Geld & Recht alle pijlers

Bieden vanaf prijs

02-04-2016 15:13 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening/advies.

Wij zijn een huis wezen kijken met een bieden vanaf prijs. Het huis was verder prima en super mooi met redelijke prijs.

Nu staat er dus dat ze een bod serieus nemen vanaf prijs x..... Maar het voelt zo raar om meteen die prijs te bieden. Aan de andere kant wil ik natuurlijk niet onze kansen verspelen omdat we oprecht geïnteresseerd zijn.

Heeft het nut om iets onder iets onder te vraagprijs te bieden?
Het ligt ook aan waar de woning staat.

In het noorden loopt het aardig door tot 200000 a 250000, maar daarboven is nog steeds een ramp.
Wij hadden ook een bieden vanaf prijs staan.

Vraagprijs 97.500

Bieden vanaf 80.000

2 biedingen gehad, beide boden ze 70.000

Tegenbod gedaan, eerste bieder trok zich terug, er moest teveel aan gebeuren voor hij z'n investering terug zou hebben.

2e bieder bood 72.000, dat hebben we geaccepteerd.

Het ligt eraan of eigenaren ervan af moeten, of en hoeveel het onder water staat, of ze de eventuele schuld kunnen dragen.

Dat weet jij als koper niet, maar de verkoper wel...

Ik zou dus onder de bieden vanaf zitten en dan zien wat voor reactie je krijgt. Je kan altijd nog omhoog bieden
Ons huis stond te koop voor een vaste prijs en hebben we uiteindelijk voor minder dan dat gekocht. Niet geschoten altijd mis. Maarblijf wel realistisch.
Wij wisten trouwens wel dat we 97.500 nooit zouden krijgen en dat de enige die zouden bieden handelaren zouden zijn (appartement, zeer gewild voor verhuur)
Ik vind dit net zoiets als die open dagen die voor van die "gewilde" woningen organiseren als ze al een tijdje te koop staan. Als het echt zo gewild was, was het al verkocht. Als het vanaf-bedrag prima is in jullie ogen dan biedt je dat gewoon en geen cent meer. En dan is de verkoper aan zet. Als de reactie dan is dat het (veel) te laag is kan je de verkoper direct met z'n vanaf-prijs om de oren slaan. Dan had hij een andere vanaf prijs moeten noemen. Alleen als er meer biedingen komen kan je er naast grijpen. Maar die kans zal niet groot zijn als het al een tijdje te koop staat.
Die bieden vanaf prijs is een schijnvertoning en marketing trucje.

Het zou je als koper het gevoel moeten geven dat je een ''goede waardige prijs'' betaald. Uit ervaring kan ik zeggen dat vele verkopers deze vanaf prijs heel snel accepteren als dit ook daadwerkelijk geboden wordt. Er gaan er maar heel weinig weg voor meer, want hij wordt namelijk helemaal niet laag in de markt neer gezet.

Persoonlijk vind ik t altijd wel jammer dat kopers er in mee gaan en zie ik t liefste dat deze verkopers met de keet blijven zitten, want vaak is de vanaf prijs hoger dan de huidige marktwaarde.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 02 april 2016 @ 17:53:

Wij hadden ook een bieden vanaf prijs staan.

Vraagprijs 97.500

Bieden vanaf 80.000

2 biedingen gehad, beide boden ze 70.000

Tegenbod gedaan, eerste bieder trok zich terug, er moest teveel aan gebeuren voor hij z'n investering terug zou hebben.

2e bieder bood 72.000, dat hebben we geaccepteerd.

Het ligt eraan of eigenaren ervan af moeten, of en hoeveel het onder water staat, of ze de eventuele schuld kunnen dragen.

Dat weet jij als koper niet, maar de verkoper wel...

Ik zou dus onder de bieden vanaf zitten en dan zien wat voor reactie je krijgt. Je kan altijd nog omhoog biedenBijzondere strategie. Waarom deden jullie het zo? Wat was de zin van de bieden-vanaf prijs als je toch een lager bod accepteert?
quote:Marana_ schreef op 03 april 2016 @ 10:57:

[...]

Bijzondere strategie. Waarom deden jullie het zo? Wat was de zin van de bieden-vanaf prijs als je toch een lager bod accepteert?

Zodat het appartement eerder gezien wordt op funda door handelaren. We wilden uiteraard het liefst 80.000 vangen. Daarom die bieden vanaf prijs.

Echter zijn de appartementen niet goed onderhouden. Vve heeft niet veel reserves, buitenkant moet volledig opgeknapt worden.

Nadat we de bieden vanaf prijs op funda hadden laten zetten was het binnen 6 maanden verkocht. Het stond toen al 1,5 jaar te koop.

Makelaar had dit ons geadviseerd, hij wist echter niet dat toen we de biedingen kregen, wij een lager bod accepteerden. Dat hadden we voor onszelf berekend. Die schuld kunnen we dragen.

Als we bieden vanaf 70.000 hadden gezegd, was er ongetwijfeld 60.000 geboden en DIE schuld hadden we niet kunnen dragen.
Ik snap ook niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Hier een woning die flink opgeknapt moet worden en die langer dan 6 maanden voor 165.000 in de verkoop heeft gestaan. Sinds een week staat die voor bieden vanaf 150.000.

wij overwegen een bod van 140 want er moet echt heel veel aan gebeuren.
Dank voor je uitleg Fruity, ik snap het. Fijn dat het verkocht is.

.

quote:Peri schreef op 03 april 2016 @ 19:21:

Ik snap ook niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Hier een woning die flink opgeknapt moet worden en die langer dan 6 maanden voor 165.000 in de verkoop heeft gestaan. Sinds een week staat die voor bieden vanaf 150.000.

wij overwegen een bod van 140 want er moet echt heel veel aan gebeuren.

Wat je nog moet uitgeven aan achterstallig onderhoud kun je niet zomaar van de vraagprijs aftrekken, dat is normaal al meegenomen in de vraagprijs.

Ik zou gewoon uitgaan van wat jij het huis waard vindt. Wat jij maximaal wilt bieden, los van de biedenvanafprijs. En dat dan bieden. Ik lees biedenvanaf zelf ook een beetje als bieden wat je wilt betalen, geen onderhandelingen.
Dank je wel voor jullie tips.

Ik ga morgen de makelaar bellen voor een tweede bezichtiging.

Mochten er geen rare dingen aan het licht komen gaan we een bod doen.
quote:stimpy77 schreef op 02 april 2016 @ 16:36:

In een gewilde buurt met huizen die als warme broodjes gaan en een scherpe prijs kan ik me nog voorstellen zo'n bieden vanaf prijs. Wij zijn al een tijdje aan het rondkijken voor een ander huis en we wonen in een regio waar de huizen nog gemiddeld lang te koop staan. Alleen de echt scherp ingezette huizen in de leukere wijken gaan nog wel hard. Ik verbaas me oprecht over de huizen die een bieden vanaf prijs hanteren en al meer dan 6 maanden te koop staan. Bij ons in de wijk staat een hoekhuis, deel van een rij die de garage bij de woonkamer betrokken heeft. En een tuin die door een hovenier is aangelegd. Allemaal leuk maar verder is het niet uitzonderlijk bijzonder. De bieden vanaf prijs is veel te hoog en dan zijn ze al 20.000 gezakt. Marktconform en reëel zou daar nog minstens 15.000 vanaf moeten imo. Het staat inmiddels al ruim een jaar te koop terwijl het best een gewild straatje is. Ik had er graag eens willen kijken maar het bieden vanaf houd mij tegen.Dit vind ik altijd zo raar. Als ze 20 duizend gezakt zijn, maar dan een bieden vanaf prijs doen, is er in mijn ogen geen echte verlaging van de prijs geweest maar is het alleen een trucje om in een andere zoekcategorie te komen en/of de indruk te wekken dat je gezakt bent in prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven