Geld & Recht alle pijlers

Rondkomen van 42¤

10-03-2016 17:58 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik woon alleen, en heb me aangemeld ij budget beheer tijdje terug, nu is dat rond en krijg ik een budget van 42 euro per week, alleen voor eten en drinken.

Ik drink alleen water melk en thee, dat kost me niet zoveel maar zijn hier mensen die dat ermee redden?
Als je het goed doet, kun je zelfs aan het einde vd week nog wel een biefstuk eten (2,80 bij dirk uit de vriezer) sterker nog ik weet zeker dat dat kan, gewoon goed op de aanbiedingen letten, qua drinken etc, deka heeft vaak de b-onduelle groentes uit de vriezer in de aanbieding, vlees kun je het beste sochtends of savonds halen dan prijzen ze meestal af. Denk dat je het makkelijk redt, en wat je overhoudt in n potje stoppen voor de volgende week en zo verder, dan heb je altijd wat reserve als je door je voorraad heen bent 😊
Bi sonraki hayatimda gel.
quote:pearle schreef op 11 maart 2016 @ 09:49:

[...]

dat is ook eigenlijk zo, ik ga vanavond lekker wat drinken in een leuk loungecafe, regelmatig naar de sauna en daar eten, of in de zomer naar een terras.

Maar als mijn vriendin had gezegd : Zullen we bij mij wat drinken, was dat ook prima geweest

Ja, roepen dat je makkelijk kan doen met 42 euro in de week, daarna neer zetten dat je regelmatig naar de sauna gaat, uit eten of terrasje pakken.

TO kan dat de eerste jaren niet met 42 euro in de week. Geeft niet hoor.
Als TO dat echt zou willen kan zij extra geld aanvragen boven op haar weekgeld (als het budget het toe laat uiteraard)
Bi sonraki hayatimda gel.
Tsja, ik ben elke week wel minstens 50,- euro kwijt voor 1 persoon en vind ook niet dat ik heel gek doe.

Wel telkens 3 avocado's, 2 bakken druiven, sinaasappels, bananen, diepvries frambozen, afbak broodjes, vaak pecannoten, parmezaanse kaas, zakjes sla, olijven, gerookte zalm of garnalen, 6 keer 1/2 liter cola light, 1 flesje wijn.

Dat is natuurlijk luxer dan nodig. Maar 50,- voor 2 personen, week in week uit, zou ik ook niet redden als het niet hoeft.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Leefgeld

Leefgeld

Leefgeld is een benaming voor het bedrag dat nodig is voor een één- of meerpersoons huishouden om van te kunnen leven, dat wil zeggen: eten, drinken en persoonlijke verzorging.
quote:hiltje schreef op 11 maart 2016 @ 10:17:

Tsja, ik ben elke week wel minstens 50,- euro kwijt voor 1 persoon en vind ook niet dat ik heel gek doe.

Wel telkens 3 avocado's, 2 bakken druiven, sinaasappels, bananen, diepvries frambozen, afbak broodjes, vaak pecannoten, parmezaanse kaas, zakjes sla, olijven, gerookte zalm of garnalen, 6 keer 1/2 liter cola light, 1 flesje wijn.

Dat is natuurlijk luxer dan nodig. Maar 50,- voor 2 personen, week in week uit, zou ik ook niet redden als het niet hoeft.Het gaat erom dat TO echt makkelijk kan leven van 42 euro voor eten en drinken in haar eentje. Overleven van vijftig euro voor 2 personen zou ook jij redden als het moet, je gaat niet het hoekje om als je geen 3 avocado's en gerookte zalm per week eet.
quote:WD-40 schreef op 11 maart 2016 @ 10:22:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leefgeld

Leefgeld

Leefgeld is een benaming voor het bedrag dat nodig is voor een één- of meerpersoons huishouden om van te kunnen leven, dat wil zeggen: eten, drinken en persoonlijke verzorging.waar kom je daar nu voor de vierde keer op terug? Wat staat er nu in de OP?!
quote:WD-40 schreef op 11 maart 2016 @ 10:13:

[...]

Ja, roepen dat je makkelijk kan doen met 42 euro in de week, daarna neer zetten dat je regelmatig naar de sauna gaat, uit eten of terrasje pakken.

TO kan dat de eerste jaren niet met 42 euro in de week. Geeft niet hoor.

Ik kan ook makkelijk rond komen met 40 euro ( meestal nog iets minder) boodschappen per week, als ik inderdaad een terrasje pak, kom ik meer richting 40 euro pw

Dat ik andere dingen ook kan doen, daar werk hard ik voor, dat heeft niks met TO te maken

Wat is jouw probleem eigenlijk? jaloers?
quote:pearle schreef op 11 maart 2016 @ 10:25:

[...]

Ik kan ook makkelijk rond komen met 40 euro ( meestal nog iets minder) boodschappen per week, als ik inderdaad een terrasje pak, kom ik meer richting 40 euro pw

Dat ik andere dingen ook kan doen, daar werk hard ik voor, dat heeft niks met TO te maken

Wat is jouw probleem eigenlijk? jaloers?Precies, ik heb vanochtend ook mijn collega's getrakteerd op cake omdat ik daar zin in had en het kan betalen, maar dat reken ik niet mee omdat dit voor mij niet noodzakelijk is en voor TO met haar beperkte budget al helemaal niet.
quote:Flashy schreef op 10 maart 2016 @ 23:23:

[...]

Wat eet en drink je dan?

Oprechte vraag.Ik kook eigenlijk alles waar we zin in hebben. Vooral rundvlees is duur, dus een stoofschotel wordt hem niet, maar verder kan eigenlijk alles wel. Ik heb altijd een zak aardappelen, rijst en pasta op voorraad en daar bouw ik recepten omheen. Dat kan gebakken aardappelen met sla en een hamburger zijn maar ook pasta met tilapiafilet oid. We eten geen duur brood, maar het goedkoopste volkoren, ook eten we beide elke dag een stuk fruit.
quote:Dragisa schreef op 11 maart 2016 @ 10:03:

[...]

Mijn lijstje groente en fruit op AH.NL ( als er ook geen AH is, ja, dan weet ik het ook niet meer, verhuizen naar de bewoonde wereld misschien )

Ik ga graag naar de Turkse supermarkt omdat ik daar de groente van betere kwaliteit vind, heel veel goedkoper is het niet.

1,5kg goudreinette 2.09

Bananen, 5 stuks 0.99

Tuinerwten, 500gr 0.59

Prei, 2 stuks 0.45 (dit is een bonusaanbieding)

Snijbonen, diepvries 500g 1.39

Winterpenen, 1kg 0.95

Spitskool, 1 stuk 1.59

Boerenkool,diepvries 0.45

Paprika, 1 kilo voorgesneden 2.70

Broccoli, 500gr 0.89

Courgette, 2 stuks 0,99 (dit is een bonusaanbieding)

Een week groente voor het astronomische bedrag van 12.14.

Lijkt mij toch altijd beter dan de eerder geadviseerde pot mulitvitamine..

Precies!

Die courgette is goedkoop! :O Daar ga ik er morgen even een paar van inslaan! Dat kun je overal in doen. In de pastasaus of een lekker soepje, dat vries ik dan in.
quote:pearle schreef op 11 maart 2016 @ 10:25:

[...]

Wat is jouw probleem eigenlijk? jaloers?

Wie zegt dat TS niet hard werkt? Ook zonder dat je er geld voor krijgt kun je misschien wel hard werken. Aan je gezondheid bijvoorbeeld. Of als mantelzorger van je ouders. Of heel hard werken om na een ellendige tijd je leven weer op de rit te krijgen. Of als vrijwilliger.

En nee, ik ben niet jaloers ;)
WD40 Nogmaals als je arm bent moet je creatief zijn en geen hobbels op de weg zien. Roeien met de riemen die je hebt.
quote:Ttass28 schreef op 11 maart 2016 @ 11:27:

WD40 Nogmaals als je arm bent moet je creatief zijn en geen hobbels op de weg zien. Roeien met de riemen die je hebt.

Klopt. Maar je mag best wel eens zeggen dat het zuigt als je daarom de dingen die het leven wat leuker maken moet wegbezuinigen. Dat je dagen hebt dat je moet beslissen "mijn shampoo is op en mijn brood is op... Shampoo kun je niet eten". Dat je je haar niet lekker in model kunt laten knippen (en nee, niet iedereen heeft een kappersschool in de buurt). In paniek raken als een kind vertelt dat de zool van zijn enige paar schoenen los zit (puber met maat 47 van schoen en de Schoenenreus is failliet).

Het is hier niet alle dagen ellende, maar soms stapelen de onverwachte uitgaven zich op. We kennen het allemaal wel, maar als je maar een beperkt budget hebt, vliegt dat je wel eens aan, ook al ben je nog zo positief en creatief.
quote:cumulus schreef op 11 maart 2016 @ 11:21:

Die courgette is goedkoop! :O Bij Dirk zijn ze deze week 3 voor een euro, dat is nog goedkoper.
cumulus, bij decathlon gaan veel schoenen tot maat 48. Ook de schoenen van 11 euro per paar. Ik realiseer mij dat Nederland niet zo dicht bezaaid is met decathlons maar misschien heb je er wat aan.
ik vind dit een leuke toppic :-)

vooral omdat ik sinds kort ook aan een budget zit.

maar ik vind het wel tegenvallen hoor. vooral de dingen als schoonmaakmiddelen en al die onzin erom heen. kadootje voor een verjarende vriendin, een beloofde paastak voor de kinderen knutselen. het gaat er allemaal van af. of rekenen jullie dat niet mee?

oefening baart kunst, vast.
Ik vind dat bedrag van het NIBUD best krap.

Je mag als vrouw bv. 5,90 uitgeven voor alles wat je eet op een dag.

Dat kan prima als je thuis bent en tijd heb om zelf te koken, maar je kunt er bijvoorbeeld geen stap mee in de kantine op je werk zetten, een keer een snelle daghap buiten de deur eten of een kant en klaar maaltijd halen, want dan kom je er niet meer mee uit.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:prik schreef op 11 maart 2016 @ 11:55:

[...]

Bij Dirk zijn ze deze week 3 voor een euro, dat is nog goedkoper.https://www.dirk.nl/winkels

Het is voor veel mensen niet te snappen: maar in een heel stuk van het land zit geen Dirk.
Tevens een TVP,

Wij krijgen ¤80 in de week, voor een gezin van 6 personen, (3 jonge kinderen en 1 puber)

Dat bedrag is niet alleen voor eten en drinken, maar ook voor de rest.

Ikzelf doe de boodschappen, en dat is behoorlijk puzzelen, eigenlijk hou ik aan het eind van mijn geld altijd wel een dag over.

Wij krijgen ¤30 brandstofkosten voor de auto, die heeft mijn vrouw nodig om naar het werk te komen, en dit is ook lang niet altijd voldoende, dan blijft er dus minder leefgeld over.

Ik probeer er in ieder geval altijd voor te zorgen dat de kinderen er zo min mogelijk van te voelen hebben, en daarna probeer ik er voor te zorgen dat mijn vrouw ook haar dingen heeft.

Soms is dat lastig, vooral gedurende haar menstruatie, die is best heel erg fors (understatement) dus gedurende die periode is het niet mogelijk om met het leefgeld uit te komen.

We redden het, maar eigenlijk ook weer net niet.

En ik wacht met angst en beven af hoe het straks gaat als de WSNP regeling bij ons van kracht word.

In het geval van de TO, zou ¤40 per week in haar eentje mijn inziens wel moeten lukken.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:cumulus schreef op 11 maart 2016 @ 11:26:

[...]

Wie zegt dat TS niet hard werkt? Ook zonder dat je er geld voor krijgt kun je misschien wel hard werken. Aan je gezondheid bijvoorbeeld. Of als mantelzorger van je ouders. Of heel hard werken om na een ellendige tijd je leven weer op de rit te krijgen. Of als vrijwilliger.

En nee, ik ben niet jaloers ;)Ik reageerde op WD.
Ik lees ook even mee.

Wij zitten momenteel op een weekbudget van 100 euro voor 2 personen. Daar moet ook een tank benzine af voor mijn vriend waardoor er 65 euro overblijft voor de rest. We redden het prima maar ik mis wel de 'luxe' dingen. Zou bijvoorbeeld graag weer eens een stuk echte kaas halen bij de kaasboer
Pivot! PIVOT!!!
quote:evamarie schreef op 11 maart 2016 @ 12:10:

ik vind dit een leuke toppic :-)

vooral omdat ik sinds kort ook aan een budget zit.

maar ik vind het wel tegenvallen hoor. vooral de dingen als schoonmaakmiddelen en al die onzin erom heen. kadootje voor een verjarende vriendin, een beloofde paastak voor de kinderen knutselen. het gaat er allemaal van af. of rekenen jullie dat niet mee?

oefening baart kunst, vast.

Het helpt als je maandelijks een bedragje opzij zet voor verjaardagen en feestdagen. Je weet namelijk dat je vrienden en familie ieder jaar jarig zijn en dat de feestdagen ieder jaar terug komen.

Bedoel je met een paastak zo'n gekrulde tak met versiersels er in? Dat kan toch ook best van een iets minder gekrulde tak? Die liggen overal los in het bos of duingebied. Als je geen bos of duingebied in de buurt hebt kan je een plaat triplex/geperst hout/iets van het grofvuil nemen, daar een tak op tekenen en spijkertjes in slaan waar je de versiersels aan kan hangen. Bij action kan je heel goedkope knutselmaterialen kopen. Als je wat ei-vormige en kuiken-vormige dingen tekent op gekleurd papier en dat door de kinderen laat uitknippen en beplakken met andere stukjes gekleurd papier worden het al snel leuke versiersels voor aan de paastak. Haha nu heb ik ook zin om een paastak te maken. Eens kijken of ik de kinderen zo ver krijg.
quote:KitKeller schreef op 11 maart 2016 @ 13:41:

Ik lees ook even mee.

Wij zitten momenteel op een weekbudget van 100 euro voor 2 personen. Daar moet ook een tank benzine af voor mijn vriend waardoor er 65 euro overblijft voor de rest. We redden het prima maar ik mis wel de 'luxe' dingen. Zou bijvoorbeeld graag weer eens een stuk echte kaas halen bij de kaasboer Dit is ook wel een fijn topic voor je denk ik

Vrekwaardig eten
quote:Dragisa schreef op 11 maart 2016 @ 13:53:

[...]

Dit is ook wel een fijn topic voor je denk ik

Vrekwaardig eten

Leuk topic inderdaad!

Thanks
Pivot! PIVOT!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven