Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Ik kom niet zo vaak bij de bruna, maar leuk

Ik kreeg een metromap van Budapest en een hele stapel chocolade uit Polen

Volgens mij heb ik die zelf ook net verstuurd, of ik heb 'm nog. Zooo lekker, alles door elkaar.

Afijn, blij dus
Later is nu
Leuk die zegels! Hier helaas geen Bruna in de buurt, maar waar ik werk wel dus kan altijd even langs.

Heb alleen gisteren 50 zegels bij pmk besteld, dus die krijg ik morgen denk ik ook weer binnen.

Vandaag 3 hurrays, uit tsjechie, USA en Rusland (nee helaas niet mijn expired geraakte zorgenkindje). Alle drie had ik wel van verwacht dat ze deze week aan zouden komen dus dat had ik ook goed. Enthouisisate hurrays en allemaal 1 of meerdere keren gefavoriet. Nu is alles weer lekker gevarieerd, of gisteren op de post gegaan al een tijdje onderweg, ik verwacht nog wel wat meer hurrays deze week!
Ik kreeg een hele blije hurray uit Oekraïne, waar de rokende schedel van Van Gogh gearriveerd was.

Verder geen nieuws
Later is nu
Oh leuk, die zegels van de Bruna! Ik heb nog wel wat voorraad van PMK, maar aangezien je dan vier zegels moet plakken, zit meteen je halve kaart vol. Soms is dat niet handig, dus dan is het fijne om ook wat 'enkele' zegels te hebben.

Vandaag een hurray uit Japan (na vier dagen, lekker snel!). Nieuw kaartje is onderweg naar Turkije.
Leuke postzegels, Labellei, die van de Bruna. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels zo gewend ben aan de combi's van PMK, dat ik 1 zegel wel wat weinig vind, ondanks de leuke kleurtjes. Hoewel de combi's van 4 zegels die PMK soms heeft wel weer wat veel zijn. Het is ook nooit goed, haha.

Hier ook nog steeds weinig te melden. Ik heb alle kaartjes (10) momenteel weer onderweg. Er zijn nog 2 zorgenkaartjes bij. Een molen naar China (47 dagen) en een kat naar Zuid-Korea (53 dagen). Zal ik dan volgende week mijn eerste expirede kaartje hebben? Ik hoop het niet!

Verder zou ik nu wel weer eens een kaartje willen krijgen. De laatste is alweer bijna 2 weken geleden. En hurray's blijven natuurlijk ook altijd welkom. Ik kijk vooral uit naar de hurray van de Amerikaanse mafkees. Heb er afgelopen nacht zelfs over gedroomd, haha. Hij wilde met me swappen (iew, wat klinkt dat curieus). Ik heb vriendelijk doch dringend bedankt.
quote:-Rivka- schreef op 29 maart 2016 @ 21:54:

Leuke postzegels, Labellei, die van de Bruna. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels zo gewend ben aan de combi's van PMK, dat ik 1 zegel wel wat weinig vind, ondanks de leuke kleurtjes. Hoewel de combi's van 4 zegels die PMK soms heeft wel weer wat veel zijn. Het is ook nooit goed, haha.

Hier ook nog steeds weinig te melden. Ik heb alle kaartjes (10) momenteel weer onderweg. Er zijn nog 2 zorgenkaartjes bij. Een molen naar China (47 dagen) en een kat naar Zuid-Korea (53 dagen). Zal ik dan volgende week mijn eerste expirede kaartje hebben? Ik hoop het niet!

Verder zou ik nu wel weer eens een kaartje willen krijgen. De laatste is alweer bijna 2 weken geleden. En hurray's blijven natuurlijk ook altijd welkom. Ik kijk vooral uit naar de hurray van de Amerikaanse mafkees. Heb er afgelopen nacht zelfs over gedroomd, haha. Hij wilde met me swappen (iew, wat klinkt dat curieus). Ik heb vriendelijk doch dringend bedankt.

Welterusten voor straks allemaal. And sweet dreams.
Welterusten! Ik hoop op iets zoetere dromen dan afgelopen nacht.
Hahaha ik hoop dat je kaartje naar de States snel aankomt Rivka. (Ik ben ook wel nieuwsgierig naar zijn profiel...)
Ik hoop ook dat het snel aankomt. Ben zó benieuwd naar zijn reactie. Zul je zien dat de hurray leeg is.

Ik kan me voorstellen dat je inmiddels aardig nieuwsgierig bent, maar veel meer dan ik hier eerder al schreef staat er niet in zijn profiel.
Hahaha, swappen met de scheldfetishist, lijkt me fantastisch voor je scheldwoordenschat

Kan inmiddels 5 kaarten sturen, want heb er wat hurrays bij, maar heb nog niet echt zin gehad om ervoor te gaan zitten. De brievenbus blijft ook verdacht leeg, dus zal wel weer een hele lading ineens krijgen.

Wally is nog steeds spoorloos. Hoop dat dit zn broer is:

Mijn bewuste boekenkast is ineens door nog weer 2 Duitsers gefavoriet. Toch leuk
Later is nu
Ik ben bezig met adressen trekken, maar moet dit even kwijt:

IK heb een adres in Algerije getrokken!!! Nieuw land. En naast Zuid Afrika is dit mijn eerste Afrikaanse land.

Hij wil (please please please) een kaart in een envelop. Nou, vooruit
Later is nu
Jeeeee!!!! Leuk dreamer
Wat gaaf Dreamer!

Hier geen nieuws. Ik heb ook geen adres getrokken. Misschien dat ik morgen weer een kaartje ga versturen.

Oh en ik sta weer 5 voor met verzonden. Dus ik verwacht binnenkort ook weer een kaartentsunami.
Dat is inderdaad leuk zeg, een kaartje naar Algerije!

Ik had zojuist een hurray uit India. De kaart met een collectie postzegels erop (op de voorkant ) werd goed ontvangen. Ik zag dat de Indiase 27 kaartjes voorliep met verzenden. Wat zal die straks een kaartentsunami krijgen.

En verder heel saai niets te melden.
Pff.. ik ben nog niet begonnen, maar.. de Algerijn heeft welgeteld 1 kaartje ontvangen: uit Amsterdam ... Da's ook wat!
Later is nu
Wauw gaaf Dreamer, naar Algerije! Altijd leuk om een nieuw land aan je lijstje te kunnen toevoegen. Bij mij is Zuid-Afrika tot nu toe ook het enige Afrikaanse land in het rijtje. Voor die Algerijn wel jammer dat hij straks al twee kaartjes uit Nederland heeft, maar hé... daar kun jij niet aan doen toch?

Rivka, ik had je eerdere berichtje over die Amerikaans mafkees even gemist door mijn afwezigheid afgelopen week, maar ik heb 'm net terug gelezen. Wat een raar profiel zeg... Ben echt heel benieuwd hoe zijn reactie op jouw kaartje zal zijn.

Ik had net een mooi oud (1972) zwart-wit kaartje uit Duitsland in de bus. Van de tekst kan ik nog niet zoveel maken. Het kaartje is in het Duits geschreven. Nu begrijp ik dat meestal best aardig, maar het handschrift laat ook nog eens te wensen over en de combi zorgt ervoor dat ik er straks echt even voor moet gaan zitten. Maar het is in ieder geval wel een heel verhaal en het gaat over de overeenkomst tussen ons beider woonplaatsen, dat heb ik er al uitgehaald. Leuk! Helaas (tot nu toe) geen hurrays vandaag, dus niets te schrijven vanavond.
quote:-Rivka- schreef op 29 maart 2016 @ 21:54:

Hé, die mafkees heb ik ook een kaartje gestuurd met hele lage verwachtingen. Ik kreeg echt een hele leuke hurray terug met tips voor NY omdat ik had geschreven dat ik er binnenkort heenga.

Verder even stil geweest op pc gebied voor mij. Ik pak het weer rustig op.
Hé jusa! Leuk je weer te "zien" hier.

Ik had vandaag 3 kaartjes in de brievenbus. Uit Duitsland een kattenkaart. En 2 kaartjes uit de USA: een kattenkaart en nog een kaart "waar ik niet zoveel mee heb" maar de Amerikaanse had wel een leuk verhaal geschreven.

Ik heb weer 1 adresje getrokken: Tsjechië. Ze krijgt óf een katten- óf een paardenkaart, daar moet ik nog even over nadenken.
Jusa, dat is ook toevallig! Heb je hem ook de huid vol gescholden?

Goed om te horen dat je zo'n leuke hurray terug kreeg. Nu ben ik wel nog ongeduldiger geworden.

Labellei, dat is een leuk begin van je verwachte kaartentsunami.

Hier ook weer een adresje getrokken. Het kaartje gaat naar een Russische, die o.a. van dansen houdt. Ze krijgt een kunstkaartje van dansers bij een revue. Van Georges Pierre Seurat om precies te zijn.

Dreamer, weet je al wat voor kaartje de Algerijn gaat krijgen?
Ik ben er vandaag niet meer voor gaan zitten, heb toch iets mis met de prioriteiten, maar ik denk een kaartje van Stad. Hij heeft namelijk niet echt aangegeven wat hij wil. Hij heeft 1 kaartje gefavoriet en dat had hij zelf verstuurd ( nieuwigheid, zullen we maar denken)

Dus ik denk een kaartje van de diepenring, want hij houdt kennelijk van boten.
Later is nu
Aaah, de Diepenring. Lang geleden dat ik die term heb gehoord. Met meerdere inwoners van mijn oude stad komen hier af en toe termen voorbij waar ik wel eens een beetje weemoedig van word.

Maar als de Algerijn van boten houdt zal hij vast blij zijn met zo'n kaartje.
Weer geen kaartjes in de bus vandaag. En ook nog geen hurray's. Maar wel superleuke postzegels van PMK bij de post vanmorgen!

Rembrandt, hedendaagse kunst, treinen, world press photo's, felicitatiezegels, enz. Allemaal even leuk. Zelfs een aantal 3D zegels, van olympische schaatsers. Die zijn alleen wel behoorlijk dik en hard. Hopelijk levert dat geen problemen op met de sorteer/stempelmachines bij de post.

En dan nog een aantal velletjes met zegels van Nederlandse steden. Zelfs een aantal zegels met het stadhuis(je) van mijn geboortestad(je). Ik ben er helemaal mee in mijn nopjes!
Oh, die schaatsers zijn leuk he! Heb ik ook een keer gehad. 1 Daarvan heb ik gestuurd naar zo'n charity-kind (dat klinkt raar, trouwens) die van schaatsen houdt :-)

Speciaal voor jou, Rivka

Ik hoop dat ik deze nog heb:

of deze

Deze heb ik sowieso nog, want net gekocht (maar dan groot formaat)

Het meisje in, geloof ik, Oekraïne is gek van techniek en natuurkunde, die krijgt een foto van een schilderij van het interieur van het Teylersmuseum.
Later is nu
Die kaartjes van de Diepenring.

Dankjewel, Dreamer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven