Gezondheid alle pijlers

Blaasonstekingen etc.

16-03-2016 13:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik loop nu al enige tijd bij de dokter i.v.m. terugkerende blaasontstekingen. Ongeveer een half jaar geleden had ik voor het eerst een blaasontsteking, toen antibiotica gehad. Hierdoor kreeg ik weer ik een schimmelinfectie. Paar weken daarna weer blaasontsteking en schimmelinfectie. Weer een paar weken daarna weer blaasontsteking. Toen is het ook op kweek gezet. Maar hier kwam niks van bijzonders uit behalve dat het een blaasontsteking is. Toen kreeg ik een bacteriële vaginoso. Inmiddels 5 antibioticakuren verder en nog steeds zit er iets niet goed. Elke ochtend kan je ook heel goed zien dat er bloed en witte vlokken in urine zit. Ben nu ook ongesteld, voor het eerst zat hier bruin bloed bij en ik heb veel meer pijn in mijn buik als normaal. Ook tussen mijn schaamlippen is het veel roder als normaal en beetje geïrriteerd gevoel. Ze hebben al gecontroleerd op SOA's en die heb ik niet. Bloed heb ik ook later prikken en alle waardes waren goed. Er is nu nog een uitstrijkje gemaakt, hiervan de uitslag nog niet bekend. Maar iemand enige idee wat ik hier aan kan doen? De dokter weer het zelf ook niet meer met d'r tabletje en Google en stelde voor dat ik aan een onderhoudskuur van antibiotica ga nemen. Dat heb ik liever niet, en het probleem is nog steeds niet bekend.
[quote][messag
Cranberry capsules ben ik al gaan slikken.

Ik heb 3x furabid gehad 5 dagen 2 tabletten.

Daarna Trimethoprim 7 dagen 1 tablet

En nog 1 kuur waarbij ik 4 tabletten in 1 keer moest innemen maar hiervan de naam even kwijt.

Alle kuren afgemaakt, geen tablet te laat of gemist.

Heb zwangerschapstest gedaan die zijn negatief en ben nu ook ongesteld.
er is nog
quote:simone789 schreef op 16 maart 2016 @ 16:11:

[...]

er zijn ook bacteriën bij nierbekkenontsteking die al resistent zijn tegen bepaalde AB. daar had ik vorig jaar mee te maken, vandaar dat ik toen andere AB kreeg.

er is trouwens al in nederland een vrouw overleden door een blaasontsteking omdat deze een resistente bacterie had.

zoals eerder al gezegd, resistentie is al een probleem en veel kuren geven, draagt hier niet aan bij.maar niemand ontkent hier het gevaar van resistentie hoor (ik zei alleen tegen TO, dat niet Zij, maar de bacterie resistent wordt).
Met het risico dat ik het halve forum over me heen krijg: acupunctuur.

Ik had ook chronisch blaasontstekingen, elk half jaar was het wel een keertje raak. Toen ik zwanger probeerde te raken, wilde ik niet nogmaals een AB kuur en ben op aanraden van een vriendin naar een acupuncturist gegaan. Die heeft mij in 2 behandelingen met ondersteuning van traditionele Chinese kruidengeneeskunde van mijn blaasontsteking af geholpen. Waar cranberrypillen e.d. al geen soelaas meer boden.

Ik ga nu af en toe naar de prikkenman en sindsdien geen blaasontsteking meer.

Overigens zou ik eerst naar de uroloog gaan, kijken of er geen ernstige dingen aan de hand zijn. Maar ik kan me voorstellen dat door al die AB kuren je hele klimaat daar beneden naar de haaien is...
[quote][mess
Bij mij hielp de onderhoudskuur heel goed. Ik had ook een tijd lang last van blaasontstekingen en ook gewoon last dat het voelde als een blaasontsteking. Paar keer AB gehad, dat hielp dan wel even.

Dit is wat er bij mij waarschijnlijk aan de hand was; mijn plasbuis is ws door seks gekneusd geraakt. Het 'litteken'weefsel, hoe klein ook, zorgt ervoor dat niet alle bacterieen de plasbuis verlaten. Dus een infectie ligt op de loer. Of die kneuzing deed me zeer. Hoe dan ook. Na het vrijen slik ik 1 AB tabletje en ik heb nergens meer last van.

Ook ik dacht aan een baarmoederverzakking ofzo, maar dat is door de huisarts gecontroleerd en daar was geen sprake van.

Ook ik ging altijd na de seks plassen. Van onhygienische toestanden was bij ons geen sprake, we douchten zelfs vaak voor de seks.

Waarschijnlijk kreeg ik er nu last van omdat ik gewoonweg ouder word. Het weefsel wordt misschien wat kwetsbaarder. De exacte oorzaak is dus niet bekend geraakt.

Ik vroeg aan mijn huisarts hoe het toch kwam dat ik aldoor problemen had daar. Hij zei dat veel vrouwen vroeg of laat (meestal dus later) een periode hebben dat ze aan het kwakkelen zijn op dat gebied. Een oorzaak wordt vaak niet gevonden, ook niet door een uroloog.

Vervelend is het absoluut. Je kunt er aardig wanhopig van worden. Maar af en toe een tabletje na de seks is beter dan steeds kuren nemen. Sterkte en beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven