Welke (smart) Babyfoon

01-03-2016 15:48 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een babyfoon en man wil graag een smart babyfoon.

Maar welke is goed? Hebben jullie er al ervaring mee?
Zijn dat diegene die makkelijk aan te sluiten zijn op je wifi? Zo ja die zijn heel makkelijk te kraken, die zijn niet beveiligd, zit er ineens iemand uit rusland naar jouw slapende baby te kijken brrrrr...

http://mamadesk.nl/de-beeldbabyfoon-kij ... r-hackers/
Geen advies sorry, ik lees mee
quote:GateKeeper schreef op 01 maart 2016 @ 15:50:

Zijn dat diegene die makkelijk aan te sluiten zijn op je wifi? Zo ja die zijn heel makkelijk te kraken, die zijn niet beveiligd, zit er ineens iemand uit rusland naar jouw slapende baby te kijken brrrrr...Ja via wifi/internetverbinding of via een app.. ik heb er ook nog weinig verstand van. Maar dat is wel creepy zeg inderdaad!
quote:legallyblonde schreef op 01 maart 2016 @ 15:57:

[...]

Ja via wifi/internetverbinding of via een app.. ik heb er ook nog weinig verstand van. Maar dat is wel creepy zeg inderdaad!Hackers kunnen dan ook tegen je kindje praten.
quote:GateKeeper schreef op 01 maart 2016 @ 16:00:

[...]

Hackers kunnen dan ook tegen je kindje praten.

Gadver.

Wij hebben gewoon zo'n standaard ding van Alecto (diegene die beste koop was volgens Consumentenbond). Zit geen camera of andere fratsen met wifi/app etc op, maar werkt prima.
Overigens zijn de ervaringen die ik van vriendinnen heb gehoord met een smart babyfoon niet altijd even goed: beeld loopt vast, app werkt niet, vreet batterij. De vraag is dus of je dat wel echt moet willen (al zullen er vast ook goede zijn, maar die kosten dan ook wel wat euros meer)
kan mijn babyfoon gehackt worden?
Heb dezelfde vraag dus ik lees even mee!
Moeilijk he.. op zich lijkt het me superhandig, ook als wij eens een avondje weg zijn (en er is uiteraard oppas) kun je toch kijken hoe het met de baby is.
quote:legallyblonde schreef op 01 maart 2016 @ 16:23:

Moeilijk he.. op zich lijkt het me superhandig, ook als wij eens een avondje weg zijn (en er is uiteraard oppas) kun je toch kijken hoe het met de baby is.

Dit lijkt mij juist het grote nadeel van dit soort 'speeltjes'. Als je geen vertrouwen hebt in de oppas en geen paar uur zonder kind kunt kun je beter thuis blijven.

Hier gekozen voor een babyfoon zonder camera, juist omdat ik om me heen steeds meer ouders zag die (dus ook met bezoek) de hele avond naar dat schermpje zitten te staren. Onze babyfoon doet wat ie moet doen, namelijk mij waarschuwen als kind wakker is en de temperatuur van het kamertje in de gaten houden (raam op zuid, dus kan nogal snel op lopen). Hier trouwens ook de Alecto die als beste uit de test van de consumentenbond kwam.
Brr ik zou het wel raar vinden als ik ergens oppas en we worden gefilmd...

Het lekkere van een avondje uit is dan toch juist dat je even tijd zonder kinderen hebt?

Maar goed, das je vraag niet. Ik heb er wel eens 1 geleend en vond het weinig toevoegen. Ik ging dan kijken en als ik hem zag bewegen stond ik meteen op scherp; het gevoel dat ie ieder moment wakker kon worden. En ging ik dus maar niet douchen/stofzuigen ofzo.
Ik zou de camera ook niet in de huiskamer zetten maar natuurlijk alleen naar het ledikantje gericht van de baby.

Als ik er überhaupt 1 neem want jullie hebben goede argumenten..
Wij gebruikten de babyfoon (geen smart-versie, bestond nog niet) in de praktijk nooit

Hoorden de baby echt wel. Sliep in het begin op onze kamer en overdag in de wandelwagen beneden.
Een babyfoon met camera waar je een wifi brug op aan kan sluiten indien nodig? Wij hebben een luvion supreme connect, daar heb je een gewoon scherm voor en kan je aansluiten op een wifi brug.
Ik heb een gewone babyfoon met camera van luvion. Erg tevreden over.
Ik lees ook even mee. Hebben een dochtertje van 14 maanden en verwachten nummer 2. Beneden horen we haar echt niet, behalve als ze op top volume huilt en dat vind ik niet nodig. Als de vaatwasser aanstaat horen we helemaal niets. Mij lijkt het fijn om twee camera's aan te kunnen sluiten op 1 'centrale'. Juist nu de oudste een dreumes is lijkt het me fijn om af en toe te kunnen zien of ze nog in haar bedje ligt en geen enge capriolen uithaalt.
quote:babyzorgen schreef op 01 maart 2016 @ 19:18:

Ik lees ook even mee. Hebben een dochtertje van 14 maanden en verwachten nummer 2. Beneden horen we haar echt niet, behalve als ze op top volume huilt en dat vind ik niet nodig. Als de vaatwasser aanstaat horen we helemaal niets. Mij lijkt het fijn om twee camera's aan te kunnen sluiten op 1 'centrale'. Juist nu de oudste een dreumes is lijkt het me fijn om af en toe te kunnen zien of ze nog in haar bedje ligt en geen enge capriolen uithaalt.Kan bij die van mij, max 4. Je kan de beelden tegelijk bekijken of afwisselen tussen de beelden. http://www.baby-dump.nl/i ... ct&merk=31153&groep_id=53 (niet voor de winkel, maar dan zie je de mogelijkheden met extra camera en wifi brug)
Nou ik heb besloten om een normale babyfoon te nemen. wel met beeldscherm. Nu nog beslissen welke.. je leest zoveel tegenstrijdige dingen op internet.
Wij hebben een babyfoon die werkt met een app (mydlinkbaby). Hartstikke fijn ding.
Over welke twijfel je?
Ik heb gister een babyfoon gekocht, het is de Luvion Grand Elite 2 geworden. Het was de laatste bij de babydump (showmodel) en hij was dus flink afgeprijsd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven