zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Hahah Sue grappig hoor!

Vertel vertel hoe ga je het bekend maken ?
@MiAnnoo: Mijn man zei gisteren "Toch best gek om je positieve zwangerschapstest cadeau te doen aan je man. Je hebt daarop geplast he... Als ik een cadeau krijg dat naar urine ruikt, weet ik meteen al aha, je bent zwanger!" Dus hem geef ik iets cadeau met een geurtje. Haha :D

Nee, dat ga ik hem niet aandoen. Hij drinkt heel graag koffie dus ik heb een eigen versie (want het gaat bij ons al om een derde kindje) gemaakt van dit ideetje.

Mijn oudste zoon is zot van één bepaald soort dessertje, maar krijgt dit enkel als hij jarig is. Hij gaat plots zijn favoriete dessertje krijgen waarop "mama is zwanger" staat. Hij gaat echt helemaal gek worden van geluk (Hij is eigenlijk nog ongeduldiger aan het wachten dan mijn man en ik. Hij hoopt op een tweeling want hij vindt het verschrikkelijk dat dit ons laatste kindje wordt.)

En ik wil een camera tussen de planten verstoppen en hun reactie filmen en die film laten zien aan mijn familie.
Wat een leuke en spannende verhaaltjes allemaal weer.

Mijn menstuatie is voorbij en mijn kriebels des te groter. Maar écht....

Binnenkort ff een gesprek met de baas plannen. De vooruitgang in m'n werk vind ik leuk, en de auto vd zaak/dag minder werken ook.

Dat het precies vanaf mei in gaat vind ik ff minder.. Maar vriend en ik zeggen ook, áls ik in 1x zwanger zou zijn dan ben ik april/mei 2017 uitgerekend.. Dan zijn we dus alweer een jaar verder..

Pff ik wil nu...Is het al juni?!?

Denk dat ik vanaf mei begin met foliumzuur..
hey dames,

in de zoektoch naar hoeveel alles ongeveer zou gaan kosten kwam ik op dit "probleem"

haha nou probleem is het niet maar ik vraag het me wel af.

je hebt blijkbaar twee soort commodes deze:

http://www.ikea.com/nl/nl ... __0288588_PE424350_S4.JPG

hier kan je kindje met de voetjes naar je toe liggen en ligt dus recht voor je..

en dan deze:

http://www.twf.nl//public/room/1932671706.jpg

hier ligt je kindje dus schuin voor je met de zij naar je toe..

mijn " probleem" is dus, wat is handiger/ efficiënter.

hier dames ervaring met een van de twee, of misschien alle twee?

wat heeft jullie voorkeur.

en de dames zonder ervaring, wat lijkt jullie handiger.

ik neig wel meer naar de commode dat het kindje met de voetjes naar je toe ligt, dit lijkt mij makkelijker verschonen en aankleden, maar ik heb echt 0,0 ervaring!
Hoi even snel een reactie over die commode: zeker weten die schuine kiezen. Ervaring met oppassen en duizend luiers verschonen :p
@Aanoniemous verschonen, afdrogen,aankleden, nageltjes knippen, ... vind ik handiger als ze met de voetjes naar je toe liggen/zitten.
Mijn collega heeft nummer 1, waar kindje met de voetjes naar je toelicht.

Ik vond het zelf wel erg handig om te zien en ik vond het prettig werken, toen ik mocht verschonen Collega is prima tevreden over verder.

Het is maar net wat je zelf handig vindt denk ik en wat je gewend bent.
Ik denk dat voor verschonen die met beentjes naar je toe handiger is, maar voor aankleden met de zij naar je toe, aangezien je veel kleertjes over het hoofdje aan moet doen. Ik heb pas geleden een baby aangekleed en makkelijk is het sowieso niet
Lijkt me ook makkelijker met de beentjes naar me toe.

En die schuine lijkt me gevaarlijk hoor! wat als de baby al wat sterker is en over die verhoging rolt als jij net even 1 seconde een romper ofzo pakt..

@Sue , wat leuk haha die mok lijkt me ook een heel leuk idee. al heb ik me dat hier altijd voorgesteld dat we bij mij alle2 op de badkamer staan als ik over de test plas hihi :p

geen idee hoe het gaat lopen haha.
kwa onthullen:

mijn vriend laat me echt niet alleen testen, wil hij hoe dan ook bij zijn.

bij mijn ouders denk ik dat ik een cleurblue met wekenindicator doe en doe laat zien, of ik wacht tot de eerste echo en laat hem dan zien als in; we moeten jullie iets vertellen.. en hem dan laten zien
Mijn man staat er denk ik niet direct bij, maar zal wel een ruimte verder zitten te wachten tot ik ben uitgeplast Beetje krapjes anders in het toilet .

Mijn moeder wordt gewoon direct gebeld, schoonmoeder idem 'Goh mam, het is misschien iets eerder dan je had verwacht maar je wordt oma '. Zoiets denk ik
Oh ik weet niet of ik het mn ouders meteen al vertel.. eigenlijk wel het leukste he.

kun je het tenminste aan iemand kwijt (naast je partner).

Nou boek word morgen opgestuurd voor 5 euro (excl verzenden dan).

ben benieuwd
Naar je toe verschonen is veel makkelijker. En ook ergonomisch. Heb op kinderdagverblijven gewerkt en was allemaal met de beentjes naar je toe. Dus dat word ook mijn keuze 😊

Testen gaan we zéker samen doen.. Des noods plas ik in een bekertje en doen we het samen met een bakkie thee op de bank 😂
Ik ken mezelf, mijn moeder is, naast mijn man dan, de belangrijkste persoon uit mijn leven, nou ja, samen met mijn vader dan . Ik kan voor mijn moeder dit nieuws echt niet verzwijgen.

Daarnaast wil ik dat ze er ook is als het mis gaat. En dat ze niet achteraf hoort van een miskraam.
Ja ik zou het juist niemand willen vertellen idd voor ALS het mis gaat.

Ik praat niet zo graag over dingen, heb het idee dat ik er makkelijker mee om kan gaan als ik dat alleen (met partner uiteraard) doe.

maar wie weet.

Mijn zus wist het van mijn andere zus omdat ze perongeluk een appje van mn moeder had gezien van een echo, dat lijkt me dan weer heel shit als zo iemand erachter komt.
Oh dat zou ik uberhaupt niet willen trouwens, dat mijn broertje en zusje het niet 'mogen' weten en mijn ouders daarom hun mond moeten houden. Voor niemand handig. Broertje en zusje weten het dus ook snel en ik vertrouw hen allemaal dat het niet direct de ronde gaat doen.

Ik ben wat dat betreft een open boek. Ik vind het voor mijzelf niet iets om geheim te houden tegenover mijn familie, ze kunnen dan juist rekening houden met bepaalde zaken. En ik ben wel een prater, zeker met mijn moeder en zusje. Daarnaast denk ik ook dat het mijn moeder verdriet zal doen als ik haar niets vertel en het hele proces alleen, met mijn man, doorloop. Juist omdat ik haar altijd alles vertel En ze heeft zelf ook miskramen gehad en het heel moeilijk gehad om zwanger te worden, dus zij is wat dat betreft de aangewezen persoon voor mij om mee te praten, mocht het mis gaan, maar ook als het niet mis gaat en ik mijn verhaal en enhousiasme kwijt moet
maar ga je het dan wel op een leuke/verassende manier vertellen chantilly?

Lijkt me wel het leukste, ook voor hun.
Nee, dat is helemaal niets voor ons en zeker niet voor mijn ouders en schoonouders Nuchtere Tukkers, waar geen rare poespas bij hoeft zeg maar!

Dus, na de test direct bellen, of 's avonds even langs.
quote:Chantilly21_1 schreef op 10 maart 2016 @ 14:13:

Nee, dat is helemaal niets voor ons en zeker niet voor mijn ouders en schoonouders Nuchtere Tukkers, waar geen rare poespas bij hoeft zeg maar!

Dus, na de test direct bellen, of 's avonds even langs. Hihih apart! maar wel heel leuk ook hoor
En de rest vd meiden hier?

Wachten met vertellen aan ouders / broers en zussen tot de 10-12 weken voorbij zijn of gelijk al vertellen?
Oeh, dat moet ik nog even overleggen. Ik denk niet dat ik het zo lang voor me zou kunnen houden En inderdaad, lijkt me wel leuk om te toch een beetje op 'n leuke manier te vertellen.
quote:MiAnoo schreef op 10 maart 2016 @ 14:17:

[...]

Hihih apart! maar wel heel leuk ook hoor

Nou ja, ik vind veel aankondigingen een beetje overdreven en teveel over nagedacht. Maar goed, ik ben toch niet zo van de bedachte aankondigingen zeg maar. Hebben wij voor ons voorgenomen huwelijk ook niet gedaan. Ouders, schoonouders, oma's, broers en zussen tijdens de kerst verteld ( toevallig werd ik een dag daarvoor ten huwelijk gevraagd) en de rest kreeg het per telefoontje of whatsappje te horen.

Het nieuws wat je brengt is hoe dan ook speciaal, daar hoeven geen predictors voor in de boerenkool zeg maar .

Zwager en schoonzus hadden beschuit met muisjes meegenomen, wat prima was. Maar zoiets gaan man en ik toch niet doen, dat past gewoon al helemaal niet bij ons als stel .

Al vind ik die koffiemok echt wel leuk bedacht! Maar dat past dan kennelijk ook bij Sue-X en haar man Man zou me hier denk ik vierkant uitlachen en ik zou er zelf een beetje ongemakkelijk bij staan te gniffelen .

Het is maar goed dat iedereen het anders doet, anders heb je allemaal die 13 in dozijn aankondiginge, wordt ook saai
Was niet verkeerd bedoeld he chantilly, vind het juist leuk dat iedereen het anders doet.

en je moet idd doen wat bij jullie past
Oh dat weet ik hoor MiAnoo! Was verder ook geen aanval ofzo Meer een uitleg hoe of wat
Ik hoop dat vriend en ik het zo lang mogelijk voor ons samen kunnen houden (ook wel leuk zo'n groot geheim samen delen)

Maar ik ben bang dat al wel wat mensen het snel gaan weten haha

We zien het allemaal wel. Wij zijn ook niet zo van de verrassingen en grote ideeën.

Beschuit met muisjes bij de koffie vind ik indd een leuke en bescheiden verrassing. 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven