Kinderlaptop: ja of nee?

29-10-2008 19:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, ineens is ie dus Mega afgeprijsd, de MegaMindy laptop die mijn dochter zo graag voor haar vierde verjaardag wil hebben.... Hier in huis heb ik al weken met de man een discussie of we haar wel of niet een kinderlaptop geven voor haar verjaardag. Ik vind het niet zo nodig, maar manlief vindt het iets van deze tijd. Wat vinden jullie?

Kinderlaptop: ja of nee?

Totaal aantal stemmen: 30

Onzin! Mijn kinderen spelen maar Mens-erger-je-niet! (17%)
Niet zo nodig, maar als kindlief het echt heel graag wil... (17%)
Het hoort bij het computertijdperk, dus waarom niet met vier (67%)
Nee, heb zelf geen kinderen dus wellicht makkelijk gezegd maar ik zou geen kinderlaptop in huis halen en al helemaal niet voor een vierjarig kind. Tegenwoordig zitten kinderen al teveel achter de tv & computer, wat is er toch gebeurd met het buitenspelen wat in mijn jeugd zo gangbaar was. Jammer! En het zal iets van deze tijd zijn om een vierjarige al met een laptop op te zadelen maar je hoeft niet met alle dingen mee te gaan.
4? Laptop? Nee!
Als je dochter hem graag wilt hebben, waarom niet? Je bent er altijd nog zelf bij, ze hoeft geen uren achter dat ding door te brengen? Bij mijn dochter (ook 4) hebben ze computers in de klas staan en doen daar ook opdrachtjes op... Die mega-Mindylaptop is toch vooral leerzaam?
Jongste heeft er eentje van de teletubbies, ze had hem al voor haar tweede verjaardag en speelt er regelmatig mee. Ook oudste van 4 vind het nog leuk.

Die van ons is niet echt een laptop, maar meer een speeltje met veel knoppen in de vorm van een laptop. Ze kunnen er op twee manieren mee spelen:

Ze drukken op een knop en horen wat het is.of er verschijnt in het kleine schermpje iets en ze moeten dan op de bijbehorende knop drukken.De teletubbies is natuurlijk voor peuters, maar wellicht vind je dochter er eentje van mega Mindy leuk (en leerzaam)
Mijn stiefzoontje heeft ook zo'n kinderlaptop. Hij vind het erg leuk en leert er veel van.

We proberen er wel op te letten dat hij niet te lang speelt.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ben het ermee eens dat het leerzaam is!

Mijn zoontje van 4 heeft er heel veel van geleerd (was er 1 van nijntje), kent inmiddels het alfabet, cijfers, herkent klanken/woorden. En dit alles op een hele speelse manier.

Juist kopen!!

En inderdaad niet te lang maar daar ben jezelf bij
Zo'n laptop is hartstikke leuk en leerzaam hoor. Gewoon doen.
Het is toch niet of een kinderlaptop, of buitenspelen? Een kind heeft tijd genoeg om allebei te doen en nog wel meer ook hoor. Daar ben je toch zelf bij. Mijn dochter heeft er ook één, daar speelt ze denk ik twee keer per week mee ofzo.

De meeste kinderlaptops hebben leuke spelletjes op gebied van taal en rekenen. Leuk en leerzaam.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mijn dochter van 3 speelt al spelletjes op onze laptop. Net als met de tv met mate. Maar het is echt van deze tijd, zelfs in de kleuterklas krijgen ze al 'les' met de computers.
ik zie het probleem ook niet zo. Je bent er zelf immers bij.
Dochter heeft een nijntje laptop, de simpelste, gekregen toen ze 2 was. Ze speelt er nog steeds regelmatig mee, het is inderdaad en buitenspelen en knutselen en ..........en...........en........

En als je dochter het nou zo graag wil.
Grappig, ik had allemaal tegenstanders verwacht! :-)

Kennen jullie de MegaMindy laptop? Ik vind die van V-tech er namelijk nog wel leerzaam uitzien, maar weet niet zo goed of die van MegaMindy dat ook is.
Het is geen probleem dat je haar nu al op de laptop laat voor een paar uurtjes per week, maar wat het probleem is, is dat het steeds gaat oplopen. Ze raakt nu al gewend aan het digitale en dat gaat met de jaren nou eenmaal meer in haar leven komen. Ik zie om me heen dat steeds meer kinderen hun fantasie om zelf te spelen verliezen omdat er veel meer kant-en-klaar speelgoed is (laptop, tv) waar je je niet voor hoeft in te spannen. Als je haar daar nu al aan laat wennen, dan schiet het erin voor je het weet en wil het kind steeds meer digitaal speelgoed.

Wat mega Mindy al niet kan doen
quote:droppertje schreef op 29 oktober 2008 @ 20:25:

Het is geen probleem dat je haar nu al op de laptop laat voor een paar uurtjes per week, maar wat het probleem is, is dat het steeds gaat oplopen. Ze raakt nu al gewend aan het digitale en dat gaat met de jaren nou eenmaal meer in haar leven komen. Ik zie om me heen dat steeds meer kinderen hun fantasie om zelf te spelen verliezen omdat er veel meer kant-en-klaar speelgoed is (laptop, tv) waar je je niet voor hoeft in te spannen. Als je haar daar nu al aan laat wennen, dan schiet het erin voor je het weet en wil het kind steeds meer digitaal speelgoed.

Wat mega Mindy al niet kan doen

Gut o gut, de jeugd van tegenwoordig ook!

Welcome to the 21st century
Wat ik dan weer belachelijk vind, is dat de kinders tegenwoordig naar afschuwelijke muziek met housebeats eronder luisteren! Wat is er mis met Kinderen voor Kinderen ??
"Als dat kind dat nou graag wil......"'

Huh, dat kind is nog maar 3 en bepaald zelf al wat het krijgt?? Dan vraag ik me af wat je je kind nog wil geven op haar 8e, 12e of 16e verjaardag, die zal niet gauw tevreden zijn.... Ik vind dat je ze dan echt te veel verwent, door ze direct te geven wat ze willen. Laat ze eerst maar eens de waarde van geld kunnen inschatten....
het is gewoon een speelgoed, waarmee ze zichzelf lekker kan vermaken en waar juist vaak leerzame spelletjes op staan. Leuk toch?

Zo leert ze figuren herkennen, letters herkennen enzovoorts, een beetje een aanvulling op een boekje, maar dan met irritante muziekjes erbij. Waarom niet dan?
Later is nu
Nee je koopt iets voor haar verjaardag wat ze minder graag wil, want je zou haar eens kunnen verwennen zeg..... Het gaat om een kinderspelletje hoor.... Ze vraagt toch niet om een pony, waarna TO direct naar de stoeterij draaft om haar dochter tevreden te stellen?
Oh en computerspelletjes zijn dan ook nog vaak goed voor de oog-handcoördinatie en soms ook voor ruimtelijk inzicht.
Later is nu
Siep, de Mega Mindy laptop heeft leuke spelletjes met cijfers en letters voor de leeftijd van je dochter nu. Die van Vtech is voor oudere kinderen, veel te ingewikkeld voor een kind van 4.
Jaaaaa, doen!

Dochter heeft een Dora laptop, hartstikke leuk en leerzaam, en tis echt niet dat ze er de hele dag mee bezig is. Af en toe pakt ze hem, de ene week wat vaker dan de andere, maar daar ben je als ouder nog altijd zelf bij!
Ik wilde vroeger ook graag zo'n kinderlaptop. Maar nooit gevraagd voor verjaardag/Sinterklaas. Nog altijd beetje spijt van.

Vond de spelletjes erop zó leuk.
Ik zeg doen! Ik heb niet zolang geleden een topic geopend over een kinderlaptop (of en welke leuk zijn) en ze krijgt er nu een van de Man Met De Baard. Dus niet van ons

En ik vind het zo'n onzin als mensen zeggen dat je als je een kinderlaptop geeft je kind *verpest, *verwend, *de verdoemenis in helpt, *verslaafd maakt, *nooit meer laat buitenspelen, *je kind er 24/7 mee laat spelen.

Het is gewoon leuk. En een beetje leerzaam. En dan kun je als tegenhanger lekker biologische koekjes gaan bakken en die na een wandeling van 5 km door het bos opeten.

En daarna opwarmen bij de openhaard en lekker met de laptop spelen!
en voor een lange reis in de auto/met de trein, zijn ze ook ideaal!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven