de solar studio zonnepanelen
donderdag 10 maart 2016 om 20:51
Zojuist gebeld voor het maken van een afspraak met een adviseur van solar studio. Het idee is kosteloze zonnepanelen.
Nadat ze half februari aan de deur stonden met vragen over wat ik dacht van energie en zonneenergie hebben we afgesproken dat ze zouden bellen voor een afspraak. Vandaag dus een afspraak gebeld en eind maart komen ze langs. Gesprek van een uur.
An de telefoon vond ik de jonge man wat vaag en met hoog callcenter gehalte.
Internetsite gelezen en ik vrag me inmiddels toch af. Beetje onderbuikgevoel.
Zodoende op zoek naar ervaringen. Dus schiet maar raak. Wat zijn de ervaringen met dit bedrijf en dit concept?
Nadat ze half februari aan de deur stonden met vragen over wat ik dacht van energie en zonneenergie hebben we afgesproken dat ze zouden bellen voor een afspraak. Vandaag dus een afspraak gebeld en eind maart komen ze langs. Gesprek van een uur.
An de telefoon vond ik de jonge man wat vaag en met hoog callcenter gehalte.
Internetsite gelezen en ik vrag me inmiddels toch af. Beetje onderbuikgevoel.
Zodoende op zoek naar ervaringen. Dus schiet maar raak. Wat zijn de ervaringen met dit bedrijf en dit concept?
donderdag 10 maart 2016 om 21:06
Zelf heb ik geen ervaring met dit bedrijf, dus ik ga even op de site af waar ze spreken over 'zonnepanelen zonder investering'
Maar later staat er toch iets over een prijsopgave op maat.
Je betaald dus een maandbedrag aan ze om de panelen af te betalen, in plaats van het hele bedrag in één. Zit daar ook een rente op? Ze hebben wel dat logo met "Let op. Geld lenen kost geld."
Maar later staat er toch iets over een prijsopgave op maat.
Je betaald dus een maandbedrag aan ze om de panelen af te betalen, in plaats van het hele bedrag in één. Zit daar ook een rente op? Ze hebben wel dat logo met "Let op. Geld lenen kost geld."
"I love not Man the less, but Nature more..."
donderdag 10 maart 2016 om 21:11
donderdag 10 maart 2016 om 21:18
Ik denk wel dat het een soort lening is die je bij hun afbetaald. Daar zou je op door kunnen vragen.
Ze zeggen zelf dat het een vrijblijvend gesprek is. Wanneer je een totaal bedrag weet, zou je bij andere aanbieders (of via Vereniging Eigen Huis) kunnen kijken wat zij bieden en tegen welke prijs.
Het voordeel van dit concept is natuurlijk dat je geen paar duizend euro in één keer hoeft te investeren. Nadeel dat je een aantal jaar aan dit bedrijf 'vast' zit omdat het een lening betreft.
Ze zeggen zelf dat het een vrijblijvend gesprek is. Wanneer je een totaal bedrag weet, zou je bij andere aanbieders (of via Vereniging Eigen Huis) kunnen kijken wat zij bieden en tegen welke prijs.
Het voordeel van dit concept is natuurlijk dat je geen paar duizend euro in één keer hoeft te investeren. Nadeel dat je een aantal jaar aan dit bedrijf 'vast' zit omdat het een lening betreft.
"I love not Man the less, but Nature more..."
donderdag 10 maart 2016 om 21:29
Je kunt er altijd vanuit gaan dat als mensen aan de deur komen om jou iets te verkopen, dat zoiets veel te duur is. Deur-aan-deur verkoop is namelijk een van de minst efficiënte manieren om te verkopen.
99% van de potentiele klanten zegt namelijk al nee voordat de deur geopend is. Je kunt je voorstellen dat het daarom extreem duur is om mensen zo de hele dag rond te laten leuren met een product.
De enige reden dat bedrijven het toch doen, is dat ze zo de kans krijgen om naïeve en domme mensen iets in de maag te splitsen voor veel te veel geld.
99% van de potentiele klanten zegt namelijk al nee voordat de deur geopend is. Je kunt je voorstellen dat het daarom extreem duur is om mensen zo de hele dag rond te laten leuren met een product.
De enige reden dat bedrijven het toch doen, is dat ze zo de kans krijgen om naïeve en domme mensen iets in de maag te splitsen voor veel te veel geld.
donderdag 10 maart 2016 om 21:32
Als je het bedrag dat je normaal per maand aan je energieleverancier, nu aan hen betaald. Wat is dan het voordeel? Het voordeel van zonnepanelen is toch juist dat je maandbedrag omlaag gaat? Maar dat blijft hierbij dus nog een hele tijd hetzelfde en dan levert het je voor die hele periode (geen idee hoe lang die periode is, waarin je alles afbetaald) nog niks op. En idd, daar zit vast nog rente oid bij op. Ik zou uitrekenen hoe lang je ermee bezig bent. En ik zou bij andere bedrijven eens gaan navragen wat het kost om zonnepanelen op je dak te leggen. Hoe lang zou je daar zelf voor moeten sparen voor je dat kan betalen? Is dat korter, dan is het sowieso niet verstandig. Kan je beter zelf even doorsparen en het gewoon in 1 keer betalen natuurlijk.
Wij hebben het op die manier gedaan. Was nu zo'n 4000 euro voor 12 platen. We wekken daarmee meer op dan we verbruiken en onze verdere kosten zijn dus heel laag daardoor. Die 4000 euro hebben we binnen x jaar terugverdiend op die manier. Reken dat dus voor jezelf ook uit of het wel echt zo rendabel is via dit bedrijf. Want niks is gratis natuurlijk. Maar daar was jezelf ook al achter
Wij hebben het op die manier gedaan. Was nu zo'n 4000 euro voor 12 platen. We wekken daarmee meer op dan we verbruiken en onze verdere kosten zijn dus heel laag daardoor. Die 4000 euro hebben we binnen x jaar terugverdiend op die manier. Reken dat dus voor jezelf ook uit of het wel echt zo rendabel is via dit bedrijf. Want niks is gratis natuurlijk. Maar daar was jezelf ook al achter
donderdag 10 maart 2016 om 21:40
donderdag 10 maart 2016 om 23:01
Bedankt voor de reacties zo ver.
Ik ga er ook van uit dat het geld kost. Gratis bestaat niet
Huis is pas net gekocht dus een nieuwe lening zie ik niet snel gebeuren.
Ik neig alleen toch heel erg naar afzeggen van de afspraak. Wilde daar is de mening van anderen op horen en denk dat ik wijzer ga zijn bij het ze er uit gooien.
Ik ga er ook van uit dat het geld kost. Gratis bestaat niet
Huis is pas net gekocht dus een nieuwe lening zie ik niet snel gebeuren.
Ik neig alleen toch heel erg naar afzeggen van de afspraak. Wilde daar is de mening van anderen op horen en denk dat ik wijzer ga zijn bij het ze er uit gooien.