VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Pebb, ben je gister nog naar de psycholoog geweest met een foto?

Nu net kreeg ik een heel verhaal van Harrie dat het allemaal heel goed gegaan was vandaag . Blijkbaar moet ik niet gelijk als ik uit mijn werk kom vragen hoe het was maar het allemaal even een paar uurtjes laten bezinken ofzo. Hij zei overigens wel dat hij zichzelf behoorlijk 'voelde staan' op het schoolplein met kinderwagen. Al die moedertjes gingen ook aan hem vragen of hij het wel redde vandaag .
Ik kom alleen even zwaaien, beetje laat agv uitgelopen verjaardags-/halloweenfeestje! Tot morgen!
Middag.

Hoe is het bij jullie qua weer? Hier grauw en grijs. Loop een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Schorrie speelt bij vriendinnetje, Knorrie slaapt en Harrie is bezig. Ik heb 1 dag gewerkt en heb al het gevoel dat ik mijn huis kwijt ben, dat ik geen overzicht meer heb op het huishouden ofzo. En heb trouwens ook geen zin in huishouden terwijl er wel een was opgehangen moet en een beetje opgeruimd.

't Was een latertje voor jou gisteravond Dropje, leuk gehad?

Harrie is wel iets moois aan het doen trouwens. Vorig jaar is een goede vriend van hem overleden. Nu stond er nog steeds geen steen bij het graf en hebben Harrie en een vriend van hem besloten om dat te gaan regelen (eerst wel dochter gebeld om te vragen of zij dat goed vond). Ze hebben een mooie ruwe en grove/groffe? granieten steen uitgezocht bij de tegelhandel (overleden vriend deed zelfde werk als Harrie en heeft het hem geleerd) en ze hebben een naamplaatje laten maken. Dat zijn ze nu op de steen aan het schroeven en dan gaan ze binnenkort de steen bij het graf plaatsen. Daar willen ze dan een aantal naasten bij uitnodigen.
Het is ook een beetje somber weer Morrie. Ik ben nog een beetje gaar van gister aangezien ik het net zo laat als Drop heb gemaakt, maar vanmorgen fris en fruitig met Mormel aan het zwemmen was. Na het werk gister met vriendinnen in de kroeg beland en lekker wezen mutsen. Gezellig.

Maar het zwembad was koud en ik had echt geen zin vanmorgen maar toch gegaan aangezien vriendin (die er gisteravond ook bij was) mij anders had komen halen :-) Uiteindelijk was het heel gezellig en de knullen hebben echt genoten. Nu ligt alles even te rusten en heb ik even mij handen vrij.

Morrie, eerste werkdag ook overleefd dus! ga je nu lekker cake of appeltaart bakken. Dat is nu echt wel een opkikker met grauwe weer en ruikt je huis heerlijk van! Wat lief van Harrie wat hij aan het doen is. Wat een mooie blijk van vriendschap.

Nathje, ben jij nou al lid geworden van sportschool? Ik keek nog of je er was vanmorgen.

Lien, vertel eens welke functie het was? Gooi maar op de mail, maar ik denk dat het die functie is geweest wat ik je ook doormailde dat je te zwaar was?

Peb, had je nog een mooie foto gevonden?

O ja, niets van telefoon meer gehoord. Ik stond gister met knikkende knieen voor mijn baas om het op te biechten en dat vertelde ik hem ook eerlijk. Zegt hij doodleuk' je bent zeker tegen mijn auto aangebotst'. Nou, gelukkig niet, maar toen wel opgebiecht van foon. Maar hij reageerde echt uberrelaxed en zei echt heel lief dat het iedereen kon gebeuren en dat het een ongeluk was. Maar blijf me wel echt heel lullig voelen aangezien het gewoon niet echt van mij was. Nou ja, jullie snappen vast wel wat ik bedoel en ik had liever gehad dat het mijn eigen mobiel was die weg was. Schiphol en Uk vliegveld hadden (nog) niets gevonden, maar het kon ook nog wel een week (!!) duren. Ik houd hoop , maar heb wel nummer laten blokkeren.
Rustig hier! Oja, er zitten natuurlijk een aantal dames lekker bij elkaar te eten. Ik ben benieuwd of Pebbles nog een kaasfondue heeft weten te scoren?

Zohee Bikkel hoor Vrolijk! Als je gezwommen hebt dan ben je wel snel weer fris en fruitig he?

Nog geen lid geworden want we zaten een beetje te stoeien met de kosten.Vandaag rolde een aanbieding in de bus om ons over de streep te trekken. Ik denk dat we het wel gaan doen. Zie ik je dan zaterdag voortaan met zwemmen? (uitzonderingen daargelaten)

Goed dat je mobiel incident hebt opgebiecht. Ik zou me ook rot voelen in jouw plaats maar ik zou als werkgever ook niet boos worden. Het kan gebeuren, toch?

En Drop, ben je al uit de kreuk?

Zeker mooi blijk van vriendschap van Harrie, zeg. Echt heel lief van hem en andere vriend.

Hier lekker dagje achter de rug. Bult aan babyspul bij mijn nichtje afgegooid (verwacht in januari haar eerste kindje) en daarna het huis opgeruimd. Aap was niet lekker dus die liep lekker in pyjama rond. Hij heeft van de week de trap afgemaakt door hem te verven en ik heb steunen gekocht zodat we nu eindelijk trapleuningen kunnen afmaken. Het huis begint er steeds meer op te lijken. Heerlijk.

Ik ben ook blij dat we voorlopig niet hoeven te verhuizen. Ik geniet echt van dit huis.

Tenslotte een vraagje: Hebben jullie wel eens een bankhoes laten reinigen? Zo ja, waar? Kan dat bij een reguliere stomerij?

Ik wil eigenlijk de winterhoes op de bank en liefst meteen de zomerhoes laten opfrissen.
Drop zat ook heel fris en fruitig (hm...) te wezen in het zwembad, vanmorgen om 10.30u.. Was een misschien voor sommigen beetje wazig avondje gisteren omdat het echt werd ingekleed als traditioneel samhain, met ritueel voor dierbare overledenen, diepzinnig gepraat en divineren en zo, maar wel heel... tja.... indrukwekkend, ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen. In ieder geval geen oppervlakkig avondje. Vanmiddag naar mijn ouders geweest met de kinderen, vent zou de schutting gaan plaatsen samen met mijn broertje. Maar ze zijn elkaar misgelopen toen vent net even naar de bouwmarkt was voor een poort, broerlief had zijn telefoon niet bij zich. Nu staat er welgeteld 1 paal in de grond. Op die manier staat de schutting wel ongeveer met mijn verjaardag.

Vrolijk, ik kan me helemaal voorstellen dat je je zo lullig voelt om de telefoon, zou ik ook hebben! Natuurlijk kan het iedereen overkomen, maar daarom hoeft het jóu nog niet te overkomen... Nou ja, niet meer druk om maken, weg is weg en dat soort dingen kunnen nu eenmaal kwijt raken of stuk gaan.

Wat een mooie aktie van Harrie trouwens zeg, met die steen! Precies de goede tijd van het jaar daarvoor ook, trouwens. Is het toeval dat hij er precies nu mee begonnen is?

Bankhoes nog nooit laten reinigen. Hoes van vorige bank was er overigens méér dan aan toe! Ik heb me laten vertellen dat het bij een reguliere stomerij kan, wel een aardig hoog tarief volgens mij. Maar natuurlijk niet zo duur als een nieuwe hoes.
Oh en Vrolijk, had je mijn mailtje nog gelezen?
Bankhoes heb ik gewoon zelf in de wasmachine gewassen op handwas programma.

Dropje, ik snap niets van je avondje, ik weet niet wat samhain is en ik weet niet wat divineren is eerlijk gezegd.....

Volgens mij is het wel toeval dat Harrie nu begonnen is met die steen. Al was het wel weer zo dat hij en andere vriend zoiets hadden van: hij is nu een jaar dood en nu staat er nog niets, dat moesten we maar eens gaan regelen, die jongen verdient een steen op zijn graf.

Lekker gekaasfondued bij Pebbles. 't Smaakte goed. Knorrie was mee en heeft de hele avond getukt. Schorrie slaapt bij vriendinnetje dus Harrie is ook de hort op, is nu ook nog niet thuis. Morgen kunnen we lekker uitslapen want Knorrie moet gewoon na de ochtendborst verder slapen van mij.

O ja, van die telefoon zou ik me ook zo lullig voelen! Net of je niet zuinig geweest bent. Ik zou het ook heel vervelend vinden. Maar kan gebeuren hoor, en dat zal je werkgever vast ook zo zien Vrolijk.
Samhain is een andere (oudere) naam voor Halloween.

Divineren is de toekomst voorspellen.

Kaasfondue is erg lekker.
Gezellige avond dus Morrie! Lekker dat Knorrie zo meewerkte.

Ik snapte in eerste instantie niet veel van het verslag van Drop. Nu met extra uitleg wel

Ik ga gewoon even een stomerij bellen. Ik kan hem niet wassen want er zit ook linnen in verwerkt. Ik zag net op het net dat het ongeveer 95 euro kost maar dat is dan met halen en brengen (via een internetbedrijf) Misschien dat het via een stomerij hier in de buurt goedkoper kan, dat halen en brengen hoeft van mij niet.
Gaat Veter vandaag verder met de schuttingen Drop? Ik zag pas foto's van een jaar geleden en wat een ander gezicht is dat als iedereen nog geen schuttingen heeft. Zou wel lekker zijn, ook ivm privacy.

En nu ga ik proberen een fotokalender te maken voor 2009 bij de HEMA. Geen idee of dat ook met de mac kan of dat die de software niet trekt.
quote:dropje schreef op 02 november 2008 @ 00:10:

Samhain is een andere (oudere) naam voor Halloween.

Divineren is de toekomst voorspellen.

Kaasfondue is erg lekker.

Aha, dat is duidelijker, ik dacht eerlijk gezegd dat er typfouten inzaten want van die woorden heb ik nog nooit gehoord . Al weet ik eerlijk gezegd ook niet wat Halloween inhoudt. Daar hadden we het gisteren nog over en we kwamen uit op 'iets met heksen en geesten'.

Ben lekker uitgeslapen, 9 uur opgestaan. Harrie is Schorrie aan het halen en ik ben de was aan het doen, gezellig. Wind, zit je beddegoed al in de was?
Nee, GW heeft gisteravond onsbed al verschoond omdat we gisteren nieuwe (dikke!) dekbedden hebben gekocht. Heerlijk geslapen dus onder fris en nieuw dekbed

Ik heb zo lekker geslapen dat ik om 07.15 uur naar beneden ben gegaan met de jongens en GW heb laten slapen tot 10.00 uur. Nu gaan de mannen een kast met verf besmeuren... en twijfel ik of ik nog lekker zal gaan slapen. Maar vind dat zonde want het is erg mooi weer hier!

Gisteren ons verlichtingsprobleem gedeeltelijk opgelost door tv/probleemhoek aan te pakken. Hebben gisteren een flatscreen, tv kast en dvd recorder gekocht. Nu hoef ik geen wandlamp te kopen maar kan ik los op de tafellampjes

Beetje jammer dat de verkeerde dvd recorder in de doos zat. En laat het nou net een goedkoper exemplaar zijn. Gelukkig hebben ze vandaag koopzondag en kunnen we terug.

Ik ga douchen en er een wasje ingooien
quote:Wind schreef op 02 november 2008 @ 10:40:

Gisteren ons verlichtingsprobleem gedeeltelijk opgelost door tv/probleemhoek aan te pakken. Hebben gisteren een flatscreen, tv kast en dvd recorder gekocht. Nu hoef ik geen wandlamp te kopen maar kan ik los op de tafellampjes Oh, dat staat er wel erg ehhh... pocherig.
Halloween is de 'gekerstende' (Christelijk gemaakte) vorm van Samhain. Samhain was het Keltische oud en nieuw feest, volgens de Kelten was de sluier tussen de wereld van de levenden en die van de doden het dunst en was het mogelijk om in die nacht contact te leggen met dierbare overledenen. Het was dan ook een nacht om de voorvaderen te eren. Ook nu nog worden tijdens Samhain door mensen die de 'oude tradities' aanhangen, gedacht aan dierbaren, mens of dier, die overleden zijn. De traditie van het opzetten van een masker komt voort uit het willen afweren van boze geesten, die tijdens Samhain ook de aarde konden bezoeken.

Halloween (bron: wikipedia) is de vermenging van het Christelijke Allerzielen. Op Allerzielen gingen in lompen gehulde christenen in de dorpen rond en bedelden om eten. Voor elk brood beloofden ze een gebed te zeggen voor de dode verwanten van de schenker, om op die manier zijn bevrijding uit de tijdelijke straffen van het vagevuur te versnellen en zodoende zijn opname in de hemel te bespoedigen.

Zoals wel vaker gebeurde met de oude Keltische tradities is ook deze traditie min of meer bewust door Christelijke machthebbers in een andere vorm gegoten. Beltane is bijvoorbeeld het Christelijke paasfeest geworden, en Jule is het kerstfeest geworden.

Vent gaat inderdaad verder met de schuttingen, hopelijk komt mijn broertje nog want in zijn eentje gaat het niet hard!
Ghe, mijn posting staat wel erg ... eh .... apart na de lampjesposting van Wind ! Die stond er net nog niet. Foto van je interieur als jullie klaar zijn, Wind?

Ben ik trouwens de enige die Daniel Craig niet leuk vindt?
Wie is Daniel Craig?
Aha, dus eigenlijk had ik eergisteravond mijn voorvaderen en overleden dierbaren moeten eren!
quote:dropje schreef op 02 november 2008 @ 10:49:

Ook nu nog worden tijdens Samhain door mensen die de 'oude tradities' aanhangen, gedacht aan dierbaren, mens of dier, die overleden zijn.

Dropje, het vieren van "allerzielen" is ook nog een vrij courant gebruik in grote delen van Zuid-Nederland en Vlaanderen (en uiteraard ook in Frankrijk, Zuid-Europa en Latijns-Amerika).

In ieder geval zijn 1 en 2 november daar erkende feestdagen, waarop veel families naar de mis gaan, hun (familie)graven bezoeken, en daarna op één of andere feestelijk danwel plechtig samenkomen.
Moge allemaal, wat een mooi weer vandaag! Wij hebben zo een kinderverjaardag, maar gaan eerst even de Bas in voor Sint Maarten stokjes en lamionnetjes.

Klinkt redelijk wazig voor mij Drop! Ken het wel, maar inderdaad meet als Samhain de serieuze versie van oppervlakkig Halloween.

Nathje, ik betaal per jaar omdat ik er dan in 1 keer vanaf ben. Ik vind de kosten per maand echt een beetje te hoog en per jaar valt het minder op :-) Leuk als je ook komt sporten! Ik ben er ma avond, woe middag & avond en zaterdag ochtend.

Klinkt goed het kaasfonduen Morrie en helemaal lekker dat Knorrie zich zo zoet heeft gedragen.

Wind, leuk! Doed maar inderdaad een foto als je klaar bent. Hahaha..lekker kopen als je het geld ervoor hebt hoor. (Hmm..klinkt ook wel oppervlakkig van mij he?)

O ja, iemand een idee voor goedkope skikleding om te kopen of lenen? Mijn vader heeft ons weekje skivakantie cadeau gedaan voor zijn 60e verjaardag. Dat vond hij leuker dan de VS, al twijfel ik daar wel aan :-) Maar ok, rest van familie is heel enthousiast en ik schik me wel :-)

Oh, douchen en kindjes aankleden! Tot later, ik ga Kind van de Gruffalo en St Maarten dingen scoren!
Kind van de Gruffalo is leuk!! Wij hebben die ook, en dan een exemplaar met een puzzel op elke bladzijde.

De juf had op school de Gruffalo voorgelezen en Schorrie had verteld dat we die thuis ook hadden. Dus de juf kwam naar me toe, om te vertellen dat er ook een liedje over is. Staat in het boek: Het Grote prentenboekenliedjesboek.

Die wil ik dus voor Sinterklaas gaan kopen.

Volgens mij kun je skikleding bij de HEMA kopen. In ieder geval voor kinderen.

Harrie is met Schorrie en mijn ouders gaan varen. Ik ga de tuinstoelen maar eens goed in het zonnetje zetten. Als ze dan droog zijn kunnen ze naar de zolder (ze zijn van rietachtig iets en eigenlijk niet geschikt voor buiten, 't is dus nog maar de vraag of ze de volgende zomer nog leven).
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 02-11-2008 12:04
Reden: 't is met 2 ff-en
% gewijzigd
Wow Dropje... wat een kennis over Halloween! Waar heb je deze info vandaan? Wist je dit echt allemaal al?

Vrolijk, wat leuk dat jullie gaan winterporten. Ik van de week hele leuke skikleding (jongens + meisjes) gezien bij Hans Textiel. Niet heel duur en zo leuk! Maar ik heb genoeg jongensskikleding dus voor Mormel mag je best lenen hoor. Ik heb ook lekkere warme sneeuwschoenen.

Wat een mooi weer vandaag hé?

Foto van nieuwe kast is oké, maar jullie mogen ook weer eens in het echt komen hoor. Nog leuker

Heb ook foto's van de kinderen en ons in leuke lijstjes gedaan en ben helemaal blij met mijn huis! Nu nog een lampje

Ik ga ook eens even op Hema.nl kijken voor een kalender voor de oma's voor de kerst.
Ely al terug van huwelijksreis?

Ben zo benieuwd hoe jullie het gehad hebben!
Ik ben gaar.

Gisterochtend boodschappen voor kaasfondue. Duurde te lang allemaal en toen haasten voor atletiek van 11-12 uur. Toen GP aan het atletieken was heel knus koffie met appeltaart gedronken in theehuis in aangrenzend park. Was even genieten.

Vervolgens beetje opruimen thuis, soepje alvast maken enzo, en GP door zeikregen naar partijtje brengen. En verder thuis doorgerommeld.

Wind, Morrie en Lien kwamen kaasfonduen. Zelfgemaakt ipv pak (dat adviseerde mijn schoonmoeder) en dat was superlekker! En het was heel erg gezellig, ook met Knorrie en BNJMN erbij. Toen ze weg waren het meeste al opgeruimd.

Vanochtend (9 uur in de auto!) de dag begonnen met een vroege ochtendwandeling in natuurgebiedje, daarna rest van zooi van gisteravond opgeruimd. Boodschappen en taarten gehaald voor verjaardagsfeestje. Feestje was vanaf 14 uur, maar mijn vader stond een uurtje eerder al voor de deur.

Daarna was er chaos. Mèn, kinderverjaardagen worden voor mij echt nooit een liefhebberij. Taart, koffie, thee en iedereen die dan opeens tegelijk binnenkomt. Maar we hebben het weer overleefd.

En nu heb ik alweer de grootste zooi opgeruimd en verzamel ik moed voor de rest. Pebblo is naar pakhuis (de dwaas...) en Pebbeltjes lego-en lief aan tafel. Ik geef ze nog een kwartiertje.

Zo nog een stofzuiger er doorheen, kadootjes naar boven en dan in bad. Ofzo.

Ik moet trouwens dinsdag naar psych en heb dan foto nodig. Maar ik heb hem opgezocht en Lien, Mor en Wind hebben hem al gezien. Ik kan het dus wel.

En Nathje, mijn jongens hebben hun vesten vandaag lekker gedragen. En kaasfondueset had ik zelf nog nieuw in de doos op zolder liggen!
anoniem_38269 wijzigde dit bericht op 02-11-2008 20:47
Reden: naam. sorry Lien!
% gewijzigd
Avondje klinkt ook wel zwaar, Drop. Wist je vantevoren dat het zo zou worden? En wat een kennis inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven