onbegrijpelijke intresses van je partner

03-11-2008 10:39 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst plofte ik bij mijn vriend (30) op de bank, hij zat tv te kijken. Een of ander programma waarin BZN, Thomas Berge of artist van dat caliber op een plein met mensen aan het zingen was. Met alle respect voor mensen die dat leuke muziek vinden hoor, maar ik vind het niks voor mijn vriend (zijn kast staat vol rock-cd's). Daarom pak ik de afstandsbediening en terwijl ik wegzap zeg ik: "is er ook nog wat leuks op tv?". Vervolgens werd hij boos, want hij was iets leuks aan het kijken. Nu ken ik mijn vriend al ruim 3 jaar, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hij het echt leuk vindt. Dacht in eerste instantie dat hij een punt wilde maken dat ik niet overlegde voordat ik ging zappen, maar hij blijkt dit dus echt leuk te vinden. Ik wil het best accepteren hoor, maar ik kan me echt niet voorstellen dat hij het daadwerkelijk leuk vindt.

Wat voor onbegrijpelijke intresses / dingen heeft jouw partner?

En nee, dan doel ik niet op andere vrouwen of een derde persoon in je relatie betrekken voor de seks of weet ik veel wat. Laten we deze topic nou eens lekker 'luchtig' houden met verbazingwekkende ontdekkingen / intresses van je partner.
Kaatje, wat is moshen?
quote:Nijntje schreef op 03 november 2008 @ 11:49:

Ja, voor jou dan misschien normaal. Maar ik vind het een onbegrijpelijk ouwelullespelletje.

Hij heeft een golfspel op zijn mobiel. Is ie maanden verslaafd aan geweest. Ik weet niet of ik dat nou erger of beter vind dan echt golfen .

En hij flippert op de computer. Hij is sinds een tijdje gek op flipperkasten. En me dan vertellen welke versie van wat geweldig is vanwege dit en dit en dit. Erm...

Maar zolang hij het leuk vindt en ervan ontspant vind ik het allemaal best, ook als ik er de ballen van snap .
Heeft iemand ook een vriend die luchtgitaar speelt? =)
quote:Sagrera schreef op 03 november 2008 @ 11:51:

[...]

Hee ik heb ook zo'n weerhobby, m'n parter staat er ook buiten wat betreft het begrijpen van de passie maar vind het verder wel vermakelijk. Ik deel de hobby met een andere vriend.Wat leuk! Ik had voordat ik mijn vriend kende eigenlijk nooit gehoord over mensen die dat als hobby hadden. Naast interesse in hurricanes heeft mijn vriend inderdaad ook een meer algemene belangstelling in het weer en geografie. In het vliegtuig mag hij van mij altijd bij het raampje zitten Heerlijk om hem zo te zien genieten, vooral als het wat helder weer is. Als we aan het wandelen zijn in de bergen kan hij weersveranderingen ook vaak beter aan zien komen dan ik. Best handig
Hier heeft vriend een verzameldrift. Het houdt meestal een jaar of 2 stand per onderwerp. Op het moment zijn het (voor mij) onbegrijpelijke boeken over filosofie, politieke stromingen, wetenschap etc. Hij besteedt eerst weken tijd om te bepalen wat er in de betreffende collectie moet komen. Dan moet de hele collectie zo snel mogelijk bij elkaar gespaard worden. Alles wordt dan zo ongeveer op internet besteld, dus er staat vrijwel elke dag een postbode voor de deur met een pakketje. Onze buren zijn zo langzamerhand opvang wanneer we zelf niet thuis zijn.

Nu zijn het dus de boeken, maar hetzelfde is gebeurd met cd's en dvd's. Had hem er laatst net van overtuigd dat hij een kast moest kopen voor zijn dvd's (stond een berg van zo ongeveerd 300 dvd's in zijn kamer, dus als je net de onderste wilde kijken had je een probleem). Dat is gelukt, maar nu moeten de boeken weer een plekje hebben en er is geen ruimte voor nog een kast, dus meneer stapelt alles voor elkaar langs. Nu kan ik dus nog de dvd's niet pakken, want dan zal ik eerst alle boeken die ervoor staan uit de kast moeten halen....
quote:korenwolf schreef op 03 november 2008 @ 11:58:

Kaatje, wat is moshen?Als een debiel om je heenwapperen met je armen (en benen). Dan staan er een paar mensen te 'moshen' en staat de rest van het publiek er in een kringetje omheen.

http://www.youtube.com/watch?v=OE5sx206yT4
quote:korenwolf schreef op 03 november 2008 @ 11:58:

Kaatje, wat is moshen?

De beschrijving komt wel een beetje overeen met pogoën maar dat is dan vooral een kwestie van botsen tegen elkaar en duwen. Oude kleren aan is het devies want men wil nog weleens zijn bier meenemen tijdens het duw en trekwerk.

(voor als jij eens zoiets wil gaan doen Em)
Mijn vriend houdt van van die mega-house feesten.

Hij is de rust zelve: houdt van vissen en gaat eigenlijk nooit echt uit, maar eens in de zoveel tijd moet hij dan per se naar zo'n dreun-festijn (en dan niet sensation white maar wel iets stevigere house dan dat).

Ik begrijp werkelijk niet wat er leuk aan is om de hele nacht op die dreunende beats door te brengen en het past ook eigenlijk totaal niet bij hem verder. Hij zegt ook altijd dat hij zich doodlacht om dat "volk" wat daar rondloopt (kale koppen, Anita-typjes etc.)...... ja ik snap niet dat je zin hebt om daar tussen te lopen...
quote:bloempje30 schreef op 03 november 2008 @ 12:01:

Heeft iemand ook een vriend die luchtgitaar speelt? =)Mijn man trekt alleen de gezichten die er bij het luchtgitaar spelen horen......
quote:moi_eva schreef op 03 november 2008 @ 11:30:

Mijn vriend kan uren doelloos door teletext bladeren... Echt zwaar irritant! Ook kan hij uren spenderen op autoweek.nl, auto's kijken...

@JWvB: waar kan ik een borduur pakket vinden voor het leesplankje?Om de combinatie van deze opmerking en de vraag heb ik hardop moeten lachen. Ben ik echt de enige?
quote:eleonora schreef op 03 november 2008 @ 12:21:

[...]

De beschrijving komt wel een beetje overeen met pogoën maar dat is dan vooral een kwestie van botsen tegen elkaar en duwen. Oude kleren aan is het devies want men wil nog weleens zijn bier meenemen tijdens het duw en trekwerk.

(voor als jij eens zoiets wil gaan doen Em)

Tenzij je in een helicopterpit staat, dan komen er kettingen enzo aan te pas. Is een beetje gevaarlijk. Maar meestal toch echt gezellig.

En je hebt ook nog violent-dancing, dat wordt bij de hardere shows gedaan, veelal door de jongere generatie. Is ook lomp. Maar wel vet om te zien.
quote:Costello schreef op 03 november 2008 @ 12:26:

[...]

Om de combinatie van deze opmerking en de vraag heb ik hardop moeten lachen. Ben ik echt de enige?
I am Spaaartaaacus.
Mijn betere helft is gek op programma's als de plattelandsdokter, het streekziekenhuis, vinger aan de pols, ingang oost, de centrale huisartsenpost, trauma centrum, real ER enzo.

Kortom, mij kan niets meer gebeuren
quote:loomii schreef op 03 november 2008 @ 12:36:

Mijn betere helft is gek op programma's als de plattelandsdokter, het streekziekenhuis, vinger aan de pols, ingang oost, de centrale huisartsenpost, trauma centrum, real ER enzo.

Kortom, mij kan niets meer gebeuren Bofferd...die van mij valt al flauw als ik in mijn vinger snij.
Manlief heeft een zeilboot, een sportwagen en twee racefietsen. In actieve zin, dus dat hij er echt mee vaart, rijdt en op fietst, spendeert hij daar zo'n 2 uur per maand aan. In praktische zin, dus het onderhouden, poetsen, nieuwe onderdelen en hippe accessoires bestellen, het er opzetten, het er toch weer afhalen en vervolgens weer op marktplaats zetten, is hij er 8 uur per maand aan kwijt. In passieve zin, dus het eindeloos kijken op allerhande internetfora, sites met onderdelen zoeken, tijdschriften lezen en het sms'en en lang telefoneren met zijn beste vriend over deze 3 hobby's: elke dag zeker een uur. Reken dus maar uit.

Gelukkig kunnen we tussen de bedrijven door samen ontzettend lachen als "Ter land, ter zee en in de lucht" weer op tv is, echt, wij komen niet meer bij om al die mensen.
Manlief is gek van Donald Duck, heeft ook een abbonement op de DD

Hij is gek van totally spice (heeft zelfs iets daarvan als ringtone...)

en van sex in the city, friends etc.

Ik vind die series vreselijk....

Hij is 38 en een bloedserieuze huisarts.

Ook is hij gek op housefeesten, maar dat is een gedeelde passie...
Wie heeft er ook een vent die alles kijkt op tv van de Tros over Jan Smit, Nick en Simon en de 3 J's? Hij is niet eens fan ervan, en toch maar steeds kijken naar die reality programma's. Als je er niet eens fan van bent, dan is dat toch helemaal niet leuk om te kijken?
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn andere helft brouwt zijn bier en stookt illegaal alcohol voor het maken van likeur .

Ook maakt hij kaas op zolder en wijn van druiven uit de tuin

Hij is gek op eetbare planten en die zijn meestal lelijk helaas .

Ook hebben we een rookoven in de tuin,daar rookt hij kaas en vis in .Hij bakt brood in een broodmachine maar dat vind ik dus echt niet te eten

Zijn wijn ,likeur smaken prima! Ook de vis is echt heerlijk .Met het bierbrouwen gaat weleens wat mis,laatst stond het terras blank en een keer explodeerde er flessen wijn op zolder .

Hij ruimt het wel zelf op,alleen de stank was echt vreselijk hahah
Warhammer, hier nog een lief met een voorliefde voor miniscule penselen en verfkleuren met namen als "Skull White". Alleen is HET spel hier thuis Bloodbowl..

maar ik snap best dat hij het leuk vindt
quote:plompiedom schreef op 03 november 2008 @ 12:45:

Hij is gek op eetbare planten en die zijn meestal lelijk helaas

je kunt ook koken met bloemen. Gooi er maar eens een googlesearch tegen aan. Misschien een tip voor een sinterklaascadeau?

quote:Costello schreef op 03 november 2008 @ 12:26:

Om de combinatie van deze opmerking en de vraag heb ik hardop moeten lachen. Ben ik echt de enige?

Hoezo, is toch volkomen logisch, toch?
Cool Pompiedom, daar droom ik van: zo'n oerman die zijn eigen eten en drank verbouwt of handig is met boten en auto's en huizen zoals die van woestje.

Maar tegelijkertijd ben ik heel blij met mijn - onhandige en stadse - intellectueel die geweldig kookt. Geen gekke hobby's hier, of het moet het opfietsen van de Mont Ventoux zijn (Quote Philip Freriks: Je bent niet gek als je een keer de Mont Ventoux opfietst, maar als je het nog een keer doet).
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
@ Costello: Ik zeg ook helemaal niet dat ik geen rare/ongebruikelijke hobbies heb! Ben dol op legpuzzels, iets wat hij absoluut niet begrijpt! Ach, opposites attract, toch? En het borduurpakket is voor mijn moeder....
Voetbal, voetbal, voetbal, voetbal, voetbal, voetbal en nog eens voetbal... Engelse, Duitse, Spaanse, Nederlandse competitie + alle plaatselijke competities op teletekst + alle verslagen van die wedstrijden + filmpjes etc etc...

Verder is ie wel lier hoor :-)
Hmmm, ik kan eigenlijk alleen dingen bedenken die ik raar vind aan mezelf. Zoals ook een fascinatie voor survival programma's en boeken over dat soort ondernemingen (maar ik weet dat ik in ieder geval de klimverhalen fascinatie deel met Yasmijn hier op het forum). En afgelopen week was ik voor werk In Groot Brittanie en daar ontdekte ik in een winkel Meccano en dat wilde ik vroeger eigenlijk altijd hebben, dat leek me nou nog gaver dan technische lego (wat ik wel had). Ik heb een klein doosje gekocht en dat zaterdag met mijn tong uit mijn mond in elkaar zitten knutselen. Mijn vriend vond het volgens mij wel schattig, zo'n groot klein meisje!
quote:Capibara schreef op 03 november 2008 @ 10:53:

Dat hij motoren interessant en stoer vindt... okee, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Maar als hij dan zo'n duur motortijdschrift koopt om zich aan de nieuwste modellen te verlekkeren (terwijl hij zelf geen motorrijbewijs heeft en het waarschijnlijk ook nooit wil halen) snap ik daar weer helemaal niets van...Andere mannen kopen de Playboy of de Penthouse om zich aan de nieuwste modellen te verlekkeren, dat ze er nooit "op zullen rijden" deert ze blijkbaar niet ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven