijkt mij in ieder geval heel erg leuk als je ons op de hoogte houdt

En dat zenuwachtige gevoel lijkt me ook heel erg logisch: nu is het ECHT
Mag ik nog even aansluiten bij dit clubje?

Wij stoppen eind mei met anticonceptie. ... en ik kan niet meer wachten!

Ik weet dat we best nog even kunnen wachten, maar ik kijk er zodanig hard naar uit dat het me wel fijn lijkt om hier over al die kriebels te kunnen praten (anders wordt mijn man helemaal gek, denk ik).

We zijn beiden bijna 27 en we hebben al twee kindjes. We gaan voor ons derde en laatste kindje. Ik vind het enorm spannend omdat dit echt de laatste keer is... Ik hoop er nu nog meer van te kunnen genieten.

Wat betreft de uitzet. Maak je daar maar niet druk over. Dat loopt wel los.

Bij mijn eerst hebben we alles geleend van vrienden en familie. Super handig want toen hadden we nog niet de ruimte om alles bij te houden voor een tweede dus eenmaal dat we het niet meer nodig hadden gaven we het gewoon terug.

Mijn tweede kindje kwam iets vroeger dan gepland en we zaten nog middenin een verhuis dus mijn vriend is nog snel de hoogstnoodzakelijk zaken gaan kopen toen ons kindje al geboren was.
Fleurdelis, wat leuk! En spannend! En heel leuk! Van mij mag je nog meeschrijven hier hoor!
En leuk dat je mee schrijft, Sue-x! Een derde kindje, wauw, heel leuk! En grappig om te lezen dat je dan nog steeds dezelfde kriebels en spanning hebt
Leuk fleurdelis hopelijk is het meteen raak voor jullie

Kwa uitzet Denk ik ook dat ik een complete babykamer 2e hands koop. Staan zulke mooie dingen tussen.

En andere dingetjes, rustig aan opsparen Denk ik.

En anders de 9 maanden beurs in 2017 waar ik dan hopelijk zwanger rond mag hobbelen😄

Welkom Sue-X
Lieve berichten meiden! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

Mijn vriend kwam laatst met het idee oudere meubels/2de hands bij elkaar te zoeken en dan opschuren en opnieuw verven! Dan is het meer een set qua stijl. Vind dat wel een leuk idee! Al vind ik alle winkels afgaan ook wel weer heul leuk, haha.

Spannend Sue, een 3de! Hoe oud/jong zijn je andere kindjes?
Ja, dat is zeker leuk Fleurdelis! Wij hebben ook al bedacht dat we waarschijnlijk een kast die nu in de woonkamer staat gaan gebruiken als kledingkast en dan zorgen we dat de rest van de meubels daarbij passen en een geheel vormen.
Wat leuk Fleur! Even snel een berichtje uit Italië ;) Nog even genieten van de heerlijke carpaccio's, gluhweintjes etc

Welkom nieuwe schrijfsters!

Man weet dat ik hier schrijf, ik vertel hem bijna alles

@namen, we hebben een lijstje met jongens en meisjesnamen, maar delen deze verder eigenlijk nooit met mensen in onze omgeving. Bang dat ze worden ingepikt

@uitzet, ik weet eigenlijk zeker dat we alles nieuw kopen. Ik heb het zelf niet zo op tweedehands, man ook niet. Ook voor ons huis alles nieuw gekocht en ergens vind ik het dan in onze situatie raar dat een baby het dan wel met tweedehands spullen moet doen. Verder geen oordeel over andere keuzes hoor, het voelt voor ons gewoon zo Het lijstje met uitzet + de bedragen staan al maanden op mijn laptop, idem de exceldocumenten met het minder werken en het KDV erin verwerkt.

Verder heel blij met het nieuws dat de NIPT vanaf 1-1-2017 in Nederland hoogstwaarschijnlijk wordt ingevoerd Mogelijk dat we toch uit moeten wijken naar België of Duitsland, mocht alles snel gaan als we in juni starten, maar och Voor een eventuele tweede zwangerschap dan

Sorry voor iedereen die ik ben vergeten! Ik zit mee te lezen, hebben beperkt WiFi hier, maar kon het niet laten om toch even te reageren Echt leuk Fleurdelis!
Mijn kindjes zijn 8,5 en 1. De oudste kan ook al niet meer wachten. Hij weet niet dat we deze zomer voor een derde willen gaan maar vraagt ons wel vaak of hij alsjebliiiieft nog een broertje of zusje krijgt.

Hij is een geweldige grote broer. Ik vind het best jammer dat hij geen broer/zus in dezelfde levensfase heeft. Hopelijk kunnen we onze jongste dat wel geven.

Veel succes Fleurdelis! Dat schilderideetje vind ik super leuk.
@ fleurdelis spannend zeg! Hoop dat het snel lukt voor jullie!

Ik ben ook gestopt met de pil. Nu een beetje aan het twijfelen of we het ook echt gaan proberen voor juni..
@Sue-x; gezellig Lijkt me ook wel heel apart als je al twee kindjes hebt en straks ook gaat vertellen dat ze dan ook een broertje of zusje krijgen

@Chantilly21_1: lekker genieten zeg! Hopelijk is het weer wat beter dan hier: veel hagel, regen en wind gehad vandaag! En dat excelgebeuren zie ik hier straks ook wel gebeuren; vriendlief is nogal van de lijstjes ed, dus dat komt ook wel goed!

@Leandro... als in, misschien eerder beginnen dan juni?
@ gecko we waren van plan om in juni echt te beginnen. Nu twijfelen of we het al eerder gaan proberen.
@ Fleurdelis: wat gaaf!! Hopelijk is het snel raak!
@ uitzet: bij ons gaat het een mengelmoesje van nieuw en tweedehands worden. Kinderwagen en maxi cosi wil ik bijvoorbeeld wel nieuw, maar commode mag ook prima tweedehands zijn. Hangt een beetje van het budget af wat we tegen die tijd hebben.

@ namen: die hou ik ook angstvallig geheim. Veel te bang dat iemand ze inpikt (heb tot nu toe de namen nog nergens anders in mijn nabije omgeving gehoord).
@ fleurdelis wat spannend! Heel erg benieuwd ik duim voor je.

@ uitzet. Ik denk dat wij ook voor tweedehandse spulletjes gaan. Ikea is ook prima wat ik zo zie. Tegen die tijd maar speuren. En stiekem hoop ik tegen die tijd wat van vriendinnen over te kunnen nemen.

Kinderwagen willen we wel nieuw of we moeten tegen een hele goede tweedehands aanlopen.

Van het weekend tijdens het kraamcadeau shoppen heeft vriendlief een rondje door de prenatal met een joolz gewandeld en was verkocht.

Lijstjes hebben we nog niet gemaakt als het zover is duik ik Excel in 😋

Net voorzichtig gezegd dat ik op dit forum zit. Gelukkig heeft hij me niet voor gek verklaard 😂
Jeetje, even een paar uur niet gekeken en heerlijk bij kunnen lezen van jullie geklets!!

@fleurdelis LEUKK😁😁 super veel suc6 en plezier met jullie babyavontuur hihi

@chantilly Geniet nog even van je vakantie!

En zéker van de carpaccio en wijntjes 😊

@leandro Wij hebben dat ook wel een beetje hoor. Maar qua tijd vinden wij rond de zomer wel het ideaalst. Stel je voor het is snel raak, zit ik dalijk op vakantie kotsend bij t ontbijt haha

@sue-x Welkom! Wat leuk dat je zo'n jonge moeder bent en je ervaringen met ons wil delen 😊
Lekker gezellig hier!

vanmiddag aan mijn vriend gevraagd wat hij vond van zo een intake bij de verloskundige, hij reageerde er best heel positief op eigenlijk tot nu toe geeft hij een stuk minder "tegengas" als dat ik in de eerste instantie gedacht had! (vriend heeft bindingsangst)

Zijn er hier ook dames die nog niet getrouwd zijn tegen de tijd dat de baby zou komen?

ik zou toch graag het liefst dan nog deze zomer gaan trouwen, het liefst voordat ik een baby-bump heb.

Merk wel dat mijn vriend daarin nog wel wat terughoudend is. nu zijn we ook nog niet zo heel lang bij elkaar. Maar trouwen lijkt me een minder grote stap dan kinderen..
Wij zijn niet getrouwd, wel een samenlevings contract. (Dat kunnen we dan met kinderen een geregistreerd partnerschap laten maken)

Wij zijn ook niet getrouwd als er kinderen zijn.

Hebben er zelf nu nog niet zo veel mee en vinden het meer 'zonde van het geld'.

Zouden we het alleen doen voor het feest haha

Lijkt me wel leuk als ons gezin compleet is en we lekker gespaard hebben te trouwen. Met de kinderen, als gezin. Maar dat duurt dus nog wel even, 😊
@gecko nee hij weet niet dat ik meeschrijf in dit topic, wel dat ik op dit forum zit!

@aanoniemous wat schattig van dat knuffeltje!

@Natas: herkenbaar als je weer zo'n berichtje krijgt. Ik wil dan ook. Of naja, denk dan vooral: waarom hebben wij ons leven nog niet zo op orde dat het kan.

@fleur: wat gaaf! En wat spannend!

@sue: welkom!

Namen: check! Hebben al een mooie lijst en top 3!

Intake kinderwens: zag toevallig laatst dat ze dat hier ook aanbieden maar ben als de dood dat ik daar dan bekenden tref. Misschien binnenkort wel een keer naar de huisarts ivm cyclus en geschiedenis pilgebruik.

Uitzet: ik ga ook maar eens een lijst maken om te zien hoeveel alles kost.

Zo, alles bijgelezen en hopelijk overal op gereageerd. Het is hier gezellig druk! Wel gek om mezelf nu officieel in de tabel te zien staan
We hebben gisteravond besloten om toch vanaf nu het te proberen. Ik ga niet temperaturen enzo, maar we gebruiken geen voorbehoedsmiddel meer. Zou iemand dit kunnen veranderen in de tabel? De reden van twijfel was de bruiloft. Maar toch besloten om te stoppen. Als het zo is voor de tijd dan is het ook welkom en anders hopelijk daarna. Nu begint wel het spannendste deel, na al die tijd van overdenken.

Wij gaan in juni trouwen.
@ Leandro: Spannend, echt heel leuk! Veel succes en hopelijk is het snel raak!
Oh Dames wat leuk !! Ben stiekem wel een beetje jaloers dat jullie al gaan beginnen hihi.

hoop dat het snel raak is voor jullie!!

@uitzet, nog niet over gehad eigenlijk maar we hebben beide niks op (goed) 2hands spul.

nog geen lijst gemaakt nee , wel globaal even gezocht hoe veel je ongeveer kwijt bent (kwam uit rond de 3000 euro)

@Aanoni , hier ook niet getrouwd en nog niet zo heel lang samen (Zelfde als jou dus)

persoonlijk vind ik ook dat kinderen een veel grotere stap is maar hij heeft al eens eerder aangegeven om voor trouwen gewoon nog niet klaar te zijn (en voor kinderen dan wel). Tja mannen hé.

@Chantily Fijne vakantie meid! geniet ervan en eet ook carpaccio voor mij mee

@Sue Welkom!

Die intake bij de verloskundige lijkt me ook rete interessant, zal eens kijken of er iets in de buurt is en het dan eens voorstellen thuis, ben benieuwd naar zijn reactie.
@Leandro Wij gaan ook in juni trouwen en gaan daarom ook daarna pas beginnen (ik ben als de dood dat ik anders niet in mijn jurk pas... maar ook wil ik gewoon mee kunnen doen met de champagne/wijn). Heb jij dit dan niet?

@uitzet Ik hou heel erg van het goedkoop op de kop tikken van supermooie meubels e.d. dus dat zal ik ook zeker gaan doen om de babykamer in te richten. Als ik bedenk hoeveel dat scheelt qua nieuw kopen is die keuze voor mij snel gemaakt.

Gisteren toevallig zei ik iets van "ik wil....blabla" onderwerp zou totaal niet over baby's gaan. Vult vriend me aan met "je wilt een baby?". So far de eerste keer denk ik dat hij zelf het onderwerp heeft aangehaald. Daarna nog een leuk gesprek gehad over babynamen e.d. dus vriend begint ook steeds meer aan het idee te wennen. Meisjesnamen vinden we makkelijker dan jongensnamen trouwens .

Ik ben wel benieuwd naar jullie namenlijstjes! Als je je lijstje wilt delen natuurlijk . Bij deze de onze:

jongen: tom, thijs, mason, bram

meisje: isa, tess, floor, saar, nora

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven