VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
En gaf je Harrie geen klap voor zijn kop, Morrie?

Zwanger worden op je 48e klinkt steeds minder bizar naarmate je zelf ouder wordt, misschien. Ik word over 5 maanden alweer 40, kan ik me haast niet voorstellen maar mijn paspoort liegt helaas niet. Ik vind het ook (te) oud voor een zwangerschap hoor, veel te veel kans op complicaties, maar vent's moeder was 44 toen ze zwanger werd van hem en 45 toen ze beviel, en mijn oma van moeders kant was volgens mij 46 toen ze mijn moeder kreeg. Mijn overgrootmoeder had 21 kinderen dus die moet ook dik in de 40 geweest zijn toen ze de laatste kreeg. Het kan dus zeker!
Avond!

Nog geen topic gelezen van je Dropje.

Ga ik zo meteen doen.

Op je 48e zwanger

21 kinderen

Morrie, morgen weer werken. Phoe... even omschakelen.

Ben benieuwd hoe het gaat morgen.

Vandaag lekker werkdagje gehad en bruis van de energie. Ik merk dast ik gewoon lekker in mij vel zit. Heerlijk...
Jee, Morrie alweer werken morgen. Succes hoor.

Ben een enorme berg spam aan het binnenhalen geloof ik. Kan me niet voorstellen dat ik in 1,5 dag 809 serieuze mailtjes krijg...
Ola, ben er weer! Soort van fris en fruitig, maar beetje balen aangezien ik zakelijke mobiel in vliegtuig waarschijnlijk heb laten liggen! Op terugweg, gister dus, waarschijnlijk uit handtas op grond gevallen en heel irritant dat je alleen maar online dus een formulier kan invullen en pas na 2 dagen kan bellen met lost & found afdeling. Dan pas is het in systeem ingeboekt. Dus ik ga maar morgen bellen en anders maar opbiechten dat ik mobiel kwijt ben.

Maar vandaag lekker vrij en gekneuterd aangezien vriendin jarig was en lekker daar koffie gedaan. Daarna met kindjes cakejes gebakken en versierd. Nu ben ik in hele mistroostige bui aangezien ik zojuist "Boy in Striped Pyjama's' heb uitgelezen. Wat een schitterend, maar triestis boek. Ben er gewoon een beetje sippig van.

Wind, nu je het zegt heb ik volgens mij ook nog niet echt een rekening gezien van tandenborstel???

Pebbles, van harte nog met je jarige zoon. Alweer een zoon van 7 jaar, dat is best alweer een grote vent! Ach, KW kan dus geen piloot worden of machinist? Nou ja, hij moet toch de online shop in om familie imperium verder uit te bouwen :-)

Morrie, succes meid! Jee, wat gaat het alweer hard! Ik zou zweren dat Knorrie pas een paar weken oud is...

Drop, ik ga zo je topic lezen meid. Maar wel prettig dat je huis iig verpatst is. Lekker gevoel toch?

Oh, later verder. Krijg nu net vriend op bezoek die zojuist heeft te horen gekregen dat bedrijf waar hij werkt, vestiging in NL opdoekt. Niet leuk..tot later!
Pebbles, ik ben op zoek naar (subtiele) verlichting in onze woonkamer en denk aan strakke wandlampen (witte vierkante kap) mét uitschuifarm.

Zoeits:

Heb jij die? Ik zal hem wel zonder arm, maar vind mét zo leuk.
Hi Vrolijk!
Die heb ik Wind. Exact zoals op jouw plaatje. Met rvs kap of met matglazen kap.

Maar ik heb bijvoorbeeld ook dit:

hoi allemaal!

Ben net terug van klant. Was succesvol dus kan nog niet slapen want ben nog opgeladen en vol energie.

Leuk dat hier ook onderling gehandeld wordt. Mooie lamp heb je uitgekozen Wind Waar komen ze in de woonkamer?

Vandaag met Lien gebeld over haar eettafel. Daarna andere klant gebeld die ook al interesse had in een tafel want we kregen van de leverancier te horen dat morgen de deadline is als de klant hem met kerst in huis wil hebben. Die klant heeft met haar man overlegd en direct besloten het te doen. Leuk! Kerst is natuurlijk geen absolute deadline maar wel een leuke gelegenheid voor een mooie eettafel.

(Lien, dit is geen praatje jouw kant op hoor! Doe vooral lekker alles op je eigen tempo...)

Succes Morrie morgen met werken. Ik hoop dat het je 100% zal meevallen.

Welkom terug Vrolijk. Wat balen van je telefoon zeg. Misschien ben je hem niet verloren maar is hij gejat? Of zeg ik dan iets geks?

Wij poetsen ook nog met de buzzer tandenborstel. Zal eens vragen of Aap die betaald heeft.

Drop over een krap half jaartje veertig. Leuk hoor! Ik heb, om heel eerlijk te zijn een heel ander beeld van veertigers. Ik vind jou er gewoon veel jonger uit zien.

Gek idee dat het twee generaties geleden zo normaal was om na je veertigste nog kinderen te krijgen hè? Maar dat was wel kind 11 of 21(!). Pfff, ik moet er niet aan denken zeg.
Ik ben over 3 jaar ook al 40! En vroeger vond ik dat oud!

Verder druk aan het werk. Kom je vandaag nog in de buurt Nathje?

Wij wilden 2 jaar geleden onze eettafel ook zo graag met de kerst hebben. Dat was ook min of meer toegezegd. Wat baalde ik toen het 1e week januari werd!
Wind, ik heb nog 2 van die lampjes (helemaal rvs) op de plank liggen. Ik kan ze vrijblijvend mee naar huis nemen dat je ze morgen bekijkt? Ze zijn al een tientje goedkoper dan daar waar jij hem zag (en zij hebben notabene laagste prijs garantie) en je krijgt ook nog wat vriendenkorting!

Zo verkooppraatje ook weer gedaan.
Mmmh... zo vind ik ze opeens minder leuk (had al gekeken op jullie site, Peb, maar zag niet wat ik zocht). Komt wellicht door de kap. Te klein ofzo? Nathje, geen idee waar ik ze ga hangen, maar ik heb een lichtprobleem (verlichting is zo moeilijk!). Boven de eetakamertafel hebben we mooie lamp hangen maar geeft ontzettende bak licht. Daarnaast staande lamp, en deze kunnen we goed dimmen, maar dan is het wel erg donker. Zoek dus plekjes waar ik kleine lampen kan ophangen. Tips zijn welkom voor degene die mijn huis kennen

Leuk Nathje dat het zo goed gaat met de zaak!

Morrie, al weer ingwerkt?

En Lien, heel veel succes met solliciteren!

Gisteren was een collega voor het laatst (oa door mijn toedoen. Of beter gezegd door haar eigen functioneren en ik was de vrouw met de boodschap) en ze had een cadeautje achtergelaten op mijn kantoor. Een zak chocolade kruidnootjes. Wat aardig dacht ik nog. Helemaal geen rancuneus persoon!

De zak kruidnootjes bleef me aanstaren en ik ben er maar aan begonnen, maar ik kon niet meer stoppen en ben me nu toch misselijk. Wraak....
Mmmhh... meenemen naar huis kan geen kwaad dan kijk ik er morgenavond even naar. Fijn!
Hej Wind, Als je het leuk vindt, komen we wel een keer langs om advies te geven? Want verlichting is inderdaad heel moeilijk. Als wederdienst omdat jij ons een mogelijke opdracht hebt bezorgd? Kijk maar hoor, wil alles behalve opdringerig zijn.

Lien succes vandaag!

Ik zal leverancier zo even bellen waar ik iets op zou halen Pebbles. Dan wip ik ook op de zaak langs, goed?
Goed Nath, en als ik er niet (meer) ben is Pebblo er wel. Maar ik heb wel zin om tot 18 uur te werken, dus ben er waarschijnlijk gewoon.

Wind, die van mij zijn exact dezelfde als die van jouw plaatje. Zelfde leverancier, zelfde foto (alleen hebben wij hem op onze eigen achtergrond gezet). En dat verlichting moeilijk is kan ik beamen, ik hoor dagelijks niet anders.

Wat heb je dan nu in je zithoek voor licht? Ik weet het niet meer... Staat die staande lamp niet daar? En kun je die lamp boven je eettafel ook niet aansluiten op een dimmer. Dat je hem laagdraait als je niet aan tafel zit?

Wandlampjes zijn leuk, maar als je geen wandcontactdoos hebt krijg je wel snoeren langs de muur. Dat vind ik niet mooi. Ik zou zelf eerder voor een staande of tafellamp kiezen. Of meerdere . Kom anders eens langs in onze winkel, we hebben ook veel aan lampen in de showroom staan en dat ziet er net even anders uit dan op een plaatje op internet.
Everntueel kun je morgen voordat je naar mij komt even langs de winkel gaan. Maar dan ben ik er alleen niet en moet je het met Pebblo doen.
Fijn dat er zo wordt meegedacht met osn lichtprobleem!

Lamp boven eettafel is al voorzien van dimmer, maar omdat het meerdere lampen zijn geeft het gewoon in één keer veel licht. Niet subtiel ofzo. In de woonkamer staat een staande lamp die we dimmen. That's it.

Voor tafellampjes heb ik geen tafels

Nee, gewoon geen idee waar ikd ie op moet zetten.

Nathje, wat een fijn en lief aanbod! Net GW gesproken en hij vindt het wel een beetje overdreven dat jullie langs komen voor 'een paar lampjes' maar het ijkt mij wel fijn! Sowieso fijn als er eens anders naar je huis gekeken wordt!

Pebbles, GW en ik komen snel eens naar de winkel!
Kijk maar hoor Wind! En misschien dat Pebbles en Pebblo jullie al hebben voorzien van voldoende advies?
Zohee. Ik zit hier een beetje in te kakken.
Net de truien bij Pebbles afgegooid. De Pebbles kids kunnen weer lekker genieten van hun mooie vesten

De winkel ziet er mooi uit hoor, echt super! Aap vond het ook en hij was onder de indruk van jullie verhaal achter de onderneming.
Kijk, zo werkt dat . Nath, wij gaan tafel bestellen als Linoleum 'm ook gezien heeft (de tafel bij jullie dan he en dan met een staal, dan weet hij verder ook hoe mooi en degelijk 'ie is). En hij wil ook graag eerst Icesave geld terug, want dat voelt beter. We moeten dus nog even geduld hebben. Kerst dus voor de 17-e keer aan deze tafel .

Hier ziekige dochter, zielig, want vroegtijdig afgetaaid van NSO-Halloween feestje. Niet dat ik dat erg vind, want ik vond het allemaal maar idioot. Naast Sint Maarten en Sinterklaas wat hier allemaal gevierd wordt nu ook nog Halloween.... maar ja, je kan ook weer niet zo goed als enige(n) niet meedoen he... Kiloknaller staat nu op het voetbalveld. Activiteit tot 20.00 (!) uur, voor hem wel geweldig, een partijtje op het veld met de lichten aan enzo, maar aan de andere kant... Het jochie is net 4, hoort allang in bed te liggen. Zou mooi zijn als hij een beetje uitslaapt, maar dat is niet echt zijn ding. Dochter ligt er in elk geval allang in, BNJMN ook, dus nog even rijk voor me alleen.

Gisteren voor concrete functie bij w&s bureau geweest en te licht bevonden, gelukkig, want ik kreeg het spaans benauwd toen de consultant zei wat de functie allemaal inhield. Vandaag gesolliciteerd en te zwaar bevonden, ook weer gelukkig, want het sprak me niet echt aan. Kom steeds een stapje verder zullen we maar denken . Volgende week een eerste gesprek met een sollicitatie commissie waarin 5 mensen zitten, da's best veel.... Is ook een zware functie volgens mij, nou ja, we zien wel.

Pebbles, misschien neem ik BNJMN morgen wel mee, dan gooi ik 'm wel in kampeerbedje. Als dochter ziek is vind ik het wat zielig voor Linoleum als hij alle kinderen heeft en BNJMN gaat toch wel snurken als hij maar af en toe wat te eten krijgt. Is dat goed?
Ik zat ook te denken om Knorrie mee te nemen, wordt nog gezellig . Harrie was vandaag alleen met de twee en vond het niet zo leuk, dus wil hem een beetje ontlasten. Hij zit sowieso slecht in zijn vel want de zaken gaan niet goed en daar wordt hij erg onrustig van. 't Zou fijn zijn als er niet meer zoveel over financiele crisis bericht wordt en consumenten gewoon hun centen weer gaan uitgeven!

Vandaag gewerkt. Ach, was best te doen maar ik ben liever thuis met mijn kindjes eerlijk gezegd. Schorrie ging zowaar huilen toen ik de deur uitging vanochtend, hij vindt me dus toch wel lief . Nu is het alweer weekend dus ik heb niets te klagen natuurlijk! Heb wel pas 1 dag gekolfd nu dus en vind het nu al een vervelende bezigheid, dat wordt nog wat de komende 15 weken.

Vrolijk, nog wat van je telefoon gehoord??
Zo, weekend!

Wind, dat herken ik, van die lastige verlichting (wat en vooral waar). Maar ik wacht idd. tot na verbouwing hier en dan ga ik rustig over dat soort dingen nadenken.

Lien, jij hebt bijna een fulltime baan aan het solliciteren zeg! Moet toch inderdaad binnenkort wel iets geschikts tussen zitten?

Vrolijk, balen van telefoon! Heb je al iets gehoord?

En Morrie gewoon alweer de eerste werkdag erop zitten.. Ik blijf erbij, Knorrie is net geboren!
BNJMN en Knorrie zijn welkom hoor. Kaasfondue staat nog steeds vast, alleen nog steeds geen fonduepan. Wel recept voor 'ultieme kaasfondue' uit een oude Linda. Geloof dat Pebblo met de Pebbeltjes wil gaan uit eten.

Morrie's eerste werkdag dus ook gelukt. Ach die Schorrie. Mijn Pebbeltjes lieten ook weten het jammer te vinden dat ik ze deze week niet een keer uit school heb gehaald!

Leuk dat je dat zegt Nathje, van winkel enzo. Sommige klanten zijn ook geïnteresseerd hoe en wat en ook vaak positief onder de indruk van verhaal. Kregen vandaag nog compliment over onze gedrevenheid. En we hadden een (vrouwelijke) klant met een niet te missen voorkeur voor Pebblo. Ook erg grappig, ze leit hem de hele winkel doordraven en kocht alleen als hij overtuigd liet weten dat het mooi was.

Wind, zal ik Pebblo morgen nog lampjes laten meenemen? Nath vond ze ook leuk.

Kan me voorstellen dat Harrie slecht in vel zit, Morrie. Hier hebben we er (nog?) geen last van, maar Pebblo's humeur zou ook direct beneden peil zijn.

Ik heb net in bed gelegen met een ongenadige hoofdpijnaanval. En toen pijnstiller ging werken en ik alleen in bed lag dacht ik aan hoe mama mij vroeger over mijn hoofd aaide als ik migraine had en me vorig jaar nog vertelde hoe machteloos ze zich dan voelde. En opeens was ik in paniek, want hoe moet het met Kerst? Zonder mama? Zij genoot er zo van om kadootjes te kopen voor kleinkinderen. En vorig jaar, toen ze het niet kon heb ik het nog gedaan. Daar was ze zo blij van. Maar mijn vader, zou hij er aan denken? Ik zou met liefde weer stad en land aflopen voor kadootjes voor 6 kinderen.

Voor dinsdag moet ik een foto hebben. Zal morgen mijn moed eens bij elkaar rapen...

Maar wordt drukke dag. GP naar atletiek van 11-12 en 's middags een partijtje. Daar moet nog kadootje voor gekocht (wat koop je voor een stoer meisje dat 7 wordt?) en er moet nog een kadootje van mijn vader voor GP gekocht. Verder boodschappen. Verjaardagsboodschappen voor zondag doen we zondagochtend wel. Net als de taart. Lang leve de zondagsopening!

Lien wat idioot dat ze 4 jarigen zo laat laten voetballen!
Oei. enorme lap.

truste.
Prima toch Lien? Ik zou zelf zulke aankopen pas doen als ik iets in het echt heb gezien dus begrijp LNLM volkomen. Ook van dat geld trouwens, dat Icesave verhaal is toch een bijzonder iets ook al geloof ik dat het helemaal goed gaat komen.

Net als solliciteren trouwens. Er zit vast iets naar je gading tussen met zoveel gesprekken.

Morrie, je hebt de eerste dag gehad! Kolven was ook niet mijn hobby. Dat is best pittig zo in combinatie met werken. Petje af hoor!

Vervelend voor Harrie trouwens. Ik ben het helemaal met je eens over financiële crisis verhaal. Ik snap ook niet zo goed dat er niet meer aandacht om uit deze dip te komen ipv hoe diep en erg deze crisis wel niet is. Iedereen gaat op zijn geld zitten en dat is juist niet goed.

pfff, zijn jullie ook zo moe? Ik weet niet of het van het verzetten van de klok komt maar ik ben bekaf. Lekker op de bank en rol dan zo in bed. En morgen hopelijk stukje frisser weer op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven