Gezondheid alle pijlers

elektrisch flosapparaat

26-03-2016 15:43 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een aantal jaar heb ik een elektrische tandenborstel en dat bevalt prima. Flossen zou ik vaker moeten doen, maar ik vind het altijd zo'n gehannes en daardoor heb ik er nooit zin in. Nu ben ik me aan het oriënteren of een elektrisch flosapparaat iets voor mij is.

Dus mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring met zo'n apparaat? Is het er een die water spuit of die lucht spuit, vond je hem het geld waard en, het belangrijkste natuurlijk, werkt het (fijn)?

Alvast bedankt!
quote:retrostar schreef op 26 maart 2016 @ 21:11:

[...]

De volgorde van werken zodat je hem niet om hoeft te keren terwijl het water spuit.

En áls je dat doet kan je de knop van het pistooltje in je hand ingedrukt houden en daarna de knop op het toestel uit zetten. Dan blijf je ongeveer droog.

Het voordeel van deze Waterpik met stroomvoorziening vanaf het lichtnet is ook zijn nadeel: de grote hoeveelheid water die tegen je tandvlees wordt gespoten. Dat reinigt uitgebreid, maar je mond raakt ook snel vol.Ik moet zeggen, ik gebruik hem al jaren en herken dit helemaal niet. Ik hang gewoon boven de wasbak, mond open en water loopt dan meteen naar beneden. Geen waterballetten en gedoe met knopjes.
quote:polydox schreef op 26 maart 2016 @ 21:21:

[...]

Ik moet zeggen, ik gebruik hem al jaren en herken dit helemaal niet. Ik hang gewoon boven de wasbak, mond open en water loopt dan meteen naar beneden. Geen waterballetten en gedoe met knopjes.Dat sowieso.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik gebruik normaliter flossdraad. De dikkere soort. Merk Kruidvat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Flitsss schreef op 26 maart 2016 @ 16:26:

Wij raden het in de praktijk niet aan.

Stokeren met bijv soft picks van Gum werkt erg goed.

Misschien iets meer gedoe maar wel gegarandeerd effect, en daar gaat het om

En wat raad je aan bij mensen waarvan de tanden en kiezen zo dicht op elkaar staan dat een soft pick er nauwelijks tussen te krijgen is? (of dat je per stokersessie zo'n 4 van die dingen nodig hebt omdat ze meteen "lam" zijn?)

Ik denk dan altijd: als ik zo'n dun stokje er al niet tussen krijg, dan etensresten al helemaal niet
Er zijn ook dunnere soft picks. De lichtgroene.

Dagelijks gebruiken dan gaat het vanzelf
https://www.waterpik.com/ ... tal-water-flosser/WP-480/

Zoiets is wel ideaal maar wel een hele uitgave omdat je waarschijnlijk ook de bijbehorende douchekop moet hebben.

Ik ben ook aan het oriënteren voor een air/waterflosser maar als ik het hier zo lees blijf ik bij mijn G.U.M. (of etos, die heeft nu vergelijkbare)
quote:FlorenceWelch schreef op 27 maart 2016 @ 19:56:

https://www.waterpik.com/ ... tal-water-flosser/WP-480/

Zoiets is wel ideaal maar wel een hele uitgave omdat je waarschijnlijk ook de bijbehorende douchekop moet hebben.

Ik ben ook aan het oriënteren voor een air/waterflosser maar als ik het hier zo lees blijf ik bij mijn G.U.M. (of etos, die heeft nu vergelijkbare)Kijken of er iemand in je omgeving een kaart voor de Makro heeft, die dingen zijn regelmatig in de aanbieding.
quote:spinnekop schreef op 27 maart 2016 @ 19:41:

Er zijn ook dunnere soft picks. De lichtgroene.

Dagelijks gebruiken dan gaat het vanzelf

Die gebruik ik dus al en dagelijks gebruik helpt niet

Ben nu ook wel nieuwsgierig naar die air-variant. Niemand die het heeft geprobeerd hier?
Ik heb de Airfloss, zie een paar berichten hierboven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 28 maart 2016 @ 16:31:

Ik heb de Airfloss, zie een paar berichten hierboven.Maar het "flossen" is toch met water?
Ik heb deze en ik vind het ideaal. Je hoeft ook helemaal niet moeilijk te doen met je handen.

http://www.shavesavings.c ... miracle-houder-navul.html

Alleen in winkels is deze niet meer te koop.
quote:yolo8 schreef op 28 maart 2016 @ 19:25:

[...]

Maar het "flossen" is toch met water?Er zit een klein reservoir in het handvat, het water met lucht wordt in kleine pufjes tussen je tanden geblazen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven