Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Wauw veliene dat klinkt goed, op de misselijkheid na dan natuurlijk. Hoe ver ben jij inmiddels? En wanneer ook alweer uitgerekend?

Ik heb 2 januari mijn nod, waarschijnlijk ga ik oudjaarsdag testen.. Ik hoop zo dat ik dit jaar goed kan afsluiten!
He Jomi, wat stom dat je nog geen postieve test hebt gehad! Ik duim wederom weer keihard voor je mee. Hoe leuk zou het zijn om 2016 met een positieve test te beginnen?

Ik ben nu 25 weken en begin april uitgerekend.

Nieuwe baan bevalt goed. Leuk groep mensen en uitdagend onderzoek.

De rammels zijn inmiddels wel weer keihard terug. In mijn omgeving is een babyboom gaande dus een hoop kraambezoeken. Vriend kwam een paar weken terug met de volgende zin: "weet je wat ik een mooie baby naam vind?" Blijkbaar is hij er ergens ook mee bezig.

Ondertussen kijk ik ook wel uit naar weer samenwonen met vriend (hij studeert nog in het oosten, ik werk in het westen en logeer bij vrienden in het midden van het land). Nog een paar maanden en dan is hij klaar, een eigen huisje zoeken en samen verder werken aan de toekomst (en misschien wel een baby).

Jomi, ik duim nog steeds voor je.

Lovely, wat fijn dat de zwangerschap zo goed gaat.

Veliene, het gaat stiekem toch best snel zo'n zwangerschap. Nog maar een paar maanden en dan is het zover.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Fijn dat je baan zo goed bevalt neweve! En die rammels, ja dat weet wat he! En jij wacht ook al lange tijd..

@veliene: ondertussen alweer 28 wk denk ik? Gaat het nog goed met werken? Merkt zoonlief er iets van?

Ik ben weer ongesteld geweest, 1 februari nieuwe nod..
Wat fijn Neweve dat je baan zo goed bevalt en dat je een leuke groep mensen om je heen hebt. Ik kan me voorstellen dat je weer uitkijkt om samen onder 1 dak te wonen met je vriend. Lijkt me niks aan, maar als het zo is, is het natuurlijk zo. En natuurlijk altijd leuk te horen dat je vriend er toch ook wel een klein beetje mee bezig is...Nog even door rammelen en dan hopelijk over niet al te lange tijd ook een klein babytje op komst bij jullie.

Jomi: He wat balen dat je nog geen positieve test hebt gehad...Hoe voel je je er onder? Hoelang zijn jullie nu officieel bezig?

Ik ben idd alweer bijna 29 weken, gaat snel. Zoon benoemt wel vaak dat ik een baby in de buik heb, en is graag aan het snuffelen op de babykamer. Feitelijk weet hij het dus wel, maar of hij echt snapt dat er een baby is straks, dat geloof ik nog niet Werken gaat al een tijdje niet meer, dus zit al thuis. In het begin vond ik het erg lastig, maar ben een beetje 'zen' geworden. Merk dat de pijn dan veel beter te behappen is, en dat is ook wat waard. Echt iets ondernemen met zoon lukt ook niet meer en dat vind ik wel eens sneu voor hem. Dus maar wat vaker, heel pedagogisch verantwoord , voor de tv of filmpjes kijken op de iPad.

Merk dat ik heel erg druk ben hoe het gaat lopen rond de bevalling. We weten wanneer het meisje gaat komen (keizersnede) en vriend wil dan heel graag de nachten blijven slapen in het zkh, wat ik heel goed begrijp. Dat heeft hij namelijk heel erg gemist bij zoon. Zoon gaat dan naar vrienden maar ergens voelt dat verkeerd ofzo. Natuurlijk haalt vriend hem wel op overdag zodat hij ook zoveel mogelijk bij ons en zijn nieuwe zusje kan zijn, maar toch. Herkenbaar voor iemand?
Hoi allemaal,

Het is wat stil geweest van mijn kant, sorry!

Veliene, wat gaat het hard zeg!!! Fijn dat je hebt geaccepteerd dat werken er even niet in zit. Als het niet gaat, gaat het niet en moet je voor jezelf een de baby kiezen!

Kan me voorstellen dat het dubbel voelt wat je met zoon doet tijdens de dagen rondom de geboorte... Maar misschien als vriend hem ergens anders zelf op bed legt en hij overdag bij jullie is, dat het wel meevalt?

Jomi, hoe is het?

Neweve, leuk dat je baan zo goed bevalt zeg! Hopelijk snel weer samen met je vriend en kunnen jullie de toekomst wensen gaan vervullen.

Lovely, hoe is het met je?

Hier gaat alles goed. Dochter is bijna 11 maanden en wordt steeds makkelijker. Ze kan heerlijk spelen, rondkruipen en staan en brabbelt de hele dag door. Erg leuk!

En ik heb nog meer nieuws.... In september komt er een broertje of zusje bij!!!!

Nadat we vorige keer 1,5 jaar bezig waren, dachten we maar op tijd te beginnen

Het ging nu alleen wat sneller dan we ooit hadden durven dromen! erg leuk, maar ook erg spannend hoe dat zal zijn
Wauw twinklin! Wat een nieuws! Gefeliciteerd! Dus er zit dan straks 1,5 jaar tussen? Superleuk, hoe voel je je?

@veliene: hoe gaat het met jou? Weten jullie ook al echt de keizersnee datum?

Ik ben weer ongesteld geworden, op naar ronde 10 (we zijn dus al 9 mnd bezig, sinds mei veliene)
Twinklin: Jeetje, wat een nieuws! Van harte gefeliciteerd en wat fijn dat het nu zonder hulp gelukt is. Voel je je goed? En jullie dochter al bijna weer een jaar, wat vliegt de tijd.

We hebben afgesproken dat de vrienden die onze zoon opvangen in ons huis gaan slapen die nachten, zodat zoon in zijn eigen kamer/bedje kan slapen. Mijn vriend eet dan gewoon met hen thuis en kan zoon zelf idd op bed leggen. Kan hij daarna weer mijn kant op komen in het zkh.

Jomi: he, wat jammer dat je weer ongesteld bent geweest. Houd goede moed, al kan ik me voorstellen dat het enorm frustreert. Ik duim nog steeds voor je dat het snel raak mag zijn.

Hoe gaat het met je zoon? Vind je deze leeftijd ook zo leuk?

Inmiddels bijna 31 weken, tijd vliegt. Gaat goed, alleen ben ik zoooo moe. Lijkt wel de beginperiode weer. Maar goed, ik kan aftellen. Gisteren intake gehad van de kraamzorg en gelukkig goed aan durven geven wat ik wel en niet wil. De kraamhulp bij zoon waren we achteraf helemaal niet tevreden over. Op het moment zelf wisten we niet beter, maar achteraf hoorden we van vrienden/broers/zussen hoe het er bij hen aan toe ging en dat was toch wel wat fijner. Het 'in de watten leggen' hebben we iig niet ervaren. Er waren zelfs dagen dat ik amper gegeten heb, ik was druk met voeden en dacht er gewoonweg niet aan, maar de kraamhulp ook niet Terwijl ze daar juist voor is. Ben benieuwd hoe het de komende keer gaat zijn.
Dank jullie wel!

Jomi, zit inderdaad maar 1,5 jaar tussen straks....

Ik voel me erg goed. Wel ietsje meer last van misselijkheid dan bij dochter, maar stelt gelukkig nog niet veel voor. Als ik de hele dag maar kaakjes in de buurt heb, komt het goed

Jeetje, ronde 10 alweer... Leef met je mee!

Veliene, wat goed dat jullie nu alles goed hebben aangegeven. De 1e keer laat je ook alles maar over je heen komen inderdaad. Hopelijk gaan jullie nu een mooie tijd tegemoet.

Goed geregeld qua opvang voor je zoon toch! klinkt prima.

Ik voel me prima! ietsje meer last van misselijkheid, maar stelt nog steeds weinig voor gelukkig. Ik eet de hele dag door kaakjes en dan gaat het goed
@veliene: het gaat goed met zoon. Ja deze leeftijd vind ik erg leuk! Hij gaat steeds meer praten en probeert ook dingen te vertellen, zo leuk! Het is een erg vrolijk jongetje, hij lacht en zingt de hele dag. Af en toe natuurlijk een driftbui, en soms moet ik dan echt mn lachen inhouden. Arm kind :-)

@twinklin: heb je al een echo gehad? Hoever ben je nu ongeveer?
Jomi, ja ik heb al een echo gehad. Lekker vroeg in verband met de miskramen en daardoor de onzekerheid.

Ben nu waarschijnlijk al 9+2!

Tijd gaat gelukkig veel sneller voorbij doordat ik weinig tijd heb om ermee bezig te zijn! Heel fijn!
@twinklin, hier gaat alles prima! Zwangerschap loopt ook erg goed. Haast geen klachten.

Jeetje je dochter al weer bijna een jaar! Dat is nu echt een leuke leeftijd.

Althans ik maak het van dichtbij mee. Een vriendin van mij heeft ook een dochtertje van nu 1,5.

Echt super leuk!

Wauw wat een leuk nieuws!! Gefeliciteerd!

Leuk ook dat de kindjes straks geen grote leeftijdsverschil hebben!! (hoewel je dat natuurlijk nooit zelf in de hand hebt)

Vervelend dat je wel wat misselijk bent. Maar inderdaad gewoon koekjes in de buurt houden

@Jomi, jeetje wat vervelend zeg! Snap dat je daar nu toch wel van baalt zeg…

En hoe oud is jouw zoontje nu?

@Veliene, hoe gaat het daar? Gaat voor jou ook opschieten zeg!

Fijn dat jullie dat al geregeld hebben met je zoontje. Als ze in hun eigen bedje kunnen liggen is dat toch altijd wel het fijnste lijkt me inderdaad.

@hier, morgen alweer 24 weken. Gaat echt onwijs snel!

Heb hier en daar wat last van mijn bekken en last van m’n maag. Ik til geen zware dingen meer (zoals volle wasmanden enzo) en dan is het prima vol te houden!

Vriendlief helpt me er goed bij gelukkig. Verder mag ik zeker niet klagen.

Ik voel de kleine sinds een paar dagen erg goed wat echt een onwijs fijn gevoel is. Daar kan ik echt van genieten! Vriendlief voelt hem nog niet zo heel goed.

Mijn placenta ligt ook voor dus daar kan het ook aan liggen.

Vriendlief is ook al begonnen met het verven van de babykamer. Het kamertje komt pas over 6 weken, maar dan is het in elk geval klaar.

Leuk dat het hier wat actiever word! Ben benieuwd ook hoe het met Italia is!

Groetjes!
Twinklin gefeliciteerd!!!! Zal straks best aanpoten worden met 2 ukkies, maar heel fijn dat het dit keer zo snel is gegaan.

Lovely. Fijn dat je je goed voelt. Bij jou gaat het ook snel nu he. Alweer over de helft. Nog even maar en dan is het kamertje af. 6 weken zijn zo voorbij.

Veliene. Hoe gaat het nu? Hopelijk heb je straks een fijne kraamhulp.

Jorni. Ik hoop dat het bij jullie snel een keer raak is. Ben je er meer mee bezig voor je gevoel? Of heb je nog steeds een gevoel van, het komt wel... ?

Hier gaat alles goed. Dochter is alweer 7 maanden en zoon 3. De tijd vliegt. A. Is zo lief voor zijn zusje. En zij is echt verliefd op hem. Een glimlach van oor tot oor als ze hem ziet. Het is best druk zo 2 kleintjes. Maar heel leuk. Zoon zit overdag op school, dus ik heb best wel wat tijd alleen met dochter. Ook fijn en leuk.
@ allen wat leuk die updates te lezen. Fijn dat het zo goed gaat.

Jomi hopelijk ben jij ook snel zwanger.
@ twinklin: wat fijn, dan zijn eerste weken alvast om. Hopelijk blijft het zo goed gaan! Wanneer heb je de termijnecho gepland staan?

@ lovely: zo jij schiet ook al op zeg! Wanneer ben je ook alweer uitgerekend, begin juni denk ik zo? Weten jullie het geslacht of is het een verrassing?

@ Italia: jeetje wat gaat dat hard zeg, A alweer drie en je kleine moppie 7 mnd. Geef je nog bv? (A had je lang gevoed toch?) Wanneer moest je ook alweer beginnen met werken?

Ik heb net mn vruchtbare dagen achter de rug, zondag de 28e wil ik testen. Ik was er de eerste maanden erg mee bezig, nu heb ik juist zoiets van het komt wel.. Al heb ik liever dat het gister zo is dan vandaag :-)
Twinklin: Wow, ruim 9 weken al. Super! Hopelijk blijft de misselijk dragelijk voor je.

Jomi: Knap van je dat je er zo in staat, al kan ik me voorstellen dat het niet snel genoeg mag komen.

Driftbuien zijn hier ook wel herkenbaar hoor Moet dan ook meestal mijn lachen inhouden haha! Monsters zijn het af en toe, maar ohhhh ook zo leuk en lief

Lovely: Jij gaat ook al lekker zeg. Fijn dat alles goed gaat, inderdaad rustig aan doen met je bekken. Ben je al langs een bekkenfysio geweest? Lekker dat je vriend je ook goed ontlast, niet altijd leuk maar wel goed. En heerlijk he, dat getrappel! Geniet er van.

Neweve:

Hier: alweer ruim 32 weken en meisje doet het goed. Erg bewegelijk in de buik, fikse trappen heel de dag door Mijn bekken vindt het nu niet echt meer leuk, veel pijn en daar baal ik gigantisch van. De dagen met zoon thuis vind ik een hele opgave momenteel en dat vind ik heel erg. Maar goed, nog eventjes volhouden. Mijn buik wordt echt mega terwijl ik nog maar een paar kilo aangekomen ben, de striemen staan er al in. En dat bij trouw creme smeren..grrr

Italia: Jeetje, wat gaan jouw kinderen hard 7 maanden alweer dat je dochter geboren is. Fijn die tijd met je dochter alleen, kostbare tijd.
Lovely, wat fijn dat alles goed gaat zeg!!! Fijn om te horen na jullie lange, hobbelige weg!

Het is inderdaad een heerlijke leeftijd. Ze leert en ontdekt zoveel nu en krijgt echt een karaktertje, zo leuk.

We vinden het ook leuk dat ze niet zoveel gaan schelen qua leeftijd, maar we hadden nooit verwacht dat het zo zou lopen. Echt een cadeautje na al het gedoe voor baby #1

Italia, dankje. Leuk dat je zoon en dochter zo leuk op elkaar reageren zeg. Heel bijzonder lijkt me dat ook.

Jomi, spannende tijd weer!

Ik heb nog niet echt een termijnecho gepland staan.. Ik had een vroege echo en heb vandaag een medische echo gehad (9+4), die op zich zou kunnen functioneren als termijn echo.

Maar morgen toch even de verloskundige bellen om te kijken of ik nog een echte termijn echo kan plannen .

Veliene. Wat balen zeg dat je zo'n last hebt. Hoeveel weken moet je het mog uithouden?

Die buik met de 2e gaat sowieso veel harder!!! Ik ben nog geen 10 weken en kan het eigenlijk al niet meer verborgen houden!!! en dat terwijl ik gewoon slank ben en tot nu toe alleen maar afgevallen ben in de afgelopen weken. Vorige keer had ik deze buik pas met 17 weken hahaha
@veliene: hoe gaat t nu? Ondertussen bijna 36 wk denk ik? Wat was je uitgerekende datum ook alweer?

@twinkling: hoe ver ben jij nu en wanneer uitgerekend?

Ik ben twee weken geleden weer ongesteld geweest, zit nu in de vruchtbare dagen van ronde 11...
Jomi, jeetje ronde 11 alweer... Hopelijk nu eens snel een leuk resultaat!

Ik ben nu 13+4. De tijd gaat best hard vind ik. Ben er toch minder mee bezig dan met de 1e zwangerschap.

Gister hebben we de uitslag gekregen van het chromosoom onderzoek en gelukkig is alles goed (wel nog een drager helaas, maar geen consequenties voor gezondheid). En we krijgen dit keer een zoon!

Even wennen aan het idee, maar wel heel leuk!
Jaaa ik Had vanmorgen na 11 maanden een positieve test in handen! Net nog een clearblue gedaan en die zegt: zwanger 2-3 weken!!
Yes Jorni!!! Gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd Jomi!
Oh eindelijk! Van harte gefeliciteerd Jomi! Het is je van harte gegund! Voel je je ok?

Ik duim dat alles goed blijft gaan
Gefeliciteerd! Yeah
@twinklin: ik Had jouw berichtje helemaal niet gelezen, een zoon, wat leuk!! Jongens zijn leuk en drager.. Das vervelend maar gelukkig kunnen jullie hem dan later voorbereiden. Hoe ver ben je nu? En wanneer ook alweer uitgerekend? (sorry ik kan t gewoon echt niet onthouden)

@veliene: ik ben iets misselijk, moet goed op tijd eten. Maar verder vooral erg blij :-)

Hoe ver ben jij nu? Weten jullie het geslacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven