Wat heb jij overwonnen?

09-03-2016 17:41 45 berichten
Wat heb jij overwonnen in het leven?

Alle reacties Link kopieren
Mijn tomeloze woede en haat naar mijn broer (seksueel misbruik)

Mijn negatieve gedachten over wat iedereen wel niet van mij dacht.

Was het zo. Tevens een tvp.
Roken en een christelijke opvoeding. Dat laatste was moeilijker, maar gelukkig wel makkelijker vol te houden.
Ik heb bijna mijn pestverleden overwonnen. Ik ben ruim 5 jaar lang gepest. En aangezien ik nog leef heb ik veel dingen overwonnen.
Een depressie en de rare gedachte dat ik zonder relatie niet gelukkig zou zijn....
It's not the way you fall, but how you crawl up
Gevoelens van wrok en haat. Ik heb vergeven. En wat een rust geeft dat.
Heel veel, maar het meest belangrijke was de hechtingsproblematiek tussen mijzelf en mijn oudste zoon door een niet behandelde post partum depressie. Heb er jaren voor gevochten met onze band is nu sterker dan ooit.
quote:JollyJ schreef op 09 maart 2016 @ 18:19:

[...]

Lachen mag, maar ja ik was serieusDan lach ik zeker niet
Ach overwonnen. Ik ga hier niet doen of mijn leven zo slecht is dat er echt iets te overwinnen viel. Ik had mensen die goed en graag voor me zorgden, eten, scholing, een veilig dak boven mijn hoofd. Wel opgegroeid in armoede in een gezin met allochtone achtergrond waarin ik veel moest doen omdat gezinsleden het niet konden. Autistische vader die zich niet gedroeg/gedraagt als vader. Altijd leuk? Neuh, maar veel dingen zijn zo zwaar als je ze zelf maakt. Dus ik had dromen en wensen, en ik werk er hard voor om die waar te maken. Tot dusver lukt dat aardig goed en daar ben ik dankbaar voor.
.
When you hit your lowest point, you are open to the greatest change. ~ Avatar Aang
Van alles. Maar nu? Ik hoop de borstkanker, als je dan al van overwinnen kan spreken tenminste. Tijd zal het leren.
Mezelf
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Pestverleden

Depressie

Minderwaardigheidscomplex

Gestopt met roken

26 kilo afgevallen

Verlies van al mijn vrienden na mijn scheiding

Relatie waarin ik bestolen en bedrogen ben

Schulden dankzij mijn ex

De twee herseninfarcten van mijn moeder

Ontslag

Voorstadium baarmoederhalskanker

En dan ben ik vast nog wel dingen vergeten
Poe he, wat ik heb overwonnen?

Het leven. Ik ben er nog, ondanks wat er in het verleden is gebeurt. Ja, ik draag een rugzak mee, maar ik draag hem met trots. Die rugzak heeft er voor gezorgd, dat ik ben zoals ik nu ben.

Zo nu en dan heb ik het onwijs moeilijk en moet ik alles weer even zien zoals het is.
quote:Grobbekuiken schreef op 09 maart 2016 @ 21:39:

Van alles. Maar nu? Ik hoop de borstkanker, als je dan al van overwinnen kan spreken tenminste. Tijd zal het leren.Heel veel sterkte!
quote:pipi23 schreef op 09 maart 2016 @ 18:52:

Mijn tomeloze woede en haat naar mijn broer (seksueel misbruik)

Mijn negatieve gedachten over wat iedereen wel niet van mij dacht.

Was het zo. Tevens een tvp.

Wat een enorm offer van jou zelf.

Heel knap.
Voor iedereen een knuffel die ,ondanks alles , doorgaat in het leven
quote:Grobbekuiken schreef op 09 maart 2016 @ 21:39:

Van alles. Maar nu? Ik hoop de borstkanker, als je dan al van overwinnen kan spreken tenminste. Tijd zal het leren.Heel veel sterkte
quote:ana_isabel schreef op 10 maart 2016 @ 13:42:

[...]

Wat een enorm offer van jou zelf.

Heel knap.Dank je. Ben zelf ook trots op mezelf dat ik mijn verleden niet in de weg laat staan voor mijn toekomst. Moet nog wel heel wat maar ben nog jong dus alle tijd
Mooi topic Ttas.

Voor allemaal
LOEP ME MAAR aub.
Een dwangstoornis, meerdere depressies, angst voor de dood. En die ene kalknagel lijkt nu eindelijk genezen, pfff, wat een hardnekkige krengen zijn dat!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven