Geld & Recht alle pijlers

bruiloft niet eerlijk betaald.

16-03-2016 10:50 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik heb genoeg reacties gekregen. vandaar dat ik de post nu weg haal.

straks staat het er over 10 jaar nog. thanks.

ik ga naar de bruiloft

Totaal aantal stemmen: 60

Ja, ik ga naar de bruiloft want het is en blijft mijn broer (45%)
Ja, waar maak je je druk om, iedereen licht de verzekering o (7%)
Nee, ik ga niet naar de bruiloft (48%)
WTF!?

Je krijgt je geld niet terug als je niet naar het feest komt?
Ik heb enige moeite te geloven dat dit helemaal waar is

Te bizar
Waarom leen je hem geld, je weet toch hoe hij is?

Ik zou zorgen dat ik mijn geld terug kreeg, en daarna zou ik klaar met hem zijn.
Ik zou hier ook heel boos om zijn. En wat belachelijk manupulatief dat jij je geld niet terugkrijgt als je niet komt.

Dan zou ik voor 1000 euro aan spullen uit zijn huis halen terwijl hij lekker aan het feesten is, als borg. Is hij nou helemaal betoeterd!
En wel erg herkenbaar voor de betrokkenen.
Ik zou zeggen: rap dat geld terug, anders geef ik je aan bij de reisverzekering.
Waarom een bruiloft als je er het geld niet voor hebt?

Ik had hem die 1.000 euro sowieso niet geleend.

Waarom heb jij dat in vredesnaam wel gedaan? Ze hadden toch eerst kunnen sparen en dan trouwen?
quote:Glinstering schreef op 16 maart 2016 @ 10:55:

Ik zou hier ook heel boos om zijn. En wat belachelijk manupulatief dat jij je geld niet terugkrijgt als je niet komt.

Dan zou ik voor 1000 euro aan spullen uit zijn huis halen terwijl hij lekker aan het feesten is, als borg. Is hij nou helemaal betoeterd!Dat vind ik al helemaal niet kunnen. Dan ben je een soort dief.
Je krijgt je geld niet terug?

Dan zou ik sowieso niet gaan en zelfs nooit meer langsgaan.

Wat een crimineel.

Dat hij de verzekering oplicht is nu even leuk voor hem. Daar komen ze zeker achter en dan heeft hij een ernstig probleem.
Heb je het zwart op wit dat je hem geld geleend hebt? Zo niet, dan kan je fluiten naar je geld. Behoorlijk asociale broer heb je.
Nouja wat achterlijk zeg! Jij hebt gewoon recht op je eigen geld. Maar waarom leen je hem geld als hij zo is? Ik zou ook niet lekker op die bruiloft zitten.

Wat een loser dat hij op zo'n manier aan geld moet komen.
Ik zou er een principe kwestie van maken. En dus niet gaan. Dat geld kon je toch al als verloren beschouwen. Iemand die moet lenen om uberhaupt te kunnen trouwen, moet de bruiloft gewoon uitstellen tot er genoeg gespaard is, lijkt mij.
Als er van mijn geld gefeest wordt zou ik zeker wel gaan en mij volvreten en volgieten. Dat geld krijg je toch niet meer terug
je maakt het veel te ingewikkeld.Dat hij de verzekering oplicht, is niet jouw probleemJe moet iemand alleen geld lenen, als je het missen kan.Deze 'geldproblemen' hebben niks met de bruiloft te maken, gewoon gaan
quote:Rocinante schreef op 16 maart 2016 @ 10:55:

Ik heb enige moeite te geloven dat dit helemaal waar is

Te bizarOok jij bent een slimme vis.
Het zou mij werkelijk aan mijn reet roesten. En als dat meissie er in mee gaat doet ze dat toch echt zelf, ze is toch niet van gisteren neem ik aan.
Hoe verwerpelijk zijn gedrag ook is, ik zou niet besluiten niet naar zijn bruiloft te gaan omdat hij niet aan jouw morele standaarden voldoet. Daarmee verpest je de relatie zeer zeker voor heel lang.

Zorg dat je het geld terugkrijgt en zet daarna het contact op een laag pitje. Oh, en nooit meer geld lenen.
Lekker duidelijk.

Ik snap niet zo goed wat de bruiloft met de verzekering oplichten te maken heeft. En ´de staat flessen´ met de verzekering flessen?

En wie is ´zij´?
Natuurlijk is het ook haar probleem als haar broer de verzekering oplicht. Hij maakt haar immers medeplichtig, want ze gaat hem niet aangeven.
quote:lilalinda schreef op 16 maart 2016 @ 11:01:

je maakt het veel te ingewikkeld.

Dat hij de verzekering oplicht, is niet jouw probleemJe moet iemand alleen geld lenen, als je het missen kan.Deze 'geldproblemen' hebben niks met de bruiloft te maken, gewoon gaanah ik denk dus niet als enige zo :-)
En doooooor!
hij heeft er voor getekend ja. ik zal het wat minder herkenbaar maken.

En ja dit is echt zo. "zusje, ik heb nog maar ¤1000,- nodig,Echt alles is al betaald.

Ik heb de bonnen gezien van dingen die wel betaald zijn.
Ik zou wel gaan. Bang dat ik later spijt heb dat ik het gemist heb en ook bijvoorbeeld voor mijn ouders die het heel vervelend zouden vinden als ik niet zou gaan. Daarna wel een goed gesprek met broer en hopen dat hij een keer volwassen gaat worden. En nooit maar dan ook nooit meer geld aan uitlenen en gesprekken over zijn oplichtingspraktijken vermijden. Als hij erover begint zeggen: Je weet mijn standpunt en ik wil er niks over horen.
Ik zou hem dat geld nu direct terugvragen. Zeg gewoon dat je anders die verzekering inlicht.
quote:lexis schreef op 16 maart 2016 @ 10:56:

Ik zou zeggen: rap dat geld terug, anders geef ik je aan bij de reisverzekering.Dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven