Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Wat leuk , steeds meer kloppende hartjes. Kan niet wachten tot iedereen zo'n kloppend hartje heeft gezien.

Pipika welkom en gefeliciteerd!!
Oehhhh...deze week mogen er weer veel van ons (waaronder ikzelf) naar de verloskundige! Ik hoop dat er snel veel hartjes bijkomen in het schema!!

Hier gaat het nog steeds prima. Al slaap ik wel heeeel slecht! Maar ik ben sowieso een moeilijke slaper, maar nu ga ik er wel twee keer per nacht uit.

Verder heb ik ook weer heel veel meer last van mijn allergieën (stof, hooikoorts). Dat schijnt ook een bekende klacht te zijn. In ieder geval had ik het bij de eerste ook!

Maar goed, zolang ik niet misselijk ben, vind ik het allemaal prima.

Gisteren hebben we het trouwens tijdens een verjaardag verteld aan de familie van mijn vriend. Nou ja, mijn dochter had een t-shirt aan met 'hoera, ik word grote zus'. Het duurde echt bijna een half uur, voordat iemand het las. Vervolgens was de reactie 'hè, grote zus?' En toen viel het kwartje pas! Echt zo grappig!

Nou, ik moet aan't werk!

Fijne dag allemaal!
Gefeliciteerd Pipika!

Wat leuk dat je het aan de familie van je vriend hebt verteld, Dagje. Of, nou ja, je dochter . Hoe waren de reacties toen ze het eenmaal doorhadden?

Had tot nu toe bijna geen kwaaltjes, maar werd vanmorgen wakker en... blergh. Gadver wat voel ik me beroerd! Hoort erbij, zullen we maar zeggen :(.
Hallo allemaal,

Degenen die nieuw zijn: welkom en gefeliciteerd!

En voor iedereen die ene hartje heeft horen kloppen, ook gefeliciteerd! Ik snao alleen ff iets niet. Sommige van jullie hebben al wel een hartje horen kloppen, maar volgens de lijst nog geen afspraak gehad bij de VK. Hebben jullie dan al veel eerder een echo gehad of...??

Hier gaat alles wat beter. Weekend weg geweest met schoonfamilie. Zag er heel erg tegenop ivm misselijkheid, maar viel mee! Zaterdag een nieuw middeltje van de homeopaat geprobeerd en toen had ik een hele goede dag! Mee op stap geweest en 's avonds zelfs mee uit eten en een halve snitzel op:-) Zondag ging het iets minder, met name 's ochtends. Veel last van buikpijn gehad. Maar ik was toen ook al 3 dagen niet naar de wc geweest, dus misschien beetje last van de darmen? De hele dag een licht weeig gevoel in buik gehad, maar ergste misselijkheid bleef gelukkig weg. Vanochtend ook weer ff wat minder, maar ook dat kan nog veranderen.

Dit weekend ook aan de schoonbroertjes verteld. We hadden chocolaatjes meegenomen in vorm van fles en kinderwagen en aan andere kant blauw/wit of roze/wit gespikkeld. De jongste zei wel meteen: zijn jullie zwanger, maar dacht dat we een grapje maken. Duurde dus ff voordat de boodschap doorgedrongen was, haha.

Ouders en broers/zussen weten het nu iig. Morgen ga ik naar ene vreindin en denk dat ik et haar ook ga vertellen.

Weten jullie trouwens of je gewoon mag klussen als je zwanger bent? (ivm verfstoffen?)
He dames!

Alle nieuwe dames! Gefeliciteerd! Gaaf hoor, dat jullie ook zwanger zijn!

En wat heeeerlijk, al die hartjes . Stiekem gun ik mezelf er ook wel 1 .

Hier een zwaar weekend, veel slapen. Het lijkt wel alsof ik kwalitatief niet goed genoeg slaap, echt heel vervelend, en nog nooit last van gehad. Ik vraag het vanmiddag wel even aan de VK.

Want vanmiddag een afspraak! De intake, maar ja. Woensdag is het zover... kan niet wachten!

Philippa, ik hoop dat alles goed komt..

Fijne dag vandaag!
Leuk Dagje, hihi een half uur. Ja je oog moet er dan ook maar net even opvallen denk ik.

Ikol, wij gaan dat ook doen met die chocolatjes en dan een tekening erbij die zoon heeft gekleurd (ooievaar met baby) en op die tekening heb ik "hiep,hiep, hoera. Ik word grote broer" staan.

Hopelijk hebben mijn schoonouders het nu sneller door. Zal eens met man overleggen om het zondag te gaan vertellen. Eerder zo ie zo niet, woe schoonmoeder jarig en die klept alles (onbewust) door. Zo werden wij al eens gefeliciteerd van een peettante van man die via schoonmoeder gehoord had dat we een ander huis gekocht hadden. En ze wist zelf niet eens dat ze het verteld had, was daar zo pissig om.

En nu met al die hormonen.......zit ik meteen op de kast, dus vertellen nog maar niks.

Succes vanmiddag Roro.

Dagje ik heb het ook veel meer benauwd nu. Ben weer terug gegaan naar de fysio (ademhalingoefeningen) en die helpen een beetje. De ventolin helpt matig.

Ikol, bij wie snap je het niet?? Is dan voor diegene misschien makkelijker uitleggen als je er namen bij noemt.
Joepie, ik heb ook het hartje zien en horen kloppen! Ik had vanochtend een echo (bij de gyn, stond niet in het schema Ikol, maar ik had wel een afspraak, ik denk dat dat bij de rest ook zo is gegaan.

Over 2 weken heb ik weer een echo, en als dan alles goed is mag ik naar de verloskundige.

't Is nog wel een beetje spannend tot de 12 weken, vorige keer ging het met 8,5 week mis, maar ik ben toch nu helemaal blij en blijf positief.

en bernstje?? wat zij de vk?

Welkom Pipika.

Dagje, vervelend dat je zoveel last hebt, wat zei de huisarts? Die van mij gaf aan dat ze de laatste tijd sneller medicatie voorschrijven. Medicatie is niet ideaal maar weinig zuurstof in je bloed ook niet. En zeker lokaal (pufje) schijnt weinig effect te hebben op de beeb. Zelfs sommige antihistemine kan worden voor geschreven (alleen een "oude" soort waar je suf van wordt) Zelf gebruik ik nu een neusspray en puf en probeer ik loratedine pas na 14 weken weer te gaan slikken. Heb nu in combi met de verkoudheid behoorlijk last van hoesten en proesten , hopelijk knapt het snel op.

Peet gefeliciteerd!!!!

Ouders waren weer erg onder de indruk van het nieuws.
oh angela wil je 12 november vk voor mij in de lijst zetten?
Oh Super Peetje!!!! Gefeliciteerd met het kloppende hartje!!

Fijn Girafje dat ouders weer enthousiast waren.
Peetje, gefeliciteerd! Lekker gevoel he!

Ik wil meer hartjes neerzetten! Wordt wel een beetje ongerust over de meiden die al afspraken hebben gehad en niets meer hebben laten weten...
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar de rest.

Ik ben trouwens nu op 20 juni uitgerekend, een dag na m'n verjaardag. Wordt dus een leuk cadeautje. Hopelijk komt het niet op mijn verjaardag, maar goed, dat zien we wel.

En roro, al een intake-gesprek gehad? Dan vragen ze alleen maar van alles hè? Woensdag heb je de echo toch?
Hallo allemaal,

Jeetje, wat is er al weer veel bijgeschreven sinds gisteravond!

Pipka, leuk dat je erbij bent. Van harte gefeliciteerd!

Ik was vandaag dus naar de VK. Intake en de bevallingsdatum is op 15 juni 2009 blijven staan. Omdat ik vertelde dat ik beweging in mijn buik voel heeft ze de doptone erop gezet, maar het lukte niet om het hartje van de spruit te vinden. Je hoorde wel een hart tekeer gaan maar dat was die van mij. Ik heb dus gevraagd of het überhaupt mogelijk is om iets te voelen en ja, het komt soms voor bij 8 weken. Omdat ik vrij mager ben kan ik het mogelijk sneller voelen. Ik had me voorbereid op het niet vhoren van een hartje maar ben er van overtuigd dat er niks aan de hand is. Zet maar in het schema dat maandag a.s. de termijnecho is en 15 dec. weer bij VK. Gelukkig is m'n partner ook bij de echo, dat lukte vandaag niet. Nog even geduld dus.

Wat betreft zwangerschapskwaaltjes; van die verhalen over hoe jullie het vertelden aan familie/vrienden krijg ik tranen in mijn ogen. Zelfs een slechte scene in een soap brengt mij aan het huilen, hebben jullie daar geen last van?? Verder zit ik ook snel op de kast. Op m'n werk snappen ze er niet veel van maar het wordt gepikt, haha.

Morgen nog een dagje werken en dan 5 dagen naar Berlijn met een vriendin. Ben dus even uit de lucht, maar dat is geen slecht teken. Ik meld me a.s. maandag met de uitslag van de echo.

Peetje, jij nog gefeliciteerd met het hartje! zo mooi!
helaas angela 12 nov afspraak VK ben bang dat de echo nog wel een week of 2 op zich laat wachten daarna,

bernstje, bijzonder hoor dat je al zo snel van je ukkie mag genieten. Wel fijn dat je man er bij de termijn echo bij kan zijn, blijft toch een mooi moment.
Wat fijn dat jullie een hartje hebben gehoord, Peetje!

Girafje, ik moet helaas ook nog zo lang wachten... Soms kun je de tijd wel vooruitkijken .

Berntsje, veel succes en plezier met de termijnecho maandag.

Ik kruip lekker in bed. Ben moe! (Het is hier nu 9 uur, dus niet zo vroeg als bij jullie)
Dank voor het welkom en de toevoeging aan het schema!

Er is inmiddels alweer zoveel geschreven, dat ik toch maar even vanaf eind oktober instroom, als jullie het niet erg vinden..

Het is wel een heel verhaal geworden!

Girafje, balen dat je je zo beroerd voelt, wel erg lastig met zo’n dreumesje in de buurt. En ook nog ziek, bah. Kan je een beetje rusten als zij in bed ligt? Krijg je de echo bij de vk of moet je daarvoor naar een apart echocentrum?

Ik begin me nu iets beter te voelen. Nog wel snel kokhalzen, maar het overall misselijke gevoel is al wat minder. Ik lees dat er nog meer dames onzeker worden door het wegvallen/verminderen van verschijnselen, die eerste weken zijn zo slopend he. Er kan nog zoveel gebeuren en je haalt je van alles in je hoofd, vooral als je al eens iets naars hebt meegemaakt..

Ikol, heb je iets aan de pilletjes gehad?

Wij hebben het aan onze ouders, broers en zussen verteld. Verder een paar goede vriend(inn)en en mijn directe collega’s. Mijn buik is ook al een stuk dikker en aangezien ik redelijk tenger ben, zie ik mensen al regelmatig kijken (ze durven alleen nog niks te vragen, haha) Maar als het al es uitgerekt is, gaat het toch een stuk sneller, jeetje!

Voor zover ik weet, mag je gewoon klussen, alleen beter niet met verf op terpentine-basis.

De vorige keer wisten we het geslacht en dat willen we dit keer ook weten. En iedereen mag het weten, want ik kan toch mijn mond niet houden, haha. Ik vond het heel bijzonder om ons zoontje alvast bij zijn naam te kunnen noemen en ook voor de aanschaf van de spullen vond ik het handig. Mocht het dit keer een meisje zijn, dan krijgt ze gewoon een mooie aqua-blauwe maxi-cosi, ook leuk.

Jobje, gefeliciteerd met de goede echo! Hopen dat die vleesboom geen problemen op kan leveren. Afwachten maar he..

Indian, grappig dat al een aantal mensen het weten, maar jullie ouders nog niet. Ach, jullie vertellen het wanneer jullie eraan toe zijn, toch? Hier weten waarschijnlijk ook meerdere buren het, door de Moeders voor Moeders flessen voor de deur. Tsja, doe je niks aan.

Vibeke, das schrikken, een aanrijding. Ik begrijp dat er verder geen gewonden waren gevallen? Fijn dat alles geregeld is. Hoe voel jij je verder?

Roro, heftig he, wat je lijf allemaal meemaakt tijdens zo’n zwangerschap. Je herkent jezelf af en toe niet terug he? Ik ben normaal al snel emotioneel, maar er hoeft nu maar IETS op tv te zijn en en ik zit al een grote brok weg te slikken. Daarnaast ben ik ongewoon fel . Probeer er maar een beetje aan toe te geven, je kunt er toch even niks aan doen. Sterkte ermee!

Wat klote van het diamantje van je verlovingsring! Kan me voorstellen dat je daar wat traantjes om hebt gelaten.

Weatherwax, oh erg he, die stinkflessen? Dat zal niet gaan wennen, maar inderdaad, het is voor een goed doel dus ik probeer ze helemaal vol te krijgen .

Philippa, wat naar die onzekerheid. Je had laatst toch ook al een dagje zonder misselijkheid? Positief blijven en genieten van je goede dagen hoor. Komt vast goed.

Angela, jippie een kloppend hartje, gefeliciteerd!

Jij houdt de lijst bij? Een hele klus of niet? Zou je 18 november echo in het schema willen zetten? (Vervolgecho ter controle omdat ik een weekje minder ver was dan gedacht)

Peetje, nogmaals gefeliciteerd met de echo! Op naar de volgende goede echo.. Ik blijf duimen hoor. Die druppeltjes bloed kwamen dan waarschijnlijk toch door de sex? Ik had laatst ook wat bloedverlies, waarschijnlijk door de druk die je zet als je moet overgeven. Maar het blijft schrikken!

Berntsje, gefeliciteerd en welkom. Das wel heel erg vroeg om je kleintje te voelen inderdaad! Maar je hebt het al vaker gevoeld, dus je zult het echt wel herkennen. Bijzonder hoor.. Ik moet zeggen dat ik het laatst ook dacht, maar ik twijfel nog teveel, volgens mij zijn het bij mijn gewoon mijn darmen die aan het schuiven en borrelen zijn.

Ja, dat ruiken.. Brrr, een poepluier op de nuchtere maag is hier al een paar keer misgegaan hoor. Of collega’s met niet zulke frisse lichaamsluchtjes.. Getver!

Pipika, jij ook gefeliciteerd! Leuk dat je meeschrijft. Haha, 4 keer getest? Ongelooflijk he?

Dagje, wat een leuke manier om het te vertellen! Zo had ik het ook in gedachten voor onze eigen oma’s en opa’s. Je moet even geduld hebben voor het bericht doordringt, begrijp ik .

Fijne avond allemaal!
Berntsje, wat voel jij dan??? Ik voel heel soms wat "ploppen" En het lijkt echt lager te zitten als mijn darmen.

Bleh voel mij vandaag niet lekker. Zoon was ook al om 6:30u wakker. Dus dat breekt dan ook wel op.

Ben blij dat er bij mij nog weinig te zien is. Ben ook vrij tenger (mt 34 of 36) Maar draag op eht werk nu zoveel mogelijk wijdere kleding. Soms heb ik wel een heel bol buikje (darmen denk ik) Maar merk al wel dat sommige broeken niet altijd meer lekker zitten, en dan metname wanneer ik dus zit.

Nou kom straks nog even terug, fijne dag iedereen!!!
Al lang niks meer gehoord van Veertje, kiekeboe, bosbes, mama1985, kosmic.

Hoe is het met jullie?? Willen jullie nog mee schrijven?? (ben je niet verplicht hoor, is een vraag) Zou wel gezellig zijn, maar snap het ook heel goed als je niet wilt, kunt, tijd hebt of weet ik veel wat.
He allemaal!

Dank jullie wel voor alle attente vragen!

Gisteren was heel goed bij de VK. Had al een intake gehad begin dit jaar, dus het was vooral checken of alle gegevens nog klopten. En ook nagepraat over de miskraam van deze zomer. Mijn VK waren toen echt fantastisch, en belden regelmatig, dus dat heb ik ook nog even gezegd.

Ik heb dus zelf geregeld dat ik een echo heb met acht weken (as woensdag) en een met twaalf weken (en dan die van 20 weken). Met het idee: als ik het niet vergoed krijg, betaal ik het wel zelf. Het voelde gewoon heel goed om die eerste echo eerder te hebben. We zijn natuurlijk ook nog steeds een beetje ongerust door de vorige keer. Ik gun ons ook wel een keer een echo met een vruchtje en een kloppend hartje .

Intuitief heb ik dus iets heel slims gedaan volgens de VK: Als met 8 weken het vruchtje is ingenesteld en het hartje klopt, neemt de kans op een miskraam af van 10% naar 2%. Na 12 weken kun je dan kijken of de ontwikkeling van een paar organen en het vruchtje als geheel goed is gegaan. Met 20 weken bekijk je alle organen in detail. Dus ben superblij!! En heb er dit keer ook echt alle vertrouwen in.

Berntsje, welkom! Wat gaaf dat je het al kan voelen!

Pipika, ook van harte welkom!

Peetje: gefeliciteerd met het hartje!

Volgens mij ben ik ook nog heel veel vergeten, maar ja...

He we hebben trouwens nog geen tweelingen... mmmm

Hebben jullie trouwens gezien dat er ook al een juli 2009 topic is?? Gaat snel he!
Zit op mijn werk dus heel even snel een reactie....

Allereerst, Peetje gefelicitterd kloppende hartje! Met al die berichjes van jullie kan ik bijna zelf niet meer wachten!

Indian & Ikol: Ik hoop dat jullie je snel wat beter gaat voelen.

Leuk idee trouwens met die chocolaatjes! Wij hebben het nog aan niemand verteld, ik denk dat we dit ook in het weekend gaan doen, ik kan het echt niet veel langer voor me houden!!

Roro: Succes vanmiddag en ook alvast voor morgen! Spannend!

Berntsje2 Alvast heel veel plezier in Berlijn. Nog nooit geweest maar ik heb van vrienden gehoord dat het een hele gave stad is.

Heb trouwens de 17e een intake bij de VK. Daarvoor nog even proberen een afspraak te maken voor een termijnecho. Verder (nog) weinig kwaaltjes.Wel wat moe, maar volgens mij niet veel erger als normaal rond deze tijd van het jaar

Gisterenavond wel last van mijn onderbuik. Beetje raar/naar gevoel, maar geen 'geplop' zoals hierboven geschreven. Kan het niet eigenlijk niet zo goed omschrijven maar het lijkt een beetje op zo'n 'zenuwtrekje' dat je wel eens hebt in je spieren of oog of zo.... Ge-googled en het leek wel een beetje op harde buiken, maar die heb je toch altijd pas in de laatste maanden??? Nou ja, als ik er weer last van heb bel ik de VK wel.

Nou, ik ga maar weer wat doen.... Fijne dag allemaal!!!
Hehe.. eindelijk weer even tijd om te schrijven. Had wel af en toe bijgelezen, maar voor schrijven had ik even geen puf.

Ben afgelopen vrijdag bij verloskundige geweest, maar had nog geen echo. Was gewoon een intake. Was al wel erg spannend, daar niet van. Het idee dat je daar voor het eerst met zn tweeen in zon wachtkamer met allemaal geboortekaartjes zit is al erg speciaal....

Volgende week vrijdag (14e) hebben we de eerste echo. Erg spannend!

Afgelopen weekend hebben we met zn vieren (vriend en ik, zusje en haar vriend) verteld dat pap en mam 2x opa en oma worden. Ze waren super verrast! Waren echt heel erg blij.

Ook schoonmoeder en schoonzus+ zwager t goede nieuws verteld. Ook zei reageerden erg blij, super!

Ben vandaag 8 weken en 4 dagen. Kan maar niet wachten tot die twaalf weken voorbij zijn. Of dat ik in ieder geval een postieve echo heb gehad..
@roro: wat goed dat je die echo heb kunnen regelen! Kan me voorstellen dat dat je een prettig gevoel geeft na de miskraam. Heb je de echo dan morgen al of volgende week? Spannend hoor! Ik heb over 2 weken de eerste afspraak:-)

@Indian: ik hoop dat je je ondertussen weer wat beter voelt?

Ik voel me op dit moment ook echt beroerd. Heb net met de homeopaat gesproken en ik krijg de medicijnen wat sterker. (van het weekend werkte het nl wel, nu ff niet). Sinds gisteren weer overgeven en vooral gisteravond was erg! Vanmorgen ook weer en loop al paar dagen met zo'n 'brok' in de keel. Bah. en ik huil nu ook steeds sneller.... hmmm.. geweldig die hormonen, haha.
Oh Ikol, da's echt niet fijn. Ik voel mij alleen maar beroerd maar hoef niet over te geven gelukkig. kan dat zo ie zo nooit zo goed. Maar als ik dan begin kan ik ook niet meer stoppen, dus maar hopen dat dat niet gaat gebeuren.

Voel me erg wisselend, dan weer goed en dan weer erg belabberd. Wilde even slapen, maar de man voor de vrwarming kwam, straks komen ze nog voor de kachel. En zoon heeft maar 1 uurtje geslapen. Die is nu heerlijk aan het spelen, nog steeds in zijn slaapzak, want die hoefde nog niet uit, hihi.

Hopelijk heeft de medicatie van de homeopaat nu meer succes, en vooral ook langer!!!

Fijn Roro die extra echo's. Ik denk dat die wel vergoed worden. Ik krijg bij de gyn elke keer een echo en heb er nog nooit 1 hoeven te betalen.

Anicha wat leuk!!! Dacht dat jullie het met oud&nieuw wilde zeggen, vond dat al erg ver weg. Maar leuk die reacties!!!

Pipika succes en veel plezier met vertellen het weekend.

Ik hoop dat wij het ook dit weekend doen, morgen is schoonmoeder jarig dus kunnen nog steeds niks zeggen. (anders kunnen we het net zo goed in de krant laten zetten) En vind het niet fijn als iedereen het nu al weet. na de sint mogen ze het rond bazuinen.

Aan de ene kant wil ik het met de sint vertellen, leuk cadeautje, aan de andere kant kan niet wachten om het te vertellen.
Indian en Ikol, hopelijk voelen jullie je snel weer wat beter!

Bij mij is sinds gisteren trouwens ook de misselijkheid behoorlijk toegeslagen. Tja, had ik hier maar niet moeten schrijven dat ik nog bijna geen klachtjes had .

Anicha, wat leuk dat jullie het hebben verteld. En al helemaal om het zo met z'n vieren te doen. Wat zullen je ouders verrast zijn geweest.

Roro, fijn die extra echo's.

Kiekeboe had hier eerder al gepost dat ze niet bleef meeschrijven omdat ze ook al bij een ander topic meeschreef. De rest weet ik niet .

Verder geen nieuws. Prettige avond allemaal!
Hoi hoi,

Ik zag al dat er meerdere moeders zijn die al een kleintje hebben, wilde eigenlijk vragen hoe oud jullie kindjes zijn. Ons mannetje is bijna 2 als nr 2 geboren wordt. LIjkt me wel heftig, maar straks ook erg leuk. De eerste jaren met 2 zullen sowieso zwaar worden, denk ik.

Oh, meneertje is al wakker, ik ga nog even met hem spelen terwijl mijn vriend kookt.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven