Werk & Studie alle pijlers

Kan school dit doen?

10-03-2016 10:33 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn diploma van verzorgende ig. Doe nu de verkorte opleiding verpleegkundige er achter aan van twee jaar. In september hiermee begonnen en dus in juli 2016 zit mijn eerste jaar hier van er op. Ik doe de BOL opleiding.

Nu gaat het mij goed af. Stage gaat heel goed. Ik sta gemiddeld overal voldoende voor maar..

Ik heb een onderdeel van Nederlands slecht gemaakt, hiervoor een 3.5 gehaald en vond het heel lastig. Ondanks dat cijfer sta ik gemiddeld nog wel voldoende voor Nederlands omdat ik andere onderdelen goed gemaakt heb.

Ergens in de wandelgangen hoorden wij altijd dat je een cijfer lager dan een 4 moet herkansen ondanks dat je een voldoende staat gemiddeld omdat cijfers niet lager dan een 4 mogen zijn. Deze regel staat niet beschreven in de studiehandleiding en als je leraren vraagt of je echt moet herkansen bij lager dan een 4 dan geven ze of helemaal geen antwoord of ze verwijzen naar de studiehandleiding, maar daar staat dus niks in.

Nu heb ik gisteren toch dat onderdeel herkanst voor de zekerheid maar het ging voor mijn gevoel weer heel slecht dus ik denk weer lager dan een 4 gehaald....

Wat als ik alles heb gehaald op het einde van het jaar. Stage, opdrachten, cijfers gemiddeld voldoende maar alleen een deel cijfer lager dan een 4 terwijl hier niks over in de studiehandleiding staat. Mogen ze je dan van de opleiding sturen?

Ik heb er echt plezier in en wil mijn diploma van verpleegkundige er bij halen. Maar stel dat ik moet stoppen.. ik moet dan aan het werk als verzorgende maar ik heb dan ook nog een studieschuld van 16.000 euro. Dat vind ik het ergste probleem. En die regel van lager dan een 4 staat nergens beschreven maar mondeling wordt het soms Door leraren gezegd. Dat mag toch niet eens?
quote:peecee schreef op 10 maart 2016 @ 10:53:

Hoe bestaat dat........een 4 voor Nederlands? ???

Niet iedereen is geboren met een talenknobbel in een gezin waarin uitmuntend Nederlands gesproken wordt, waarna enkel excellent onderwijs genoten werd zodat er enkel foutloos Nederlands gesproken werd.

Net zoals ook niet iedereen geboren is met een natuurlijk gevoel voor compassie in een gezin waarin uitmuntende omgangsvormen de basis waren, waarna de sociale omgangsvormen tot kunst verheven werden in het onderwijs dat daarna genoten werd.

Ook die kun je oefenen trouwens, daar bestaan gewoon cursussen voor.
quote:peecee schreef op 10 maart 2016 @ 11:05:

De Nederlandse taal Is erg belangrijk. Dat zal zwaarder wegen dan bv lichamelijke oefening.Is is niet met een hoofdletter.
Je moet hem herkansen, maar dit is geen probleem op het mbo.

Ik zou een gesprek aangaan met Nederlands docent hoe je dit onderdeel kunt oefenen.

Je staat gemiddeld goed voor dus, van school gestuurd voor 1 vak nee, dat gaat niet gebeuren!

Succes,
quote:greenmoustache schreef op 10 maart 2016 @ 11:07:

[...]

Is is niet met een hoofdletter.
quote:Courage- schreef op 10 maart 2016 @ 11:13:

[...]

Ik loop niet zo hoog van de toren te blazen hoe verbazingwekkend het is dat mensen een onvoldoende voor Nederlands halen.
"Ergens in de wandelgangen hoorden wij altijd dat je een cijfer lager dan een 4 moet herkansen ondanks dat je een voldoende staat gemiddeld omdat cijfers niet lager dan een 4 mogen zijn."

Wordt niet bedoeld dat het totaal van alle vakken gemiddeld voldoende moet zijn en dat het laagste cijfer minimaal een 4 moet zijn? Dus als je 4 hebt, daar ook nog een 8 tegenover moet staan voor een ander vak.

Hoe bestaat dat........een 4 voor Nederlands? ???
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb het nu dus herkanst en als je nog een herkansing wilt dan moet je de examencommissie om nog een kans vragen.

En rekenen hoeft niet meer geëxamineerd te worden. Dat is nog uitgesteld. Dus dat telt sws niet echt mee voor de overgang zeiden ze tegen ons.

En sorry. De studieschuld is wel wat lager. Die 16000 was van de opleiding verzorgende ig. Dus ik zou nu op 5000 zitten ongeveer denk ik. Krijg 415 euro studiefinanciering per maand en je ov kosten komen er dan ook nog bij op. Maar goed ik wil mijn diploma gewoon halen.

Mijn school is sws heel krom want er gaan soms mensen over met een 5 voor anatomie terwijl dat ook een belangrijk vak is.
Je moet in het examenreglement kijken. De studiehandleiding is alleen een leesbare vertaling daarvan met (volgens docenten) belangrijke punten voor studenten erin. De school houdt zich aan het examenreglement, niet aan de studiehandleiding. Het examenreglement moet voor jou gewoon op te vragen zijn.
Je hebt echt niks aan ons giswerk of onze mening hierin. Check het Onderwijs- en Examenreglement zou ik zeggen.
Tjezus, wat vals
Succes Bloem. Laat je goed informeren. Als ik het zo lees, lijkt het me niet dat je hierdoor van de opleiding wordt gestuurd.
Toch eigenlijk best wel een beetje grappig dat mensen zich zo verbazen dat iemand een onvoldoende kan halen voor Nederlands, maar zelf moeite hebben met de het gegeven waar TO uitlegt een onvoldoende voor 1 onderdeel te hebben, maar het gemiddelde (eindcijfer) een voldoende is
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:IBAOHI schreef op 10 maart 2016 @ 11:35:

Toch eigenlijk best wel een beetje grappig dat mensen zich zo verbazen dat iemand een onvoldoende kan halen voor Nederlands, maar zelf moeite hebben met de het gegeven waar TO uitlegt een onvoldoende voor 1 onderdeel te hebben, maar het gemiddelde (eindcijfer) een voldoende is

Ik verbaas me er niet zo over, als je geen talenknobbel hebt kan het knap lastig zijn.

Wat ik verbazingwekkend vind is dat mensen hier zomaar claimen dat ze niet van school gestuurd kan worden, terwijl ze de regels van de onderwijsinstelling niet eens kennen.
quote:IBAOHI schreef op 10 maart 2016 @ 11:35:

Toch eigenlijk best wel een beetje grappig dat mensen zich zo verbazen dat iemand een onvoldoende kan halen voor Nederlands, maar zelf moeite hebben met de het gegeven waar TO uitlegt een onvoldoende voor 1 onderdeel te hebben, maar het gemiddelde (eindcijfer) een voldoende is Met andere woorden: sommige mensen kunnen gewoon niet lezen.
quote:Susan schreef op 10 maart 2016 @ 11:03:

Haar algemene taalvaardigheid hoeft toch niet heel slecht te zijn? Ze staat een voldoende ondanks die 3,5, dus op de andere onderdelen moet ze dan wel echt goed gescoord hebben, geen zesje. Iemand kan wel heel slecht zijn in woordkundig ontleden, of niet kunnen onthouden wat een tautologie is en een pleonasme of wat de koppelwerkwoorden zijn, maar zich wel gewoon goed kunnen uitdrukken in de Nederlandse taal. Zo'n vak bestaat uit zoveel onderdelen.Mee eens. Als ik de openingspost lees krijg ik niet de indruk dat to een slechte algemene taalvaardigheid heeft.
@TO, als ik je nog een tip mag geven: "zeuren" om regeltjes om met een onvoldoende weg te komen wekt eerder irritatie op, terwijl vragen hoe je kunt verbeteren (en eventueel doorvragen hoe de regels zijn als dat onverhoeds niet lukt) meer goodwill kweekt.
quote:Susan schreef op 10 maart 2016 @ 11:03:

Haar algemene taalvaardigheid hoeft toch niet heel slecht te zijn? Ze staat een voldoende ondanks die 3,5, dus op de andere onderdelen moet ze dan wel echt goed gescoord hebben, geen zesje. Iemand kan wel heel slecht zijn in woordkundig ontleden, of niet kunnen onthouden wat een tautologie is en een pleonasme of wat de koppelwerkwoorden zijn, maar zich wel gewoon goed kunnen uitdrukken in de Nederlandse taal. Zo'n vak bestaat uit zoveel onderdelen.Op het MBO leer je naar ik aanneem geen pleonasmes en tautologie. Als je een onderdeel zo slecht maakt, dan zegt dat in mijn ogen wel degelijk iets over je taalvaardigheid.

Hoe bestaat dat........een 4 voor Nederlands? ???Teveel puntjes gebruikt.
quote:peecee schreef op 10 maart 2016 @ 11:05:

De Nederlandse taal Is erg belangrijk. Dat zal zwaarder wegen dan bv lichamelijke oefening.

Is moet niet met een hoofdletter in het midden van een zin.

De afkorting bv betekent besloten vennootschap. De afkorting bijv. staat voor bijvoorbeeld.

Dat zijn al twee fouten in zo'n kort stukje tekst. Zó haal je dus een 4 (of lager) voor een toets Nederlands...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Om welk onderdeel gaat het?
quote:DG2015 schreef op 10 maart 2016 @ 11:57:

[...]

Is moet niet met een hoofdletter in het midden van een zin.

De afkorting bv betekent besloten vennootschap. De afkorting bijv. staat voor bijvoorbeeld.

Dat zijn al twee fouten in zo'n kort stukje tekst. Zó haal je dus een 4 (of lager) voor een toets Nederlands...Eh. Taalnamen krijgen in een zin een hoofdletter.
hopen dat je het hebt gehaald
quote:Beeldig schreef op 10 maart 2016 @ 11:46:

[...]

Op het MBO leer je naar ik aanneem geen pleonasmes en tautologie. Als je een onderdeel zo slecht maakt, dan zegt dat in mijn ogen wel degelijk iets over je taalvaardigheid.Op vmbo-t wel . Moet wel toegeven dat ik het al vergeten ben. Vond het ook totaal niet interessant.
quote:hello.goodmorning schreef op 10 maart 2016 @ 12:12:

[...]

Eh. Taalnamen krijgen in een zin een hoofdletter.Het gaat om het woordje "is" dat midden in de zin met een hoofdletter is geschreven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb het examenreglement opgezocht van school en daar staat dat de regels daarover in de studiehandleiding staan voor ons. En daar staat dus niks in. Dus ik lees ook nergens met een cijfer onder de 4!

Het gaat om een betoog. Onze leraar heeft ons nooit echt voorbereid op het betoog en dus heeft bijna de hele klas een heel laag cijfer gehaald. Ik heb nu zelf heel veel voorbeelden op internet gezocht en ik hoop dat ik het nu dus beter heb gemaakt. Ik heb nog nooit een betoog hoeven te maken, op het vmbo ook niet. Je kreeg een tekst en daaruit een vraag en daar moest je een stelling uit nemen en je betoog daarop maken.

De leraar van rekenen mailde mij een keer dat als dit niet in de studiehandleiding staat je ook niet hoeft te herkansen. Omdat ik daar ook een 3.9 heb gehaald voor een toets. De rest wel voldoendes van rekenen.

Maar de leraar van nederlands mailde laatst naar een klasgenoot dat het wel moet onder de 4. Daarom zaten er heel veel uit onze klas bij de herkansing. Omdat we gemiddeld voldoende staan maar dat lager is.

Ik snap dus niet waar zij dat vandaan haalt want het staat idd nergens beschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven