Welke brokken hond

04-04-2016 15:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
O, ik geef alleen als tip, lees even de Volkskrant van het weekend, daar kan je duidelijk lezen wat dierenartsen vinden over hoe dierenliefhebbers de honden voer geven.

Die hadden duidelijk een mening er over.
quote:WD-40 schreef op 04 april 2016 @ 15:49:

O, ik geef alleen als tip, lees even de Volkskrant van het weekend, daar kan je duidelijk lezen wat dierenartsen vinden over hoe dierenliefhebbers de honden voer geven.

Die hadden duidelijk een mening er over.heb ik gelezen. zeer interessant!
En doooooor!
http://www.nu.nl/dieren/4 ... enaren-voedingshypes.html
Die van mij krijgt Farmfood, het enige voer waar hij tegen lijkt te kunnen.

En daarnaast af en toe zo`n vlees schijfje.
heb de hondjes even gevraagd en wij zijn er over uit , eet elke avond een gestoomde spruit!

ik laat het hierbij , dikke doei! van ons alle drie
Im a free bitch- I was born this way
wij hebben naast de border ook nog één hond uit het asiel die duidelijk bull terrier in zich heeft, die staan bekend om hun allergiën;

ze doet het perfect op de kip brokken van YARA (via eco4petz bestellen we 2 zakken van 10 kilo)..vroeger kreeg ze Z/d van Hills (via de dierenarts); ik gaf mijn co ouderschap hond altijd t/d van Hills(dierenarts), preventief voor een goed gebit..

Echte kip geeft soep - ontlasting ...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Smolke is prima, voor onze brokkenhond wel in ieder geval.
onze jr krijgt ook smolke eerst de normale adult mini en nu de weight control en daarop een klein beetje adult mini omdat hij de weight control niet zo lekker vindt

de dierenarts zegt dat smolke een goede brok is
Die van mij is inmiddels bejaard en krijgt wat ie lekker vindt. Frolic, Bonzo, kuipjes vlees en kipfilet. Ook rijst en pasta vindt ie heerlijk.

Alles met mate en hij doet het prima. Ik zou als ik hond was blij zijn met een baas die me dan ook wat lekker eten voorzet ipv elke dag gortdroge brokken.

Ik snap mijn hond en hij snapt mij.

Oh en hij draait dagelijks puike stevige bolussen.
Ja en?
Die twee van mij krijgen de brokken van de aldi. De duurtste. En een beetje natvoer ook van de aldi. Ze doen het er prima op. Soms verwen ik ze met een stukje hart of vis.
Er is echt geen beste manier van voeren. Het is zo jammer dat die eeuwige discussie blijft gaan. Man zeg je kan bijna niet eens op een hondenforum zonder "je voert toch wel vers he" het lijkt wel een geloof of sekte. Bel 114 als je het niet doet.

Het beste voer is waar je hond het goed op doet (met daarbij een gezonde basis in het hoofd). Ik heb al mijn hele leven meerdere honden. De een glimt op barf, de ander doet het geweldig op zo'n duur dierenarts merk en weer een ander doet het het beste op brok of blik, en zo heb ik ook nu een hond die volledig vegetarisch eet. Dat is eigenlijk niet mijn ding, maar zij was altijd toch best dof, sloom, en eeuwig diarree en kotsen en graseten. Dat is nu over, eindelijk, dus ik geloof het wel. Ze is nu van de prednison en finidiar af.

Er zijn zelfs mensen die menen te kunnen zeggen dat die hond zielig is want "honden moeten vlees". Dat is dan bijv zo'n iemand met een astma franse bulldog, ongelukkige maar hippe akita inu met muilkorf of een HD herder. Nou, toedeledoki, mijn hond eet al jaren vega en is nog nooit zo blij geweest.

Het is echt niet mijn eerste (of tweede keus) maar soms is het niet anders.

Bij een nieuwe hond krijgt die als basis barf, met een behoorlijk percentage aan groente en kruiden, mochten er problemen ontstaan dan vind ik het geen probleem om over te stappen op een goede brok.

Het is jammer dat veel mensen vastbijten in 1 ding omdat een heilige op internet dat zo als beste noemt. Maar honden verschillen, waar de een vrolijk 17 met orijen wordt, krijgt de andere er binnen no time hotspots en gastritis van.

Al vind ik frolic echt niets, ik heb wel eens honden die zijn straathonden geweest, die kunnen alles vreten zonder problemen, maar die poepen kilo's dun oranje poep van een handje frolic. Maar zolang je hond het er goed op doet, dan is dat zo.

Een paar merken brok die ik als eerste zou proberen, zijn bijvoorbeeld acana, orijen, lily's kitchen, green petfood. Blik vind ik persoonlijk renske niets (dat valt voor mij onder blik ook al is het "gestoomd"), ik geef dan liever herrmanns hundefutter.
Geen brok. Wel kwalitatief beter vlees. Meat4dogs of natuurendier bijvoorbeeld

Smuldier en lotgering zit aan de onderkant van de markt

Kijk eens op www.barfplaats.nl

Brokken orije of taste of the wild

Geleuter over gevaar bij rauw voeren is onzin mits je hygiene in acht neemt. Wat je ook zelf doet als je met vlees werkt

Die hadden duidelijk een mening er over.

En ik geef je de tip om een tannetje koning te

Googlen. Echt. Dierenartsen willen verdienen. En dat doen ze dmv brok

Er zijn heus goede brokken maar dé manier van voeren is er niet.. Simpel. Ik voer

Mijn honden vlees maar mijn katten weigeren .. Tja. Die krijgen dus een brok die zo min mogelijk zooi bevat ..
quote:WD-40 schreef op 04 april 2016 @ 15:41:

Daarom ben ik ook niet naar het hondenforum geweest om advies, alles al uit de kast getrokken met dierenarts om de maag en darmen rustig te krijgen, daar heb ik geen hondenforum voor nodig.Barfplaats.nl is waar je moet zijn.

Dat was een goed geschreven stuk, in de Volkskrant.

Goed onderzocht, goede argumenten en goed onderbouwd.

Ik geef onze woef alleen Royal Canin
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:poldervrouw schreef op 05 april 2016 @ 14:00:

[...]

Barfplaats.nl is waar je moet zijn.

noouuuwwwww..... als je het over versmaffia hebt dan heb je ze daar wel bij elkaar zitten. als je dat zoekt klopt wat je zegt. als je graag wat breder kijkt dan moet je niet bij barfplaats zijn.

ik ben het voor het grootste deel met piepvis eens. met de aanvulling dat je vooral zelf goed na moet denken bij wat je doet en je niet teveel moet laten aanpraten.
En doooooor!
Onze dierenarts zegt dat er geen slechte brokken zijn alleen Goed en Heel Goed.. Het Nederlandse voer moet aan allerlei strenge voorwaarden voldoen. Daardoor bestaan er geen slechte brokken. Onze hond krijgt Purina. Ze is 7 maanden en krijgt alleen brokjes, natuurlijk ook wel eens een varkensoor, hondenkoekjes of snoepjes. Ze krijgt helemaal geen 'mensen'eten.
quote:Krulliebollie73 schreef op 05 april 2016 @ 14:53:

Onze dierenarts zegt dat er geen slechte brokken zijn alleen Goed en Heel Goed.. Het Nederlandse voer moet aan allerlei strenge voorwaarden voldoen. Daardoor bestaan er geen slechte brokken.Ach kom nou toch, van die meuk zoals Frolic staat stijf van de rommel. Misschien niet giftig, maar ook niet goed. Het is niet voor niets dat sommige honden drollen produceren waar een paard jaloers op is en die bijna lichtgevend zijn. Er zijn veel brokken waar allemaal nutteloze granen, kleurstoffen, geurstoffen en smaakstoffen in zitten. En dat heeft een hond niet nodig.
Oh dear, how sad, never mind.
Heeft iemand ervaring met prins? Ik wil daar graag de krokante brok van maar veel varianten lijken voor de grote hond en ik weet niet of de brokjes dan wel te doen zijn qua grootte
quote:Krulliebollie73 schreef op 05 april 2016 @ 14:53:

Onze dierenarts zegt dat er geen slechte brokken zijn alleen Goed en Heel Goed.. Het Nederlandse voer moet aan allerlei strenge voorwaarden voldoen. Daardoor bestaan er geen slechte brokken. Onze hond krijgt Purina. Ze is 7 maanden en krijgt alleen brokjes, natuurlijk ook wel eens een varkensoor, hondenkoekjes of snoepjes. Ze krijgt helemaal geen 'mensen'eten.

'Mensen'eten... Ik denk niet dat een goed stuk vlees, een winterpeen, paardebloem, haver of pompoen valt onder "mensen'eten. Anders moeten we toch echt flink wat konijnen, vossen en weet ik het wat een beukeuring gaan geven. Menseneten is kant en klaar troep zoals een pizza of patat, dat zou ik inderdaad mijn hond niet geven :D

Dat er geen slechte brokken bestaan is inderdaad niet waar. Een kleine verdieping in de ingredientenlijst en je bent al een stuk wijzer. Er worden zelfs brokken verkocht waar grotendeels suiker, graan (en dan niet eens een prachtige, gezonde haver-nee, goedkoop graanafval), conserveringsmiddel en zelfs giftige zooi zoals BHA in zit. Met als afsluiting zoiets leuks als "rund aroma".

quote:broadway schreef op 05 april 2016 @ 14:43:

[...]

ik ben het voor het grootste deel met piepvis eens. met de aanvulling dat je vooral zelf goed na moet denken bij wat je doet en je niet teveel moet laten aanpraten.

Je hebt gelijk, dat had ik er ook wel bij moeten zeggen. Ook dat ik inderdaad tegen barf ben, als je niet weet wat je doet. Al helemaal als je hond een bepaald dieet moet volgen, zoals een nierdieet. Dan moet je absoluut niet maar wat aanrommelen, maar kiezen voor flink je er in verdiepen en advies inwinnen bij deskundigen, of een goede aangepaste brok is dan een betere keuze.

Waarom sommigen trouwens zo bang zijn voor graan, dat snap ik nooit zo goed. Beetje net als bij de mensen, glutenvrij de heilige graal ofzo.

Ja mijn coeliakie teef vroeger gaf ik geen glutenbevattende graan. Maar verder, wat havermout of spelt op z'n tijd geeft hier nooit een probleem en kan bij aankomen na ziekte goed helpen.

Prins kan je proberen ik heb er wel eens een zak van opgemaakt. Ik zou het zelf niet zo snel kopen, maar als ik het van iemand voor niets krijg gooi ik het niet weg :D de grootte van de brokjes weten ze vast wel raad mee, zolang ze een gezond gebit hebben.
..
Vraagtekens moesten een smiley zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven