Tips/ ervaring gevraagd reis Florida

13-03-2016 11:43 24 berichten
Al een tijd zijn we aan het sparen om met onze kinderen naar Florida te gaan. We gaan natuurlijk naar een aantal parken in Orlando. En we willen ook rondtrekken. Om een verplicht cirkeltje te vermijden landen we ws aan de ene kant, huren daar een auto en vliegen terug vanaf een andere luchthaven. Ik heb al een goede reisgids en een hotel is ook zo gevonden.

Maar dan die vliegtickets... wat is handig/ goedkoop om te boeken? Vertrek vanaf Schiphol of toch een andere luchthaven? Zijn er luchthavens in de US die goedkoper zijn met landen? Is een combi reis voordeliger? Tot nu toe gaan we meestal met de auto weg, en als we boeken, dan vinden we het fijner om alles zelf uit te pluizen. Maar nu kom ik er echt niet zo gauw uit. En met 4 tickets werkt een voordeeltje goed door. Ervaringen en tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Via Tui vind je de goedkoopste vliegtickets en fly drive. Je kunt vliegen naar Orlando en Miami dus als je geen rondje wil maken kun je de fly drive Orlando/Miami doen. Je hebt dan een voordelige prijs voor zowel de auto als de vlucht en dan kun je zelf je route uitstippelen en je hotels boeken.
Vooral goed vergelijken, zo is het lastig te zeggen want de data van reizen en het tijdstip van boeken is doorslaggevend.

Verder kan het voor het rondreizen handig zijn om te weten dat er een boot gaat van key west naar fort Myers. Terug vliegen vanaf key west kan ook.

Verder vergeet vooral Kennedy space center niet.
Vergelij ook goed de autoaanbieders, ga je buiten de vakantieperiodes ter plekke dan kan het lonend zijn om pas ter plekke te huren. Kijkt ook goed naar de verschillen qua prijs per aanbieder op de nederlandse en amerikaanse site, maakt soms ook echt meer dan 100 euro verschil.
ik kan je www.floridaforum.nl aanbevelen! Orlando int is een heel groot vliegveld, sommige operators vliegen op Orlando Sanford wat veel kleiner is en je bent dus sneller weer op weg. Denk je aan de zomervakantie? Houd er dan rekening mee dat het heel druk en heel heet/benauwd is. Als het kan is de meivakantie een betere optie. O en als het even kan vermijd een overstap. Rechtstreeks is veel fijner.
Ik heb ook goede ervaringen met de rondreizen ( vlucht auto en hotels) van tui. 2x Florida 1x oostkust

De reis is aan het begin of eind te verlengen. Heb ook eens een cruise verlenging gedaan. Viel reuze mee qua prijs! Net iets duurder dan hotelverlenging.
Lufthansa vliegt volgens mij rechtstreeks op Miami en Orlando, wij zijn via hun gevlogen. Prima vliegtuig en goede verzorging aan boord.

En verder het allesamerika forum, daar vind je ook veel tipps om je reis te plannen.
Wij zijn vorig jaar in de meivakantie geweest en zijn vanaf Düsseldorf naar Miami gevlogen met Airberlin. Een rechtstreekse vlucht en dat scheelt tijd en gedoe met overstappen. Zou zeker gaan zoeken op het floridaforum en Alles Amerika. Je kunt daar zeer veel informatie vinden, ook over autohuur, aanvragen ESTA (toestemming om naar Amerika te reizen) enz.

Voor het zoeken naar tickets: kayak.com, skyscanner.nl en momondo.nl

Ik heb de laatste drie reizen naar Amerika alles zelf geboekt, zonder tussenkomst van een reisbureau en dat is me prima bevallen.
Ik zou ook zeker alles los boeken, is prima te doen en in onze ervaring scheelt het een hoop geld. Wij zijn een keer Orlando heen en Miami terug gevlogen met Tui (toen nog Arke) en we hadden toen de mazzel dat het allebei rechtstreeks was, ze maakten namelijk toen tussenstops op orlando of miami, geen idee of ze dat nog steeds doen trouwens. Ik zou het even checken als je dat overweegt kan een hoop tijd schelen als je dan de reis 'andersom' doet.

De laatste keer zijn we met Brittisch airways orlando-orlando gevlogen met een overstap op Londen. Het prijsverschil was zo groot dat we niet konden weigeren. Op de heen weg was het heel goed te doen, maar de terugweg was echt wel even doorbijten zo'n hele nacht doorhalen als het ware. En dan jezelf en de kinderen nog 3 uur vermaken in een transfer hal... maar goed we leven nog en de tickets waren echt nog geen 2000 euro met z'n 4en, dus het was het wel waard :-)

Verder ook goed kijken naar de tickets voor de parken. Ik had alles thuis online gekocht omdat ik daar niet in de rij wilde staan. Maar op elke hoek van de straat verkopen ze daar pretpark kaartjes en daar kun je goede aanbiedigen vinden!

Krijg gelijk zin om weer te gaan, heel veel plezier alvast!!!
Allemaal bedankt voor de tips! Veel bruikbare tips ook, fijn.

Ja, wij hebben er ook erg veel zin in. De planning is om volgend jaar te gaan, maar ik ga graag goed voorbereid op reis.

Ik vermoede al dat zelf boeken goed te doen is.

Bij googlen kom je al gauw bij de complete reizen uit. Ik ga mij nog even verdiepen in een reisverzekering, maar dat lukt wel.

Delicious35

Tui ga ik checken. Autohuren is ook een goede tip. Wij zijn wel gebonden aan de Nederlandse vakanties, maar die kunnen natuurlijk afwijken van daar ter plekke. Kennedy Space center staat op mijn persoonlijke wensenlijstje. Die andere parken zou ik echt niet heen gaan als ik geen kinderen had.

Dan zou ik ws lekker met mijn boekje op het strand liggen. Er zit er zelfs 1 thema park bij waarbij ik dat ook echt ga doen als ze daar heen gaan. En ik gok dat dat voor iedereen leuker is.

Blauwuiltje, floridaforum ga ik zeker checken. Ik twijfel nog tussen de zomer en de mei vakantie. Vandaar de lange aanloop naar de voorbereiding. In de zomer zijn de tickets al veel duurder, maar dan kunnen we langer blijven dan in mei. De vraag is of we in de meivakantie wel twee weken vrij kunnen krijgen. Aan het klimaat had ik niet gedacht, maar dat is een goeie! Die wordt denk ik doorslaggevend.

Yoshe, wat een leuke nick, allesamerikaforum ga ik ook checken.

Janne, Düsseldorf ga ik ook checken, dat is voor ons iets verder dan Schiphol, maar goed te doen. Een rechtstreekse vlucht lijkt mij ook fijner, vooral omdat je zelf je koffers naar je volgende vliegtuig moet slepen en maar moet weten waar je heen moet.

Chrissiefur, British airways ga ik ook naar kijken. Een verschil van 2000,-! Dat is behoorlijk en voor ons ook de moeite waard.

Volgens mij staan er tegenwoordig van die Cornish Pastry tentjes in de transfer hal.

Ik denk dat ik ook wel kaartjes vooruit koop. Met de kinderen erbij weet ik nooit hoe de dag uitpak en heb ik ook niet altijd mijn hoofd er goed bij.

Nogmaals bedankt allemaal!
Ik ben in december voor 350 euro op en neer naar Orlando gevlogen met Tui (Arke) en heb een rondje door central Florida gemaakt (geen pretparken). De hotels in en rond Orlando zijn véél goedkoper dan in Miami en aan de westkust.

Als je terugvliegt vanaf Orlando Sanford moet je niet te vroeg op het vliegveld komen. Het is erg klein en toen ik er was, was er na de douane helemaal niks open behalve 1 bar, die die daar gruwelijk misbruik van maakte. Duurste tosti ever gegeten.
.
In de VS hebben ze 2 maanden zomervakantie, juli en augustus. Het begint op 1 juli en dan zit er nog het eerste lang weekend in September aan vast, dus hele grote kans dat je ook in hun zomervakantie daar bent. Mei vakantie hebben ze niet echt, wel een spring break maar die is altijd in maart. Mei zal zeker beter zijn omdat het weer aangenamer is en het zal rustiger is.

Over vluchten kan ik niet meepraten omdat ik van de andere kant aanvlieg, maar autohuur doen wij meestal bij Dollar.com rechtstreeks. Je kunt een auto direct vastleggen zonder te moeten betalen en daarna hou ik de website iedere week in de gaten want soms daalt het ineens enorm in prijs. Die leg je dan weer vast en annuleer je de eerste. Let wel op de extra verzekeringen die je eventueel bij moet betalen voor een all-risk verzekering, dat kan nog wel een behoorlijk bedrag zijn. Met onze credit card hebben wij een speciale huurauto verzekering maar geen idee of dat ook met NL credit cards van toepassing is. Ook kun je soms bij een lokale autoverzekeringsagent een goede deal krijgen voor je huurauto. Doe je het dus niet ter plekke bij de autoverhuur maar bij een andere verzekeringsmaatschappij.

Ik kan je overigens St.Augustine ook aanraden of naar richting Panama City rijden. Heerlijke stranden en stukken rustiger.Carillon beach is prachtig en daar is een film met Jim Carrey opgenomen, ben de naam even vergeten. Maar de set van die film is dat hele dorp, heel bizar wanneer je daar loopt. Oh, mijn man zegt net dat het de Trumanshow is.
St. Augustine is vreselijk. Eén grote touristtrap. Het is het oudste stadje van Florida, gesticht door de Spanjaarden. Voor Amerikanen heel wat, maar voor Europeanen niks bijzonders. In het centrum is elk pandje een ijs- of snoepzaak, pizzatent of souvenirwinkel. Ik was er in het laagseizoen met relatief koel weer en ben er al weggerend. In de zomer moet het een absolute hel zijn.
.
Ik lees even mee! Wij overwegen ook om in de zomer 2017 naar Florida te gaan.

Heb ook meivakantie overwogen, maar man krijgt waarschijnlijk maar 1 week vrij, dus da's geen optie.

En het klimaat is in de zomer minder gunstig inderdaad, dat is jammer. Maar dan kunnen we wel 3 weken weg en dus wat meer zien.

Wannneer kun je het beste gaan zoeken voor tickets? In september ofzo?

En zijn bepaalde luchthavens bijv goedkoper om op te vliegen? Ik heb nog geen route bepaald, hangt denk ik vooral af van de aankomst-/vertrek luchthaven (en qua prijs). Ik wil ook graag rechtstreekse vluchten als dat lukt.

Leuke plannen TO ! Wat is jouw geplande route?
Ik boek altijd last-minute, een paar dagen van te voren. Als ik met Tui ga heb ik dan een rechtstreekse vlucht naar Orlando vanaf Schiphol.
We hebben de vlucht en het eerste en laatste hotel via Holland International geboekt en de rest zelf via internet. Dat scheelt zoveel. We hebben wel een rondje gedaan, 8 staten en heen en terug vanaf Sanford.
"Boring conversation anyway"
quote:BriannaF schreef op 15 maart 2016 @ 09:41:

We hebben de vlucht en het eerste en laatste hotel via Holland International geboekt en de rest zelf via internet. Dat scheelt zoveel. We hebben wel een rondje gedaan, 8 staten en heen en terug vanaf Sanford.

Holland International = Arke = Tui

De naam Arke wordt niet meer gebruikt en HI gaat ook verdwijnen.

http://www.volkskrant.nl/ ... d-international~a4023079/
.
Als je met een tussenstop gaat hoef je niet zelf met je koffers te zeulen hoor. Dat wordt netjes vanzelf door gelabeld naar de volgende vlucht. Wij vliegen in principe altijd op Orlando. Afhankelijk van hoe lang je gaat kan je beginnen in Orlando en weer eindigen in Orlando, dan rijd je de lus. Dus via de Westkust naar Miami en dan weer via de Oostkust terug naar Orlando. Is te doen in 3 weken.
Overigens is mijn ervaring met tickets boeken, hoe eerder, hoe goedkoper je ze vindt.

Ik boek meestal al in september/oktober mijn tickets voor de zomer daarop.

Mocht je in mei gaan dan scheelt het behoorlijk in kosten. Ook kwa drukte is mei veel prettiger dan in de zomer. Nadeel is dan wel dat je korter kan gaan. Kwa tempratuur kan het ook in mei bloedheet zijn. We hebben wel eens 35 graden gehad in mei en 20 in de zomer.
quote:Arizona15 schreef op 15 maart 2016 @ 10:55:

Als je met een tussenstop gaat hoef je niet zelf met je koffers te zeulen hoor. Dat wordt netjes vanzelf door gelabeld naar de volgende vlucht. Wij vliegen in principe altijd op Orlando. Afhankelijk van hoe lang je gaat kan je beginnen in Orlando en weer eindigen in Orlando, dan rijd je de lus. Dus via de Westkust naar Miami en dan weer via de Oostkust terug naar Orlando. Is te doen in 3 weken.

Een flydrive van Miami naar Orlando of andersom, kost bij Tui niet veel meer dan heen en terug vanaf Orlando. Het vliegtuig van Tui doet beide bestemmingen aan trouwens, je zit dus in hetzelfde toestel en passagiers voor één van deze bestemmingen maken een tussenstop (zonder het vliegtuig te verlaten).

Ik zou zelf trouwens nooit naar Florida gaan in de zomer. Niet alleen de hitte maar vooral de luchtvochtigheid is killing.
.
quote:Ik zou zelf trouwens nooit naar Florida gaan in de zomer. Niet alleen de hitte maar vooral de luchtvochtigheid is killing.

Tja... soms heb je geen keuze hè...En als je dan een verre reis wilt maken, móet je wel, vastzittend aan de schoolvakanties. En werk dat niet erin mee wil gaan.

Wat is een goeie ticketprijs ongeveer? M.a.w.: bij welke prijs zeg je: doen ?
quote:mamaonbekend schreef op 15 maart 2016 @ 12:44:

[...]

Tja... soms heb je geen keuze hè...En als je dan een verre reis wilt maken, móet je wel, vastzittend aan de schoolvakanties. En werk dat niet erin mee wil gaan.

Wat is een goeie ticketprijs ongeveer? M.a.w.: bij welke prijs zeg je: doen ?

Hoezo geen keuze? Er zijn toch zat leuke bestemmingen waarvoor de zomer wel een goede periode is ? Het barst er dan ook van de muggen, het is niet voor niks dat veel (particuliere) zwembaden zijn omgeven door netten.

Kun je niet een keer in de kerstvakantie gaan?

Ik heb geen idee van de ticktprijzen in het hoogseizoen, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
.
Ook in de kerstvakantie heeft manlief bij deze werkgever geen 2 aaneengesloten weken vrij.

Dus blijft toch alleen de zomerperiode over. En aangezien ik in elk geval wel graag een keer naar Florida zou willen, is de zomer vooralsnog de enige optie.

We zijn een keer in de meivakantie naar Mexico geweest (was bij vorige werkgever , en dat was ook erg warm. Maar eigenlijk geen last van gehad. In Florida kun je ook rustmomenten plannen en op tijd het zwembad in, lijkt me zo. Ideaal als je een eigen villa met zwembad hebt .
Mamaonbekend ik zelf heb geen last van de warmte in de zomer, dus voor mij maakt het niet uit.

Het enige nadeel vind ik zelf dat het drukker is in de zomer. Florida is de nummer 1 druk bezochte staat van de US.

Vooral toen de koers enorm gunstig was kon je bij wijze van spreken over de hoofden van mensen lopen (Miami). De laatste keer dat ik in Florida was (2013) en de koers al ongunstiger was, viel de drukte weer mee.

Als ik zou mogen kiezen 1 week in de mei vakantie of 3 weken in de zomer, dan kies ik zonder twijfel 3 weken zomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven