Geld & Recht alle pijlers

Rondkomen van 42¤

10-03-2016 17:58 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik woon alleen, en heb me aangemeld ij budget beheer tijdje terug, nu is dat rond en krijg ik een budget van 42 euro per week, alleen voor eten en drinken.

Ik drink alleen water melk en thee, dat kost me niet zoveel maar zijn hier mensen die dat ermee redden?
Waarom zou je het daar niet mee redden?
Dat lijkt mij echt makkelijk te doen. Er zijn gezinnen met 2 kinderen die rond moeten komen van 50 euro

Ga naar de markt of turkse super voor je groente en fruit en eet wat minder vaak vlees. Kook ruim en vries porties in. Gerechten als chilli, pastasauzen en stamppotten kosten bijna niks
42 euro per week voor alleen eten en drinken lijkt me echt heel makkelijk te doen. Of moet je daar met een groot gezin van eten?
Ik had 40 euro met twee kinderen dus dat lijkt me wel te doen ja... (Ik kreeg 60 maar daarvan dronk mijn auto 20- en ja, dat mocht want mijn werk was 70km verderop).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
6 euro per dag? Makkie!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Naar de discountsupermarkt en de markt. Lukt best.
quote:Fame schreef op 10 maart 2016 @ 18:02:

6 euro per dag? Makkie!Ik sta er niet voor maar voor 6¤ kun je dan ontbijt,lunch en avondeten plus drinken regelen ?
Ik geef dat bedrag ongeveer uit met twee personen en dan eten we elke dag vlees en 1x per week vis, het is incl wcpapier, wasmiddel en verzorgingsproducten. . Wel alles vers en veel spullen van de lidl.
Zoveel is dat niet, inclusief kleedgeld, wasmiddelen, en spullen die stuk kunnen gaan etc.

Sterkte TO.
Ik heb 150 euro pmnd om van rond te komen op dit moment. Geen luxe maar het lukt. Om mij heen op dit moment heel veel mensen die op dit moment zonder werk zitten en hoor niets anders dan dit soort budgetten. Ik ben blij dat ik geen kleine kinderen meer heb want de gezinnen waar de ouder(s) geen werk hebben, hebben het veel zwaarder.
Inderdaad succes!
quote:Pretzel66 schreef op 10 maart 2016 @ 18:04:

[...]

Ik sta er niet voor maar voor 6¤ kun je dan ontbijt,lunch en avondeten plus drinken regelen ?Ga de uitdaging maar eens aan. Je zal zien dAt het kan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat is voor 1 persoon heel goed mogelijk als het inderdaad alleen voor boodschappen is.

6 euro per dag? Makkie!Een makkie zou ik het niet noemen.
Het is inclusief alles heb ik begrepen van iemand anders, ook openbaar vervoer gebruik.
quote:WD-40 schreef op 10 maart 2016 @ 18:07:

Zoveel is dat niet, inclusief kleedgeld, wasmiddelen, en spullen die stuk kunnen gaan etc.

Sterkte TO.Het is alleen voor eten en drinken, dat kan best van 6 euro per dag voor 1 persoon.
[quote]Pretzel66 schreef op 10 maart 2016 @ 18:04:

[...]

Ik sta er niet voor maar voor 6¤ kun je dan ontbijt,lunch en avondeten plus drinken regelen ?[/quot

Ja hoor. Als je niet teveel luxe eist.
quote:Isa_Bela schreef op 10 maart 2016 @ 18:11:

[...]

Het is alleen voor eten en drinken, dat kan best van 6 euro per dag voor 1 persoon.Kennis van mij moest ook zijn openbaar vervoer mee betalen voor naar zijn werk.Ook de wasmiddelen etc

6 euro per dag? Makkie!Nou, makkie? Ik vind het niet veel. Tuurlijk, als het moet dan moet 't, maar ik zou er niet blij van worden.
Het kan zeker, maar het zou voor mij best een aanpassing zijn, hoor. Geen dingetjes van de eco-supermarkt, geen scharrelvlees, grotere hoeveelheden koken en invriezen enzo. Het vergt een stuk meer voorbereiding. Maar ik denk dat dat ook wel een leuke uitdaging kan zijn, misschien?

Ik hoop voor je dat je een vriezer hebt. Ook een tip: zelf groente+kruiden verbouwen! Kan al in een paar bakken of potten op het balkon. Ik weet niet waar je woont, maar in veel grote steden zijn goede en goedkope Turkse/Marokkaanse groentewinkels en slagers, en natuurlijk de markt!
Je zult wat creatiever met geld en eten om moeten gaan dan je waarschijnlijk gewend bent. Maar spit het forum eens door, er zijn nogal wat topics over besparen, minderen en goedkope recepten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Van 500 gram gehakt kan je best 7 prima gehaktballen maken. Dan heb je al een hele week vlees bij je avondeten voor 3,50.
quote:WD-40 schreef op 10 maart 2016 @ 18:10:

Het is inclusief alles heb ik begrepen van iemand anders, ook openbaar vervoer gebruik.Dat hakt er vaak in en dat vermijd ik dus heel vaak. Ook toen ik nog werk had. Ik heb een ebike en kom overal met dat ding. Fiets 30 km met gemak weg. De fiets is 2 jaar geleden echt de investering waard geweest.
TO, neem er een pot vitaminepillen naast, koop ze als ze in de reclame zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven