Geld & Recht alle pijlers

Thuisblijfmoeder

07-04-2016 08:49 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
Haha
Goed voorbeeld naar je ongeboren kind!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Van wie wil je die compensatie dan ontvangen? Je partner?
Mmm, en wie ga je die financiële bijdrage krijgen? Bedoel je WW? Daar hangt sollicitatieplicht aan vast.

En verder
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Sure.
Waarom zou de samenleving dat willen financieren?

Ik denk en hoop dat je naast WW niks krijgt, tenzij je partner minder verdiend dan de bijstandsnorm.
Schoolopdracht
Je bent zelf een theepot
Kinderbijslag, kind gebonden budget en als je slim inkopen doet hou je wat huishoudgeld over voor jezelf.
Tegemoetkoming? Waarom dan?
Een financiele tegemoetkoming? Je levert de wereld toch geen gunst? Welke 'tegemoetkoming'? Vraag aan je partner huishoudgeld.
Als je partner in je levensonderhoud wil voorzien, kan dat best.
Oh dear, how sad, never mind.
Als je partner genoeg verdient krijg je geen bijdrage
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Waarom wil je een tegemoetkoming voor jou keuze?
'Ter tegemoetkoming'

Alsof de samenleving erop zit te wachten dat jij thuisblijfmoeder wordt.
En als je partner gewoon een normaal inkomen heeft heb je ook geen recht op kindgebonden budgetten e.d.

Je krijgt een schijntje Kinderbijslag eens per kwartaal waar je net een setje kleren van kunt kopen en daar houdt het dan wel bij op .
Moet je aan je man vragen. Vraag je huishoudgeld van zijn salaris.
quote:bubbelguppie schreef op 07 april 2016 @ 08:54:

Als je partner genoeg verdient krijg je geen bijdrageAnders ook niet. Een uitkering krijg je alleen als je bereid bent om te werken.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Orangetree schreef op 07 april 2016 @ 08:54:

Een financiele tegemoetkoming? Je levert de wereld toch geen gunst? Welke 'tegemoetkoming'? Vraag aan je partner huishoudgeld.Jaja er komt weer een wondertje aan. Een geschenk voor de samenleving en moeders wil vrijwillig thuisblijven. Hulde aan deze vrouw!
Nee, die tegemoetkoming bestaat niet. Er bestaan vangnetten waar je gebruik van kunt maken als het echt niet anders kan.

quote:BAMmetjebamie schreef op 07 april 2016 @ 08:53:

Kinderbijslag, kind gebonden budget en als je slim inkopen doet hou je wat huishoudgeld over voor jezelf.En daarnaast misschien nog wat toeslagen als man niet teveel verdiend.
quote:minnimouse schreef op 07 april 2016 @ 08:55:

'Ter tegemoetkoming'

Alsof de samenleving erop zit te wachten dat jij thuisblijfmoeder wordt.Ik heb er vier en ik ben daar verdorie nooit voor tegemoet gekomen! Maar misschien had ik moeten stoppen met werken zodat ze zagen wat ik 'dr allemaal voor op gaf'.
Als je partner werkt ,heb jij, als je geen inkomen hebt, eventueel recht op de heffingskorting minst verdienende partner. Maar daarvoor mag je op jaarbasis niet meer dan een paar duizend euro verdienen. Ligt er dus aan hoeveel je dit jaar al verdiend hebt, anders krijg je het pas per volgend jaar. En reken je niet rijk, het is iets van € 150 of zo. En mogelijk eventueel gezamenlijk toeslagen, maar dat hangt van jullie gezamenlijke inkomen dit jaar af.
Maaaar... Je kan ook plannen maken om je te laten omscholen/andere baan te zoeken
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven