Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Hoi allemaal,

Wat een goede berichten allemaal van goede controles en de eerste bewegingen voelen, fijn!

Suze, wat lekker een weekendje weg! Waar ben je naar toe geweest en met wie?

Wat een klus alles nog verven, maar straks ben je super blij dat je het gedaan hebt. Als de kleine er is heb of neem je daar voorlopig de tijd niet meer voor.

Ik zie dat je schrijft dat je voor je rompertjes naar de Hema of Zeeman gaat. Die van de Zeeman heb ik geen ervaring mee, maar ik zweer bij de stretch rompertjes van de Hema. Ok, ze zijn wel iets duurder dan die van zoveel in 1 pak. Maar ze rekken heerlijk mee, dat is makkelijk met aantrekken en het lijkt me ook het fijnste zitten voor een baby.

Wij hadden voor dochter naast de roze versie, vooral witte en grijze, dus die kunnen we fijn weer gebruiken.

Bubje, wat fijn he! Het moment waarop je zeker weet: dit is mijn baby die ik voel. Ik vind dat echt het enige leuke van de zwangerschap. Dat is echt zoiets alleen voor jou. Al zit je met 20 man in de kamer, alleen jij voelt die trapjes. Ik voel me dan altijd een beetje alsof het ik en de baby 'tegen' de rest is, haha.

Psycho, hoezo inbreken? Schrijf gewoon gezellig mee!

Marie-Louise, ik weet niet of ik het hier al wel eens verteld had, maar ik zit in het vak (in de verloskunde) en kan dus wel antwoord geven op je vraag of je ingeleid zou kunnen worden vanwege de bruiloft van je zus.

Ik zou er echt van staan te kijken als dat gedaan wordt, bij ons in het ziekenhuis gebeurd dat zeker niet.

Het enige wat wel eens mogelijk is, is dat je toch al ingeleid moet worden en als het medisch gezien verantwoord is dat we het een dag verschuiven indien de datum anders echt belastend is (zoals verjaardag eerder kind, overlijdensdatum van een dierbare oid).

Ik hoop natuurlijk van harte dat je gewoon op tijd bevalt en er misschien toch nog even bij kan zijn. Al is het maar een gedeelte van de dag.

Deadpool, dat klinkt als een leuke echo! Leuk omschreven.

Wij hebben allebei de 4e onze 20 weken echo, spannend! Hoe laat heb jij m?

En leuk mintgroen, daar gaan wij ook voor. Jammer dat ik geen plaatjes kan plakken, maar ik heb al een aantal superleuke accessoires voor op het kamertje. Mag ik wel een site doorgeven? Ach, je moet er nog zelf even www voor zetten en .nl achter zetten, en daar tussenin staat mevrouwaardbei. Echt helemaal onze stijl!

Ik heb een ijscolamp, een poster met de maan en sterren en daaronder de tekst: 'Love you to the moon and back'. Beiden in mintgroen. En houten huisjes voor aan de muur en daar ga ik zelf behang in maken, ook mintgroen behang met ijsjes en donkergrijs/zwart met sterretjes en dat dan ipv een wandplankje.

Meme, hoe is de vakantie? Wanneer komen jullie terug?

Rot zeg dat je zo slecht blijft slapen.

Uitzet, we hebben alles nog van dochter, maar de lakentjes ed zijn allemaal roze, dus daar komen mintgroen/met grijze voor in de plaats en we willen de banden van de kinderwagen (Mutsy Slider) vervangen.

En natuurlijk kleertjes!

Toen we hoorden dat we de 1e keer een zoon kregen hebben we een paar kleertjes en rompertjes gekocht.

En toen we wisten dat ik van hem zou gaan bevallen hebben mijn broer en schoonzus snel een mooie doek gekocht waar hij in kon liggen. Die spullen liggen al 5 jaar op zolder en gaan we nu weer gebruiken, zo bijzonder.

Naam, we hebben nu 3 namen op ons lijstje staan. Ik denk dat het 1 van die drie wordt, ik vind ze allemaal leuk. Heb deze keer niet echt 1 naam met een voorkeur, maar wie weet komt dat nog.

Tabel, van mij mag het geslacht wel in de tabel hoor. Voor als het nog niet duidelijk was: het is een jongen!

En misschien ook wel leuk om bij bijzonderheden: dochter 4 jaar te zetten. Anders staat zoontje er wel en dochter niet.

Verder hier, inmiddels nog 2 extra controles gehad. Ik word echt gek van de onzekerheid en angst. Vrijdag was ik bang dat mijn bandje het niet zou houden en daarom langs de gyn geweest. Alles was natuurlijk perfect.

Zondag ben ik langsgeweest omdat ik na bijna een week meerdere keren per dag leven te voelen, ineens al 2 dagen helemaal niets voelde en ik zo bang was dat hij niet meer leefde.

Hij lag uiteraard uitgebreid te bewegen en weer ben ik weer even gerustgesteld. Hopelijk houd ik het nu vol tot maandag.

O ja, zo lief. Ik had zondag een echofoto meegekregen en dochter vroeg of ze de foto op haar kamer mocht zetten. Dus we hebben er een mooi fotolijstje om heen gedaan en de echofoto staat nu op het plankje boven haar bed.
Het goede nieuws is dat me zus de bruiloft toch gaat verzetten naar 30 september of 1 oktober.. Kan ik het gezellig met de kleine meemaken! Ik heb zelf ook effe verdiept in het inleiden, en lijkt me totaal niet fijn..

Kinderkamer is bij mij nog een rommelkamer haha, maar ga daar volgende week ergens deze maand aan beginnen!

@eenhoorn.. Ahh wat lief, en fijn dat je ook effe een echo krijgt te bevestiging!

En ik had al een naam bedacht toen ik een jaar of 15 was. En mijn vriend vond het ook een hele mooie naam:)
Wat fijn dat de bruiloft waarschijnlijk verzet gaat worden! Grappig dat je nog steeds dezelfde naam hebt (en nog steeds leuk vindt), dat is pas handig.
Ik ben al de hele middag het internet aan het afstruinen... Kinderkamers, kinderwagens... Het is allemaal zoveel. Ergens wil ik er ook niet teveel geld aan uitgeven, aan de andere kant merk ik dat ik het stiekem wel leuk vind om alles naar m'n zin te willen doen. Lastig.

Weten jullie al wanneer je precies verlof hebt? Ik ga bij mijn volgende controle even zo'n formulier aanvragen, waarop staat dat ik zwanger ben. Dan pas kan mijn werkgever zeggen wanneer ik precies verlof heb. Vandaag ook ouderschapsverlof aangevraagd. Wist eigenlijk helemaal niet zo goed wat dat inhield.
Leuk he dat uitzoeken van alle spulletjes! Wij hebben ook een aantal dingen tweede hands hoor. Ik vind het zonde van het geld en het materiaal om alles nieuw an te schaffen en dan hoog uit een jaar te gebruiken. Zo hebben we het ledikant, co sleeper, badje en box tweedehands.

Wat fijn dat je zus de bruiloft nog kan verzetten. Is voor iedereen relaxter denk ik hahaha.

De zwangerschapsverklaring heb ik met 12 weken ingediend en het verlof staat ook al vast. In mijn beroep is het lastig om een goede vervanger te vinden en het is te druk om alles her te verdelen onder de collega's. Dus men is al druk aan het zoeken.

Ik g vanaf halverwege juli halve dagen werken en dan werk ik m'n vervanger in. Vanaf augustus (4weken) verlof en dan ben ik vrij tot 1 januari. Omdat ik uiteindelijk het meeste zelf moet doen wil ik de tijd hebben om alles rustig weer in het ritme te krijgen. Ik heb de honden ook nog waar ik in het begin hulp voor heb geregeld zodat zij door kunnen gaan met de trainingen, maar ook dat moet ik allemaal weer zelf gaan doen uiteindelijk.

Daarna ga ik twee volle dagen werken (9uur) en twee halve dagen van 5 uur. Ik werk nu nog 4 x 9 uur.
Eenhoorn, wat vervelend dat je zo onzeker blijft maar ik begrijp het helemaal. Zeker met jouw verleden. Ik ben ook nog steeds onzeker merk ik :( Ook omdat ik die kleine nog niet voel, ik ben constant bang dat het alsnog mis is gegaan :( erg vervelend.

Ik was weg met vrienden, we hadden een huisje gehuurd met zn 8en en zijn zaterdag naar een festival in amsterdam geweest. Was echt een super gezellig en relaxed weekend. Echt van genoten, een soort mini-vakantie dinsdag was ik ook nog vrij, dat was super fijn!

Verlof/werken: bij mij werkt het anders omdat ik ZZP'er ben en gebonden ben aan schoolvakanties. Dat komt nu goed uit. Vanaf 9 juli start de zomervakantie, dan ben ik nog 3 weken "standby" voor problemen/klachten/vragen, maar erg druk zal het niet zijn. Dan zal ik verlof hebben tot na de kerstvakantie, 9 januari. Officieel moet ik in december weer starten, maar dat vind ik onhandig met Sinterklaas/kerstvakantie. Dus plak er een maand achteraan.

Misschien dat ik in december de vrijdag alvast ga werken om te wennen. Mijn moeder komt dan oppassen. Maar dat weet ik nog niet.

Na mijn verlof wil ik 4 dagen gaan werken (nu 5). Mijn man blijft twee dagen thuis, ik 1 dag, mijn moeder komt 1 dag en dan 1 dag kinderdagverblijf. Het zou nog kunnen veranderen ivm de studie van mijn man, maar ik denk dat we het zo gaan doen!

Kinderwagen: heel lastig (en duur) daarom hebben wij gekozen voor de Easywalker. Die is minder duur, rijdt prima en kun je best klein opklappen. Ben er erg blij mee. Hij staat te shinen in de schuur :P
Dat is lekker, om de maand december nog vrij te hebben. Ik ben benieuwd wanneer ik weer moet beginnen. Snel dat formulier meenemen en het laten uitrekenen hier op werk. :-)

Ik ben straks twee dagen thuis en mijn man ook. We hebben dus 1 dag oppas nodig. Mijn zus wil dit heel graag doen, alleen moeten we even kijken of dat uitkomt met haar werkdagen enzo.
Ik ben vandaag eerder naar huis gegaan... Ik werd ineens zo enorm draaierig, best eng. Ik gok dat het een combinatie is geweest van de warmte en mijn lage bloeddruk, maar who knows.
Wel fijn als je zus zou willen oppassen! Woont ze in de buurt?

Jouw man dus ook twee dagen thuis straks. Bijzonder he? Ik vind het echt heel tof dat mijn man dat graag wil. Ook wel een beetje spannend, hihi. Aangezien hij nu nog nooit een luier heeft verschoond Maar dat leert hij vast snel zat.. hij zal wel moeten, haha!

Oh joh, wat vervelend dat je zo draaierig was! Ik heb er ook wel een beetje last van gehad. Heb ook een bloeddruk die aan de lage kant is. Even rustig aan maar! Hopelijk snel weer beter.

Gister was het lekker weer he? Hopelijk vandaag weer! Ga straks lekker wandelen.

Moet eigenlijk ook nog wat werken, maar merk dat ik snel afgeleid ben.. pfff

Hoe is het met de rest???
Fijn, Marie-Louise, dat je nu zeker bij de bruiloft kan zijn. Dat scheelt toch weer zorgen daarom, toch!

Verlof, wat lekker Suze, nog tot januari vrij zijn.

Ik zit al vanaf januari thuis, dus verlof vooraf is bij mij dus 6 weken en wanneer ik weer moet beginnen weet ik niet precies. Zal ergens medio november zijn denk ik.

Spullen kopen, het kost inderdaad allemaal zoveel geld he.

De box, maxi-cosi (+familie fix, dat is echt de grootste aanrader die ik heb!) en het badje kunnen we lenen van mijn broer. Dat hebben we bij dochter ook gedaan.

Ik heb net een duur maar wel heel leuke aankoop gedaan. Een shirtje van Little Label voor de kleine en een jurkje met hetzelfde motiefje voor dochter. Dat shirtje wordt dan het eerste pakje en als dochter voor het eerst zoontje komt ontmoeten hebben ze beiden hetzelfde aan...daar kan ik echt nu al naar uitkijken haha.

Bubje, wat rot van je duizeligheid. Het hoort er helaas wel bij. Rond de 20 weken heb je de mid-pregnancy drop. Dan zakt je bloeddruk dus altijd wat. Als je van jezelf al niet zo'n hoge bloeddruk hebt, kun je daar inderdaad goed last van hebben.

Niet ernstigs dus, maar wel iets om rekening mee te houden als je snel op staat of lang staat ofzo.

Ik ben gister nogmaals extra voor controle geweest, had echt zoveel harde buiken (10 per uur), maar gelukkig was alles nog in orde. Nu zijn ze gelukkig wat minder frequent, maar nog steeds duidelijk aanwezig.
@Suze: Mijn zus woont twee huizen verderop haha, dus ideaal zo'n oppas! Mijn man vindt het ook wel spannend, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het luier verschonen ook altijd heb geweigerd dus we zijn daar allebei onervaren in.

@Eenhoornn: Het is inderdaad een hele investering. Gelukkig kunnen wij de babykamer van mijn zus overnemen en mijn tante had nog een maxi-cosi. Ik zit ook te twijfelen over dat iso fix, heb er gisteren pas voor het eerst over gehoord eigenlijk.

Wat leuk dat je 'dezelfde' kleding gekocht hebt! Nu nog even geduld hebben hihi..

Van de mid-pregnancy drop had ik nog niet gehoord. De laatste keer was mijn bloeddruk 102/52 geloof ik. Ik ben benieuwd naar wat het de volgende keer is. Toevallig kreeg ik er juist last van toen ik al heel lang achter mijn bureau zat.

Fijn dat je controle goed was, ook goed dat je gegaan bent. Liever een keer teveel. Dat je nu al (zoveel) harde buiken hebt joh... Ik wist eigenlijk niet dat dat nu al kon.
Dat is inderdaad een lage bloeddruk. Ik weet niet of je van drop houdt, maar lekker eten hoor :-)

Ja, die isofix of family fix vond ik echt zo ontzettend handig. Wij hadden m alleen voor de maxicosi (volgens mij is dat dan de isofix). De vervolgstoel hadden we in beiden auto's, dus dan is het niet meer nodig.

Ik had destijds nog een 3-deurs auto en dan is het zo handig om de maxicosi er zo in te kunnen klikken met 1 beweging.

En zo vroeg harde buiken komt inderdaad niet vaak voor. Blijkbaar heb ik een hele gevoelige baarmoeder en is dat wrs ook mijn probleem geweest bij onze 1e. Maar ja, toen dacht ik dat het er gewoon bij hoorde en gaf ik er geen aandacht aan.
Verkeerde topic
Verkeerde topic
Hallo!

Ik lees al een tijdje mee en zou het leuk vinden om hier nu ook mee te schrijven!

Als eerst: Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Hier momenteel 19 weken en in verwachting van een zoontje!

12 april de 20 weken echo en 30 Augustus uitgerekend.

Ook zoek ik naar meiden/vrouwen uit de omgeving van Den Haag om mee in contact te komen! Iedereen heel veel succes tijdens de komende weken, we zitten op de helft!
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Eenhoorn, oh wat leuk het eerste pakje! Daar ga ik ook nog voor shoppen. Ik "mag" van mezelf na de 20 weken echo voor dat soort dingen gaan kijken. Hou me nu nog ff in!

Crazycatlady, leuk hoor als je aanschuift! We hebben (vooral door hele verdrietige berichten) een rustig clubje. Dus: welkom!

Hoe verloopt jouw zwangerschap tot nu toe? Veel kwalen gehad?

Ga je nog een cursus doen of iets dergelijks?

Zal ik je in de tabel zetten?

Ik bedenk me nu dat ik echt ff moet bellen voor zwangerschapsyoga, haha. Vergeet het steeds!
@Suze27:

Wat fijn dat ik nog aan mag schuiven in dit leuke gezelschap.

Ja ik heb het e.e.a. voorbij zien komen en wil de vrouwen die al deze nare dingen meemaken toch even een hart onder de riem steken en ze heel veel sterkte wensen. Het leven kan soms zo oneerlijk zijn...

Hier loopt het gelukkig nog wel goed, al ben ik best een onzeker kipje. Zeker door alle verhalen die je voorbij ziet komen. Wat ben je eigenlijk bevoorrecht wanneer je een gezond kindje ter wereld mag brengen.

Ik heb bijna geen kwalen gehad, behalve extreme moeheid en wat misselijkheid tussen de 10de en de 14de week. Dingen die ik normaal heel lekker vond, moest ik ineens niets meer van hebben. Tot nu toe groeit mijn buik lekker door. Tot 16w niets te zien en ineens: Plop! Dus mag zeker niet klagen. Alleen nu vaak last van steken daar beneden. VK geeft aan dat het groeipijnen zijn. Dus daar gaan we dan maar vanuit. :-)

Lijkt me leuk om in de Tabel te komen!

Volgende week dinsdag de 20w echo en moet zeggen er enorm zenuwachtig voor te zijn.. Hoop zo dat onze kleine man in orde is. Nog geen plannen voor een cursus, maar zwem wel veel en fiets en wandel veel. Heerlijk is dat. Hoe verloopt de zwangerschap bij jullie? Dit is trouwens mijn eerste kindje.
Crazy, ik herken wat je zegt! Ik ben zelf ook behoorlijk onzeker over de zwangerschap. Het is zoooo ontzettend welkom... Na elke controle of echo zit ik weer even op de befaamde roze wolk, maar de dagen daarna kan ik alweer gaan twijfelen en denk ik vaak: zal het nog wel goed gaan? Ik kan niet wachten totdat ik de baby regelmatig ga voelen!

Mijn buik begint ook goed te groeien, dat is fijn! Mijn vriendinnen zeiden dit weekend nog: wauw, daar zit Echt een baby in! Toen dacht ik, ja ik denk het ook, haha.

Ik ben zelf van week 6-16 erg misselijk geweest, elke ochtend overgeven :( Daarnaast zat ik de eerste weken helemaal niet lekker in mijn vel, durfde niet te "dromen" door de onzekerheid, terwijl mijn man helemaal in de wolken was meteen. Nu gaat dat al veeeeel beter en kunnen we samen lekker plannen maken en wegdromen!

Spannend he de 20 weken echo? Ik wil ook dat die gewoon maar geweest is! Zo'n spannend moment... Ik hoop ook dat ik daarna "echt" kan gaan genieten...
Crazy, welkom. Gezellig als je mee schrijft, hoe meer zielen....

Wij hebben dadelijk om 17 uur de 20 weken echo.

Ik ben niet echt heel zenuwachtig. Wel gezonde spanning, maar ik ben er eigenlijk van overtuigd dat ons kindje gezond is en anders is hij ook meer dan welkom (ik snap natuurlijk ook dat er dingen aan het licht kunnen komen die niet met het leven verenigbaar zijn, maar ik hanteer graag nog even de struisvogel-techniek).

Ik ben dan wel weer zenuwachtig of mijn baarmoederhals nog mooi lang is.

Zo stom inderdaad dat je heel even een dag of 2 gerustgesteld bent na een goede controle, maar daarna de onzekerheid weer toeslaat.

Ik laat jullie zsm hoe het was.

Deadpool, jullie hebben de 20 weken echo ook vandaag toch?
Ik kan me goed voorstellen dat zo'n 20-wekenecho spannend is, ik ga voor iedereen duimen!
Die van ons was fantastisch en alles gaat perfect met de kleine. Ik voel haar sinds gister echt goed. Dat geborrel alsof er bellen worden geblazen in mijn buik. Ook is ze ontzettend beweeglijk en de echoscopiste wenst me oprecht sterkte voor de komende maanden want die schoppen gaan natuurlijk steeds harder worden. Eenhoorn spannend !!

Crazycatlady welkom! Hier ook een katten vrouwtje.

Ps een van mijn katten hoort haar of heeft het door. Die is niet meer van mijn buik te slaan en geeft constant kopjes en wil dan onder m'n shirt echt huid op huid gaat ie dan precies tegen de buik liggen.
En sorry ik roep steeds dat ik later uitgebreid ga reageren en dan ben ik weer afgeleid met 100 andere dingen echt mijn hoofd loopt zo lekker over af en toe.
Knip
Oh het zit je ook niet mee Thisisit!! Beetje voorzichtig doen

Welkom Crazy! Ik heb ergens ook nog wel dat onderbuik gevoel van wanneer komt het slechte nieuws nou eens, maar de struisvogelpolitiek werkt hier vooralsnog prima! In onze omgeving zijn een hoop stellen met mediache hulp zwanger geworden. Ik ben nogal te zwaar en was al wat afgevallen en toen dachten we in november, ach laten we het gewoon is gaan proberen. En hoppa, zwanger! Heel gewenst hoor, maar voelde me wel wat vervelend om het tegen die mensen te zeggen. Maar ze waren allemaal hartstikke blij voor ons!

Het gaat hier aardig goed. De enige echt vervelende kwaal is dat ik vanaf dag 1 niet meer dan 4 uur slaap s nachts. En dat breekt op. Ik week nu halve dagen en lig s middags op bed en slaap dan nog wel wat. Vandaag laatste dag van de vakantie en ik heb nog nooit zo weinig gedaan in een vakantie haha. Maar we hebben het heerlijk gehad. We vliegen vanavind weer terug en vrijdag moet ik weer werken.

@huisdieren, ik merk dat onze jongste hond de laatste tijd heel aanhankelijk is naar mij toe. Wil alleen maar op schoot als ik zit ( dat past eigenlijk niet want hij is er veel te groot voor). Dit deed hij eerder veel minder. Eigenlijk alleen als er wat was, anders lag hij gewoon op m'n voeten.

@20 wkn echo, fijn dat hij goed was Dead!! En voor de dames die hem komende week hebben veel succes!! Ik heb hem volgende week maandagavond. En morgen de geslachtsecho!
Wat fijn om te horen dat er meerdere dames last hebben van deze onzekerheid! Niet dat het fijn is om te hebben hoor, maar dat je niet de enigste bent.

Wat fijn dat de echo goed was Deadpool! Dat moet toch weer even een geruststelling zijn! Nu kan het echte genieten gaan beginnen. Op de kwalen na uiteraard! En Eenhoorn, hoe was de echo bij jou? Hoop goed!! Hier idd katten die helemaal op hol geslagen zijn. Heb 2 zusjes en het lijkt met alsof hun ook last hebben van de hormoontjes haha. Ze laten me geen moment met rust, zodra ik zit, zitten ze nog net niet op mijn hoofd.

Sterkte hoor, Thisisit!!!

En iedereen die de komende week de echo heeft ook heel veel succes!! Hopelijk is hij voor iedereen positief!!

Wat een heerlijk gevoel lijkt het me om de kleine te voelen bewegen Deadpool!

Voelen meerdere dames de baby trouwens al?? Ik helaas nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven