Geld & Recht alle pijlers

Payroll, contract, bonus

15-03-2016 10:02 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje. Momenteel werk ik iets meer dan een jaar bij een bedrijf waar het personeel ieder half jaar een bonus krijgt wanneer de omzet een x aantal procent groeit. Van 1 januari tot 1 augustus 2015 was ik werkzaam via een payroll bedrijf, daarna kreeg ik een contract van het bedrijf zelf.

Nu heb ik de bonus niet ontvangen, omdat het bedrijf zegt dat ik niet lang genoeg in dienst ben. Maar ik had begrepen dat de tijd via payroll gewoon mee moest tellen.

Iemand toevallig een idee hoe het wettelijk zit? Ik ga er nu maar vanuit dat het bedrijf gelijk heeft, maar baal stiekem wel een beetje.
als je via payroll werkt ben je niet in dienst van het bedrijf dus ik denk dat het klopt wat ze zeggen
En doooooor!
Via Payroll heb je geen recht op de bonus omdat ze je dan inlenen en je niet via dat bedrijf werkt.

Echter waarom je nu geen recht hebt zou je na moeten kijken in de cao van het bedrijf dat moet er in te vinden zijn.

zoals ik begrijp is de bonus halfjaarlijks, je werkt er nog geen half jaar maar meestal passen ze dan een correctie toe, dus in jouw geval 5 maanden ipv half jaar.

Maar meestal staan dit soort dingen in de cao of de huisregels van het bedrijf.

Succes
Volgens mij bestaat er geen wettelijk recht op een bonus. Jij hebt keurig salaris gekregen. Een bonus is extra. Wees blij dat je een contract bij het bedrijf gekregen hebt en die bonus komende half jaar wèl kijgt.

You can't allways get what you want....
Waardoor bad je begrepen dat de tijd dat je via payroll mee moest tellen voor de bonus?

Want normaal gesproken is dat meestal niet zo.
Nee ze moeten geen bonus betalen, want je werkte voor een payrollbedrijf.

Ik heb zelf veel payrollers in mijn bedrijf en die krijgen dezelfde bonussen als een ander, maar dat is mijn eigen keuze...

Ik ben van mening dat ze net zo waardevol zijn voor mijn bedrijf, maar ja, niet iedere werkgever denkt er zo over helaas!
My way or the highway!
quote:Miss-Pippilotta schreef op 15 maart 2016 @ 10:41:

Waardoor bad je begrepen dat de tijd dat je via payroll mee moest tellen voor de bonus?

Want normaal gesproken is dat meestal niet zo.Toen ik werd aangenomen is er gezegd dat ik tzt ook bonussen zou ontvangen. Maar wanneer, dat is niet gezegd. En ik was al lang blij dat ik weer aan de bak kon. Ik wil ook niet m'n relatie met m'n leidinggevende onder druk zetten. Door daar nu op terug te blijven komen. Zeker aangezien ze toen geen concrete datum hebben genoemd.
quote:didigirl schreef op 15 maart 2016 @ 10:43:

Nee ze moeten geen bonus betalen, want je werkte voor een payrollbedrijf.

Ik heb zelf veel payrollers in mijn bedrijf en die krijgen dezelfde bonussen als een ander, maar dat is mijn eigen keuze...

Ik ben van mening dat ze net zo waardevol zijn voor mijn bedrijf, maar ja, niet iedere werkgever denkt er zo over helaas!Netjes van je. En inderdaad ik denk zelfs dat ik soms waardevoller ben dan sommige andere collega's , aangezien je je met een payroll contract juist meer wilde bewijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven