Borsten zwangerschap

26-03-2016 09:52 44 berichten
Hey hey,

Er zullen vast al wel topics over zijn maar kon zo geen recente vinden: borsten tijden en na je zwangerschap.

Mijn borsten zijn nogal gegroeid tijdens de zwangerschap. (En dan heb ik het niet over 2cup maten)

Maar ben van een mooie 75B naar nu inmiddels (voor mij gigantisch) cup 90F gegaan.

Natuurlijk met hier en daar een zeebra streepje (kan haast ook niet anders) maar dat maakt me nog niet zo veel uit.

Vind het een fijnere gedachten om te weten of het nog enigszins goed komt?

Ik snap dat dat bij iedere vrouw anders is maar ben toch beniewd hoe dit bij veel vrouwen gaat. En of dat die gigantische groei wel vaker voorkomt. Ik hoor namelijk bijna altijd alleen maar verhalen over 2 cup maten.

Het is niet zo dat ik me grote borsten lelijk vind (op me tepelhof na dan) maar vind het vooral heel lastig.

(De groei heeft trouwens denk ik weinig met gewicht te maken, ik ben inmiddels 32 weken in verwachting en ben 11 kilo aangekomen. Weeg nu een nette 78 kilo)

Alvast bedankt voor de reacties!
quote:jola93 schreef op 26 maart 2016 @ 11:37:

Na 7 weken zwangerschap was ik al 2 cupmaten gegroeid.

Uiteindelijk had ik een hele ruime F cup. En als mijn borsten vol met melk zaten klapte ze daar ook nog uit. Mij partner noemde me lola;)

En nu. Een aardige tijd sinds ik overgestapt ben op kv zijn ze weer mijn kleine vriendjes. De huid zit er iets minder strak omheen. Maar denk dat dat ook nog wel bij trekt komende maanden.

Maar elk lichaam is anders dus het kan ook zomaar zijn dat het bij jou anders is. En bij mij zal ook nog meespelen dat ik 21 was toen ik beviel van mijn dochter. Dan zit er nog net even wat meer rek in de huid

Ik herken me eigen heel erg in je verhaal. Bij mij is het ook heel erg snel gegaan. Vandaar ook de zeebra streepjes op me borsten. Het is veel sneller gegroeid als mijn buik ( die naar mijn mening al snel zichtbaar was maar gelukkig zonder streepjes)

Ben zelf niet veel ouder, ben nu 23.

Bedankt voor je reactie! :D
quote:hallohann*88 schreef op 26 maart 2016 @ 11:40:

Zoals ik al zei in mijn eerdere post maakt het wel of niet geven van bv niet uit.

Wil je bv geven? Of laat je dat afhangen van je toekomstige borsten?

Je post had ik nog niet gelezen, was nog druk bezig met typen.

Ik ben niet van plan om bv te geven.

heb vernomen dat het absoluut niet makkelijk is, en vind het zelf fijner om door middel van de fles precies te weten wat de kleine binnen krijgt.
Dankje voor je reactie slagroom-met-dip. Ik had het zelf niet beter uit kunnen leggen!

Waar het aan ligt ik heb echt geen idee.

Weet alleen dat ik het enorm onhandig vind en het niet erg zal vinden als ze weer wat kleiner worden
Hunkemöller is echt niet te vergelijken met een goede lingeriewinkel. Ook qua prijs niet overigens...

Van 75 naar 90 met 11 kilo aankomen is echt niet realistisch, ook niet als je zwanger bent. Ik denk dat de bh die je nu aangesmeerd hebt gekregen dan ook helemaal niet goed zit (waarschijnlijk icm het feit dat je hiervoor ook al niet de goede maat droeg). Omvang 90 is sowieso echt heel ruim - dan ben je of heel dik of heel breed gebouwd hoor. Bovendien is opmeten helemaal geen goede manier om de juiste bh maat te bepalen...

Ik zou twee goede voedingsbhs aanschaffen in een speciaalzaak. Kost je wel wat (mijn laatste 'gewone' bh was 70 euro), maar zorgt voor goede ondersteuning in een tijd waarin je borsten toch wel heel belangrijk zijn.

Wat betreft hoe ze eruit gaan zien na de bevalling/borstvoeding: datkan niemand zeggen. Sowieso is de elasticiteit wel iets uit je huid door de snelle groei, maar sommige vrouwen houden juist mooiere, grotere borsten over, terwijl anderen echt leeggelopen ballonnetjes overhouden... Je kunt iig je borstspieren trainen om hangen iets meer te voorkomen, maar echt veel kun je er niet aan doen volgens mij... Gewoon afwachten!
Sorry, niet gelezen dat je geen bv gaat geven. Dan zou ik even afwachten wat je lichaam gaat doen en nu nog maar overleven met deze maat. Daarna toch even naar een goede winkel om je te adviseren over je nieuwe, veranderde lichaam.
Ik had voor de zwangerschap 85 C en tijdens de zwangerschap zijn mijn borsten gegroeid naar 90 D (ik ben niet dik maar heb door

wedstrijdzwemmen wat ik vroeger deed een brede rug).

Nu ruim 1 jaar na de zwangerschap heb ik nog steeds 90 D (heb ook geen borstvoeding gegeven), gelukkig zijn het verder geen slappe borsten geworden. Vond het verder wel jammer want al mijn mooie bh's van voor de zwangerschap heb ik weg kunnen doen en kon allemaal nieuwe kopen
Van z'n lang zal ze leven niet dat ik een bh ga kopen van 70 euro!!

Zal een beetje op me achterhoofd gevallen zijn!

Ondanks dat ik blijkbaar niet de perfecte maat bh draag ze zitten prima!

Ik heb nergens last van...

Ze blijven er goed in zitten, ze knellen niet af, heb heen bh afruk op me lijf zitten en ze hangen niet... Nou wat wil je nog meer!

Daarop nagelaten, nogmaals... Het gaat niet over of ik de goede maar bh draag..

Ik ben erg beniewd naar het veranderen van het lichaam na de zwangerschap.

Of dit nu positief of negatief is.. en ja ik snap dat dat bij iedereen anders is. Maar wil niet zeggen dat je niet nieuwschierig kunt zijn!

Bedankt mama2015 voor je reactie!

Fijn dat alles zo mooi stevig is gebleven! :D Zou dit ook mede komen doordat je altijd hebt gezwommen denk je?

Sonde he van al die mooie bh's!
quote:Beccatje schreef op 26 maart 2016 @ 13:54:

Bedankt mama2015 voor je reactie!

Fijn dat alles zo mooi stevig is gebleven! :D Zou dit ook mede komen doordat je altijd hebt gezwommen denk je?

Sonde he van al die mooie bh's!Nou dat zwemmen doe ik al heel wat jaren niet meer, heb denk ik gewoon geluk gehad dat mijn borsten wel stevig zijn gebleven. Ja ik vind het doodzonde als ik dingen weg moet doen die nog goed zijn omdat het niet meer past. Trouwens, ik betaal ook geen fortuin voor een BH, ik koop mijn BH's altijd bij de Zeeman, dan heb ik een leuke BH voor 7,99 Euro en persoonlijk vind ik die mij het prettigste zitten, mijn man heeft mij eens verrast met een duur setje van een lingeriezaak en die BH draag ik zelden omdat ik hem niet prettig vindt
Alle reacties Link kopieren
quote:Beccatje schreef op 26 maart 2016 @ 11:50:

[...]

Je post had ik nog niet gelezen, was nog druk bezig met typen.

Ik ben niet van plan om bv te geven.

heb vernomen dat het absoluut niet makkelijk is, en vind het zelf fijner om door middel van de fles precies te weten wat de kleine binnen krijgt.

Wat?! Je gaat het niet eens proberen? Omdat je gehoord hebt dat het niiet makkelijk is? Hoezo ben je dan zwanger? Ik neem aan dat mensen je ook verteld hebben dat een kind krijgen en hebben niet makkelijk is? WTF? Sorry hoor, ik ben echt voor fv als het niet anders kan en als mams er anders aan onderdoor gaat maar bij voorbaat al geen zin hebben?

En je dan een beetje druk maken over je cupmaat,tsss.

Ohja, nog even ontopic: ik had 70D, ging naar 75F tijdens de zwangerschap en heb nu wer 70D, na 14 maanden borstvoeding wel te verstaan. En nee, dat was niet makkelijk, de eerste paar weken. Wel heel goed, voor mijn kind en voor mij. Daarna was en is het heel makkelijk.
quote:Mama2015 schreef op 26 maart 2016 @ 14:43:

[...]

Nou dat zwemmen doe ik al heel wat jaren niet meer, heb denk ik gewoon geluk gehad dat mijn borsten wel stevig zijn gebleven. Ja ik vind het doodzonde als ik dingen weg moet doen die nog goed zijn omdat het niet meer past. Trouwens, ik betaal ook geen fortuin voor een BH, ik koop mijn BH's altijd bij de Zeeman, dan heb ik een leuke BH voor 7,99 Euro en persoonlijk vind ik die mij het prettigste zitten, mijn man heeft mij eens verrast met een duur setje van een lingeriezaak en die BH draag ik zelden omdat ik hem niet prettig vindt

Precies! Ik vind het ook echt sonde van me geld, en me bh's zitten prima dus wat willen we nog meer. :D

Denk ook wel dat het veel met geluk endergelijke te maken heeft.

Ondanks dat ik nu een klein mini olifantje ben heb ik bijv ook geen striemen op mijn buik staan.

En smeer er toch totaal niks op dus echt puur geluk.
quote:zonnetje1080 schreef op 26 maart 2016 @ 14:56:

[...]

Wat?! Je gaat het niet eens proberen? Omdat je gehoord hebt dat het niiet makkelijk is? Hoezo ben je dan zwanger? Ik neem aan dat mensen je ook verteld hebben dat een kind krijgen en hebben niet makkelijk is? WTF? Sorry hoor, ik ben echt voor fv als het niet anders kan en als mams er anders aan onderdoor gaat maar bij voorbaat al geen zin hebben?

Ohja, nog even ontopic: ik had 70D, ging naar 75F tijdens de zwangerschap en heb nu wer 70D, na 14 maanden borstvoeding wel te verstaan. En nee, dat was niet makkelijk, de eerste paar weken. Wel heel goed, voor mijn kind en voor mij. Daarna was en is het heel makkelijk.

Ohh echt waar joh? Dacht dat je met een keer flink hoesten het kindje er zo uit poepte...

Ieder zijn mening over bv of fv, ik ben blij dat ik door middel van de fles precies weet wat me kleintje binnenkrijgt en geen extra vitamine toe hoef te voegen wat bij bv wel moet.
quote:zonnetje1080 schreef op 26 maart 2016 @ 14:56:

[...]

dat maakt ieder voor zichzelf uit hoor!

TO beslist zelf of ze het wil (proberen), daar ga jij niet over
quote:itsme1973 schreef op 26 maart 2016 @ 15:15:

[...]

dat maakt ieder voor zichzelf uit hoor!

TO beslist zelf of ze het wil (proberen), daar ga jij niet over

Dankje! ;)

Ik snap die drama allemaal niet over wel of geen bv.

Ben blij dat we tegenwoordig de keuze hebben om het dan wel of niet te proberen.

Uiteindelijk doen we wat we denken dat het beste is voor ons kindje.
Uiteindelijk blijft borstvoeding het beste voor je kind. Daar is geen discussie over mogelijk. Minder allergieën, minder kans op overgewicht op latere leeftijd etc. We kunnen de samenstelling van borstvoeding nooit helemaal nabootsen, omdat het zich aan kan passen aan de behoeftes van de baby. Het verandert zelfs van samenstelling als de baby ziek is, bijzonder toch! Vitamine D krijgen we tegenwoordig te weinig omdat we niet genoeg zonlicht krijgen, het los geven daarvan (en heel kort vitamine K) is echt geen enkele moeite. Dan over de hoeveelheid. Plas en poepluiers zijn daarvoor de graadmeter als je borstvoeding geeft, veel simpeler kan niet.. enfin. Ik ben overigens totaal niet tegen flesvoeding. Mijn dochtertje wilde in het begin zóveel drinken dat we haar n tijdje flesvoeding bij hebben gegeven, dat gaf mij veel rust. Het was ook zeker niet makkelijk in het begin, de baby moet wennen en goed leren drinken en je tepels moeten ook wennen.. ik snap dus best dat sommige vrouwen geen zin hebben om eraan te beginnen. Kindjes worden ook prima groot op flesvoeding, dus als je echt niet wilt hoef je je niet schuldig te voelen. Je hoeft je dan alleen ook niet te verdedigen. Dat flesvoeding het beste is voor je kind is namelijk niet waar, maar het is soms wel het beste voor de moeder en dat is weer heel belangrijk voor de baby. Wat jij kiest en waarom is aan jou.

In de borstvoedingsperiode heb je overigens wel de meest stevige en ronde borsten ever
Ik voel me er dan ook helemaal niet door aangevallen hoor. Ieder zijn eigen keuzen.

Ook hoor je mij niet zeggen dat het een nu veel beter is als het ander.

Mijn voorkeur gaat nu eenmaal uit naar fv, vind het een fijne gedachte dat ik van begin af aan weet wat ons kindje binnenkrijgt.

De volle borsten is inderdaad een meevallertje. Maar daar gaat het mij totaal niet om.

Ik merk dat het onderwerp nogal veranderd. Dus als er geen mensen meer zijn die iets over het topic wat te zeggen hebben gaat hij er af, heb geen zin in over en weer meningen geven over iets waar ik mijn keuze al lang in heb gemaakt of dingen wat niemand iets aangaat of mijn bedoeling van dit

Topic was
Tuurlijk zal het minder strak zijn als voorheen maar ik verbaas mij ook nog steeds hoe het kogelijk is dat een vrouwenlichaam van immens weer kan herstellen tot normaal :-) je zal zien, en dan heb ik het niet over 6 weken na de bevalling, maar als je een jaartje verder bent en je ziet een foto dat je je denkt: hoe is het mogelijk :-) :-)
quote:Beccatje schreef op 26 maart 2016 @ 13:54:

Van z'n lang zal ze leven niet dat ik een bh ga kopen van 70 euro!!

Zal een beetje op me achterhoofd gevallen zijn!

Ondanks dat ik blijkbaar niet de perfecte maat bh draag ze zitten prima!

Ik heb nergens last van...

Ze blijven er goed in zitten, ze knellen niet af, heb heen bh afruk op me lijf zitten en ze hangen niet... Nou wat wil je nog meer!

Daarop nagelaten, nogmaals... Het gaat niet over of ik de goede maar bh draag..

Ik ben erg beniewd naar het veranderen van het lichaam na de zwangerschap.

Of dit nu positief of negatief is.. en ja ik snap dat dat bij iedereen anders is. Maar wil niet zeggen dat je niet nieuwschierig kunt zijnJe hoeft van mij ook helemaal geen 70 euro te betalen voor een bh en het maakt mij totaal niet uit of je nou de juiste cupmaat draagt of niet. Maar jij vraagt naar de gevolgen van de zwangerschap voor je borsten, terwijl een verkeerde maat bh dragen ook gevolgen heeft voor je borsten... Maar goed, je reageert nogal defensief op goedbedoeld advies, dus je moet het zelf lekker weten
Lieve beccatje.

Lees je alsjeblieft iets meer in over fv dan dat je nu weet:)

Aangezien we van ongeveer dezelfde leeftijd zijn kan ik me ergens indenken wat voor meningen jij meekrijgt uit je omgeving/familie.

Die komen ook uit het fv is hip tijdperk.

Als je wilt mag je me pb en dan wil ik je best het een en ander uitleggen. Gewoon normaal. ik ben niet van de maffia

Maar echt het is zoveel meer dan weten wat erin gaat en een moeilijke start.

(Bij mij kwam het als een tiet op gang trouwens)

Dus pb me! Echt!
quote:jola93 schreef op 27 maart 2016 @ 00:58:

Lieve beccatje.

Lees je alsjeblieft iets meer in over fv dan dat je nu weet:)

Aangezien we van ongeveer dezelfde leeftijd zijn kan ik me ergens indenken wat voor meningen jij meekrijgt uit je omgeving/familie.

Die komen ook uit het fv is hip tijdperk.

Als je wilt mag je me pb en dan wil ik je best het een en ander uitleggen. Gewoon normaal. ik ben niet van de maffia

Maar echt het is zoveel meer dan weten wat erin gaat en een moeilijke start.

(Bij mij kwam het als een tiet op gang trouwens)

Dus pb me! Echt!

Dankje voor je berichtje.

Het is niet zo dat ik me er niet in heb verdiept in wat nu beter, makkelijker is. En de voor en nadelen.

Ik ben zelf gewoonweg niet zo'n voorstander van borstvoeding. Ookal zou dat het beste zijn. Iedereen heeft daar zijn eigen kijk op en zijn meningen over.

En nu kan iedereen daar verbaasd of wat dan ook over reageren,

Interesseerd me niet is mijn keuze. Het is maar goed dat we net allemaal het zelfde zijn.

Ik kom niet uit het tijdperk van de hippe fv. Mijn moeder had mij graag bv gegeven maar kon het niet.

Dankje voor je goedbedoelde adviezen vind het heel lief maar nogmaals hier heb ik deze topic niet voor geopend.

Anders had hij wel help!? Fles of borstvoeding geheten.

Ook maakt het me weinig uit hoe mijn borsten er uit komen te zien. Nogmaals ik was erg nieuwschierig hoe dat bij de meeste vrouwen gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven