zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Vervelend zeg Aanoniemous! Ik ben het wel eens met wat hierboven gezegd wordt.. Zeker omdat jullie nog niet zo lang bij elkaar zijn. Ik hoop dat jullie er uitkomen samen.
@ aanoniemous, Wat een vervelende situatie! Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen en een stabiele relatie kunnen krijgen. Zeker als er straks een kind bij zou komen. Ik wens je veel kracht en wijsheid toe!
Ik zit vandaag op dag 8 na vermoedelijke eisprong en ik had vanochtend een paar vegen bruin bloed, daarna ook niks meer. Wacht nu toch weer in spanning een weekje af..
Wat vervelend @ aanoniemous! Hoop dat het weer beter gaat de komende tijd!

@Leandro spannend zeg!

Ik ben ongeveer op 1/3 van het boek, leuk om te lezen!!
dankjulliewel allemaal

echt lieve reacties!
Zoooo alles weer bijgelezen en kom zelf ook even een update doen . Afgelopen week mijn laatste pil genomen (na bijna 9 jaar geslikt te hebben!). Over het stoppen met de pil zei m'n vriend "dat is jouw beslissing, dus daar sta ik achter". Voor nu hebben we dus maar seks met condooms (is er nog niet van gekomen want heb nog een beetje nasleep van de onttrekkingsbloeding). Ben wel benieuwd hoe alles nu weer 'op gang' gaat komen en of ik mezelf beter in m'n vel voel zitten hierdoor (kan natuurlijk ook een placebo-effect zijn, maar heb nu al het idee alsof ik me, na 1 week geen pil, iets anders voel (in positieve zin).

Met vriend het er ook over gehad en hij wil nu nog niet aan kinderen beginnen, maar wellicht ook nog niet over een paar maanden, dus dat wordt nog even een klein issue (voor mezelf). Maargoed, ik ga verder niets pushen oid, maar heb wel het idee alsof hij zich verschuilt achter werk/studie dat dat zo druk is en dat een kind er niet bij kan. Helaas heeft hij werk waarbij hij zo'n beetje zijn hele verdere leven aan het studeren ernaast is, maar volgens mij realiseert hij zich dit nog niet goed (of wil het niet inzien). Merk dat hij het erg moeilijk vind om werk/privé te combineren. Nu hebben we afgesproken dat er in ieder geval doordeweeks 2 avonden zijn met tijd voor elkaar (vriend is nogal een workaholic). Sowieso zijn de weekenden veel leuker, want dan doen we veel dingen samen .

Over het wel/niet afbreken van een zwangerschap bij een afwijking... Ik denk dat als ik het echt zou weten en het nog binnen de periode valt dat het mag, dat ik dan wel de keuze zou maken om het af te breken. Ik denk dat het hebben van een kind met een beperking (te) veel impact zal hebben op je leven, een 'gewoon' kind is namelijk al een hele impact.

@Aanoniemous Ik zou er niet aan moeten denken om al aan kinderen te beginnen na pas een half jaar bij elkaar te zijn. Persoonlijk zou ik voor kinderen echt minimaal 2 jaar wachten voordat je die stap maakt. Een half jaar is echt nog heel pril. Als je daarnaast ook nog eens veel ruzie hebt in de beginfase van je relatie vraag ik me af of het dan een gezonde basis zal vormen voor een kleintje.
Jeetje wat een verhalen hier!!

Aanoniemous, ik kan veel van hetzelfde typen als alle andere meiden maar dat heeft weinig nut, dus het enige wat ik nog tegen je kan zeggen is sterkte en laat je niet klein maken. Wij zijn er ook voor je als het even niet lekker loopt..

Ik net ook een goed gesprek gehad met vriend..

Ik vind eigenlijk dat vriend er niet zoveel mee bezig is, tenminste dat lijkt zo.

Hij zegt er bijna nooit iets over, en reageert de laatste dagen wel is kortaf als ik wat leuks zie of vertel over baby's/zwanger/kinderen..

Ik vroeg aan hem of hij het wel echt wil al. Of die gek van me word en of dat hij het misschien nog wel spannender vind als ik.. Nou dat laatste dus. En dan hebben we het over het (altijd weer herkenbare) financiële plaatje..

Ik vroeg aan hem, heel realistisch wat hij dan nog meer wil als je alles al op orde heb..

Zegt ie ja, de zekerheid in de toekomst, baanbehoud enzo blabla

Pff echt soms om een punthoofd van te krijgen.. Maar dat is zijn (onnodige) onzekerheid en dat gaf die ook toe.

Wij gaan trouwens in juni starten ipv juli..misschien nog wel eerder want vriend is de condooms echt helemaal zat.. Haha maar dat mocht voor mij geen reden zijn om nu al te stoppen.
Herkenbaar Huisje,

Die van mij zegt er ook weinig over, daarom was ik zo verbaasd dat hij eergister opeens met een naam kwam die hij wel leuk vond!

Ik weet het alleen nog niet helemaal. hij noemde tim als voorbeeld die hij leuk vond, wat vinden jullie?

Stiekem hoop ik elke keer als we seks hebben dat hij zegt, och laat maar stomme rotdingen. merk gewoon aan mezelf dat ik een beetje teleurgesteld ben als hij altijd een condoom pakt.. ben ik de enige? laat dat totaal niet merken ofzo maar voel me dan een beetje stom.

1 vraag, wij hebben het er ook over gehad om de zwangerschap af te breken als het kind echt een afwijking heeft. maar vertellen jullie alsnog van te voren dat jullie zwanger zijn?

Met een nipt weet je pas ongeveer met 13 weken of het "gezond" is toch?
Man heeft het er wel geregeld over, maar ik merk wel eens dat hij echt zoiets heeft van ' Pff, alweeeeeeeeer'!

Haha, nou ja, dan stop ik ook direct, soms is het ook echt een overkill zeg maar.

Hier nog geen last met condooms etc, maar dat was dus wel een van mijn redenen om de AC door te slikken tot mei. Ik zag onszelf namelijk zo NIET consquent zijn met condooms en half half starten vind ik zelf gewoon niets..

@ vertellen en mogelijk afbreken, ja zeker vertellen we het, ook ruim voor die 12-13 weken, ook als die NIPT nog niet gedaan is. Maar dat was al wel duidelijk denk ik .

En ook wanneer we het afbreken weet ik wel zeker dat we het vertellen.. Juist op dat moment van afbreken heb ik graag vrienden en familie om mij heen die kunnen steunen, waar ik bij kan huilen, bij kan schelden, in kan storten. En dat collega's het dan misschien ook weten, tja, so be it. Dan kunnen ook zij rekening houden met de situatie, ipv mogelijk gekwetst te worden door een stomme opmerking van een van hen.

Die NIPT geeft behoorlijk snel uitsluitsel, daar waar een combinatietest, met mogelijk vlokkentest en punctie al ruim over de 15-16 weken gaat en bij een afwijking die op de 20 weken echo te zien is, dus pas na de 20 weken..

Maar goed, ik ben toch al niet zo van het geheim houden, idem met miskramen. Alsof het iets is om je voor te schamen, terwijl ik weet niet hoeveel vrouwen ooit een miskraam krijgen. Alsof er een taboe op heerst. En dat vind ik ergens best erg..

Al begrijp ik best dat mensen hier totaal anders over kunnen denken Het is ergens gewoon zo jammer dat dit soort verliezen nauwelijks besproken worden, waardoor vrouwen minder open zijn over miskramen, afbrekingen etc.
Om die reden heb ik ook nog steeds een spiraaltje, anders zouden we waarschijnlijk niet zo consequent zijn met condooms...

Mijn vriend is er ook nog niet zo mee bezig hoor Huisjebeestjekindje, volgens mij is dat wel een beetje man-eigen. Vandaar ook dat ik hier mee schrijf, anders dan wordt hij gek van me

Het afbreken van een zwangerschap vanwege een afwijking zal vaak pas na de 15 weken zijn, dus dan zal de omgeving het sowieso wel weten. Ik ben het er mee eens dat het niet iets is om je voor te schamen, maar ik kan me ook voorstellen dat je de keuze niet wil delen met mensen die ver weg staan. En ik kan me voorstellen dat daar toch mensen tussen zitten die (hopelijk onbedoeld) stomme opmerkingen maken.

@Aanoniemous, wat een vervelende situatie. Ik ben het er mee eens dat er vooral aan de communicatie gewerkt moet worden voordat er een kleine komt. Aan de andere kant hebben jullie nog een paar maanden voordat jullie zouden willen beginnen, dus in die tijd kunnen jullie veel bereiken als jullie je beiden voor 100% inzetten. Hadden jullie al zo'n intake gesprek gehad? Misschien wordt je vriend wakker geschud door een objectieve professional? Heb je nog een koophuis met je ex? Waarschijnlijk geeft het jullie relatie wel een stuk meer rust als dit knelpunt opgelost is.
Nee ik zou het ook niet met veel mensen willen delen denk ik. zo ben ik gewoon niet.

tis ook geen taboe maar ik houd dingen gewoon liever voor mezelf / partner.

Las trouwens dat de nipt test ~600 euro kost
Ja, duur grapje die NIPT! Maar goed.. Dat moet dan maar meeberekend worden in de eenmalige uitgaven voor kind .

Vanaf 2017 wordt het mogelijk vergoed, maar daar is volgens mij nog niet volledig duidelijk wat de NL's regering daar mee wil..

Oh ik snap helemaal dat je dit echt niet met mensen wilt delen hoor, dat ik zo be, wil niet zeggen dat anderen zo moeten zijn Het gaat mij er meer om doordat veel mensen het juist zo (angstvallig) stilhouden ( want het is behoorlijk prive natuurlijk), de mensen die het wel vertellen vaak als raar of te open worden gezien. Terwijl ik bij mijn vriendin en nicht heb gezien hoe erg het oplucht om het wel te zeggen.. En dan van die rotopmerkingen te krijgen van ' ach, het was toch nog niets' en ' ja, je had het ook nog niet moeten vertellen dat je zwanger bent, dan had je nu niet mensen hoeven te informeren dat je het niet meer bent'. Dat vond ik zo lullig om te horen.. Ik denk dat ik er een neerhoek hoor, als ze met dat soort opmerkingen gaan strooien na een miskraam .
Oh ja schoonzus had hetzelfde inderdaad.

Had hun ook gevraagd of ze het niet liever nog even stil hadden gehouden met iedereen vertellen dat ze zwanger waren (ze waren er vroeg bij). omdat je dan iedereen moet bellen, iedereen je verhaal uitleggen en iedere keer die emoties weer voelt, leek mij dan.

Hun voelde dat niet zo en vonden het inderdaad ook juist fijn om erover te praten dat hebben we ook veel gedaan. veel mensen zeiden ook gewoon niks tegen hun.
Ik sluit me natuurlijk ook volledig aan bij alle lieve woorden die al voor Aanoniemous zijn gezegd; sterkte en kom hier maar lekker je hart luchten; daar zijn we ook voor! :-]En wat betreft dat jullie zo kort bij elkaar zijn, als alles goed is, hoeft dat geen probleem te zijn om aan kinderen te beginnen in mijn ogen, maar wel iets om zeker goed over na te denken als het al niet helemaal lekker loopt.

Over het wel/niet afbreken van de zwangerschap bij afwijking(en). We praten er wel over, denken dat we dan toch zouden kiezen voor afbreken. We zien om ons heen heel erg hoeveel zorgen het met zich mee kan brengen, niet alleen voor het kind en de ouders zelf, maar ook voor eventuele (toekomstige) broertjes/zusjes. We moeten ons nog verdiepen in welke test of hoe of wat... hebben dat verder nog niet gedaan.

Momenteel denk ik er niet iedere dag aan omdat het op het werk even wat drukker is. Ik lees wel bijna elke dag even het forum bij, maar niet altijd tijd om dan ook te reageren

@ Juffert, lijkt me lastig als vriend een beetje zo aan het uitstellen is. Vooral als je dat zelf natuurlijk anders ziet. En dan zou ik ook echt denken inderdaad, ja wanneer dan wel? Wanneer is er dan wel een goed moment? ;) Mannen af en toe...
@Gecko... tja "ja wanneer dan wel" heerst bij mij vaak genoeg helaas.... en die vraag ook wel 'ns direct gesteld aan vriend, maar dan krijg je zo'n vaag-achtig antwoord van "jaaaa als ik er klaar voor ben" (wordt hier ook lekker aan mij gedacht haha )
Ach Juffert, wat lastig. Ik heb in mijn omgeving wel eens vaker gehoord dat de man de boot afhield en van de ene op de andere dag opeens om was. Hopelijk is hij over een paar maanden ook om.
Wat rot Juffert, die onzekerheid :( Mannen zijn af en toe gewoon erg lastig.. Alsof ze het niet uit durven te spreken.. Dat heeft hier ook tijd geduurd moet ik zeggen en soms heb ik nog wel eens het gevoel alsof ik veel liever wil dan hij. Terwijl, als het erop aankomt, hij nu al wel zou willen starten en ik degene ben die juni in haar hoofd houdt.

Soms zeg ik het hem gewoon, of hij nog wel zo graag wil starten en dat ik wat enthousiasme mis. Maar kennelijk is zijn uiting van enthousiasme anders dan dat van mij. Nou ja, juni it is.. Maar lastig is het wel al met al!
@Aanoniemous: heftig zeg! Hoe gaat het nu? Iedere relatie heeft wel 's zijn dipjes, maar je moet wel in je achterhoofd weten dat je toch wel met de ander verder wil. Als je daaraan twijfelt moet je eerst aan je relatie werken voordat je aan kinderen begint, want die verdienen een stabiele omgeving. Is hard, en het lijkt me ook erg vervelend dat dit speelt nu je ook met een kinderwens zit... Sterkte in ieder geval.

@stoppen met anticonceptie: ik merk nog niet echt verschil. Ik was ook nog een snotverkouden vlak rond de stopweek en daarna, dat trekt wel weer weg nu, denk een iets hoger libido te hebben maar we zullen zien of dat doorzet (hopelijk wel ). Met condooms zijn we wel consistent. Man en ik hadden allebei apart (niet afgesproken dus) een lading gekocht dus we kunnen even vooruit (is het gek dat ik een lading condooms een leuk cadeautje vond, hihi?). Hij laat het ook wel enigszins aan mij over wanneer we de condooms gaan weglaten. Hopelijk gaat hij van de zomer ook niet ineens de boot afhouden, maar als we het erover hebben vind hij het wel prima om dan te starten.

@Juffert: kan je vriend wel goed aangeven wat "er klaar voor zijn" voor hem inhoudt?

@MiAnoo: geheel off-topic, maar waar is die foto van jouw avatar gemaakt?
happiness = reality - expectations
oh ja, over mannen: ik denk dat zij over het algemeen minder vooruit denken / plannen / piekeren. Waar wij dus eigenlijk vrij precies willen weten wanneer we waaraan toe zijn, en hoe het zal zijn met zwangerschap en met een kleintje, gaat dat bij hun pas spelen als je daadwerkelijk zwanger wordt. Dus hopelijk hebben ze er wel zin in, en komt het echte enthousiasme bij zwangerschap wel naar boven.
happiness = reality - expectations
quote:Whoopsadaisies schreef op 25 maart 2016 @ 14:00:

@Juffert: kan je vriend wel goed aangeven wat "er klaar voor zijn" voor hem inhoudt?

Nee, want dat weet hij zelf namelijk ook nog niet goed. En dat is voor mij dan weer supermoeilijk. Ik weet wel echt 100% zeker dat hij heel graag kinderen wil, maar hij heeft van zichzelf dat hij vrij onzeker / faalangstig is. En vanuit die gedachte geeft hij dan aan dat hij het niet 'nu wil', meer omdat hij dus denkt dat hij er nu 'nog niet klaar voor is'. Maar ik ken 'm al een tijdje (zo'n 9 jaar ondertussen) en ik weet dat hij er waarschijnlijk nooit 'echt klaar' voor zal zijn (houdt niet van veranderingen, onzeker over z'n eigen kunnen etc.). Nu heb ik er heel veel vertrouwen in dat hij het wel 'kan', maar dat kan ik 100x zeggen, maar hij moet er ook zelf in geloven. Dit heeft 'ie helaas niet alleen met dit, maar eigenlijk met alles zo'n beetje (hij is nogal een perfectionist, moet alles eerst perfect kunnen voordat hij iets aan zal durven). En dat vind ik best moeilijk soms, want ik ben meer van het "gewoon doen, en als iets niet lukt dan is het maar pech". Hij denkt daarentegen overal eerst 3x over na voordat hij iets doet. (wellicht zijn we daarom wel ook weer een goede match, omdat we elkaar 'helpen/aanvullen' hiermee ). Maargoed... dit was weer even mijn uitlaatklep
Is het al juni? ;)

Ongeduldige dag.

Vandaag mijn mond voorbij gepraat tegen één collega. En eenmaal je erover begint ...

Het ging om een aankoop voor mijn jongste, dat het ook nog heel handig zou zijn "als er ooit een derde komt". "Maar is hij er al niet te groot voor de dag dat er een derde komt?" "Maar nee, als hij drie is, ga ik dat ook nog nodig hebben." "Ahaa, dus jullie gaan niet meer zo lang wachten voor dat derde kindje?" ...

Oeps... Op zich wel leuk om het er eens eventjes met iemand over te kunnen hebben.

Ik weet heel goed waarom ik nog twee maanden AC wil gebruiken maar nu ik de wens uitgesproken heb, lijkt het nog zo lang.

@Juffert: Heel herkenbaar. Ik ben een beetje zoals je vriend. Zijn vrienden van hem al vader? Misschien als hij er eens met een vriend open en eerlijk over spreekt, dat hij dan wel zal zien dat alle ouders het doen met vallen en opstaan. De perfecte ouder bestaat niet. Als hij zijn best doet en genoeg liefde in zich heeft, komt het vast en zeker goed. Mijn vader was zeker niet de perfecte vader maar hij is wel mijn allergrootste held, want hij is altijd van mij blijven houden, hij wilde altijd het - in zijn ogen - beste voor mij , wat er ook gebeurde.

Ik merk zelf dat als moeders over het ouderschap praten dat de collega's die nog geen kinderen hebben zich een beetje laten afschrikken door onze verhalen, maar er wordt het meeste verteld over de gebroken nachten, aanvallen van buikgriep, bergen was, ... maar de mooie kant is echt veel groter, gewoon iets moeilijker onder woorden te brengen (en die frustraties moeten er soms eens uit).
nou hier gaat het gelukkig weer beter.

achteraf wel weer goed kunnen praten

maar mijn gevoel zegt wel dat ik beter iets langer kan wachten. (bedoel ik maar een paar maandjes mee september ofzo)

ik heb wel echt het geluk dat mijn vriend ook wel heel geïnteresseerd is.

hij had zelfs het zwanger worden boek mee op zakenreis haha!

op dat punt mag ik dus niet klagen!
Vrolijk Pasen aan iedereen hier. Over enkele jaren is het gedaan met uitslapen. Dan mogen jullie paaseieren gaan verstoppen.
@sue bedankt, paaseieren verstoppen is ook een leuk vooruitzicht!!

Ook aan iedereen vrolijk Pasen!
Vrolijk Pasen!

Alles gelezen, maar weinig tijd gehad om te reageren en nu op m'n telefoon, dus ook niet zo uitgebreid. Maar ik heb leuk nieuws wat ik even wil delen met jullie. We hebben ineens een babyboom in de vriendinnengroep. Echt super leuk! Vorige week vertelde de ene vriendin dat ze zwanger is en gister een andere. Ze schelen ongeveer 3 weken, dus wel echt heel leuk! Kan ik mooi alles alvast van dichtbij meemaken voordat wij aan de beurt zijn. De kriebels worden de wel weer flink door aangewakkerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven