onbegrijpelijke intresses van je partner
maandag 3 november 2008 om 10:39
Laatst plofte ik bij mijn vriend (30) op de bank, hij zat tv te kijken. Een of ander programma waarin BZN, Thomas Berge of artist van dat caliber op een plein met mensen aan het zingen was. Met alle respect voor mensen die dat leuke muziek vinden hoor, maar ik vind het niks voor mijn vriend (zijn kast staat vol rock-cd's). Daarom pak ik de afstandsbediening en terwijl ik wegzap zeg ik: "is er ook nog wat leuks op tv?". Vervolgens werd hij boos, want hij was iets leuks aan het kijken. Nu ken ik mijn vriend al ruim 3 jaar, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hij het echt leuk vindt. Dacht in eerste instantie dat hij een punt wilde maken dat ik niet overlegde voordat ik ging zappen, maar hij blijkt dit dus echt leuk te vinden. Ik wil het best accepteren hoor, maar ik kan me echt niet voorstellen dat hij het daadwerkelijk leuk vindt.
Wat voor onbegrijpelijke intresses / dingen heeft jouw partner?
En nee, dan doel ik niet op andere vrouwen of een derde persoon in je relatie betrekken voor de seks of weet ik veel wat. Laten we deze topic nou eens lekker 'luchtig' houden met verbazingwekkende ontdekkingen / intresses van je partner.
Wat voor onbegrijpelijke intresses / dingen heeft jouw partner?
En nee, dan doel ik niet op andere vrouwen of een derde persoon in je relatie betrekken voor de seks of weet ik veel wat. Laten we deze topic nou eens lekker 'luchtig' houden met verbazingwekkende ontdekkingen / intresses van je partner.
maandag 3 november 2008 om 10:52
maandag 3 november 2008 om 10:53
Dat hij motoren interessant en stoer vindt... okee, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Maar als hij dan zo'n duur motortijdschrift koopt om zich aan de nieuwste modellen te verlekkeren (terwijl hij zelf geen motorrijbewijs heeft en het waarschijnlijk ook nooit wil halen) snap ik daar weer helemaal niets van...
maandag 3 november 2008 om 10:56
maandag 3 november 2008 om 10:58
Sci-Fi op Veronica kijken terwijl ik woonprogramma's-Spoorloos-Ik Vertrekachtige programma's wil kijken. Gelukkig vindt hij De Wereld Draait Door ook redelijk leuk en kijken we daar naar. Als dat is afgelopen zijn de SF programma's ondertussen ook afgelopen.
Oh ja, soms wil hij nog weleens naar die Amerikaanse flutserie met Charlie Sheen kijken of, nog erger, Married with children.
Oh ja, soms wil hij nog weleens naar die Amerikaanse flutserie met Charlie Sheen kijken of, nog erger, Married with children.
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 3 november 2008 om 10:59
maandag 3 november 2008 om 11:01
Leuk topic!
Mijn vriend volgt hurricanes op het internet.
Hij weet altijd precies waar er op de wereld hurricanes aan de gang zijn en waar er risico risico is op hurricanes. Er zijn speciale sites met sateliet-beelden om dat te doen.
Ik vind het altijd wel schattig als hij nodig nog even moet kijken hoe het er mee staat. Vind het ook wel bijzonder dat het een volledig digitale en abstracte hobby is. Hij heeft bijvoorbeeld geen behoefte om te gaan kijken in een gebied waar een hurricane is geweest en zoekt ook niet naar beeldmateriaal van het effect ofzo.
Mijn vriend volgt hurricanes op het internet.
Hij weet altijd precies waar er op de wereld hurricanes aan de gang zijn en waar er risico risico is op hurricanes. Er zijn speciale sites met sateliet-beelden om dat te doen.
Ik vind het altijd wel schattig als hij nodig nog even moet kijken hoe het er mee staat. Vind het ook wel bijzonder dat het een volledig digitale en abstracte hobby is. Hij heeft bijvoorbeeld geen behoefte om te gaan kijken in een gebied waar een hurricane is geweest en zoekt ook niet naar beeldmateriaal van het effect ofzo.
maandag 3 november 2008 om 11:07
Mr Nilsson beschildert figuurtjes en gaat daarmee dan uuuuuuren Warhammer spelen. Bloedserieus, dat ook nog.
Ik kan mijn gezicht niet in de plooi houden als volwassen kerels het hebben over Posessed, Transformer, The Dark Elder en Chaos Space Marines.
Mr Nilsson daarentegen snapt bij god niet wat volwassen vrouwen op het Vivaforum doen. En hij kijkt helemaal meewarig als ik zeg 'Livre zei dat en dat' of 'Die doos van een *vul hier een willekeurige nick in* moest weer eens zo nodig zus en zo*
Het is naturlijk ook haske achterlijk als je het over mensen hebt die zich HPL, Keuteltje, Bambi (hoi Bam!) of Cherrytomaatje noemen. (no offense jegens genoemde forummers hoor, jullie nick dient slechts ter voorbeeld)
Ik kan mijn gezicht niet in de plooi houden als volwassen kerels het hebben over Posessed, Transformer, The Dark Elder en Chaos Space Marines.
Mr Nilsson daarentegen snapt bij god niet wat volwassen vrouwen op het Vivaforum doen. En hij kijkt helemaal meewarig als ik zeg 'Livre zei dat en dat' of 'Die doos van een *vul hier een willekeurige nick in* moest weer eens zo nodig zus en zo*
Het is naturlijk ook haske achterlijk als je het over mensen hebt die zich HPL, Keuteltje, Bambi (hoi Bam!) of Cherrytomaatje noemen. (no offense jegens genoemde forummers hoor, jullie nick dient slechts ter voorbeeld)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maandag 3 november 2008 om 11:09
Leuk toch?
EM houdt van computerspelletjes, met name Half-Life, daar is hij de laatste tijd behoorlijk intensief mee bezig. Ik kan het nog niet eens een half minuutje volhouden om mee te kijken. Vre-se-lijk. Ik snap echt niet wat hij daar aan vindt.
Anderzijds kijkt hij wel mee naar allerlei programma's die ik wil zien, zoals woon- en bouwprogramma's, Miami Ink, etc. terwijl ik absoluut niet mee kijk naar een actiefilm.
EM houdt van computerspelletjes, met name Half-Life, daar is hij de laatste tijd behoorlijk intensief mee bezig. Ik kan het nog niet eens een half minuutje volhouden om mee te kijken. Vre-se-lijk. Ik snap echt niet wat hij daar aan vindt.
Anderzijds kijkt hij wel mee naar allerlei programma's die ik wil zien, zoals woon- en bouwprogramma's, Miami Ink, etc. terwijl ik absoluut niet mee kijk naar een actiefilm.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 3 november 2008 om 11:09
Mijn vriend heeft sinds maart iets met treintjes. Was eerst een tijdelijke bevlieging (zoals hij me verzekerde), maar die neemt nu toch ernstig permanente vormen aan ;o)
Ik ben op dit moment bezig met het borduren van Hoogeveens leesplankje voor de geboorte van mijn tweede neefje. Mijn moeder en oma hebben er namelijk eentje gemaakt die zowel bij mijn broer als bij mij op de kamer heeft gehangen. Ik heb hem nu, tot grote onvrede van mijn broer. Vandaar dat hij nou een eigen krijgt.
Elke keer weer vraagt mijn vriend verbijsterd wat ik daar nou aan vind, aan dat borduren. Dan vraag ik wat zo spannend is aan het kijken naar hoe een treintje rondrijdt.
Ik ben op dit moment bezig met het borduren van Hoogeveens leesplankje voor de geboorte van mijn tweede neefje. Mijn moeder en oma hebben er namelijk eentje gemaakt die zowel bij mijn broer als bij mij op de kamer heeft gehangen. Ik heb hem nu, tot grote onvrede van mijn broer. Vandaar dat hij nou een eigen krijgt.
Elke keer weer vraagt mijn vriend verbijsterd wat ik daar nou aan vind, aan dat borduren. Dan vraag ik wat zo spannend is aan het kijken naar hoe een treintje rondrijdt.
maandag 3 november 2008 om 11:10
Mijn man is helemaal gek van botten van dieren! Het ergste wat hij ooit gedaan heeft is een dode bruinvis begraven bij paaltje 83 op het strand van Terschelling. Toen we een jaar later terugkwam heeft hij hem opgegraven, het skelet schoongemaakt, mee naar huis genomen en weer in elkaar gezet.
Verder verzamelt hij fossielen (dooie dieren die in stenen zitten, iets minder creepy) en edelstenen.
Hij weet er heel veel van af, wat vooral leuk is in zijn werk. Hij is leraar en z'n bijnaam is meester Bruinvis. Dat zegt wel genoeg toch?
Verder verzamelt hij fossielen (dooie dieren die in stenen zitten, iets minder creepy) en edelstenen.
Hij weet er heel veel van af, wat vooral leuk is in zijn werk. Hij is leraar en z'n bijnaam is meester Bruinvis. Dat zegt wel genoeg toch?
..
maandag 3 november 2008 om 11:13
Mijn man kijkt het liefste echte vrouwenseries. Hij is helemaal weg van Felicity, wat op net 5 is uitgezonden en kijkt gezellig mee naar Sex and the city en de co-assistent etc. Ik vind het wel gezellig hoor, mij hoor je niet klagen, maar ik begrijp er niks van.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 3 november 2008 om 11:18
Mijn vent heeft een obsessieve fascinatie voor, ziektes en alles wat erbij komt kijken (symptomen, behandelingen, medicijnen, alternatieve geneeswijzen enz.). Niet dat hij hypochonder is, maar hij weet er gewoon heel veel van.
Buiten dat hij ooit een relatie met een arts heeft gehad kan ik deze interesse niet verklaren en ook niet rijmen met de zijn persoonlijkheid en overige hobby's/interesses.
Het is wel eens vermoeiend omdat hij voor ieder wissewasje een (niet altijd even opbeurende) verklaring denkt te kennen.
Buiten dat hij ooit een relatie met een arts heeft gehad kan ik deze interesse niet verklaren en ook niet rijmen met de zijn persoonlijkheid en overige hobby's/interesses.
Het is wel eens vermoeiend omdat hij voor ieder wissewasje een (niet altijd even opbeurende) verklaring denkt te kennen.
The time is now
maandag 3 november 2008 om 11:22
quote:Feliciaatje schreef op 03 november 2008 @ 10:56:
Mijn man kijkt graag dat programma met die vent die de hygiene van keukens van restauranten gaat checken (kan niet op de naam komen grrr). Ik vind dat toch zo'n afgrijselijk programma. Zowel die man als de smerigheid als de kakkerlakken als de verouderde strips van de koelkasten.
Gatver!De Smaakpolitie?
Mijn man kijkt graag dat programma met die vent die de hygiene van keukens van restauranten gaat checken (kan niet op de naam komen grrr). Ik vind dat toch zo'n afgrijselijk programma. Zowel die man als de smerigheid als de kakkerlakken als de verouderde strips van de koelkasten.
Gatver!De Smaakpolitie?
Cum non tum age

maandag 3 november 2008 om 11:27
die van mij is helemaal bezeten van programma`s als survivor man en i shouldn`t be alive...
en oh ja... alles wat met oorlog te maken heeft.... docu`s over de 2e wereld oorlog... films..hij kijkt t allemaal en weet er ook heeel veel van...
en ook nog t programma future weapons with mac... ( en dat komt iedere avond!!!!)
hij vind t ook nog steeds jammer dat hij geen bot` er is... maar ja hij financiele man.. en die hebben ze daar niet zo veel!
en oh ja... alles wat met oorlog te maken heeft.... docu`s over de 2e wereld oorlog... films..hij kijkt t allemaal en weet er ook heeel veel van...
en ook nog t programma future weapons with mac... ( en dat komt iedere avond!!!!)
hij vind t ook nog steeds jammer dat hij geen bot` er is... maar ja hij financiele man.. en die hebben ze daar niet zo veel!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!