Kinderlaptop: ja of nee?
woensdag 29 oktober 2008 om 19:30
Tja, ineens is ie dus Mega afgeprijsd, de MegaMindy laptop die mijn dochter zo graag voor haar vierde verjaardag wil hebben.... Hier in huis heb ik al weken met de man een discussie of we haar wel of niet een kinderlaptop geven voor haar verjaardag. Ik vind het niet zo nodig, maar manlief vindt het iets van deze tijd. Wat vinden jullie?
donderdag 30 oktober 2008 om 09:38
ja hoor, gewoon doen! Is een leuke aanvulling. Dochter heeft voor haar 5e verjaardag een Clementoni kinderlaptop gekregen. We hadden deze gekozen omdat-ie een qwerty-toetsenbord heeft en ook veel spelletjes met cijfers/letters, dus errug leerzaam Ze is inmiddels 6, en ontdekt nog steeds spelletjes die ze toen niet kon, en nu wel.
Ze speelt er heel afwisselend mee, soms dagen achter elkaar, dan weer weken niet. Per keer meestal iets van een half uur, soms iets langer. Hoeven wij ons niet mee te bemoeien.
Ze heeft inmiddels ook een echte laptop (opgeknapt ouwetje), waar ze per dag een half uur achter mag van 5 tot half 6. Dat vergeet ze de helft van de tijd, omdat ze iets anders aan het doen is. Tekenen, knutselen, boekjes maken, lego, schooltje spelen met de knuffels, buiten spelen... het echte spelen wordt er echt niet door verdrongen hoor!
Ze speelt er heel afwisselend mee, soms dagen achter elkaar, dan weer weken niet. Per keer meestal iets van een half uur, soms iets langer. Hoeven wij ons niet mee te bemoeien.
Ze heeft inmiddels ook een echte laptop (opgeknapt ouwetje), waar ze per dag een half uur achter mag van 5 tot half 6. Dat vergeet ze de helft van de tijd, omdat ze iets anders aan het doen is. Tekenen, knutselen, boekjes maken, lego, schooltje spelen met de knuffels, buiten spelen... het echte spelen wordt er echt niet door verdrongen hoor!
donderdag 30 oktober 2008 om 10:00
Wat een onzin over "verpesten e.d.
Vertrouw wat meer op je kind, net wat bovenstaande vermeld, mijn zoon is nu negen, heeft ook een "kinderlaptop"gekregen toen hij vier werd, en nog speelt hij er wel eens mee. die dingen zijn hartstikke leerzaam! En over het algemeen, zijn kinderen per keer, sneller uitgekeken op dat ding, dan de tijdslimiet die je er voor gegeven had.
Zelfs als de televisie/computer de hele middag aanstaat, bijv als hij ziek is, "vliegt" tie nog van hot naar her, dan weer tekenen dan even op de computer, dan wil hij weer een speciaal programma zien, dan heeft tie zin om mij te helpen met iets...
Maar weinig kinderen zitten uuuuuren achtereen wezenloos te wezen voor de tv/computer e.d. zelfs als ze de kans krijgen.
Maar dat weet je als ouders toch het beste.
Vertrouw wat meer op je kind, net wat bovenstaande vermeld, mijn zoon is nu negen, heeft ook een "kinderlaptop"gekregen toen hij vier werd, en nog speelt hij er wel eens mee. die dingen zijn hartstikke leerzaam! En over het algemeen, zijn kinderen per keer, sneller uitgekeken op dat ding, dan de tijdslimiet die je er voor gegeven had.
Zelfs als de televisie/computer de hele middag aanstaat, bijv als hij ziek is, "vliegt" tie nog van hot naar her, dan weer tekenen dan even op de computer, dan wil hij weer een speciaal programma zien, dan heeft tie zin om mij te helpen met iets...
Maar weinig kinderen zitten uuuuuren achtereen wezenloos te wezen voor de tv/computer e.d. zelfs als ze de kans krijgen.
Maar dat weet je als ouders toch het beste.
donderdag 30 oktober 2008 om 10:11
Gewoon doen. Zwiepje krijgt er ook eentje op 5/12 (ik had een tweedehandse voor 4 euro gescoord, tja, die laat je dan niet liggen!). De winter is er al en het is fijn dat ze binnen dan ook iets kunnen doen behalve stuiteren en klagen dat ze niet buiten kunnen spelen. (en 20 keer mens erger je niet etc).
Ik zie er geen kwaad in. Zeker omdat ze heel leerzaam zijn.
Ik zie er geen kwaad in. Zeker omdat ze heel leerzaam zijn.