GeenPeil Referendum

25-08-2015 21:02 545 berichten
in 2005 hebben wij in Nederland een referendum gehad over de Europese grondwet. Hoewel de overgrote meerderheid van de bevolking NEE stemde tegen het overdragen van steeds meer bevoegdheden naar Brussel heeft Balkenende dit via het verdrag van Lissabon toch domweg doorgedrukt waardoor wij nu met de gebakken peren zitten. GeenStijl probeert het nu opnieuw:

'Politici die het belang van democratie snappen. Ze zijn er nog. En ze zitten niet geheel toevallig allemaal in de oppositie. Jan Roos heeft elke partij gevraagd om steun uit te spreken voor het #GeenPeil referendum. De PVV, de SP, de Partij van de Dierenpoes, 50+ en VNL blijken de enige voorstanders voor meer democratie voor het volk in onze Tweede Kamer. De andere partijen gaven om politieke redenen of uit overtuiging niet thuis en hebben liever niet dat het volk zich uitspreekt over belangrijke kwesties. Of, zoals Pechtold (Demos-haters66) al eens eerder toegaf, ze vinden u simpelweg te dom voor een referendum over de EU. En er zijn vast ook politici die zich vanuit partijprotocol niet mogen uitspreken. Jammer, want juist ook pro-EU-partijen hebben veel te winnen met dit referendum. De uitslag kan immers net zo goed voor meer EU uitvallen. De overige partijen laten zich dus lelijk kennen. Afijn, iedereen die net als de PVV, de SP, de PvdD en de VNL ook van democratie houdt: TEKEN.GEENPEIL.NL.

http://www.geenstijl.nl/m ... tici_steune.html#comments

D66, je weet wel. De partij van het referendum en de gekozen burgemeester is tegenstander. D66, de partij die weet wat goed is voor Nederlander
Alle reacties Link kopieren
quote:nimbus schreef op 16 maart 2016 @ 22:02:

[...]

Ons Koninklijk huis stamt al heel lang niet meer in directe mannelijke lijn af van Willem van Oranje. De enige achterkleinzoon van Willem van Oranje die oud genoeg geworden is om te trouwen stierf zonder kinderen (in 1702).Als je het over het Koninklijk huis wil hebben, moet je gaan tellen vanaf Koning Willem I. Alle voorvaderen waren stadhouders en geen koning.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Pientjexxxx schreef op 16 maart 2016 @ 21:35:

[...]

Grappig dat je over het staatshoofd uit de juiste moeder begint. Er is al eens gesuggereerd dat W-A niet eens een echte Oranje is, omdat koningin Wilhelmina eigenlijk van een andere vader was. (dus buitenechtelijk) Haar echte vader was onvruchtbaar door een geslachtsziekte. De Oranjes wilden ook niet meedoen aan een DNA-test met het DNA van Willem van Oranje. Het koninklijk huis van Zweden heeft wel aan een dergelijke test meegedaan om hun DNA met dat van hun voorvaderen te vergelijken.Dat ging niet om het DNA van Willem van Oranje, maar om het DNA van de Romanovs. En dat is een ander verhaal. Zelfs áls Wilhelmina geen echte dochter van Willem III zou zijn, zou het DNA van de Romanovs nog steeds in de familie aanwezig zijn, gewoon vanwege het feit dat dat DNA in de tak Von Mecklenburg-Schwerin (Prins Hendrik) ook aanwezig was. Dus het bewijst niks.
quote:pejeka schreef op 26 maart 2016 @ 11:07:

[...]

Dat ging niet om het DNA van Willem van Oranje, maar om het DNA van de Romanovs. En dat is een ander verhaal. Zelfs áls Wilhelmina geen echte dochter van Willem III zou zijn, zou het DNA van de Romanovs nog steeds in de familie aanwezig zijn, gewoon vanwege het feit dat dat DNA in de tak Von Mecklenburg-Schwerin (Prins Hendrik) ook aanwezig was. Dus het bewijst niks.

Soms kan ik het niet allemaal volgen, maar een ding is zeker, er zat familie-in-de-familie. Volle nicht en volle neef trouwden met elkaar.quote:missie_m schreef op 16 maart 2016 @ 21:59:

[...]

........................ Dit waren zijn drie zoons uit zijn eerste huwelijk met Sophie Frederike Mathilde van Württemberg. Juliana lijkt trouwens veel op Sophie vind ik, maar het paar waren volle nicht en neef)

Willem (1840–1879), prins van Oranje

Maurits (1843–1850)

Alexander (1851–1884), prins van Oranje

.....................
LOEP ME MAAR aub.
quote:tonkje schreef op 26 maart 2016 @ 10:50:

[...]

Nog geen folder gehad hier. Misschien als ik vanmiddag boodschappen ga doen op de Kinkerstraat, dat is wel een plek waar ze vaak staan te folderen.

Niet dat ik mijn mening nog ga veranderen trouwens. Ik ben gewoon voor.Er zijn ook JA folders van GeenPeil
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 17 maart 2016 @ 15:51:

[afbeelding]

Vandaag flink aan het flyeren geweest, dit nog over, meteen nieuwe besteld.

Goed bezig, Hollebollegijs!

GeenStijl:

Oekraiense MinFin: "Ook bij NEE gaat verdrag door"

Heel verassend is het natuurlijk allemaal niet. Chocoladicharg Poroshenko zei het immers ook al een paar keer: "Hoera, het verdrag is aangenomen" en "Het gaat gewoon door, ongeacht dat kleinburgelijke boerenreferendum van jullie." Maar nu, daags voordat Nederland zich uit zal spreken, wrijft de Oekraiense MinFin Natalie Jaresko het er nog eventjes in. "De uitkomst van het referendum is symbolisch. Een Nee-stem van Nederland zal de weg naar hervormingen van Oekraïne niet blokkeren. (...) Wij hebben het verdrag getekend dus wij gaan er hoe dan ook mee door, ongeacht de uitslag hier." Kortom, een gebruikelijk staaltje Oost-Europese brutaliteit waar welgeteld niemand zich meer om kan verbazen. MAAR TOEN. Toen zei Jaresko ineens iets dat alle argumenten van het Nederlandse JA-kamp omver blaast. "Evenmin verwacht ze dat haar land dan in Russische invloedssfeer belandt. 'We hebben een strategische beslissing genomen.'" Dus, zelfs als Nederland niet zit te wachten op een verdrag dat zoveel meer is dan louter een handelsverdrag, is Oekraïne blijkbaar vastbesloten zichzelf in zowel cultureel als economisch opzicht van Rusland weg te bewegen. Good for them! En daar zijn inderdaad geen alomvattende verdragen met een ondemocratisch instituut als de EU en hun ondemocratische lidstaten voor nodig.

Spartacus | 30-03-16 | 08:59
LOEP ME MAAR aub.
Bijna is het zover.
LOEP ME MAAR aub.

Luchtbed en slaapzak mee, ik ga alvast))
Known to cause insanity in laboratory mice
http://www.nu.nl/associat ... -oekraine-desastreus.html

Rutte doet huillie over de uitslag

Premier Mark Rutte noemt de uitslag van het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne ''desastreus''.

Dat zei de premier maandag tegen een Ridderzaal met parlementariërs van de EU-lidstaten over het Nederlandse referendum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 13 juni 2016 @ 12:50:

http://www.nu.nl/associat ... -oekraine-desastreus.html

Rutte doet huillie over de uitslag

Premier Mark Rutte noemt de uitslag van het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne ''desastreus''.

Dat zei de premier maandag tegen een Ridderzaal met parlementariërs van de EU-lidstaten over het Nederlandse referendum.

Ach, ach, ach....het was eerst maar een gewone saaie maandag hier.....maar ineens voel ik me opgetogen

Een Rutte die huilt omdat ie zijn mooie baantje in Brussel ziet verdampen!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 13 juni 2016 @ 13:12:

[...]

Ach, ach, ach....het was eerst maar een gewone saaie maandag hier.....maar ineens voel ik me opgetogen

Een Rutte die huilt omdat ie zijn mooie baantje in Brussel ziet verdampen!

Onbegrijpelijk gedrag van de MP

Hij hoeft alleen NEE te zeggen in Brussel

Hoe moeilijk kan dat zijn
quote:hollebollegijs schreef op 13 juni 2016 @ 15:17:

[...]

Onbegrijpelijk gedrag van de MP

Hij hoeft alleen NEE te zeggen in Brussel

Hoe moeilijk kan dat zijn Voor een ventje zonder ballen is het onmogelijk, dat blijkt wel weer. Dat zo,n jong nog alleen naar buiten mag van zijn moeder!
Nee, hij is een man die weet hoe het zit, i.p.v. een boerenkinkel. En daarom weet hij ook hoe achterlijk het is om nee te stemmen, en dáárom ziet hij ertegenop. Want óf hij maakt een grote fout door nee te zeggen en houdt zo Henk en Ingrid tevreden, óf hij doet wat op de lange termijn goed is en krijgt de wind van voren van iedere nitwit. Hij kan het nou eenmaal nooit goed doen, hoop dat hij zijn verstand erbij houdt en zich niet laat ompraten door dit soort kul referenda.
quote:Liberty97 schreef op 13 juni 2016 @ 18:13:

Nee, hij is een man die weet hoe het zit, i.p.v. een boerenkinkel. En daarom weet hij ook hoe achterlijk het is om nee te stemmen, en dáárom ziet hij ertegenop. Want óf hij maakt een grote fout door nee te zeggen en houdt zo Henk en Ingrid tevreden, óf hij doet wat op de lange termijn goed is en krijgt de wind van voren van iedere nitwit. Hij kan het nou eenmaal nooit goed doen, hoop dat hij zijn verstand erbij houdt en zich niet laat ompraten door dit soort kul referenda.

Omdat Jan-Jaap en Marie Jose zich te verheven voelde om JA te gaan stemmen lieten ze het complete referendum over aan Henk & Ingrid die WEL de moeite namen te gaan stemmen.

Overigens zijn er ook weer peilingen geweest dat de uitslag bij een hogere opkomst hetzelfde was geweest maar dat terzijde.

En inderdaad hij heeft een probleem met dank aan o.a. coalitie genoot PVDA want alleen VVD, CDA, ChristenUnie en SGP waren tegen een Raadgevend referendum

Het referendum negeren is winst voor Wilders maart 2017 het niet negeren = onderhandelen en ruzie met EU drankorgel Jean-Claude Juncker

En om het nog "leuker" te maken, er komt nog een TTIP "kul" referendum aan.
quote:hollebollegijs schreef op 13 juni 2016 @ 18:33:

[...]

Omdat Jan-Jaap en Marie Jose zich te verheven voelde om JA te gaan stemmen lieten ze het complete referendum over aan Henk & Ingrid die WEL de moeite namen te gaan stemmen.

Overigens zijn er ook weer peilingen geweest dat de uitslag bij een hogere opkomst hetzelfde was geweest maar dat terzijde.

En inderdaad hij heeft een probleem met dank aan o.a. coalitie genoot PVDA want alleen VVD, CDA, ChristenUnie en SGP waren tegen een Raadgevend referendum

Het referendum negeren is winst voor Wilders maart 2017 het niet negeren = onderhandelen en ruzie met EU drankorgel Jean-Claude Juncker

En om het nog "leuker" te maken, er komt nog een TTIP "kul" referendum aan.De arrogantie ook. Ik ben hoog opgeleid, en ken enkel hoog opgeleiden die NEE hebben gestemd. Echt, die mix van elitair en slaafs is zo belachelijk dat ik er geen woorden voor heb. Beetje zo als die butler in Django Unchained gespeeld door Samuel L Jackson.
Weet je, het maakt geen donder uit eigenlijk. Wie wel of niet is thuisgebleven, of juist wél is gaan stemmen, en om welke reden. We hebben vooraf bepaalde afspraken gemaakt. Afspraken dat als er een bepaalde opkomst zou zijn, de uitslag zou worden gerespecteerd, en meer is niet belangrijk. Afspraak is gewoon afspraak.

Niemand heeft allerlei mensen die om allerlei overwegingen thuis zijn gebleven, vastgebonden op hun stoel om hen te verhinderen te gaan stemmen ofzo. Moet je achteraf ook niet gaan zaniken als je dán opeens vindt dat de mensen die wél de moeite hebben genomen naar het stembureau te gaan, opeens niet representatief zouden dan voor de meerderheid ofzo. Die meerderheid heeft ook de mogelijkheid gehad de stem te laten horen. Maar men wilde het niet, om welke reden dan ook. Goed dan, ben je lekker thuisgebleven. Maar dan achteraf niet zeuren.
quote:strikjemetstippels schreef op 13 juni 2016 @ 18:46:

[...]

De arrogantie ook. Ik ben hoog opgeleid, en ken enkel hoog opgeleiden die NEE hebben gestemd. Echt, die mix van elitair en slaafs is zo belachelijk dat ik er geen woorden voor heb. Beetje zo als die butler in Django Unchained gespeeld door Samuel L Jackson.
quote:hollebollegijs schreef op 13 juni 2016 @ 18:33:

[...]

En om het nog "leuker" te maken, er komt nog een TTIP "kul" referendum aan.O, ik las hij heeft een probleem met drank......en eventjes viel alles op zijn plaats, dan zou ik het hem nog vergeven
quote:pejeka schreef op 13 juni 2016 @ 19:07:

Weet je, het maakt geen donder uit eigenlijk. Wie wel of niet is thuisgebleven, of juist wél is gaan stemmen, en om welke reden. We hebben vooraf bepaalde afspraken gemaakt. Afspraken dat als er een bepaalde opkomst zou zijn, de uitslag zou worden gerespecteerd, en meer is niet belangrijk. Afspraak is gewoon afspraak.

Niemand heeft allerlei mensen die om allerlei overwegingen thuis zijn gebleven, vastgebonden op hun stoel om hen te verhinderen te gaan stemmen ofzo. Moet je achteraf ook niet gaan zaniken als je dán opeens vindt dat de mensen die wél de moeite hebben genomen naar het stembureau te gaan, opeens niet representatief zouden dan voor de meerderheid ofzo. Die meerderheid heeft ook de mogelijkheid gehad de stem te laten horen. Maar men wilde het niet, om welke reden dan ook. Goed dan, ben je lekker thuisgebleven. Maar dan achteraf niet zeuren.Ze waren te hoog opgeleid om met hun luie reet naar het stemlokaal te lopen......dat zijn ook zeker die hoogopgeleidden die de Fyra besteld hebben, of zo,n flat ontworpen hebben waar nu de balkonnen van naar beneden lazeren als je er een klapstoel op neerzet.
quote:strikjemetstippels schreef op 13 juni 2016 @ 18:46:

[...]

De arrogantie ook. Ik ben hoog opgeleid, en ken enkel hoog opgeleiden die NEE hebben gestemd. Echt, die mix van elitair en slaafs is zo belachelijk dat ik er geen woorden voor heb. Beetje zo als die butler in Django Unchained gespeeld door Samuel L Jackson.

Een deel van "hoog opgeleid" denkt de wijsheid in pacht te hebben en doet alles waar ze het niet mee eens zijn af als "onderbuik" en "tokkies"

Geeft niet maar ze happen inmiddels behoorlijk in het zand, een referendum verloren, Wilders de grootste partij en met een beetje pech kunnen ze binnenkort hun paspoort weer mee naar Engeland nemen als het de Engelse onderbuik lukt om het land uit de EU te referendummen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven