Kinderlaptop: ja of nee?
woensdag 29 oktober 2008 om 19:30
Tja, ineens is ie dus Mega afgeprijsd, de MegaMindy laptop die mijn dochter zo graag voor haar vierde verjaardag wil hebben.... Hier in huis heb ik al weken met de man een discussie of we haar wel of niet een kinderlaptop geven voor haar verjaardag. Ik vind het niet zo nodig, maar manlief vindt het iets van deze tijd. Wat vinden jullie?
woensdag 29 oktober 2008 om 19:33
Nee, heb zelf geen kinderen dus wellicht makkelijk gezegd maar ik zou geen kinderlaptop in huis halen en al helemaal niet voor een vierjarig kind. Tegenwoordig zitten kinderen al teveel achter de tv & computer, wat is er toch gebeurd met het buitenspelen wat in mijn jeugd zo gangbaar was. Jammer! En het zal iets van deze tijd zijn om een vierjarige al met een laptop op te zadelen maar je hoeft niet met alle dingen mee te gaan.
woensdag 29 oktober 2008 om 19:36
woensdag 29 oktober 2008 om 19:38
Jongste heeft er eentje van de teletubbies, ze had hem al voor haar tweede verjaardag en speelt er regelmatig mee. Ook oudste van 4 vind het nog leuk.
Die van ons is niet echt een laptop, maar meer een speeltje met veel knoppen in de vorm van een laptop. Ze kunnen er op twee manieren mee spelen:
Ze drukken op een knop en horen wat het is.of er verschijnt in het kleine schermpje iets en ze moeten dan op de bijbehorende knop drukken.De teletubbies is natuurlijk voor peuters, maar wellicht vind je dochter er eentje van mega Mindy leuk (en leerzaam)
Die van ons is niet echt een laptop, maar meer een speeltje met veel knoppen in de vorm van een laptop. Ze kunnen er op twee manieren mee spelen:
Ze drukken op een knop en horen wat het is.of er verschijnt in het kleine schermpje iets en ze moeten dan op de bijbehorende knop drukken.De teletubbies is natuurlijk voor peuters, maar wellicht vind je dochter er eentje van mega Mindy leuk (en leerzaam)
woensdag 29 oktober 2008 om 19:44
woensdag 29 oktober 2008 om 19:47
Het is toch niet of een kinderlaptop, of buitenspelen? Een kind heeft tijd genoeg om allebei te doen en nog wel meer ook hoor. Daar ben je toch zelf bij. Mijn dochter heeft er ook één, daar speelt ze denk ik twee keer per week mee ofzo.
De meeste kinderlaptops hebben leuke spelletjes op gebied van taal en rekenen. Leuk en leerzaam.
De meeste kinderlaptops hebben leuke spelletjes op gebied van taal en rekenen. Leuk en leerzaam.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

woensdag 29 oktober 2008 om 20:25
Het is geen probleem dat je haar nu al op de laptop laat voor een paar uurtjes per week, maar wat het probleem is, is dat het steeds gaat oplopen. Ze raakt nu al gewend aan het digitale en dat gaat met de jaren nou eenmaal meer in haar leven komen. Ik zie om me heen dat steeds meer kinderen hun fantasie om zelf te spelen verliezen omdat er veel meer kant-en-klaar speelgoed is (laptop, tv) waar je je niet voor hoeft in te spannen. Als je haar daar nu al aan laat wennen, dan schiet het erin voor je het weet en wil het kind steeds meer digitaal speelgoed.
Wat mega Mindy al niet kan doen
woensdag 29 oktober 2008 om 20:49
quote:droppertje schreef op 29 oktober 2008 @ 20:25:
Het is geen probleem dat je haar nu al op de laptop laat voor een paar uurtjes per week, maar wat het probleem is, is dat het steeds gaat oplopen. Ze raakt nu al gewend aan het digitale en dat gaat met de jaren nou eenmaal meer in haar leven komen. Ik zie om me heen dat steeds meer kinderen hun fantasie om zelf te spelen verliezen omdat er veel meer kant-en-klaar speelgoed is (laptop, tv) waar je je niet voor hoeft in te spannen. Als je haar daar nu al aan laat wennen, dan schiet het erin voor je het weet en wil het kind steeds meer digitaal speelgoed.
Gut o gut, de jeugd van tegenwoordig ook!
Welcome to the 21st century
Gut o gut, de jeugd van tegenwoordig ook!
Welcome to the 21st century
woensdag 29 oktober 2008 om 20:57
"Als dat kind dat nou graag wil......"'
Huh, dat kind is nog maar 3 en bepaald zelf al wat het krijgt?? Dan vraag ik me af wat je je kind nog wil geven op haar 8e, 12e of 16e verjaardag, die zal niet gauw tevreden zijn.... Ik vind dat je ze dan echt te veel verwent, door ze direct te geven wat ze willen. Laat ze eerst maar eens de waarde van geld kunnen inschatten....
Huh, dat kind is nog maar 3 en bepaald zelf al wat het krijgt?? Dan vraag ik me af wat je je kind nog wil geven op haar 8e, 12e of 16e verjaardag, die zal niet gauw tevreden zijn.... Ik vind dat je ze dan echt te veel verwent, door ze direct te geven wat ze willen. Laat ze eerst maar eens de waarde van geld kunnen inschatten....
woensdag 29 oktober 2008 om 21:02
woensdag 29 oktober 2008 om 21:03

woensdag 29 oktober 2008 om 21:20
Ik zeg doen! Ik heb niet zolang geleden een topic geopend over een kinderlaptop (of en welke leuk zijn) en ze krijgt er nu een van de Man Met De Baard. Dus niet van ons
En ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat je als je een kinderlaptop geeft je kind *verpest, *verwend, *de verdoemenis in helpt, *verslaafd maakt, *nooit meer laat buitenspelen, *je kind er 24/7 mee laat spelen.
Het is gewoon leuk. En een beetje leerzaam. En dan kun je als tegenhanger lekker biologische koekjes gaan bakken en die na een wandeling van 5 km door het bos opeten.
En daarna opwarmen bij de openhaard en lekker met de laptop spelen!
En ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat je als je een kinderlaptop geeft je kind *verpest, *verwend, *de verdoemenis in helpt, *verslaafd maakt, *nooit meer laat buitenspelen, *je kind er 24/7 mee laat spelen.
Het is gewoon leuk. En een beetje leerzaam. En dan kun je als tegenhanger lekker biologische koekjes gaan bakken en die na een wandeling van 5 km door het bos opeten.
En daarna opwarmen bij de openhaard en lekker met de laptop spelen!