Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Bij een Brexit wil Frankrijk alle imigranten gewoon doorsturen naar Engeland....dus nu Engeland bij de EU hoort houden ze ze tegen, en als Engeland er niet meer bij hoort laten ze ze doorgaan?!?!?!?

Maar eh.....het ligt toch allang in de handen van de truckers? Als die er eentje meenemen krijgen ze 2000 euro boete!

dus wat doen die fransen dan nu?

Maar wat een kleinzielige vertoning weer vn Frankrijk
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Ja natuurlijk wil Samson ze ophalen....hij vliegt er toch uit, en zo kan hij nog effe een wit voetje halen bij Brussel en daar een mooi baantje versieren voor de rest van zijn leven!

Ach,ach, wat is er met de mentaliteit van de Partijvoordearmen gebeurd?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 03 maart 2016 @ 08:38:

Bij een Brexit wil Frankrijk alle imigranten gewoon doorsturen naar Engeland....dus nu Engeland bij de EU hoort houden ze ze tegen, en als Engeland er niet meer bij hoort laten ze ze doorgaan?!?!?!?

Maar eh.....het ligt toch allang in de handen van de truckers? Als die er eentje meenemen krijgen ze 2000 euro boete!

dus wat doen die fransen dan nu?

Maar wat een kleinzielige vertoning weer vn FrankrijkAls dat gebeurd moet Engeland de asieleisers gewoon meteen bij aankomst oppakken en weer droppen in Frankrijk..
quote:mienietjefietje schreef op 03 maart 2016 @ 08:38:

Ja. Dat noemen we politiek. Pressiemiddel om de UK toch maar echt binnen de EU te houden. Spierballentaal.
Wut? NAVO-chef: 'Putin en Assad gebruiken vluchtelingen om Europa te breken'

De NAVO. Wat je noemt, een organisatie waar je nogal ambivalente gevoelens voor kan ontwikkelen. Want natuurlijk is het een uitvloeisel van de coalitie die de wereld van het Duitse nazisme, Italiaanse fascisme, het Japanse Keizerrijk en de Sovjet-unie ontdeed. Waarvan akte. Maar waar het draait om Europa, en meer specifiek de EU-uitbreidingsdrang naar het Oosten, zijn de NAVO en EU twee handen op een buik. De NAVO communiceerde hun intentie immers al in 2008 (§23): "NATO welcomes Ukraine’s and Georgia’s Euro-Atlantic aspirations for membership in NATO. We agreed today that these countries will become members of NATO." Een dergelijke inlijving zou betekenen dat er geen enkel buffer-territorium meer ligt tussen Rusland en NAVO-landen. En natuurlijk zijn de VS altijd al een voorstander geweest van dat verenigde Europa. Immers, "Who do I call if I want to call Europe?" dixit Kissinger. Maar steeds vaker regent het enge persberichten. "NATO and the EU working closer together than ever before", bijvoorbeeld. En waarom zit de NAVO op hun Facebookpagina - soms zelfs als sponsored content - van die emo-Maidan youth-propaganda te pushen? Enfin, vragen. Maar nu lijkt de NAVO-chef, Supreme Allied Commander Europe and the head of the US European Command, General Philip Breedlove, een lijntje teveel van een Oekraïens menshandelmeisje gesnoven te hebben. "Together, Russia and the Assad regime are deliberately weaponising migration in an attempt to overwhelm European structures and break European resolve. (...) These indiscriminate weapons used by both Bashar al-Assad, and the non-precision use of weapons by the Russian forces, I can't find any other reason for them other than to cause refugees to be on the move and make them someone else's problem." Ja, nou, misschien heeft-ie daar best wel een pu... KOEKKOEK. Dit is gewoon je reinste, leugenachtige aluhoed-achtige anti-Russische bangmakerij. Assad heeft 1 doel: aan de macht blijven. Rusland heeft 1 doel: Assad aan de macht houden. Vluchtelingen zijn voor hen bijzaak. Daarbij begon de Russische interventie in Syrië pas op 30 september 2015. De vluchtelingencrisis begon al in 2014, en verergerde - voor september - in 2015. En dan nog iets. Als er iets werkelijk debet is aan het "overwhelming of European structures", dan is het wel Merkels islamitische lokroep, haar unilaterale schendingen van zowel het verdrag van Schengen als Dublin III, en de EU's voltooide onvermogen de eigen buitengrenzen te bewaken tegen economische migranten. Dit is geen migratiecrisis, het is beleid. Maar goed, Breedlove, neem er snel nog eentje, straks zit ze in een visumvrij busje naar Scheveningen.

http://www.geenstijl.nl/m ... _snuifsnuif.html#comments
We zullen toch echt weer ouderwets aan de grens moeten gaan controleren. Marokkanen die hier zo komen binnenwandelen zijn niet eens uitzetbaar. Niemand zit te wachten op illegalen die in de criminaliteit belanden. Marokko werkt niet mee aan het terugnemen van illegale Marokkanen. Lijkt mij een reden op per direct alle uitkeringen, zoals kinderbijslag e.d. naar Marokko stop te zetten om zo de druk op Marokko op te voeren. Wat is het toch een slappe hap hier.

We kunnen in ieder geval concluderen dat van alle "asielzoekers" die nu binnenkomen er bijna niemand zal vertrekken. Of ze krijgen een huis met uitkering of ze belanden in de illegaliteit. Wat krijgen we zo toch een fijne samenleving. Over een paar jaar moet iedereen een hoog hek om zijn huis neer laten zetten voor de veiligheid. Van de overheid hoeven we niets meer te verwachten.

http://www.telegraaf.nl/b ... an_niet_uitzetbaar__.html
quote:Pientjexxxx schreef op 03 maart 2016 @ 09:19:

We zullen toch echt weer ouderwets aan de grens moeten gaan controleren. Marokkanen die hier zo komen binnenwandelen zijn niet eens uitzetbaar. Niemand zit te wachten op illegalen die in de criminaliteit belanden. Marokko werkt niet mee aan het terugnemen van illegale Marokkanen. Lijkt mij een reden op per direct alle uitkeringen, zoals kinderbijslag e.d. naar Marokko stop te zetten om zo de druk op Marokko op te voeren. Wat is het toch een slappe hap hier.

We kunnen in ieder geval concluderen dat van alle "asielzoekers" die nu binnenkomen er bijna niemand zal vertrekken. Of ze krijgen een huis met uitkering of ze belanden in de illegaliteit. Wat krijgen we zo toch een fijne samenleving. Over een paar jaar moet iedereen een hoog hek om zijn huis neer laten zetten voor de veiligheid. Van de overheid hoeven we niets meer te verwachten.

Dat illegalen niet vertrekken, is niks nieuws hoor.

De commissie toezicht uitzettingsbeleid is uitermate kritisch over het uirzettingsbeleid: gebeurt amper vanwege de regelgeving in nederland. Is altijd een wassen neus geweest, dat uitzettingsbeleid.

Aleen wordt dat nu af en toe wat duidelijker.

Het werkt niet.

Zoals eigenlijk niks echt werkt. Deze crisis is niet in akkoorden of beleid te vangen. Maar ambtenaren weten niks anders. Hebben ook totaal geen weet van hoe de wereld eruit ziet of werkt.

Overigens belanden illegalen niet per definitie in de illegaliteit. Sommigen wonen bij familie, heel veel worden uitgebuit of geëxploiteerd (prostitutie, malafide uitzendbureaus etc) en anderen gebruiken kleine criminaliteit (brood/drinken) om simpelweg in leven te blijven.
quote:tvandattum schreef op 03 maart 2016 @ 09:26:

[...]

Dat illegalen niet vertrekken, is niks nieuws hoor.

De commissie toezicht uitzettingsbeleid is uitermate kritisch over het uirzettingsbeleid: gebeurt amper vanwege de regelgeving in nederland. Is altijd een wassen neus geweest, dat uitzettingsbeleid.

Aleen wordt dat nu af en toe wat duidelijker.

Het werkt niet.

Zoals eigenlijk niks echt werkt. Deze crisis is niet in akkoorden of beleid te vangen. Maar ambtenaren weten niks anders. Hebben ook totaal geen weet van hoe de wereld eruit ziet of werkt.

Overigens belanden illegalen niet per definitie in de illegaliteit. Sommigen wonen bij familie, heel veel worden uitgebuit of geëxploiteerd (prostitutie, malafide uitzendbureaus etc) en anderen gebruiken kleine criminaliteit (brood/drinken) om simpelweg in leven te blijven.

Als ik de cijfers van criminaliteit onder legale Marokkanen bekijk dan word ik daar al niet vrolijk van, dus ik kan mij een voorstelling maken van hoe die cijfers eruit zullen zien onder illegale Marokkanen. Je hebt het niet over illegale Chinezen die in één of ander restaurant werken; het gaat over een totaal andere groep.

Daarnaast het bericht dat het aantal daklozen de laatste jaren enorm is gestegen. Met name het aantal daklozen met een niet-westerse achtergrond. We zakken zo langzamerhand af naar een tweede of derde wereldland.
quote:Pientjexxxx schreef op 03 maart 2016 @ 09:34:

[...]

Als ik de cijfers van criminaliteit onder legale Marokkanen bekijk dan word ik daar al niet vrolijk van, dus ik kan mij een voorstelling maken van hoe die cijfers eruit zullen zien onder illegale Marokkanen. Je hebt het niet over illegale Chinezen die in één of ander restaurant werken; het gaat over een totaal andere groep.

Daarnaast het bericht dat het aantal daklozen de laatste jaren enorm is gestegen. Met name het aantal daklozen met een niet-westerse achtergrond. We zakken zo langzamerhand af naar een tweede of derde wereldland.

En die cijfers zijn in het echt nog veel hoger. Men weet niet hoeveel dak-en thuislozen er zijn.

We zakken echt niet af, maar op deze wijze doorgaan is mijns inziens grote problemen creëeren.

Volgens mij zijn antillianen nog altijd koploper in de criminaliteit. Groot verschil: dat werd altijd benoemd en strikt beleid op gemaakt.

Maar dat de problemen toe zullen nemen, vind ik ook. Alleen neem ik het de overheid/regering kwalijk.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2016 @ 23:26:

[...]

Blauwe Stad was toch al een fiasco lijkt me. Je woont daar volkomen verlaten en dat zullen asielzoekers die daar gehuisvest worden ook niet leuk vinden, geen winkelcentrum, geen uitgaansgelegenheden, geen jonge vrouwen want Blauwe Stad is bedacht voor senioren.

Ja het kwam niet echt van de grond, je zit 5 km van Winschoten centrum af station en bushaltes.

Er staan wel wat mooie huizen kavels zijn er voor 85.000 euro . Voor 350.000 woon je daar vrijstaand .
Dit vond ik op Facebook

Duurt maar 1.5 minuut maar ijzersterk

Welkom dames en heren bij een nieuwe aflevering van pseudo-Batman! KNAL! BAM! POW! KAPAF! In je f*cking gezicht ongekozen E.U. lulhannes mister Donald Tusk! Want Bondskanselier van Oostenrijk Werner Faymann slaat Donald Tusk in no-time K.O. met twee pejoratieve opmerkingen die tevens als boodschap doorgegeven dienen te worden aan Jean-Claude "brillie vanilli" Juncker en zijn ondemocratische maffiaclan in Brussel: 1. Oostenrijk is GEEN wachtkamer voor Duitsland. 2. Wir schaffen das NICHT motherf*cker!!!

Kudos dus voor de Oostenrijkers! Daar kunnen ze wel mee thuiskomen en daar kunnen wij nog héél veel van leren: namelijk gewoon een paar ballen groeien en je bek opentrekken

https://fbcdn-video-a-a.a ... a9d84097b4842778e0cde879b

.

Bondskanselier van Oostenrijk Werner Faymann
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 03 maart 2016 @ 10:37:

Dit vond ik op Facebook

Welkom dames en heren bij een nieuwe aflevering van pseudo-Batman! KNAL! BAM! POW! KAPAF! In je f*cking gezicht ongekozen E.U. lulhannes mister Donald Tusk! Want Bondskanselier van Oostenrijk Werner Faymann slaat Donald Tusk in no-time K.O. met twee pejoratieve opmerkingen die tevens als boodschap doorgegeven dienen te worden aan Jean-Claude "brillie vanilli" Juncker en zijn ondemocratische maffiaclan in Brussel: 1. Oostenrijk is GEEN wachtkamer voor Duitsland. 2. Wir schaffen das NICHT motherf*cker!!!

Kudos dus voor de Oostenrijkers! Daar kunnen ze wel mee thuiskomen en daar kunnen wij nog héél veel van leren: namelijk gewoon een paar ballen groeien en je bek opentrekken

Bondskanselier van Oostenrijk Werner Faymann Oostenrijk en de Visegrad-landen hebben tenminste wel de ballen om eigen land en bevolking te beschermen. Dat in tegenstelling tot Merkel, Rutte, Juncker, Schulz, Verhofstadt en al die andere hotemetoten. Die sturen Europa rechtstreeks de vernieling in met hun roekeloze gedrag.
quote:MarianneDavids schreef op 02 maart 2016 @ 18:00:

[...]

Dus ook voor neurochirurgen, ingenieurs, tandartsen en advocaten is er geen werk? Wat een treurnis.

Erg hè, 1 troost Marianne, Beerta heeft nog 2 sexclubs die operationeel zijn. En Winschoten 3.

Jaja ik weet dat het niet mag, maar als de nood onhoudbaar wordt kunnen ze terecht.

Mits ze welkom zijn natuurlijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hollebollegijs schreef op 03 maart 2016 @ 10:37:

Dit vond ik op Facebook

.

Bondskanselier van Oostenrijk Werner Faymann

Wàt een kerel,.....................

En hier moeten wij het mee schaffen

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
[quote]Eindeloos schreef op 03 maart 2016 @ 11:50:

[...]

O alsjeblieft, doe dat nou niet. Ik vind het elke keer zo schrikken als ik het schoothondje van Merkel zie met die domme grijns.
quote:pejeka schreef op 02 maart 2016 @ 19:58:

[...]

En dat niet alleen, vervolgens wordt de Nederlandse autochtone bevolking nogmaals ingepeperd dat ze vooral respect moeten hebben voor de islamitische medemens, die moet op elk gewenst moment op elke gewenste plaats op zijn matje kunnen vallen, vrouwen/meiden moeten vooral in élke situatie, ook in professionele omgevingen, hun hoofddoeken op kunnen houden, ook al is in dezélfde professionele situatie het dragen van hoofddeksels verboden voor anderen, desnoods passen we uniformen in openbare functies dusdanig aan dat er hoofddoeken in passen, ook al is dat in de landen van herkomst allang verboden, maar hiér moet het allemaal kunnen. Als ik een pasfoto laat maken voor mijn paspoort, is dat tegenwoordig een heel gedoe, want de oren moeten bloot en op één lijn, de ogen, andere gelaatstrekken, enz. Prima. Mijn Turkse collega echter gaat gewoon met een enorme hoofddoek op voor de camera zitten, zodat je alleen het puntje van haar neus en twee oogjes ziet (moet je wel goed kijken), en dát mag dan wél? Ben ik nou raar?

Weer eens

quote:Pientjexxxx schreef op 03 maart 2016 @ 09:19:

En die uitkerings korting is nog in de maak.

Plus geldt alleen voor nieuwe gevallen !

Weduwe in onderstaand filmpje is in de 20.

Krijg ANW.

Sowieso tot haar baby 18 jaar is 1600 Netto per maand excl. vakantiegeld.Incusief Kbijslag.

Is over pakweg 40 jaar, .E1056000 JA 6 cijfers achter de 1.............................het betaalt uit tot je 65e of hertrouwen.

De regeling was eenzijdig aangepast maar daar heeft Marokko een stokje voor gestoken.

Nu weer op het nivo, alleen voor nieuwe gevallen een korting.

Plus dat ze de regels schendt want met een weduwe uitkering màg je niet samenwonen ook niet met je ouders.

Dan wordt de uitkering gekort of opgeschort.

Hebben ze in Marokko poep aan

Tv'' s als voetbalvelden aan de muur.

Prachtig huis.

Die man heeft hier misschien 1 jaar gewerkt.

Met zo'n inkomen is die vrouw schatrijk in Marokko, kun je ook wel aan het huis en de inrichting zien.

Alle stoffen komen echt niet van de Dappermarkt.

Kosten 1 millioen euro.

All is possible in de B.V. Gekke Henkie.

En het bureau wat ze helpt met protest in Marokko wordt gesteund met Nederlandse subsidie.

Kijk en huiver.

https://www.youtube.com/watch?v=IWY-HT6P2Yk
quote:Eindeloos schreef op 03 maart 2016 @ 11:50:

[...]

[afbeelding]

Ik heb een zwak voor Halbe

quote:MalleBabbe1 schreef op 03 maart 2016 @ 12:25:

[...]

Ik heb een zwak voor Halbe

[afbeelding]Ik ook
quote:malu3 schreef op 03 maart 2016 @ 11:54:

[quote]Eindeloos schreef op 03 maart 2016 @ 11:50:

[...]

O alsjeblieft, doe dat nou niet. Ik vind het elke keer zo schrikken als ik het schoothondje van Merkel zie met die domme grijns.Sorry Malu
quote:Eindeloos schreef op 03 maart 2016 @ 12:26:

[...]

Ik ook Merkel het project X meisje
Merkel heeft een hekel aan Duitsland en Duitsers?

https://www.youtube.com/watch?v=UYOXAG9S0lw
Vanochtend op de radio1 asielzoekers moeten op een plek gehuisvest worden waar ook werk gelegenheid is zodat mensen ook aan een baan kunnen komen. En niet in een uitkering blijven zitten.

Dan moet je ze vooral in Blauwe stad wegzetten. Maar waar is werk dan komen dagelijks meer werklozen bij .
quote:Superhuisvrouw schreef op 03 maart 2016 @ 13:10:

Vanochtend op de radio1 asielzoekers moeten op een plek gehuisvest worden waar ook werk gelegenheid is zodat mensen ook aan een baan kunnen komen. En niet in een uitkering blijven zitten.

Dan moet je ze vooral in Blauwe stad wegzetten. Maar waar is werk dan komen dagelijks meer werklozen bij .

Ja ik hoorde het, statushouders zouden Polen, Roemenen etc. moeten vervangen in o.a. de Efteling

Zo'n plan waar je nooit meer iets van hoort
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 03 maart 2016 @ 13:10:

Dan moet je ze vooral in Blauwe stad wegzetten. Maar waar is werk dan komen dagelijks meer werklozen bij .Mooi streven natuurlijk, al vraag ik me wel af hoeveel werk er daadwerkelijk is met alle Nederlandse werklozen die er al zijn, plus dat veel vluchtelingen de taal nog niet goed spreken, en misschien niet zoveel aansluitende diploma's hebben? Volgens mij verdwijnt er ook steeds meer ongeschoold werk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven