Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Hé jusa,

Wat balen van je ID-loze kaartje. Kun je die ID nog achterhalen? Door een zoekopdracht te sturen naar Postcrossing bijv., daar heb ik al een paar keer gebruik van gemaakt, met succes. En je kunt het natuurlijk sowieso op je eigen profiel vermelden.

En heb je bij de Bruna ook de Postcrossing postzegels gekocht? Die vind ik wat fleuriger dan de standaardzegels. = tip

En je zou ook eens bij boekwinkel(tjes) kunnen kijken, die verkopen ook vaak leuke ansichtkaarten. En bij de VVV. (Ik weet niet meer in welke regio je woont. Toch niet in de buurt van Deventer? ).

En online zijn er natuurlijk ook vele mogelijkheden om kaartjes te kopen.... maar daar zit ik niet zo in.
Regio midden. De zegels waren inderdaad die nieuwe dus daarmee was ik wel geslaagd. Maar er zijn maar 2 kaartjes van stad. De VVV zal ik nog eens opzoeken. Verder grote leegloop van winkels dus geen leuke boekwinkeltjes. En de kringloop is duuuuur en ook niks leuks. Het is ook meer dat ik soms niks passends heb in mijn stash en dan zo graag naar Deventer zou fietsen om DE kaart te vinden en versturen.

Laatst trouwens kaartjes uit Rusland laten komen. Was verbaasd dat dat goed ging. Zaten leuke kinderkaarten tussen. Cardcetera is ook favoriet trouwens.

quote:Dreamer schreef op 05 april 2016 @ 10:41:

[...]

Jij doet toch iets met chocolade?

Oh.. lekker naar Wenen!

Ja, ik dacht later al dat je daar misschien aan dacht. Maar ik werk net buiten de stad dus denk dat je mijn werk niet bent tegengekomen.

En ja, heel erg veel zin in.

Ga morgen weer bijlezen hoor, net thuis uit Bunschoten waar we de engste escaperoom ever hebben gedaan. Helaas niet gehaald, (voor het eerst, ook wel eens ok dat de uitdaging echt groot was) en mn hart zit nog in mn keel. Ben benieuwd of ik nog een beetje slaap vannacht
Oeh, een spannende escaperoom. Spannend!

Joh.. buiten de stad? En ik maar door de ramen gluren of ik jou misschien zag
Later is nu
Hahaha Dreamer, ik zie het al voor mij. Jij op gluurtocht.

Ik heb eindelijk weer bijgelezen. Ik wil nu ook naar Deventer! Ik heb daar meerdere leuke boekwinkels gezien, maar nog niet de ene blijkbaar waar jullie over praten. Of wel, maar toen deed ik nog niet aan PC.

Verder expired mijn eerste kaartje morgen, moet ik er nog 1 schrijven naar de USA en heb ik gisteren 2 kaartjes ontvangen. Ik heb ze nog niet geregistreerd. En met die registratie sta ik voor met ontvangen. Ik kijk nu bijna uit naar de expire van dat kaartje naar Portugal...
En happyowl: ik heb vorige week in Utrecht een escaperoom gedaan met collega's. Heel tof. Net niet ontsnapt... Er ging geloof ik af en toe iets niet helemaal goed in het spel. (Of ik verzin excuses ;P)

Deze klinkt heel spannend. Meisjeskamer?
quote:miss011 schreef op 05 april 2016 @ 18:15:

[...]

Huh daisy lijkt wel alsof je mij bent!!! Ik heb ook vorige week de eerste 5 weggestuurd en bijna dezelfde landen als jij. Naar Duitsland ook met paar dagen bezorgd en nu is mijn 6e richting China onderweg. en had toen dezelfde vraag als jij: hoe krijg ik dat adres op een kaartje ?! Grappig dat het bijna hetzelfde verhaal is!

Ik heb naar China beetje tussen de regels geschreven. Hopelijk komt ie aan!Haha wat grappig!! Heb jij je eerste kaartje al mogen ontvangen?
Ja het was de eerste die ik niet gehaald heb. Deze staat ook aangeschreven als zeer moeilijk en we verloren af en toe wel wat tijd omdat we iets niet durfde ofzo. Verder hadden we de spelletjes vrij snel door en ging dat wel goed, maar door die enorme spanning. Ik weet niet of ik hem zou aanraden, ik schrik zelf best snel en vond dat niet echt relax. Maar hij zat wel heel erg goed in elkaar. En veel gewone escaperooms zijn wij al binnen 40 min uit, vaak is de uitdaging dan een beetje weg ook.... Ik maak er nu zelf ook eentje trouwens, Harry Potter thema, voor de kinderen op mn werk

Die winkel in Deventer moet je inderdaad een keer heen yogayup, grote bakken op onderwerp gesorteerd. Het is dat ik enige tijdsdruk voelde maar je kunt daar denk ik wel uren bladeren. Echt de mooiste kaartjes en krijg ook leuke reacties erop.

Ja 5 km Dreamer.... En alleen op woensdag en vrijdag. Andere dagen hoef je dus niet echt door de ramen te gaan gluren
quote:Daisyx schreef op 06 april 2016 @ 09:07:

[...]

Haha wat grappig!! Heb jij je eerste kaartje al mogen ontvangen?

Nog niet. Eerste hurray was vrijdag geloof ik? Weet niet hoe snel er dan een kaartje onderweg kan zijn...

Ik vind het schrijven alleen al super leuk!
Ik ben nu eindelijk de kaartjes aan het schrijven van vorige week

1 van de ontvangsters heeft 4 kaarten verstuurd, 0 ontvangen en is 26 dagen niet online geweest, heeft niets in haar profiel staan en geen favorieten. Toch leuk dat ze wel kaartjes heeft gestuurd
Later is nu
Afijn

Bovenstaand meisje krijgt een retro portret van een vrouw, ooit uit de Flow

Rusland krijgt een afbeelding van het Teylers Museum, want ze is gek op Technologie en studeert dat ook

Algerije krijgt een grote vierkante kaart van het oude Groninger Museum (dat later ook nog Natuurmuseum werd, maar nu bij de kunstacademie hoort) met een oude boot ervoor

Het Schröderhuis van Rietveld gaat naar Indonesië

Een getekende paardenbloem, die 'weggeblazen' wordt gaat naar Zuid Afrika

Ome Loeks met paard en een stukje station gaat naar Slovenië

Helemaal blij was ik met een Canadese, die van opwindspeelgoed houdt. (opwind als in 'je draait 'm op en hij speelt af' ), want ik heb diverse kaartjes van het speelklokmuseum in Utrecht.

Aletta Jacobs reist af naar Tsjechië, naar een dame die graag 'important personalities' ontvangt. Geen idee of ze ooit van Aletta gehoord had, maar na ontvangst van dit kaartje wel

Nu moet ik nog wat schrijven voor een Belgische, maar m'n dochter riep me bij tafel weg en toen ben ik met m'n lunch begonnen.. Dat komt dus nog.

Overigens heb ik een aantal keren 2x 0.39 en 1x 0.44 geplakt, waardoor ik nu alleen nog maar postzegels van 0.44 ct heb die zijn ook bijna op, dus ik ga vandaag bestellen
Later is nu
Een rij jonge koolmeesjes gaat naar België

Een landkaart van Europa naar Maleisië

Een landkaart van Spanje + Portugal naar de Azoren (Portugal) Ze wil graag kaartjes in een enveloppe én onbeschreven, maar dat vind ik helemaal niets dus 'heb ik geen enveloppes, sorry'

Een mailbox gaat naar Oekraïne. Ik heb maar niets gezegd over het referendum.

Nou zijn de PMK postzegels op.
Later is nu
Oké

En toen dacht ik: ik mag 22 onderweg, dus stuur er nog 4 (jaja) Krijg ik 2x een Russisch adres!

Maar.. wel leuke profielen, dus...

Een schilderij van Salvador Dali van een naakte vrouw, gezien op de rug (gekocht in Deventer bij 2e hands zaakje) gaat naar Rusland, samen met een getekende wasbeer uit de Deense winkel

Floddertje (denk ik) met een heleboel katten, die van haar eten willen eten, gaat naar Japan

Een portie rauwe haring naar Duitsland.

Nu ben ik er écht door, door de adressen in elk geval!
Later is nu
Wow Dreamer, dat zijn wel héél erg veel kaartjes: wat knap!

Ik heb zelf nog wat in dieren gehandeld. Gisteravond kreeg ik nog een Hurray uit Italië waar de jonge eendjes zwemmend in het water zijn aangekomen. En ik heb toen meteen weer een nieuw adres getrokken, dat werd Polen. Zij houdt van ezels dus heb ik mijn kringloop-ezeltjes maar naar haar toegestuurd.

Verder had ik geen kaartjes in de bus. Maar het kan natuurlijk ook niet iedere dag feest zijn.
Jeetje Dreamer wat verstuur je er veel haha! Het lijken me allemaal leuke kaartjes. De ontvangers zullen er blij mee zijn.

Ik heb net een kaartje gekregen! Uit München. Een view van het Olympia park in München. Helaas was het kaartje wel verfrommeld en er zitten een aantal scheuren in. Het geeft de kaart wel meer karakter!

Ik hoop snel meer kaartjes te ontvangen, ik vind het ontzettend leuk!
Wat gaat dat snel bij jou, Daisy, wat leuk!
Later is nu
En weer een kaartje in de bus! Dus ik loop er nu 3 voor.

1 vos uit Canada, 1 metrokaart uit Taiwan (wel mooi) en een vogel op een bloeiende tak uit China (doet mij denken aan het sprookje van de Chinese nachtegaal) Naar alledrie uitgebreide hurrays geschreven.

Nu duim ik nog voor een hurray. Maar morgen is m'n Portugese kaart 61 dagen onderweg, dus ik mag weer een kaart trekken dan. Ik heb nog geen kaart gekozen voor het adres uit de USA. Misschien vanavond.

Welkom aan de nieuwe mensen hier die ik nog niet ken! Veel plezier met kaarten schrijven en ontvangen!

Ik krijg langzaam weer erg veel zin in postcrossen, maar het is nog een beetje behelpen, want mijn we hebben nog een aantal weken geen internet op ons nieuwe adres en de scanner is ook nog niet meeverhuisd. Desalnietteplus heb ik maandag weer twee kaartjes geschreven naar Oostenrijk en Tsjechie. Gelukkig wilden ze allebei toeristische kaartjes hebben die ik al eens eerder verstuurd en gescand had.

Gisteren kreeg ik ook mijn eerste kaart in denieuwe brievenbus, yay! Een mooie pinguinfamilie uit Rusland. Maar, we hebben een nieuw raadsel Bij het registreren zag ik dat het kaartje eind februari al verstuurd was. En ik weet heel zeker dat ik pas ergens in maart mijn adres heb veranderd bij postcrossing, want op de datum van versturen hadden we de sleutel nog niet eens. Nu ik de kaart nog eens bekeek, zag ik dat het adres op een apart papiertje was geschreven en dat eerst mijn oude adres eronder op de kaart stond. De Russische heeft duidelijk de kaart pas later op de post gedaan, maar zou postcrossing dan ook de adreswijziging aan de recente verstuurders doorgeven? Lijkt me gek toch?
wow, dat lijkt me wel bijzonder, Snorhaar. Kan het zijn dat dit bij de posterijen is gedaan?

Fijn dat je verhuist bent Alles goed gegaan? En hoe kun je nou verhuizen naar een plek zonder internet én scanner? Hoe moet dat nou, postcrossingsgewijs?

Ik heb zin in kaartjes schrijven, maar ik zit aan m'n max

Tijd voor een hurray dus!
Later is nu
Een greep uit de kaartjes, die ik gisteren stuurde

Later is nu
Russia ___ 0 days

Japan ___0 days

Russia ___0 days

Germany ___0 days

Malaysia ____0 days

Portugal ____0 days

Ukraine ____0 days

Belgium ____0 days

Canada ____0 days

Czech Republic ____0 days

Slovenia ____0 days

South Africa ____7 days

Indonesia ____7 days

Algeria ____8 days

Russia ____8 days

Belarus ____8 days

Taiwan ____13 days

U.S.A. ____13 days

China ____28 days

Finland ____35 days

Germany ____35 days

Russia ____35 days

Malaysia ____(expired) 68 days

U.S.A. ____(expired) 120 days

Belarus ____(expired) 151 days

Germany ____(expired) 151 days

Hong Kong ____(expired) 285 days

Argentina ____(expired) 287 days

Mijn rijtje nu.
Later is nu
Leuke kaartjes Dreamer! En je dacht zeker, nu ik niets kan sturen heb ik tijd over en maak ik er maar een mooie collage van?

Nee de post kan het niet geweest zijn, die weten nog van niks. En het adres is duidelijk met dezelfde pen en hand geschreven als de rest van de kaart. Ik vind het ook wel bijzonder.

Tja en verhuizen... technisch gezien zitten we er nog midden in. We hebben besloten eerst onszelf en de katten te verhuizen en dan de minder belangrijke spullen. Maar je gaat wel weer het genot van een kledingkast waarderen. En wasknijpers. Lepeltjes. Scanner. Een lamp boven de tafel. Zo kan ik nog wel even doorgaan

En hoe kan ik nou 5 weken zonder internet? Waarom duurt zoiets zo lang?
De collage maakte ik voor op m'n blog

5 weken zonder internet?

Dat lukt me in de vakantie niet eens!
Later is nu
Ik zit te denken om zelf ansichtkaarten te laten drukken. Ik heb het idee dat veel mensen positiviteit, vrijheid en cultuur leuk vinden om te krijgen. Dan kan ik de schrijf-kant gebruiken om wat leuks te schrijven en op de foto-kant staan dan dingen van mijn leven!

Of mag dat niet?
Ligt er een beetje aan wat je maakt, Miss. Ik heb een paar foto's van mezelf gebruikt voor ansichtkaarten. Deze zijn goed ontvangen (maar behoorden dan ook bij de profielvraag zoals olifanten of voetbalstadion; Bovendien zijn het goede foto's, al zeg ik het zelf ) . Ik heb ook wel eens kaarten gezien bij zenders, die zichzelf op de fiets presenteren met 'wij fietsen x aantal km voor een goed doel'. Dat is dan ook bijna het enige kaartje dat die persoon stuurt. Daar zou ik niet enthousiast over zijn.

Soms zie je ook hondenfoto's, die duidelijk bij mensen thuis zijn genomen, troepjes liggen in het rond op de grond en de foto is slecht. Daar zou ik ook niet op zitten wachten. Maar ik heb ook wel eens leuke, grappige getekende kaartjes ontvangen, dat vond ik leuk
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven