Het stamcafé VI

26-02-2016 20:32 3019 berichten
De zesde editie alweer van onze onvolprezen stamkroeg! Dit keer is het thema, op speciaal verzoek van onze Olle Grieze, Hoog. We bevinden ons in de allerhoogste Irish Pub ter wereld, gevestigd in Namche Bazaar (Nepal) op zo'n 3460 meter boven NAP.

Het uitzicht is trouwens ook niet te versmaden:

Klein stukkie lopen en je zit zomaar op zo'n 8850 meter boven NAP, dat is pas echt Hoog!

Afgezien van de locatie is er in onze kroeg gelukkig nog niks veranderd. Zuigen mag, maar alleen stof. En mocht je de aanvechting krijgen ruzie te maken, open dan lekker een eigen topic of voeg mekaar gezellig toe op FB.

Genoeg geluld, het eerste rondje is van Leo, Star, Yas en ik-zei-de-gek!
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 07 maart 2016 @ 02:09:

Hats, Sissi had geen nare stiefmoeder maar een nare schoonmoeder. En dat was weer de zus van haar moeder dus ook haar tante. Elisabeth en Der Kaiser waren volle neef en nicht. Al generaties lang trouwden de Habsburgers en Wittelbachers eerste graads familie met elkaar. Geen wonder dat er zoveel mafklappers in die familie waren. Sissi zelf was een zwaar anorectische psychisch gestoorde neuroot. Het was niet zoals in de fillums Jahaaaaaaaaa ;)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:elfje12 schreef op 07 maart 2016 @ 09:12:

[...]

Mijn "nasi" is zoooo simpel, maar wel lekker.

Panklare zilvervliesrijst

paprika

taugé

champignons

ketjap manis

en een gebakken ei

Ah, cool.

Jij koopt de rijst dus al gekookt?
Sissi was ook helemaal niet zo aardig als ze in de films doet voorkomen.
Kipfiletljes marineren in sambal oelek, ketjap manis, knof en een beetje tomatenpuree gemarineerd. Rijst ruim van te voren koken, krijg je een mooie korrel van als je het bakt.

spitskool prei, uitje in de (knoflook)olie. Rijst meebakken. Wat djahé en djinten erdoor, nog wat ketjap asin erbij en nog een lik sambal brandal.

Eitje erop, klaar.
quote:Eleonora-1 schreef op 07 maart 2016 @ 09:15:

[...]

Ah, cool.

Jij koopt de rijst dus al gekookt?Ja dat vroeg ik me ook af.
quote:Eleonora-1 schreef op 07 maart 2016 @ 09:15:

[...]

Ah, cool.

Jij koopt de rijst dus al gekookt? Ja, is makkelijk. Alleen verkoopt helaas niet elke supermarkt het meer. En anders moet je rijst koken, laten afkoelen en dan kun je het wokken/bakken.
Ikvind het totaal niet boeiend hoe ze echt was, ik zwijmel lekker bij de films.
quote:hatsetats schreef op 07 maart 2016 @ 09:18:

Ikvind het totaal niet boeiend hoe ze echt was, ik zwijmel lekker bij de films.

Ik ook hoor en gewoon blijven doen!

Ik was vorig jaar in het Sissi Museum in Wenen. Zo mooi! Maar daar werd wel duidelijk dat ze dus niet zo aardig was in het echt.
quote:hatsetats schreef op 07 maart 2016 @ 09:16:

Kipfiletljes marineren in sambal oelek, ketjap manis, knof en een beetje tomatenpuree gemarineerd. Rijst ruim van te voren koken, krijg je een mooie korrel van als je het bakt.

spitskool prei, uitje in de (knoflook)olie. Rijst meebakken. Wat djahé en djinten erdoor, nog wat ketjap asin erbij en nog een lik sambal brandal.

Eitje erop, klaar.Doe je vingerkootje water bij de rijst? Krijg je losse korrels? Bij mij plakt het elke keer grr. Ik heb een theedoek geprobeerd en aluminium folie beide werken niet.
http://www.lassie.nl/rijstwijzer/pankla ... liesrijst/
quote:Ttass28 schreef op 07 maart 2016 @ 09:21:

[...]

Doe je vingerkootje water bij de rijst? Krijg je losse korrels? Bij mij plakt het elke keer grr. Ik heb een theedoek geprobeerd en aluminium folie beide werken niet.Dat probleem van het plakken herken ik zelf ook. Heel irritant!
Heel erg maar ik heb zilvervliesrijst van t eigen merk van de hoogvliet en die is prima ;)
Ok, ik ga kijken.

Ik ga naar de jumbo. Eens zien wat ze daar hebben.
quote:hatsetats schreef op 07 maart 2016 @ 09:25:

Heel erg maar ik heb zilvervliesrijst van t eigen merk van de hoogvliet en die is prima ;)Lekker boeien! Zolang hij maar lekker is, is het goed toch
Ja prei, en ik doe ook ui en lente ui. Fijn gesneden, op het laatst. Er door roeren. Dus niet bakken, dat ze lekker stevig blijven.
quote:Eleonora-1 schreef op 07 maart 2016 @ 09:26:

Ok, ik ga kijken.

Ik ga naar de jumbo. Eens zien wat ze daar hebben.Ik ben benieuwd waarmee je thuis komt
quote:yasmijn schreef op 07 maart 2016 @ 02:09:

Hats, Sissi had geen nare stiefmoeder maar een nare schoonmoeder. En dat was weer de zus van haar moeder dus ook haar tante. Elisabeth en Der Kaiser waren volle neef en nicht. Al generaties lang trouwden de Habsburgers en Wittelbachers eerste graads familie met elkaar. Geen wonder dat er zoveel mafklappers in die familie waren. Sissi zelf was een zwaar anorectische psychisch gestoorde neuroot. Het was niet zoals in de fillums

Dat wisten Hats en ik natuurlijk wel, maar we vergisten ons simultaan, voor wat betreft de schoonmoeder/stiefmoeder.

Voor de rest: wat leuk dat iemand hun familiegeschiedenis zo goed kent! Ik heb ook weleens gelezen dat de moeder van FJ lang niet zo gemeen was als de film deed voorkomen. En hun historie is echt triest. Ze had beter met een leuke Beierse landadelman kunnen trouwen, dan was ze niet mallotig geworden van het hofprotocol. Ze was toch ook familie van die gekke Ludwig van Neuschwanstein? Ook al zo'n bijzondere mijnheer.
quote:elfje12 schreef op 07 maart 2016 @ 09:23:

[...]

Dat probleem van het plakken herken ik zelf ook. Heel irritant!Enorm ook al was ik de rijst van te voren plakt nog steeds.
BC, als er iemand iets weet (veel!)van de geschiedenis van de Europese koningshuizen, ben ik dat

Van allemaal.

Le, nasi moet met stukjes speklap en garnaaltjes. En trassi.
De verkering mág geen speklappen Yas, van zijn Lieve Heer...
O ja

Dan maar kip.
quote:yasmijn schreef op 07 maart 2016 @ 09:42:

BC, als er iemand iets weet (veel!)van de geschiedenis van de Europese koningshuizen, ben ik dat

Van allemaal.

Le, nasi moet met stukjes speklap en garnaaltjes. En trassi.Wat leuk! Ik was heel teleurgesteld in hoe lelijk sommige prinsen en prinsessen bleken te zijn. Zo oppervlakkig ben ik helaas. Vooral Don Carlos (het toneelstuk van Schiller was een poos mijn Schwärmerei, toen ik een jong alternatief kind was): die was door inteelt misvormd en zo gek als een deur.
quote:Ttass28 schreef op 07 maart 2016 @ 09:34:

[...]

Enorm ook al was ik de rijst van te voren plakt nog steeds.Probeer eens de builtjes rijst van Lassie. Heb ik dat probleem van het plakken nog maar zelden, want wat ik ook doe de rijst plakt anders ALTIJD.
quote:elfje12 schreef op 07 maart 2016 @ 10:08:

[...]

Probeer eens de builtjes rijst van Lassie. Heb ik dat probleem van het plakken nog maar zelden, want wat ik ook doe de rijst plakt anders ALTIJD.Die builtjes zitten altijd heel weinig in.
quote:elfje12 schreef op 07 maart 2016 @ 10:08:

[...]

Probeer eens de builtjes rijst van Lassie. Heb ik dat probleem van het plakken nog maar zelden, want wat ik ook doe de rijst plakt anders ALTIJD.Ik zal even kijken bij de appie. Thanks voor de tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven