Wonen zoals het hoort

29-05-2008 16:41 473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier op de wonenpijlert lezen we natuurlijk allemaal de woonbladen. Laten we eens kijken of we goed genoeg weten hoe je hip moet wonen.

Om te beginnen heb je geen keuken om alleen maar te koken, maar een zgn. leefkeuken. In deze keuken (strak met betonnen aanrechtblad) staat een kookeiland, "zodat je niet met je rug naar je gasten staat als je aan het koken bent". Je hebt namelijk regelmatig vrienden over de vloer die blijven eten (let op: alleen vrienden, nooit schoonouders of oma’s ofzo).

En terwijl je vrienden, gezeten op eames-stoelen aan de lange tafel die ooit een andere bestemming had in een oud pand, zich vergapen aan de zelfgemaakte placemats en tafeldecoraties, sta jij een eenvoudige maar heerlijke maaltijd te koken op je rvs zespitsfornuis met behulp van de restaurantspoelkraan, de quooker en de Amerikaanse ijskast.

Heb je plantenborders in je tuin en houd je van een beetje natuur bij je huis? Dat doe je dan helemaal fout! In een moderne tuin wordt niet getuinierd maar geloungd (spreek uit: gelaunzsjt). Wat daar precies onder wordt verstaan word je geacht gewoon te weten, maar je doet het in ieder geval op peperduur kolossaal meubilair "die in een zithoek niet zou misstaan" op je natuurstenen terras. Omdat het in Nederland driekwart van het jaar geen lekker weer is om buiten te zitten, hebben we de helft van de tuin overdekt met een stijlvol afdak of we bouwen een veranda. Zo kunnen we ook als het regent gezellig onder het afdak zitten koukleumen. Wat daar precies de fun van is doet er niet toe; het is hip dus we doen het. Dus sleep je vrienden naar buiten, voorzie ze van warme chocolademelk en een woonplaid, steek de buitenhaard aan en lounge je suf.

Een moderne tuin is ook niet compleet zonder buitenkeuken. Alleen maar bbq-en is helemaal passé. Onder je afdak hoort een complete keuken, dus sleep je je hele hebben-en-houwen naar buiten en verplaats je je gasten naar de Piet Hein Eektafel met steigerhouten bankjes. Vervolgens doe je daar precies hetzelfde wat je in je leefkeuken doet. Omdat je vrienden ook allemaal een afdak en een leefkeuken hebben, zijn je dagen aardig gevuld.

Er komt heel wat kijken bij hip wonen. Zie ik nog iets over het hoofd?
Ik vind hier dingen van.
Goed dat jij dit topic bestudeert Djoels! Met je nieuwe huis, nieuwe vloer en nieuwe bank.
quote:pip- schreef op 19 mei 2015 @ 07:34:

Goed dat jij dit topic bestudeert Djoels! Met je nieuwe huis, nieuwe vloer en nieuwe bank.

Ja hè

En ik heb bijna mijn hottub, dus ik ben echt erg
DTEEZ!
quote:Eleonora schreef op 29 mei 2008 @ 17:21:

Fatboys zijn uit mensen. Sorry dat ik het zeg maar dat kan echt niet meer een Fatboy. Die worden nu per gros aan het plebs verkocht bij Loods 5 in Zaandam.

Nee je moet dat kunststof riet gebeuren hebben met watervaste kussens er op voor in je tuin. Dat ziet er allemaal heel natuurlijk uit en is het niet. Maar ook dat is weer op z'n retour hoor trouwens. We gaan weer naar fijn en ongemakkelijk hout toe en, het liefst grofweg in elkaar getimmerd met een paar stoere spijkers en schroeven en dan van dat knoestige hout waarvan je denkt dat het nog bewerkt moet worden. Nee hoor, dat is het, zo is het goed.

Hebben jullie al een tuinpaveljoen van logs (gewoon grof, bijna onbewerkte bomen)? Voor bij je zwemvijver? Nee? Hoog tijd. En dan met een rieten dak he maar dat spreekt vanzelf.

Mooi. Mijn nieuwe fatboy is net binnen, nadat de hond de oude had verwerkt tot bolletjesparadijs

Lichtwekker, quooker, zes pits fornuis hebben we dan weer wel. Vrienden die op bezoek komen goddank niet. Echt hip zullen we nooit worden
Jolly, kijk eens naar de datum van de OP. Je loopt hopeloos achter meid .
Ik vind hier dingen van.
quote:Starshine schreef op 19 februari 2011 @ 22:44:

schutters? Schuttersbier bedoel je? nee wij hebben oettinger van de Lidl. ziet er best sjiek uit met dat zilveren folietje om de hals

( ja ik weet dat het een oud topic is maar moest hier zó om lachen )
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
haha

zeg nou zelf, het is toch ook een sjiek flesje?

Ik had het laatst ook maar drink uit het flesje en dan is dat zó onhandig dat zilverpapier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Klopt, het is vreselijk irritant. Je blijft ook maar pulken aan dat zilverpapier.
Precies. Doe maar maar gewoon een Heineken
ik koop gewoon meestal wat er bij de appie in de aanbieding is, maar ik heb vrienden die altijd oettinger hebben. NIks mis met de smaak verder, maar ik kom eigenlijk nooit bij de lidl (shit, val ik even keihard door de mand).
Ik kom zaterdags sinds kort bij de Lidl ( op de route naar kind ergens heenbrengen) en heb dan geen zin meer om naar de AH te gaan. Met als gevolg dat ik nu Argos bier in huis heb
quote:anoniem130320161803 schreef op 20 mei 2015 @ 09:20:

[...]

Mooi. Mijn nieuwe fatboy is net binnen, nadat de hond de oude had verwerkt tot bolletjesparadijs

Off topic, maar ik moest hierdoor denken aan mijn twee zonen die destijds, een jaar of 6,7 oud van hun halfhoogslaper bovenop hun zitzakken ploften waardoor er een keer een openknapte.

De kamer leek op een sneeuwlandschap en Fireflyman en ik gingen briesend met de stozuiger aan de gang met twee beteuterde kinderen die toekeken en het 'echt, echt echt, noooooooiiit meer' zouden doen. Ik vond tot maanden later nog bolletjes terug, tot tussen mijn ondergoed toe.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
quote:Starshine schreef op 02 april 2016 @ 11:51:

haha

zeg nou zelf, het is toch ook een sjiek flesje?

[afbeelding]

Precies... die heb ik altijd

Voor de visite
Wonen zoals het hoort: draadmanden, koperen lampen, allemaal gekke kleine tafeltjes bij elkaar pleuren, een oud kitsch schilderij van oma weer tevoorschijn halen en prominent boven de bank hangen
Wat ik zo idioot vind: de OP is al bijna weer acht jaar geleden geschreven maar zou evengoed in 2016 geschreven kunnen zijn. Of echt alllllaaaang niet meer? Heb het idee dat de trends hoe het hoort momenteel (de laatste 5-10 jaar) echt heel erg moeizaam veranderen. Of zit ik er toch echt helemaal naast in dit geval?
Die industriele trend is echt Nederland niet uit te sláán. Al heel lang aan de gang inderdaad. Kan geen betonvloer meer zien.

Al denk ik dat woontrends altijd al langer meegingen. Logisch ook: je gaat niet elke 2-3 jaar je huis omgooien.
Wel verdorie, dacht ik n.a.v. het interieur-topic helemaal mee te doen met de trends, kan ik hier alleen de eames-stoelen afstrepen
Pivot! PIVOT!!!
En natuurlijk een groot king - of queensize bed dan wel een rond bed met een grote sprei en heel veel kussens waarbij je standaard roept: This is where the magic happens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik voldoe echt helemaal nergens aan. Mijn huis is anti hip, heeft lekkage en sporen van kattenkrabbels. Ik leef alleen in de keuken omdat ik een open keuken heb in een niet al te grote woonkamer. Ik heb een douche met slechte druk en een toilet in de badkamer. Ik woon wel op een hippe plek in Amsterdam...maar hip is het vooral buiten op mijn mini hipster moesbalkon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En steigerhout natuurlijk..super duur afval hout dat je waarvan je zeker een kast/tafel of een tuinmeubel moet hebben.
Een schapenvachtje dat stylish gedrapeerd is in een houten/rieten stoel. Staat erg leuk als niemand in die stoel gaat zitten, doe je dat wel dan glijdt dat ding in no time ofwel in een prop achter je rug ofwel op de grond.

Zo'n draadmand naast je houtkachel om de blokken praktisch maar ook aantrekkelijk ogend naast de kachel te zetten. Werkt ook niet; alle splinters, schorsstukjes etc. vallen door de draadmand op de grond. Je blijft stofzuigen.... Nu toch maar een dicht exemplaar gekocht.

Soms denk je, ach, laat ik ook eens proberen er iets leuk van te maken. Maar het is zo ontzettend niet praktisch allemaal.
Haha, ik moet er wel om lachen, die draadmand en dat schapenvachtje. Inderdaad, het oogt misschein leuk maar werkt voor geen meter.
Wat een fijn topic , nadat mijn stoom uit mn oren kwam (kokend van woede) en ik even afleiding zocht op het viva-forum, maakt dit alles weer een beetje beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven