Bezochte landen

18-03-2016 15:54 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke landen hebben jullie allemaal bezocht en wat is een echte aanrader? Wij houden echt van tropisch en een beetje luxe
Wil je weten waar ik geweest ben of zoek je tips voor een tropische vakantie? Want dat zijn twee heel verschillende dingen in mijn geval!
quote:photonic schreef op 18 maart 2016 @ 15:58:

Wil je weten waar ik geweest ben of zoek je tips voor een tropische vakantie? Want dat zijn twee heel verschillende dingen in mijn geval!Idem dito!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Trouwens, als je maldiefje heet zou ik zeker de Malediven overwegen!
De meeste Europese landen en Turkije, ik vind het wel best, de koters ontdekken de rest van de wereld wel en dan kijk ik de foto's.
verba volant, scripta manent.
De landen die je bezocht hebt

En mijn nick is Maldiefje omdat we idd op de Malediven zijn geweest ;)
Dit is het zoveelste topic over 'landen die je bezocht hebt'. Zoek gewoon even terug, dan hoef ik die ellenlange lijst niet opnieuw te typen.
Wat heb je aan een lijst met landen waar een ander geweest is?
Nou dan trap ik gezellig af. België, Duitsland, frankrijk, Spanje, fuerteventura, oostenrijk, bosnie, servie, kroatie, Suriname, antillen en Australië.

Tropisch was het behoorlijk in Suriname en Australië, allebei leuk.

Heb je hier wat aan?😁
Indonesië (Bali) en Canada, België, Luxemburg en Duitsland.

VS staat op mijn lijstje erg hoog! Ook nieuw-zeeland en Australië zou ik erg graag willen zien
Ik ga hier geen lijstje neer zetten, dat maakt me wel heel herkenbaar.
Binnen Europa:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Griekenland, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Oekraïne, Tsjechië, Engeland, Luxemburg, Polen, Roemenië, Kroatië, Letland, Estland, Litouwen, Cyprus.

Tips: Ik vind zelf, hoewel het niet tropisch is haha, Zwitserland en Oostenrijk heerlijke landen om heen te gaan. Die overweldigende natuur, zo mooi, ook in Noorwegen trouwens. Als je van warmer houdt is Oost Europa in de zomer ook heel leuk. Een land als Kroatië is hartstikke warm en heeft heel veel steden die wij helemaal niet echt kennen hier, maar die prachtig oud zijn, met mooie gebouwen etc.

Buiten Europa:

Turkije, Tunesië, Indonesië, Zuid-Afrika, Maleisië

Tips: Istanbul vind ik een heerlijke stad. Kaapstad in Zuid-Afrika is ook geweldig, überhaupt Zuid-Afrika, ga daar heen! (Ik ga daar binnenkort studeren, whoooo :D. Prachtige combinatie van natuur, vriendelijke mensen en interessante geschiedenis/culturele verhoudingen. "Makkelijk" Afrikaans land voor eerste Afrika ervaring.)

Indonesië is ook een echte aanrader. Ik ben op Bali en Java geweest. Bali is prachtig, echt een beetje bounty eiland gevoel. Ook interessant om beide eilanden te zien aangezien het ene Hindoeïstisch (Bali) en de ander Islamitisch is. Java is ook mooi, maar grote steden als Jakarta vond ik (was toen 17 en eerste keer Azië, neem dat mee haha), wel vies en druk en groot. Maar ook prachtige natuur.

Is niet de vraag, maar ik heb als wensenlijstje aan landen voor de komende jaren, Iran en Rusland. Nog veel meer hoor, maar dit is echt wat ik nu de komende tijd concreet wil maken.

Israël en Palestina staat al gepland, ben ik heel benieuwd naar.

JEE, wordt helemaal blij van dit topic. Reizen is zo leuk
Indonesië (Sumatra-Java-Bali) Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland, China, Cambodja, Thailand, Mexico, Cuba, Curaçao, USA (20 staten) Engeland, Ierland, Schotland, Denemarken, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Tenerife, Italië, Griekenland, Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije, Fins Lapland, Turkije, Israël, Egypte, Tunesië, Canada, voormalig Joegoslavië, Laos, Malta.

Met stip op 1: Indonesië.
"Boring conversation anyway"
Turkije,spanje,duitsland,frankrijk,engeland,belgie,mexico

En in september amerika

Rondreis californie
België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Malta, Portugal, Italië, Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitserland, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Bulgarije, Estland, Letland, Litouwen, Engeland, Ierland, Rusland, Turkije, Hongarije, Polen, Tsjechië, Noorwegen, Finland, VS, Mexico, Martinique, Brazilië, Kaapverdië, Canada, Kazachstan, Zuid-Korea, China, Abu Dhabi, India, Indonesië, Singapore, Maleisië met Borneo, Thailand, Nepal

Favoriet in de categorie ver-en-exotisch: India

Favoriet in de categorie dichtbij-en-heeft-alles: Italië

Dit jaar opnieuw VS in de zomer (en paar dagen Italië over een enkele weken). Hoog op de wish list: Japan. Dat wordt iets voor volgend jaar, gok ik.
Engeland, Duitsland, België, Luxemburg, Oostenrijk, Frankrijk, Portugal, Spanje, Griekenland, Monaco, Italië, Tunesië, Algerije, Niger, Nigeria, Kameroen, Republiek Centraal Afrika, Sudan, Kenia, Tanzania, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:zecora schreef op 18 maart 2016 @ 18:43:

Ik ga hier geen lijstje neer zetten, dat maakt me wel heel herkenbaar.
En on topic Hawaii,gaan eind dit jaar voor de 2e keer,en ik vond Aruba ook goed toeven.

Wij gaan alleen niet luxe want dat hoeft voor mij niet.
België, Luxemburg, Frankrijk, Monaco, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Spanje, Engeland (3 jaar gewoond), Griekenland (Thassos), Curacao, Indonesië (Bali), USA (Guam), HK, China (Shanghai), Filippijnen (Cebu) en Japan.

Met stip op 1: Japan! Woon daar nu al 9 jaar
Wat leuk om allemaal te lezen!

Mijn lijstje:

Binnen Europa: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Luxemburg, Griekenland (Kos en Kreta) Zwitserland, Turkije, Engeland.

Zwitserland is inderdaad een aanrader, lekker bergwandelen en mooie natuur.

Buiten Europa:

Amerika, Cuba, Dominicaanse Republiek, Malediven, Mauritius, Dubai.

Op ons lijstje staat nog: Bali, Dominica, Reunion en Bora Bora. En wie weet wat er nog bij gaat komen
Binnen Europa:

Belgie, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Oostenrijk, Schotland, Tsjechie, Griekenland, 3 landen van voormalig Joegoslavie

Buiten Europa:

Kenia, Cuba, Dominicaanse rep., Canada, VS.
quote:dolfje schreef op 18 maart 2016 @ 23:38:

[...]

Ja, die paniek over herkenbaarheid, hilarisch!
Frankrijk, Corsica en Sardinie in Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Noorwegen, Denemarken, Engeland, België, Kroatië, Slovenië, IJsland, Zuid Afrika, Duitsland, Zweden, Monaco, Spanje, polen, Tsjechië, Griekenland, Luxemburg, Tunesië.

Corsica een geweldig eiland mooie natuur, heldere zee, leuke plaatsjes, gaan in mei weer daarheen. Ijsland is een heel mooi land, is een van mijn mooiste reizen geweest. Vorig jaar in Zuid Afrika geweest, wat een mooi land. Echt genoten daar, in september gaan we nog een keertje terug. Kan bijna niet wachten.....
Op mijn verlanglijstje staat nog het Noorderlicht en de gorilla's in Oeganda lijkt me geweldig.
Oké omdat Maldiefje het echt leuk blijkt te vinden...

Europa: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk (ook gewoond), Spanje, Portugal, Duitsland, Italië, Polen, Oostenrijk, Zweden, Denemarken, Groot Brittannië (ook gewoond), Griekenland, IJsland en misschien vergeet ik nog wat.

Buiten Europa: Indonesië, Laos, Thailand, Australië, VS, Malawi, Zambia, Tanzania, Kenia, Marokko, Chili, Bolivia, Peru, Brazilië, Colombia, Nicaragua.

Nicaragua, Laos en Bolivia zijn favoriet. Maar Bolivia heeft de meeste highlights niet in het tropische stuk. En IJsland vind ik ook supermooi en prettig als vakantieland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven