Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Ha Prrrrrrt!

Pin berichtje komt eraan, zit op het werk....
Wauw prrt, wat knap hoever je gekomen bent!! Dat is je niet in de schoot geworpen maar heb je toch echt helemaal zelf hard voor moeten knokken neem ik aan!! Ik vind het echt een succesverhaal!

Hi ld! (Lastige naam!)
Betty wat schrijf je dan toch altijd leuke motiverende berichten. Vind ik lief en knap.

Hier retedruk. Bij vlagen gek van. Klussen nog niet klaar. Doorzetten.
Hoi boomschors, lastig dat zo'n harddrug, want dat is het toch, overal zo makkelijk te krijgen is he. En nu ook nog eens 's avonds laat. Gewoon over de counter. Naast je tram.

Lukt het je vanavond om gewoon door te lopen? Laat het weten! (Ook als niet lukt)
quote:-Bella- schreef op 21 maart 2016 @ 15:16:

Wauw prrt, wat knap hoever je gekomen bent!! Dat is je niet in de schoot geworpen maar heb je toch echt helemaal zelf hard voor moeten knokken neem ik aan!! Ik vind het echt een succesverhaal! Ja het was hard knokken, haha, maar ik wilde toen ook niet echt leven. Nooit echt eigenlijk. Nu wel, en dat voelt anders en nieuw en overweldigend en toch echt als een cadeautje. Vandaar dat in-de-schoot gevoel.
Kom vanavond even bijschrijven.

Gr LD
Ok beloofd, maar kan nu niet zoveel schrijven. Nee, geen alcohol maar ga van positief naar zeer gespannen. Moet over zijn.
Ander keer dan Id, en sterkte vanavond.

Boomschors, goed van jou dat je je weer hier meldt. Ben je vanavond langs de winkel gelopen?

Ik heb me vandaag keurig gehouden aan m'n voornemen om tegen de kilo's te strijden. Kostte vandaag niet eens veel moeite. Maar ja, wat is nou 1 dag. Vind t alleen wel zielig, een kopje thee zonder iets lekkers erbij.
Dag allemaal, wat lief van jullie...

Het is me dus gelukt om gisteravond langs de winkel te lopen en niet naar binnen te gaan. En zondagavond heb ik wat er nog in mijn glas zat plus het bodempje in de fles door de gootsteen gegooid. Ik voelde me zo naar en het stond me gewoon tegen. Ik wil het deze keer echt lang, zo lang mogelijk, volhouden.
Goed ja boomschors!

Jeuh!

Koffietijd hier.
Jezus, wat erg in Brussel. Voel me nietig met mijn kleine problemen.
Pand Sanoma ontruimd lees ik net op powned
He meiden hoe gaat het ermee? Ben weer erg gespannen, verwacht elk moment weer ellende van ex. Zal ook wel weer gebeuren.

Ben ook aangeslagen om de ellende in Brussel. Maakt dat ik me erg nietig voel. Kutgeloof!

Hoop dat iedereen die het wil de drank kan laten staan.

Het lukt me nog.
Mij ook! Maar ben wel chagrijnig. Mag geen wijn en geen chocola. Waar doe ik het eigenlijk voor? Is het nou zo erg als ik een dik drankorgel word/blijf?
Haha dora. Dat denk ik ook weleens. Vooral de laatste weken. Zo zin aan Ff zuipen. Of Ff de kroeg in gaan springen en lol hebben. Maar toen ik dat deed wilde ik graag nuchter en fit zijn. En was ik bang dat ik er nooit vanaf kwam.

Brussel ja. Wat een ellende. Waar gaat dit heen...
Hahaha, Dora- Wee! Die chocola vind ik niet het ergste, maar..
En Brussel; afschuwelijk. Je vraagt je af wanneer het in Nederland gaat gebeuren..
Het is inderdaad afschuwelijk, al die onschuldige mensen... Hoeveel nog?

Vandaag ben ik uit eten geweest, heel gezellig met een goeie vriend (dat staat heel raar na bovenstaande maar het is zo...) Ik heb drie glaasjes wijn op, of twee grote glazen, het waren maar kleine glaasjes. De laatste tijd drink ik zo weinig dat ik ze voel, da's goed dus! Daarna thuis thee gezet.

Afgelopen vrijdag heb ik een heerlijke fles rosé gekocht, m'n favoriete was in de aanbieding. Het goeie nieuws is dat ik er maar eentje kocht. En evengoed nieuws is dat ie nog dicht zit. Ik vind het een heel fijn gevoel.

Pausini hoe gaat het met jou?
Dora tegenwoordig hebben ze echt heel veel hele lekkere thee!

De pittige thee van zonnatura bv en de citroengras gember van Clipper.

Maar nog veel meer!

Boomschors wat goed, dat is weer een hartstikke mooi nieuw begin. Met vallen en opstaan. Twee stappen vooruit en misschien eens eentje terug. Maar nooit meer zover terug dat je op gaat geven. Opgeven is gewoon geen optie.

Ik herken het (ook alweer) pindaatje. Mee willen doen, lekker uit je dak want dat is zo heerlijk. Maar dan al gauw het gevoel hebben dat je eigenlijk liever nuchter bent. Dat is een raar, heel dubbel gevoel. Na verloop van tijd wordt vanzelf duidelijk wat en hoe je het het liefste wilt.

September, hoe gaat het?

En LD, de laatste loodjes?
Dora, wat ik heel lekker vind is avocado, mango, kiwi, lychees, of zelf vers groentensap maken. Dat is allemaal zo lekker en gezond dat het helemaal niet zielig voelt.
Ja Bella, ik denk dat ik inderdaad eens wat creatiever moet worden met de dingen die ik wel mag. Niet alleen focussen op wat niet mag. Ik heb me wel sterk gehouden gisteren, dus dat was goed. Had ook niks in huis. Dat jij die fles nog dicht hebt, petje af hoor!

Boomschors hou jij het ook vol? Mijn beloning is altijd 's morgens als ik me zo veel beter voel dan na een avond met drank. Voel jij al verschil?

Ld, hoop dat ex zich gedeisd houdt.

Betty, hoe is het nu met jou? Nog steeds aan het matigen? Ik ben wel een beetje bang voor de lange termijn. Je goed gedragen is niet zo moeilijk als het om een korte periode gaat, maar ik moet echt m'n gedrag voor de rest van m'n leven veranderen.

Groet van het dikke drankorgel
Mijn hemel Dora lieve schat, dat mag je niet meer doen hoor!

Jezelf zo noemen helpt niet en dat ben je ook niet!

Jij bent die lieve Dora die altijd voor iedereen een positief woord heeft en oprechte interesse toont in ons allemaal. En die ook nog eens veel minder is gaan drinken!
Ik ben eergisteren helemaal de fout ingegaan. Heb er nu nog lichamelijk en psychisch last van. Zo grenzeloos, bah.

Nou ja, maakt wel dat het meeschrijven hier nodig blijft.
Hatsjikideee...
He klote Paus. Maar dat was eergisteren.
He klote Paus. Maar dat was eergisteren.

Ik krijg dit bericht niet weg. Krijg elke keer SORRY blablabla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven