Seksleven en ouderschap.

04-11-2008 14:20 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,

Ik ben nieuw hier! Mijn naam is Patty en opzoek naar mensen(ouders)in dit geval.Die met hetzelfde 'probleem' zitten als wij Wij vroegen ons af,hoe andere ouders van puberkinderen hun seksleven goed maar zonder gehoor dit bij kunnen houden?

Mijn kinderen zijn 16,13 en 7,,wij vinden het heel erg als mijn kids dit kunnen horen.wat volgens hun dus we het geval is Hier maken ze opmerkingen over etc...

je kunt ze van deze leeftijd ook niet meer om half negen op bed sturen...hahahah omdat papa en mama even 'rust'willen.

Hoe kun je dus lekker vrijen zonder dat je kids hier iets van meekrijgen?ook wij zijn creatief hoor,en niet saai...wij zijn nu 5 jaar samen,en nog steeds verliefd op elkaar.Volgens de kids zijn we klef..hihihi

Ervaringen hoor ik graagvan jullie?

Liefs Pat.
Verbouw je huis zodanig dat de ouderslaapkamer op gehoorafstand is van die van de kids. De slaapkamers extra isoleren met geluiddempend materiaal.

Aangezien de oudste pubers zijn kun je die op de kleine laten passen terwijl jullie spannende outdoorlocaties opzoeken voor jullie seksuele onderonsjes.

Doe het als de kids naar school zijn in de lunchpauze, mits jullie dicht genoeg bij elkaar werken om die lunchpauze samen door te kunnen brengen.
Grappig, mijn ouders waren hier juist heel open in met hun partners (gescheiden). En het was heus weleens genant maar ik kan niet zeggen dat ik getraumatiseerd ben erdoor of vond dat ik er opmerkingen over mocht maken. Seks hoort erbij, ze gaan hun goddelijke gang maar was toendertijd mijn gedachte.

Ik zal heus geen seks hebben voor de neus van mijn kind maar dat ouders seks hebben vind ik eerlijk gezegd een doodnormale en gezonde gedachte voor kinderen. Het hoort bij liefdesrelaties en dus het leven.

Dus dat kinderen niets mogen horen of ervan mogen merken vind ik (mijn mening ) juist eerder vreemd dan gezond.
Een van mijn kinderen stond als kleuter ineens naast ons bed terwijl wij in het heetst van de strijd bezig waren.

'Wat zijn jullie aan het doen?' vroeg hij. Ik hem maar gewoon gezegd dat we aan het vrijen waren. Hij moest daar wel om lachen, vond het een grappig idee en ging weer lekker naar zijn kamertje en slapen.

Een paar dagen later, op een verjaardag, kamer vol visite waaronder schoonouders vertelt kleuter: 'Papa en mama maakte allemaal rare geluiden. Ik dacht wat is dat nou, maar ze waren gewoon aan het vrijen.' En vervolgens gaf hij een perfecte imitatie weg van de desbetreffende geluiden. Ik moest ineens hoognodig naar de keuken om nog wat hapjes te maken.
quote:triesje1971 schreef op 04 november 2008 @ 17:15:

Hoi,jojanneke

En wat nou als het kind(dochter van 13jaar)) zegt nou ik ga wel bij mijn vader, wonen als jullie het niet rustiger aan kunnen doen?

Hoe moet je daar dan op reageren?

En wij zijn dan de gebeten hond he en slechte ouders,

want de vader van het kind trekt partij voor haar,

en de stiefvader die deugt gelijk niet!

groetjes patricia.Deze opmerking vind ik volstrekt onacceptabel, ook voor een puber. Dreigen met weglopen lost geen problemen op en bovendien bepalen de volwassenen waar je dochter woont en niet zijzelf. Dáárover zou ik dus het gesprek aangaan met je dochter. Zij moet bovendien leren hoe zij op een acceptabele manier haar grenzen aangeeft en problemen bespreekbaar maakt. Tegelijkertijd is het aan jullie om je dochter serieus te nemen in haar grenzen en niet alleen in haar dreigementen.
Lunablue
quote:wuiles schreef op 04 november 2008 @ 20:56:

[...]

Deze opmerking vind ik volstrekt onacceptabel, ook voor een puber. Dreigen met weglopen lost geen problemen op en bovendien bepalen de volwassenen waar je dochter woont en niet zijzelf. Dáárover zou ik dus het gesprek aangaan met je dochter. Zij moet bovendien leren hoe zij op een acceptabele manier haar grenzen aangeeft en problemen bespreekbaar maakt. Tegelijkertijd is het aan jullie om je dochter serieus te nemen in haar grenzen en niet alleen in haar dreigementen.wuiles wat kun je het weer prachtig verwoorden ... zoiets probeerde ik ook te zeggen, maar bij jou komt het toch stukken fraaier uit je toetsenbord
Als puber zijnde werd ik 3/4 keer per week rond twaalf uur 's nachts wakker van mijn seksende ouders. Dat vond ik afschuwelijk, haha. Ik durfde er geen opmerkingen over te maken, maar probeerde wel subtiel te laten merken dat ze mij wakker maakten, bijvoorbeeld door zeer luidruchtig naar de wc te gaan. Ik wilde niet weten dat mijn ouders seks hadden en er al helemaal niet mee geconfronteerd worden!! Vanaf mijn zestiende ging ik muziek luisteren op mijn discman om zo de geluiden te ontwijken. Nu (op mijn 22e jaar) vind ik het wel een fijn idee dat mijn ouders na 35 jaar huwelijk nog steeds zo frequent seks hadden/hebben. quote:jojanneke66 schreef op 04 november 2008 @ 17:01:

Je zou de kinderen ook kunnen aanleren dat sex tussen ouders normaal is, en dat het feit dat zij er opmerkingen over maken toch een schending van jullie privacy is.

En hoe zit het met de privacy van de kinderen, die je zomaar wakker maakt met je gekreun en andere seksgerelateerde geluiden? Voor de TO: misschien toch proberen minder geluid te maken tijdens de seks en eventueel helemaal los gaan als de kinderen niet in de buurt zijn?
quote:Beetwee schreef op 04 november 2008 @ 21:34:

En hoe zit het met de privacy van de kinderen, die je zomaar wakker maakt met je gekreun en andere seksgerelateerde geluiden? Voor de TO: misschien toch proberen minder geluid te maken tijdens de seks en eventueel helemaal los gaan als de kinderen niet in de buurt zijn?

Hoe "simpel" het misschien ook mag klinken, kinderen wennen aan geluiden in huis die "normaal" zijn. En dan kun je denken aan geluiden van de tv, mensen die naar de wc gaan, mensen op de trap, gesprekken die gevoerd worden,m.a.w de "normale" leef geluiden.

Ik heb ooit een buurvrouwtje gehad, die 's avonds ALLE geluiden wist te voorkomen, inclusief het doorspoelen van het toilet. En ja, haar kinderen werden bij het minste of geringste wakker.

Kinderen die hier naar beneden komen omdat "er zoveel lawaai is" ( zoveel lawaai = normale leefgeluiden) worden hier zonder pardon weer naar boven geboujourd.

Het argument :"En hoe zit het met de privacy van de kinderen, die je zomaar wakker maakt met je gekreun en andere seksgerelateerde geluiden? " is in mijn ogen een flutargument.

Ongestoord slapen valt bij mij niet onder de noemer "privacy".

Wat de kinderen in bed doen,wat ze op hun pc hebben staan, de inhoud van hun brieven, ongestoord een telefoongesprek voeren, Dàt valt onder respect hebben voor hun privacy.

En voor alle duidelijkheid, gillen, krijsen en luid kraaien valt bij mij niet onder "normale" sexgeluiden. Ook een partner die een imitatie van "Tarzan roept de olifanten" doet valt bij mij niet onder de normale sexgeluiden.

JOjanneke.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Eens met JOJanneke en ja (wie vroeg het ook alweer?) Stephanietje, wij doen het soms op de kamers van de kinderen die dan in ons bed liggen. Die gaan die nacht toch niet meer naar hun eigen bed dus volgende dag schoon lakentje en klaar. Nou en?
En dan vraagt men zich nog af waarom zoveel jongeren een verknipt sexuele moraal hebben..

Een beetje je fatsoen houden en een gedegen sexuele opvoeding kan geen kwaad zeg...

En je ouders zullen maar ik jouw bed liggen te neuken... teringgggg
quote:isabon schreef op 04 november 2008 @ 23:07:

En dan vraagt men zich nog af waarom zoveel jongeren een verknipt sexuele moraal hebben..

Een beetje je fatsoen houden en een gedegen sexuele opvoeding kan geen kwaad zeg...

En je ouders zullen maar ik jouw bed liggen te neuken... teringgggg

Tja... Hoe zou dat nu komen.

Sex is overal. Op de reclame, in de muziek, op tv, ga maar door.

En dan raken je kinderen verknipt omdat je ouders besluiten om in jou bed sex te hebben, ( nadat de kinderen in het ouderlijk bed zijn gaan liggen) en het linnengoed de volgende dag verschoond wordt?

Kom nou..... Denk je echt dat die kinderen dat weten?

Dan wordt het tijd dat ik de kinderen maar aanmeld bij het GGD. Want wij hebben het al op het aanrecht gedaan ( waar de volgende ochtend de boterhammen gesmeerd worden voor de kindertjes) in de douche ( waar de kindertjes ook moeten douchen) Op de bank, voor de bank, en achter de bank, en last but not least, in de auto......

Ojee..... Dat gaat nooit meer goed komen.

JOjanneke
Dat je vader en je moeder een sexleven hebben is al erg.......maar dat je moeder " hét " met haar vriend doet ; is dat erger of net zo erg ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:jojanneke66 schreef op 04 november 2008 @ 23:15:

[...]

Tja... Hoe zou dat nu komen.

Sex is overal. Op de reclame, in de muziek, op tv, ga maar door.

En dan raken je kinderen verknipt omdat je ouders besluiten om in jou bed sex te hebben, ( nadat de kinderen in het ouderlijk bed zijn gaan liggen) en het linnengoed de volgende dag verschoond wordt?

Kom nou..... Denk je echt dat die kinderen dat weten?

Dan wordt het tijd dat ik de kinderen maar aanmeld bij het GGD. Want wij hebben het al op het aanrecht gedaan ( waar de volgende ochtend de boterhammen gesmeerd worden voor de kindertjes) in de douche ( waar de kindertjes ook moeten douchen) Op de bank, voor de bank, en achter de bank, en last but not least, in de auto......

Ojee..... Dat gaat nooit meer goed komen.

JOjanneke
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 november 2008 @ 23:20:

Dat je vader en je moeder een sexleven hebben is al erg.......maar dat je moeder " hét " met haar vriend doet ; is dat erger of net zo erg ?

Ik heb moeite met "erg, erger, allerergst".

Sex en sexualiteit is iets wat bij ons leven hoort. Ouders geven niet alleen door middel van woorden voorlichting t.a.v sexualiteit, maar ook middels daden.

En als moeder met haar vriend sex heeft, dan leren de kinderen dat moeders niet alleen "moeders" zijn, maar ook vrouwen die hun sexualiteit op hun eigen manier beleven, en daarin geluk/plezier/bevrediging nastreven.

Moeder leert haar kinderen op die manier dat je én moeder kunt zijn, én een sexueel wezen. Ze leert de kinderen dat je beide kunt zijn, en dat het één het ander niet in de weg staat.

JOjanneke ( die er voor alle duidelijkheid nog maar eens bij voegt, dat we het hebben over "normale" sex, en niet dat de kinderen er als publiek bij zit te kijken, onder het motto "Ma heeft al 3 keer gescoord, en vriendlief nog maar 1 keer)
Denk echt niet dat kinderen een verknipt beeld krijgen over seksualiteit omdat ze weten dat hun ouders seks hebben. Die verkniptheid zal eerder ontstaan wanneer je er verkrampt mee omgaat.

Mijn kinderen zijn inmiddels geen kleuters meer en ze horen ook wel eens iets. Geloof niet dat ze er erg mee zitten. En ze maken er ook wel eens een geintje over en daar geneer ik me eerder voor dan zij doen.

BGB, nu ben ik niet meer samen met de vader van mijn kinderen, maar met een vriend. Ik heb niet het idee dat het de kinderen veel uitmaakt.
Ojee, wij douchen wel eens samen met de kinderen. Is het erg dat we geen badkleding daarbij aantrekken?

Ik vind het wel grappig hoor als mijn zoontje zich afvraagt waarom mama geen piemel heeft?
Sorry hoor, maar ik zou het ook vreselijk vinden als ik mijn ouders regelmatig te keer hoor gaan, getsie! En niet alleen van ouders, ik zou het van niemand willen horen!!! Dus ik kan het mij heel goed voorstellen Patty van jouw kinderen.

En ik vind dat je respect moet hebben voor het feit dat zij zich hieraan storen! Gooi dan je matras op de grond ofzo en maak geen geluiden. Of spreek eens met je man af als ze allemaal op school zitten, of buiten spelen of uit logeren zijn, whatever... Als je dan toch zo creatief bent als je schrijft, dan lijkt mij dat geen probleem.
quote:Charlotte69 schreef op 04 november 2008 @ 22:20:

Eens met JOJanneke en ja (wie vroeg het ook alweer?) Stephanietje, wij doen het soms op de kamers van de kinderen die dan in ons bed liggen. Die gaan die nacht toch niet meer naar hun eigen bed dus volgende dag schoon lakentje en klaar. Nou en?Sorry hoor, maar dit vind ik dus zo ongelofelijk respectloos!!! Stel je voor dat ze wakker worden en het zien. En gewoon het idee alleen al!!! Dat mijn ouders in mijn bed liggen neuken... ik vind het gewoon te goor voor woorden, sorry.
Ik zal mijn standpunt even verduidelijken. Allereerst is seks naar mijn mening iets anders dan affectie. Je kinderen aanhalen en knuffelen, je partner zoenen waar je kinderen bijzijn; dit zijn allemaal uitingen van liefde en affectie, niet van geilheid en lust.

Ten tweede vind ik dat er niets mis mee is om seks te hebben als ouder, laat dat duidelijk zijn. Seks is niet vies en kinderen hoeven niet ten koste van alles afgeschermd te worden van het feit dat hun ouders seks hebben. Seks in het bed van je kinderen? So what. Je kinderen die je eens betrapt hebben? Who cares, daar zullen ze echt geen trauma's aan over houden.

Ik vind het echter iets anders als je je kinderen veelvuldig confronteert met jouw geilheid. Pubers zijn vooral bezig met hun eigen ontwikkelende seksualiteit. Steeds geconfronteerd worden met het seksleven van je ouders is voor pubers ontzettend genant. En als je kinderen dan vragen of het wat discreter kan, dan vind ik dat je daar als ouder begrip voor moet kunnen opbrengen. Zorg er dan voor dat je wel je affectie toont, maar je lust bewaart voor de slaapkamer.

Je kinderen zijn nog kinderen, maar ook mensen met wie je samenleeft in huis. Misschien hebben ze moeite met het formuleren van een normaal verzoek (het blijven pubers natuurlijk, tact is vaak ver te zoeken), maar de boodschap lijkt me duidelijk: jouw kinderen zouden het fijn vinden als je hun neus niet meer in jouw seksleven drukt. Dat betekent niet dat jij niet meer mag zoenen met je partner, maar wel dat je je partner niet meer uitnodigt tot seks waar je kinderen bijzijn. Het betekent dat jij en je man een strikter onderscheid moeten maken tussen affectie en lust: lust is voor in de slaapkamer, affectie voor daarbuiten.
Ik lees hier in het algemeen de consensus dat ouders die een seksleven willen hebben, dit in het geniep moeten doen. De kinderen mogen er vooral geen last van hebben.

En dan zijn er nog zoveel mensen die steeds roepen dat kinderen zoveel toevoegen aan je leven en het zo verrijken. Ik lees dat je een seksleven armer wordt. Ouders moeten maar respect hebben voor de privacy van hun kind. Andersom mag je een kind niet uit je eigen bed en slaapkamer weren, want dat ben je geen goede ouder.

God, wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb!!!

TO, veel succes met deze situatie. Het lijkt me niet makkelijk.
Goh, eerlijk gezegd verbaast het me dat de meningen hierover zo kunnen verschillen..

Vanaf dat ik klein was totdat ik het huis uit ging kon ik 's nachts mee "genieten" van de sexgeluiden van mijn ouders, wat ik als erg vervelend en inderdaad m.o.m. een inbreuk op mijn privacy heb ervaren. Ik heb het echter nooit ter sprake durven brengen, juist uit respect voor hun privacy.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je iig je best doet als ouder om het een beetje rustig te houden.

Als mijn dochter hints zou geven zou ik dan ook toch proberen dit voor mezelf te houden. Gewoon, omdat ik het eenvoudigweg niet prettig zou vinden te vrijen met in mijn achterhoofd het idee dat je kinderen (of je buren/ouders/vrienden etc!) meeluisteren. Ik vind dat gewoon te privé.

Haar manier van haar gevoelens uiten is een pubermanier, dat houdt echter niet in dat je haar gevoelens niet serieus hoeft te nemen. Ik vind het nogal respectloos.

Aan de andere kant zou ik dan ook mijn eigen privacy dusdanig bewaken dat kids niet te pas en te onpas de slaapkamer in- en uit lopen. Ieder zijn eigen plekje. De kinderen, maar ook papa en mama.
Computer says nooooo
Ben blij dat mijn ouders 'n groot huis hebben en mijn slaapkamer niet zo dicht bij die van hen lag.

Lijkt mij dus vreselijk als je die kamertjes in doorsnee rijtjeshuizen ziet: pal tegen elkaar. Dan kun je nog zo rustig proberen te doen, maar volgens mij hoor je dat dan nog.

Volgens mij zit er niks anders op dan 't te doen als de kids naar school/sport/logeren zijn, niet als ze in een kamer naast die van jullie proberen te slapen.
Onze dochter wordt wel eens wakker van ons wanneer wij sex hebben en roept dan errug hard : "Stil". Dan gaan we het weer wat stiller doen. Het is dan echt midden in de nacht, dus niet dat ze net 10 min. in bed ligt. We weten overigens niet of ze echt echt wakker is of dat het half slaperig is. De volgende ochtend zegt ze er niets over.

Onze zoon was een paar maanden geleden (hij is 12 jr.) onze kamer binnen gelopen om wat te vragen en zag ons toen bezig. Wij schrokken en hij schrok ook en hij zegt prompt :"Ga maar door hoor".. en liep vervolgens snel weg. Nu klopt hij gelukkig.

Wij hebben het ook al op allerlei verschillende plekken gedaan. Ja ook in de kamers van de kinderen, in de douche, op 't aanrecht en ga zomaar door. Als ik steeds moet wachten totdat ze in een diepe slaap zijn dan wordt het steeds errug laat. Het gebeurd ook vaak in de woonkamer wanneer de kids boven in bed liggen.

Maar ik moet zeggen hoe ouder ze worden hoe ingewikkelder het wordt.

Gelukkig gaan we de zolder verbouwen en gaan wij daar later slapen, die wordt geluidsdicht.
Wat fijn dat mijn ouders daarin discreet waren! Ik heb hen 1x gehoord en dat was midden in de nacht toen ik toevallig moest plassen. Ik weet dat mijn ouders nog vrijen en ze steken niet onder stoelen of banken dat zij veel van elkaar houden en liefde iets heel moois is.

Als kind wil je gewoon niet geconfronteerd worden met de sex van je ouders! Godsamme wat genant..
Ik ben opgegroeid in een doorsnee jaren '70 huis, had de kamer naast mijn ouders. Ik heb ze nooit gehoord. Ik kon wel gepraat horen (maar niet verstaan), en horen hoe de lade met sokken openging. Geen idee of ze ergens speciaal rekening mee hielden of ze gewoon normaal al redelijk stil waren/zijn/whatever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven