Plant > dode puntjes :O

13-03-2016 16:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe plant in de woonkamer. Het advies qua water geven is 2x in de week een scheut(je?) water geven. Dit doe ik dan ook braaf. Ook al vind ik ''een scheut(je)'' lastig te definiëren.

Maar nu zag ik gisteren dat er dode punten aan de plant zitten :'(.

Geef ik hem nu juist teveel of te weinig water. Niet dat jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen natuurlijk maar het idee. Het is een soort palmboom variant. Ik weet de naam niet meer.

Kunnen jullie me helpen :P ?
Palmexpert.nl

Wie weet staat de gouden tip daar.
regelmatig sproeien? Ik gebruik daarvoor het water wat uit mijn condensdroger komt. Kalkvrij. Doe dat ook in mijn stoomstrijkbout... gratis tip... eigenlijk andijvie

en Google die plant even, staan zat tips op internet
Soms moeten planten zich even aanpassen aan de nieuwe omstandigheden. Je woning is waarschijnlijk een stuk droger dan de kwekerij waar hij vandaan komt. Als de rest er goed uit blijft zien is er niks aan de hand en zal de plant zich herstellen.
De rest ziet er idd nog gewoon prima uit.

De aarde vind ik altijd wel erg droog. Ook kort na het water geven. Maar dat zal wel normaal zijn ;).

*Geen verstand van planten* haha

Bedankt voor de tips
Ik heb ook zo'n palmboomplant en bij mij zijn de punten ook altijd dood. Ik weet niet of er iets tegen te doen is.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Laat ze er vooral aanzitten. Hier een draceana met ook uitgedroogde bladpuntjes. Vind ik ook geen probleem. Totdat schoonmoeder kwam logeren en het nodig vond mijn plant van alle dode puntjes te ontdoen. Toen had ik een plant met stompe bladeindjes, dat ziet er pas raar uit
quote:tof schreef op 13 maart 2016 @ 20:58:

Laat ze er vooral aanzitten. Hier een draceana met ook uitgedroogde bladpuntjes. Vind ik ook geen probleem. Totdat schoonmoeder kwam logeren en het nodig vond mijn plant van alle dode puntjes te ontdoen. Toen had ik een plant met stompe bladeindjes, dat ziet er pas raar uit Huh Ik dacht laat ze er vanaf blijven! Oh nee, dat bedoel je anders
Het kan zijn dat het aan de hoeveelheid kalk in het water zit.

Om dit uit je water te krijgen zou je het eerst moeten koken en af laten koelen
quote:Rokiena schreef op 30 maart 2016 @ 22:01:

Het kan zijn dat het aan de hoeveelheid kalk in het water zit.

Om dit uit je water te krijgen zou je het eerst moeten koken en af laten koelen Dan zit er nog steeds kalk in je water, een scheutje azijn is veel effectiever. Wel echt een klein scheutje.
Hier komt dat doordat de gordijnen erlangs schuren bij open en dicht doen.
Bedankt voor de tips.

Ik heb hem nu bij de verwarming weggehaald. Schijnt ook niet handig te zijn. Oeps. En lauw water of iig niet koud. En vanaf eind april extra voeding. Komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven