zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
@ dekentje en Chantilly: leuk he dat het nu zo snel gaat! Vriend van mijn vriend is met Pasen papa geworden en sindsdien kan mijn vriend zijn kinderwens heel erg moeilijk onderdrukken.

Als we besluiten dat we wel sneller beginnen dan zou dat begin mei (!) al zijn! eind april gaat mijn spiraal eruit (dan heeft ie er 5 jaar in gezeten en moet er dan sowieso uit).

Het is wel wat lastig met onze aankomende bruiloft in augustus en het plannen van de honeymoon, maar ik denk dat de kans niet heel groot is dat ik dan zwanger ben. En zo wel, dan ben ik in het "ergste" geval 4 maanden zwanger... Dus dan sta ik ook niet met een megadikke buik op de foto.

Ik vind het wel spannend allemaal!
Spannend zeg Swirls! Hoe zou je het anders doen? Nog met condooms totdat je gaat beginnen? Ik denk dat de kans inderdaad klein is dat je meteen zwanger bent. Als je niet in de eerste ronde zwanger bent, ben je ook ineens maar max 3 maanden zwanger, dan heb je waarschijnlijk nog niet eens een buik en pas je je kleren nog gewoon .

Leuk alle meiden die bijna gaan stoppen met de pil. Ik vond dat toch wel een speciaal moment!

@ Sue-x, wat bijzonder dat dat in België zo anders is dan in Nederland!
Ik zou me om een buikje niet zo druk maken, wel om mogelijke misselijkheid en algehele malaise tijdens je bruiloft Want misselijkheid tijdens de eerste weken zwangerschap is iets wat natuurlijk best veel voorkomt.

Als je dat risico wil nemen, dan zou ik ervoor gaan. Zelf ben ik nogal risico-mijdend op dit gebied, maar goed, dat is natuurlijk ieder voor zich!

Die jurk komt wel goed, dat kan wel iets uitgenomen worden ( al zijn de meeste eerste zwangerschappen toch pas 'laat' te zien).

@ Verschillen belgie/Nederland. Ik had duidelijk in Belgie geboren moeten worden wat dat betreft . Niet qua na een positieve test naar de huisarts, gewoon direct de versloskundige bellen, maar wel qua instelling ( tenminste, van de mensen in mijn omgeving).

Ik vind het hier in NL juist vaak ' ach, zo'n bevalling doen we gewoon even! Tanden op elkaar en niet klagen, vrouwen in Afrika bevallen toch ook in de bosjes' terwijl het in veel gevallen niet zo makkelijk gaat, vrouwen met complicaties zitten en alsnog met spoed naar het ziekenhuis gebracht moeten worden en over pijnbestijding wordt helemaal idioot gedaan..

Nou ja, het moge duidelijk zijn dat ik in dat ziekenhuis beval hier . Tenminste, daar zullen we alles aan doen

En ik kan me ook best voorstellen dat vrouwen het prettig vinden om thuis te bevallen. Voor mijzelf zie ik het alleen niet zitten zeg maar
@ Sfietje: ja, we zouden anders inderdaad met condooms aan de gang gaan. En inderdaad als de eerste ronde niks oplevert ben ik 'maar' max 3 maanden zwanger...

@ Chantilly: de misselijkheid en algehele malaise, althans het risico daarop neem ik 'op de koop toe'. Ik ben over het algemeen ook heel erg risicomijdend, maar onze wens is nu zo sterk geworden dat we niet langer willen wachten. It can go either way, of ik ben zwanger met de risico's van dien, of niet... Haha...

Oh en ik wil sowieso in een ziekenhuis bevallen (kans is redelijk groot dat ik wel moet ook, dus dat komt 'mooi' uit).
Dan inderdaad lekker ervoor gaan
Spannend, Swirls!! Dan komt het ineens toch wel heel dichtbij! En als jullie er allebei helemaal achter staan, is het toch prima Zou er alleen niet van uit gaan dat er 'laat' een buikje komt. Is echt zo verschillend per persoon. Ik heb nu twee zwangere vriendinnen. De ene is 13 weken en daar zie je nog niks en bij de ander was het met amper 8 weken al niet meer te verbergen. Dus het kan alle kanten op

Ik wist niet dat er zo'n verschillen waren in Nederland en België, Sue! Ik zie trouwens thuis bevallen ook echt niet zitten en wil heel graag in het ziekenhuis bevallen, dus dat regelen we tegen die tijd wel goed.

Vriend en ik hebben laatst een jongensnaam gevonden die we allebei heel leuk vinden en nu noemen we steeds die naam als we het over een kind hebben. Erg leuk!
Zo, weer terug van een week in het buitenland. Even flink bij moeten lezen, wnat in een week is er weer veel geschreven. Probeer om niks te missen met reageren, maar als het wel zo is, mijn excuses ? Lees altijd wel elke dag bij, niet altijd tijd om te reageren, maar met een week op de ski’s heb ik even (bijna) nergens anders aan gedacht dan lekker genieten in het zonnetje daar!

@ kinderopvang; vriend en ik werken beiden ergens waar het makkelijk is om part-time te gaan werken en willen dit ook allebei gaan doen. Het liefste allebei 4 dagen werken per week, 1 dag mijn ouders oppassen, 1 dag zijn ouders oppassen en dan 1 dag naar de kinderopvang. Hoe dit er precies uit gaat zien en of dit ook zo zal gaan zijn in de toekomst is natuurlijk maar afwachten.

@Mianoo; lastig van je vriend en het trouwen. Wat Fleurdelis ook al zei is het inderdaad naar mijn idee ook heel “normaal” om niet te trouwen / getrouwd te zijn en wel kinderen te willen. Van de 4 stellen uit de vriendengroep die een kind hebben, is er een stel dat binnenkort gaat trouwen; de rest is niet getrouwd.

@Fleurdelis; 14-15 april; super spannend!

@Teemo; leuk inderdaad dat jullie een koophuis gaan kopen; dat dit dan een beetje naar achteren wordt geschoven is inderdaad heel erg begrijpelijk: spannend ook dit!

@Chantilly; wat leuk dat de tuin al op begint te schieten; ik ben hier ook helemaal aan het denken hoe we onze tuin straks inrichten en waar we eventuele speeltoetsellen kwijt kunnen. Gelukkig zal dit geen probleem zijn, hebben een flinke tuin waar we ook al kipjes hebben lopen in een ren ? En ook ik stop half mei, nog 1,5 pilstrip te gaan!

Kinderen krijgen vind ik zeker een grotere stap dan trouwen. Ik hoop nog steeds stiekem dat vriend me ergens de komende maanden ten huwelijk zal vragen aangezien hij ook weet dat ik straks met kind graag allemaal dezelfde achternaam wil dragen en gewoon het feit dat dingetjes dan ook handig geregeld zijn. En de hints heeft hij ook al wel gegeven, dus wie weet… ;) Word over een paar weken 30 en ik heb het gevoel dat er dan misschien iets te gebeuren staat ? Heb hem in ieder geval gezegd toen hij vroeg wat ik voor m’n verjaardag wilde, dat ik wel foliumzuur zou willen ? Verder weet vriend ook dat voor mij het trouwen ook niet groots hoeft, gewoon op ’n doordeweekse dag trouwen, ergens wat lunchen of dineren met directe familie en een aantal vrienden en dan gewoon zo de dag afsluiten.

@testen; ik denk ook gewoon Action of inderdaad huismerk van de drogist in de eerste instantie?

@Swirls; wat spannend dat jullie misschien eerder willen beginnen. ?

Al bij al, ontzettend spannend vind ik dit hele proces en alles wat er ook aan vooraf gaat!
Welcome back Gecko!

Leuk om te lezen hoe iedereen er zo mee bezig is.

@ knotje; wij hebben ook al namen voor de toekomstige baby dus elke keer als we het thuis over de baby hebben dan noemen we hem/haar ook bij naam. Beetje vergezocht en een tikkeltje maf wel want kind is er nog niet eens!

Kogel is hier officieel door de kerk! Over 4 weken, eind april/begin mei, gaan we starten! Jeej!

Krijg de startdatum alleen niet aangepast in de tabel. Wijziging wordt niet opgeslagen, vreemd!
Wat leuk Swirls!!!

Wij gaan ook nog trouwen! Wanneer precies zijn we nog niet over uit, maar we denken nu aan de zomer. Sowieso doen we het heel klein, dus het idee dat ik mogelijk al zwanger ben vind ik zelf helemaal geen probleem!
@ Fleurdelis: same here! Wij trouwen in augustus in het bijzijn van onze ouders, mijn broertje, oom van vriend, tante van mijn kant. That's it. Dus ook ik vind het geen probleem om zwanger te zijn dan...
@ Fleurdelis: even off-topic, maar ik ben nieuwsgierig... Hoe ga jij het doen met de achternaam? Eigen naam houden, combi eigen naam - naam vriend (of andersom) of naam vriend overnemen?
Wat leuk Swirls! Nog een maandje dus

Oh en ik heet dan wel geen Fleur, maar hier heb ik mijn naam- zijn naam gekozen. Zo kan ik wel zijn naam gebruiken, ooit in de toekomst, maar hoef ik geen afstand te doen van eigen naam Veel kiezen de omgekeerde volgorde, zijn naam- mijn naam, maar dat voelde niet goed .
@ Chantilly: wat toevallig! ik doe hetzelfde namelijk, mijn naam - zijn naam. Ik ben gehecht aan mijn achternaam, ben er trots op en het hoort bij me. Daarom plak ik vriend zijn naam achter de mijne. Voelt voor mij veel beter dan zijn naam - mijn naam of alleen zijn naam. Maar klopt wat je zegt, naam mijn idee komt zijn naam - eigen naam of zijn naam overnemen meer voor...
Haha, ja ik had hetzelfde hoor.. Ik heet nu eenmaal voornaam-mijn achternaam.. Man heeft een mooie achternaam, echt prachtig, daar niet van, maar die van mij komt niet zo heel veel voor ( volgens internet maar 24x) en ergens voelt het een beetje alsof de naam van mijn vader niet goed genoeg meer is ofzo . Heel idioot, want dat heeft voor heel veel vrouwen natuurlijk helemaal daar niets mee te maken..

Ik wilde zijn naam erbij, voor de praktische zaken, eigenlijk vooral ivm onze kinderwens. Maar ik gebruik 'm nu eigenlijk nooit.. Ja op FB en het staat geregistreerd bij de Overheid. Maar op mijn werk heet ik gewoon voornaam- eigen achternaam. En als ik de telefoon opneem is dat nog steeds met voornaam- eigen achternaam.
Ik heb voor zijn naam - mijn naam gekozen. Heb er ook wel over nagedacht om voor mijn naam- zijn naam te gaan, maar bleek toch wat traditioneler te zijn dan dat ik dacht Vind het vooral erg prettig dat we nu dezelfde achternaam hebben, maar ook straks de zelfde als onze kinderen.

Is echt wel even wennen in het begin om je nieuwe achternaam te gebruiken, maar ik geef het nog even de tijd. Mijn eigen heb ik tenslotte bijna 30 jaar gebruikt
Zo, ik ben de afgelopen week even weinig op het forum geweest, sorry! En heb ook weer allemaal leuke dingen gemist! Leuk dat jullie al zo snel gaan starten Swirls!

Hier was het even wat minder, ik vroeg vorige week aan mijn man toen we met z'n tweetjes in een restaurant zaten naast een gezin of hij zich kon voorstellen dat wij ook over een paar jaar er zo bij zouden kunnen zitten. Zegt hij "nou nee, lijkt me verschrikkelijk", of iets in die trant. Ik schrok me rot , zag ook gelijk dat hij geen grapje maakte. Hij doelde op de slapeloze nachten, dure opvang etc. Ik dacht dus meteen, shit hij wil het misschien niet meer. Maar na wat uitpraten bleek dat hij zich op dat moment gewoon even zorgen maakte, hij wil wel kinderen en hoeft er ook niet lang meer mee te wachten, maar ja we hebben het nu fijn en rustig met z'n tweetjes etc. Hij is bang voor zijn nachtrust (kan nu al slecht tegen slaaptekort) en ook voor mijn gezondheid tijdens zwangerschap en bevalling (dat is dan wel weer schattig die bezorgdheid). Dus ja heeft hij wel een punt, het zal ook zwaar zijn, maar hoe hij het in eerste instantie bracht daar was ik dus niet zo blij mee. Verder hebben we nog niet veel gepraat over opvang etc, ik merk dat ik daar veel meer over vooruit denk dan hij. Maar goed, dat heeft ook allemaal niet niet zoveel zin omdat ik nog niet weet waar ik over een jaar werk.

Dus, kleine "hiccup" maar verder alles goed hier.

@naam / trouwen: we hebben ieder onze eigen naam aangehouden, eigenlijk nog geen plan over welke naam dan naar de kinderen gaat. En kinderen zijn inderdaad een grotere stap, dat merk ik ook wel aan bovenstaande, over het trouwen heb ik man nooit zorgen horen maken, maar nu over kids....
happiness = reality - expectations
@Verschil België/Nederland: Grappig om te lezen dat sommigen onder jullie toch meer 'voorstander' zijn van het Belgische systeem. Ik als Belgje kijk mogelijks met een te roze bril naar de natuurlijke gang van zaken in Nederland.

In België zijn er ondertussen ook verschillende ziekenhuizen die echt proberen een goed evenwicht tussen het medische dat we hier gewoon zijn en wat soms noodzakelijk is en het natuurlijke te vinden. (Dit keer wil ik dan ook bewuster kiezen voor een ziekenhuis dat meer aansluit bij mijn noden, al is dat mogelijks wel verder van huis dus eigenlijk is dat enkel praktisch bij een poliklinische bevalling want voor mijn man en onze kindjes is het wel erg vermoeiend om elke dag die afstand af te leggen.)

De rol van de verloskundige en de kraamhulp begint hier ook wel wat meer bekendheid te krijgen maar het inschakelen van deze mensen is hier echt nog niet standaard. Normaal gezien zie je enkel jouw gynaecoloog tijdens jouw zwangerschap, beval je in het ziekenhuis en blijf je daar als alles goed gaat 4 of 5 dagen. Veel vrouwen hier vinden die dagen in het zh heerlijk (Niet koken, afwassen, opruimen, wassen, strijken, als je flesvoeding geeft komen ze de flesjes brengen, ... ). Ze vinden het ook handig om daar zoveel mogelijk bezoek te ontvangen zodat ze het thuis rustiger hebben. Mij lijkt onmiddellijk naar huis kunnen, met hulp van kraamzorg en bezoekjes van verloskundige, fijner.

Ach dat zijn uiteraard zaken die nu nog niet aan de orde zijn. Nu denk ik wel heel ver vooruit.

@Trouwen: Nog zo'n verschilletje. Wij houden hier gewoon onze eigen achternaam. Er is wel een wetswijziging wat betreft de achternaam van jullie kindje. Je kan kiezen voor de achternaam van de papa, de achternaam van de mama of een combinatie van beiden.

Ik vind trouwen op zich niet zo belangrijk, wel dat je op een bepaald punt in je relatie beslist dat je er echt voor wil gaan, ook op moeilijke momenten. Dat je echt voor elkaar kiest en er samen aan wil werken om je leven met elkaar te delen. Volgens mij zit je toch al zeker op dat punt als je aan kinderen begint. Dat is toch echt een keuze voor het leven. Wij willen ooit wel trouwen maar dan als alle kindjes het bewust kunnen meemaken.
@Whoopsadaisies: Op zich goed dat je man zich er zorgen om maakt, dat wil toch zeggen dat hij er ook echt over nadenkt. Fijn dat jullie ook over die bezorgdheden kunnen praten. En alle zaken waar hij zich zorgen om maakt zijn tijdelijke zorgen.

Opvang is duur, maar gelukkig een tijdelijke onkost.

Slapeloze nachten zijn soms zwaar, maar ook dat gaat voorbij.

... en daarna komen er weer andere zorgen ;)

Ach kiezen voor kinderen, voor mij was het nooit een rationele beslissing. Als ik die keuze puur met mijn verstand had gemaakt, hadden we waarschijnlijk niet eens kindjes. Wij hebben gewoon ons hart gevolgd en dat is de beste keuze ooit geweest.

Al moet je op een bepaald punt wel je verstand gebruiken. Gisteren had ik een dagje vrij, en had ik 5 kindjes in huis. Super gezellig! Ik hou van die gezellige drukte. Ik zou echt een groot gezin willen, maar fulltime werken en daarbovenop de was van 7 mensen doen, koken voor 7 mensen, alle kindjes naar hun hobby's en naar school brengen, ondersteunen waar nodig, .... en als ik minder ga werken krijgen we het financieel niet rond dus wij houden het op drie kindjes. Die limiet is wel een rationele beslissing.
De combinatie van beide achternamen voor kinderen vind ik wel echt weird hoor. Dan heet een kind al bij de geboorte dus bijvoorbeeld Sophie de Jong-van Garderen en dan wil je kind trouwen als ze dertig is en dan wordt het iets van Sophie Vermeulen-de Jong-van Garderen oid?
quote:juffert22 schreef op 05 april 2016 @ 09:27:

De combinatie van beide voor kinderen vind ik wel echt weird hoor. Dan heet een kind al bij de geboorte dus bijvoorbeeld Sophie de Jong-van Garderen en dan wil je kind trouwen als ze dertig is en dan wordt het iets van Sophie Vermeulen-de Jong-van Garderen oid? Volgens mij gebeurd dat ook zo in Spanje.. Maar hoe dat zit met trouwen en een naam aannemen daar weet ik niet!
@Juffert, wij nemen de naam van onze man niet over als we trouwen, maar er is wel een hele discussie geweest over hoe het dan moet als jouw kinderen weer kinderen krijgen. Dan zijn er heel veel mogelijkheden want het is niet de bedoeling dat je kleinkinderen uiteindelijk eindigen met 8 achternamen. Ik zou er zeker niet voor kiezen want dan leg je de keuze van welk deel van de achternaam ze willen doorgeven weer bij hen, en bij sommige mensen ligt dat toch gevoelig. Wij hebben heel bewust gekozen voor één achternaam, al waren er wel mensen in de omgeving die het leuker hadden gevonden dat we voor de combinatie hadden gekozen "want nu kan je toch ook onze naam doorgeven!".
Man en ik hebben al wel besloten dat de kinderen zijn naam gaan krijgen..Beiden hebben we namen die we altijd moeten spellen, maar die van hem is makkelijker te begrijpen/schrijven.. Die van mij zorgt altijd voor vraagtekens.

Ergens vind ik dat wel wat lastig, juist omdat er maar zo weinig van 'mijn' achternaam zijn en ik het jammer zou vinden als onze familienaam/lijn niet voort wordt gezet.. Alle druk ligt dus bij broertje om de naam door te geven
@sue-x bedankt voor je inzichten! Rationeel denk ik ook soms, waar begin je aan . Terwijl emotioneel ik liever gister dan in de zomer wil beginnen, haha. En ja het is ook goed dat we er beiden over nadenken, zo had ik het nog niet bekeken .

@namen: volgens mij is het in Spanje / Portugal zo dat namen doorschuiven. Als dochter bijvoorbeeld achternaam Lopez-Rodriguez heeft en trouwt met een Garcia dan wordt haar achternaam Garcia-Lopez, of zoiets dacht ik. Dan vervalt Rodriguez (haar moeders naam). Anders zou het inderdaad wel een lange keten worden!
happiness = reality - expectations
Ik houd mijn eigen achternaam (bij geregistreerd partnerschap mag je ook kiezen) en onze kinderen krijgen de achternaam van mijn vriend. Eerlijk gezegd maakt het me weinig uit. Op dit punt ben ik vrij rationeel en eigenlijk hecht ik geen emotionele waarde aan welke achternaam ik heb of mijn toekomstige kinderen hebben. Misschien dat zwangerschapshormonen hier verandering in brengen .

Ik vind het wel prettig dat we bezig zijn met het kopen van een huis als we beginnen. Dan heb ik geen tijd om er te veel mee bezig te zijn, want het lijkt me dat je gaat letten op iedere mogelijke zwangerschapsymptoom, zeker als je cyclus nog onregelmatig is.

De namen in Spanje zijn inderdaad zoals Whoopsadaisies beschrijft. Lijkt me wel een hoop schrijfwerk als je twee hele lange achternamen mee krijgt: Teemodorus van Oldenbarneveld van de Kandelaar.
lol je noemt ook wat namen op he Teemo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven