Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
quote:Deadpool schreef op 06 april 2016 @ 22:25:

[...]

ter hoogte van je ja... hoe noemen we het effe netjes? Hier thuis brul ik steeds dat t net is of iemand me een trap tussen mijn benen heeft gegeven. Vooral bij het van houding veranderen en opstaan van de bank of gaan lopen heb ik er last van.Jaaaa, alsof je beurs bent! Alleen dan van binnen. Heel vreemd gevoel in je.... Tompoes?
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
quote:Deadpool schreef op 06 april 2016 @ 21:10:

@ Psycho wat stond er dan want zo is het beetje lastig alsog reageren.Dat is ook niet meer nodig.
quote:Crazycatlady082016 schreef op 06 april 2016 @ 22:28:

[...]

Jaaaa, alsof je beurs bent! Alleen dan van binnen. Heel vreemd gevoel in je.... Tompoes?
quote:PSYCH0 schreef op 06 april 2016 @ 22:39:

[...]

Dat is ook niet meer nodig.Ok. Sorry. Was onderweg in de auto daarstraks kon nog net snel op Plaats bericht als reactie op crazycatlady drukken en toen waren we al bij de supermarkt en toen ik terug was had je je bericht al weggehaald. Dat je niet denkt dat ik expres mensen negeer hier :S
Meme, ja dit is het in hetzelfde ziekenhuis, maar de echo afdeling is wel een andere afdeling en ken die mensen ook niet.

Wat leuk, een meid!

Psycho, wat fijn dat je zo relaxt bent. Vasthouden zo zou ik zeggen!

Ja, spullen kopen is echt enorm duur. Zo schrok ik bijv de vorige keer echt van lakentjes. Je moet (vind ik) alles dubbel hebben. 2 lakentjes en 2 dekentjes voor de wieg, voor als het vies is. Kun je het ene setje in de was doen en meteen opdrukken. Hetzelfde voor de kinderwagen en dan hetzelfde voor de ledikant. Was geloof ik meer dan 200 euro kwijt aan beddengoed. Dat ga ik dit keer echt anders doen.

Ik vind dat ze bij mamaloes echt leuke dingen hebben voor niet zo belachelijk veel geld

Waterige afscheiding: check!

Deadpool, wat een leuke foto!! Een echte turnster in de dop.

Fitzgerald, welkom!

Suze, fijn dat jullie het hartje weer gehoord hebben.

Ik blijf daar ook wel onzeker over hoor. Dochter trapte bij dit termijn al letterlijk pennen van mijn buik af en nu voel ik het echt een stuk minder.

Gister ook met de echo was hij allemaal koppeltjes aan het duiken en aan het trappen, ik voelde het allemaal niet.

Crazycat, Oww ik zou daar helemaal zenuwachtig van worden van zo'n apparaat. Als je het dan niet kan vinden....maar fijn dat het jou gerustgesteld zo af en toe.

Hopelijk voel je m snel veel bewegen en is de bevestiging van het hartje niet meer nodig.

Ik heb gister dus het vervolg van de 20 weken echo gehad en alles is helemaal goed.

De kleine lag er nu een stuk gunstiger voor, we hadden een hele lieve en zeer ervaren echoscopiste. Zo anders dan maandag. Die van maandag vertelde helemaal niets, ja medische termen die ik nog wel snap, maar manlief niet.

Die vrouw van gister zag meteen dat alles goed was, heeft nog even leuke opnames op een USB stick gemaakt en prachtige foto's van het gezichtje. Ze zat zelf steeds te oooooh en aaaaah zo mooi :-)

Mijn baarmoederhals had ze ook niet zoveel ervaring mee als de gyn zei ze en dus heb ik besloten om tot morgen af te wachten en gewoon door de gyn te laten kijken.

Ik ben echt erg benieuwd hoe het morgen is, aangezien ik gisteravond echt super veel last van harde buiken heb gehad, dus ik voel me weer zo ontzettend onzeker.
@Eenhoorn dat klinkt al een stuk positiever. Ondanks dat ik nu pas mee schrijf, heb ik wel je verhaal groot en deels meegekregen.

@Crazycat oh wat knap van die angelsound! Ik denk dat ik onafscheidelijk zou zijn en bij het niet vinden van het hartje in paniek zou raken. Lijkt mij geen succes in mijn geval haha!

@Suze27 toch iedere keer weer fijn he dat hartje horen? Wij hebben de 18e een controleafspraak. Maar dat is maar een paar dagen voor de 20 weken echo. Het zal ook allemaal wel in orde zijn hoor. Hij doet het tot nu toe iedere keer heel goed en heeft vanaf het begin op schema gelegen. Ik weet echt dat het niet zoveel zegt, maar ergens vond ik dat wel een geruststellende gedachte.

Die pijntjes waar jullie het over hebben.. ik ga mij zo dadelijk weer eens aan een fiets ritje wagen. Bij het laatste ritje heb ik huilend vriend opgebeld of hij mij kon komen halen want ik had zo pijn dat ik mij geen houding meer kon geven op de fiets. Ik heb lichamelijk gezien echt behoorlijke pijntjes. Ik ga toch ook maar eens naar de fysiotherapeut.

Ik had echt het idee dat ik vrij vroeg was met alles regelen qua spullen, maar gelukkig ben ik niet de enige! De baby komt bij ons op de kamer en na de 20 weken echo gaan wij behangen en een bedje via marktplaats af schaffen. Wij zijn van het tweedehands

Wij zijn vrij jong en hebben nu van mensen die wat verder van ons af staan al een aantal keer de vraag gehad; was het een ongelukje? De gedachte begrijp ik wel hoor, maar het daadwerkelijk uitspreken vind ik altijd zeer merkwaardig.. Meer begin twintigers deze vraag gehad? Ik reageer iedere keer maar heel nuchter door te zeggen; zo dat is een gedurfde vraag.
Wat een onbeschofte vraag Fitzgerald!

Inderdaad denken en uitspreken zijn nog 2 verschillende dingen.

Ik ben dan geen twintiger meer (helaas ), maar ik herken het in zekere zin wel dat er nu ook mensen tegen me zeggen dat ze niet snappen dat wij dit nog een keer durven/willen doen.

Ook dat snap ik, wij vinden het ook mega spannend. Ik zeg altijd dat onze wens gewoon groter is dan de angst. En wat is uiteindelijk nou 9 maanden op een mensenleven.
@Deadpool en Cracycat, ik heb niet echt pijn daar... gelukkig!!

Maar wel steekjes/krampjes in mijn buik en daar hou ik toch niet zo van hoor, haha. Maar de verloskundige zei al dat dat er helemaal bij hoort, zeker bij deze termijn.

@Fitzgerald zal ik jou ook in de tabel zetten? Graag even je info dikgedrukt zetten dan

Irritant dat je zoveel lichamelijke klachten hebt joh! Ook al een dikke buik of valt dat nog mee?

@Eenhoorn wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad. Toch weer even een geruststelling! Vandaag weer een afspraak bij de gyn he? Ik hoop dat je daarna weer even opgelucht kunt ademhalen!
Leuk dat ik in de tabel mag Suze27!

22 en 24 jaar. Eerste kind, een jongen! Uitgerekend 31 augustus. Verder geen bijzonderheden.

@Eenhoorn, wat erg he dat andere mensen het niet kunnen laten om jullie keuzes op zichzelf te reflecteren. Zoals ik al zei; dat mensen ergens een gedachte over hebben tot daaraan toe.. maar sommige onderwerpen kunnen behoorlijk gevoelig liggen om een eigen gedachte daarover uit te spreken.

Denken jullie trouwens al een beetje aan de bevalling? Heb je bijvoorbeeld specifieke wensen? Ik heb het idee dat ik er erg over na moet denken terwijl ik ergens zoiets heb het liefst laat ik het over mij heen komen en ik zie dan wel hoe of wat. Maar dan hoor ik andere weer over een heel geboorteplan wat zij hadden opgesteld..
Ik krijg een geplande keizersnede, dus hoef nergens over na te denken.

Maar ik doe zelf al 10 jaar bevallingen (op de verloskamers), dus mocht je iets willen weten, dan kun je het me wel vragen.
@geboorteplan, mijn vk zei dat het wel belangrijk was om van te voren na te denken wat je wel en niet wil. Maar dat het geen heilig document is. Soms verloopt de bevalling anders dan voorzien en is het voor moeder/kind niet goed om vast te houden aan het geboorteplan.

Ik wil bijvoorbeeld niet thuis bevallen en hoef niet bij voorbaat al een ruggenprik, maar wil daar wel om kunnen vragen tijdens de bevalling. Dat soort dingen bijvoorbeeld.

En wij zijn niet begin twintig hier, maar heb wel vragen/opmerkingen gekregen of het wel handig is om nu een kind te krijgen of hoe we dat nou toch gaan doen in onze situatie. Echt als het kind nou groot gevaar zou lopen oke, maar omdat wij niet voldoen aan het standaard plaatje moet je je blijkbaar verweren hiertegen. Dat men het denkt prima, maar zeggen is een tweede vind ik.
Wat fijn eenhoorn dat je nu zo'n goede ervaring hebt mogen meemaken. Werd ook weleens tijd dat je eindelijk iemand mocht treffen die haar werk serieus nam. Wat een goofey's daar! En wat een lief mens dat ze zo met je mee voelde.. Heel prettig is dat!

Oh wat naar Fitzgerald, moet zeggen dat het bij mij nog niet is voorgekomen aangezien ik ook pas 26 ben en eruit zie als 17 zonder make-up op.. Wel kijken mensen vragend naar mijn buik. Is ze nu zwanger? Of....?

Wel vragen gehad zoals moet de baby nog komen of is het al geboren? Hallo???? Kijk eventjes naar mijn bumpertje? Ziet er toch behoorlijk zwanger uit? Alsof een leeftijd gebonden is aan het zijn van goede ouders. Tot op een bepaalde leeftijdsgrens, vind ik dat mensen zich lekker met zichzelf moeten bemoeien. Dus niets van aantrekken hoor! Je bent er aan toe wanneer je er aan toe bent, heel simpel.

En met de Angelsound is het hartje altijd te horen vanaf 18 weken. Ik hoor hem eigenlijk vrijwel direct wanneer ik hem erop zet. In het begin hoorde ik niets, dat was idd een beetje eng....

Wensen voor de bevalling, niet echt.

De enige wens die ik heb is een laken over me heen omdat ik NIET tegen bloed kan. Zelfs niet als ik mezelf per ongeluk snijdt. Ik ga direct tegen de vlakte.

Ruggenprik wel. Mocht deze echt nodig zijn...

Ik beval in een geboortehotel. Dus krijg veel nazorg.

Oh ja, en dat manlief achter me gaat staan i.p.v. ervoor... Heb weleens verhalen gelezen van mannen die rustig een broodje pindakaas eten terwijl jij ligt te bevallen en naar je open vagina staren... Dat is een NO-GO for me...

Dus toch wel wat wensen hahaha.
Oeh Crazycat, dat lijkt me wel pittig, zeker met bevallen! Maar je zou zeggen dat het met een groot laken dan te doen moet zijn!

Dat mijn man met een broodje pindakaas zou gaan staren ben ik niet bang voor, ik denk dat hij daar zo ver mogelijk van weg blijft, haha. Hij heeft er nu al angst voor :P

Ik heb me nog niet erg in bevallen in verdiept, maar ik zou graag thuis willen bevallen. Bij mijn VK organiseren ze regelmatig informatieavonden omtrent (thuis)bevallen dus daar gaan we maar eens naartoe.

Wij wonen in de stad, dus mochten we toch naar het ziekenhuis willen/moeten is dat in de buurt. Dat scheelt wel. Het lijkt mij wel wat om in bad te bevallen, maar volgens mij zijn dat dingen die je toch nooit van tevoren weet. Misschien is een bad op dat moment helemaal niet prettig. Nog genoeg om over na te denken dus

Ik ga in ieder geval volgende week starten met zwangerschapsyoga voor de ademhalingsoefeningen, ben benieuwd!

Fitzgerald, ik heb daar geen opmerkingen over gehad. Ik ben dan ook iets ouder dan jij. Ook was mijn omgeving op de hoogte van onze kinderwens omdat wij na een jaar onderzoeken bij de gynaecoloog diverse onderzoeken hebben gehad ivm het uitblijven van een zwangerschap. Ik heb dit toen gedeeld met vrienden en onze ouders. Was erg fijn, maar daarom geen grote verrassing toen ik na anderhalf jaar zwanger bleek te zijn
Oh de bevalling. ..ik zie er inmiddels minder tegenop als in het begin. Toen wilde ik het allerliefste een keizersnede onder narcose. Nu hebben ze me zover dat ik het in het ziekenhuis ga proberen zelf te doen met ruggenprik maar als er ook maar een teken is dat het te lang duurt of ik echt in paniek raak dan graag alsnog keizersnede. En ik heb gezegd dat ik absoluut geen circus van mensen om me heen wil en al helemaal geen stagiaires die ook even komen kijken voelen of aan me komen zitten. Die mogen gezellig oefenen op iemand zonder PTSS. Dus ja ik vind het best wel spannend allemaal maar word er wel rustiger onder alsof ik instinctief steeds meer op mijn eigen kracht leer vertrouwen.
Een geboorteplan is prima om te hebben, dat betekent dat je in ieder geval al goed nagedacht hebt over wat je wel en niet belangrijk vind.

Helaas kwam het in het verleden vaak voor dat die geboorteplannen niet van tevoren besproken werden door de verloskundige of arts en mensen tijdens de bevalling dus echt de verwachting hadden dat alles precies volgens hun plan ging.

En als er iets niet te plannen valt, is het een bevalling.

Dan konden wij tijdens de bevalling nog uit gaan leggen waarom sommige dingen echt niet konden bijvoorbeeld en dan heb je bij voorbaat al een ontevreden gevoel.

Natuurlijk wordt er zoveel mogelijk rekening gehouden met wensen, maar in onverwachte situaties moet er wel eens van afgeweken worden.

Daarom is het goed om van tevoren te bespreken wat wel en niet realistisch is.

Zo is een van de grootste wensen dat mensen de baby meteen op hun borst willen en dat deze daar zeker ongestoord een uur ligt. Dat is natuurlijk ook ons uitgangspunt. Maar als wij zien dat de baby bijv hulp nodig heeft bij de geboorte, dan zal de baby toch even op de opvang tafel komen om te helpen.
Ik ben net terug van mijn controle. Gelukkig nu bij een collega verloskundige en dat was echt zo fijn.

Ze vond het ook echt heel rot hoe het gegaan is en zegt dat ik het mezelf niet zo moeilijk moet maken en gewoon moet zeggen door wie ik gezien wil worden.

Dat zijn nu eenmaal de voordelen van in je eigen ziekenhuis zijn.

De controle was ook helemaal goed, er is geen sprake van een los stukje van het bandje en mijn baarmoederhals was gewoon mooi lang.

Dus ik kan er weer een week tegenaan.
Nou ben je klaar mee! Gelukkig had je zelf ook het idee maar het zit wel weer even in je hoofd. Fijn dat alle ook goed is Eenhoorn!!

Vandaag via marktplaats een mooie set kleertjes maat 50/56 besteld. Genoeg om de eerste maanden mee uit te zingen. En zitten ook veel merken bij, was echt een mooi koopje. Kan ik zo blij mee zijn haha
Fijn, al die positieve berichten Eenhoorn!!!

@Meme: Leuk he??? Vooral als je het voor een klein bedrag kunt scoren!

Ik ben zelf van de 2dehand en vintage.

Het kamertje is ook 2dehands maar nog heel netjes! Die gaan we volgende week ophalen als de 20w echo positief is.

Heb daarom ook nog niet heel veel gekocht... Je gaat er niet vanuit dat het niet goed zit, maar alles op zijn tijd....

@Suze:

Ik wilde eerst ook graag thuis bevallen maar ben te bang dat het mis gaat en alsnog met alle toeters en bellen naar het ziekenhuis moet... Het schijnt wel heel intiem te zijn, thuis in je eigen omgeving...

Ik heb hem zelf echt gevoeld vandaag!

De afgelopen dagen voelde ik dit al een beetje maar twijfelde of het ook echt de baby was.. Maar heb dit de afgelopen dagen steeds vaker gevoeld. En sinds vandaag telkens na het eten hetzelfde gevoel..

Zodra ik ga liggen of rustig zit gaat hij tekeer.

Momenteel zit meneer weer lekker te trappelen?? Gevoel alsof er allemaal plopjes in je buik zitten... Heel zacht en licht.

Ahhhhh.... Zo in loveeee...
Deadpool wat mooi dat je meer vertrouwen krijgt in je eigen lichaam, als vrouw ben je ook zo super sterk he? Ik voel me zelf ook erg sterk, omdat mijn lichaam dit dus gewoon kan!

Eenhoorn, fijn om een expert in ons midden te hebben! Ik vind je verhaal trouwens erg logisch. De gezondheid van de baby (en moeder) zijn op dat moment het allerbelangrijkst. Klaar.

Meme ik kan daar ook super gelukkig van worden! Was ook zo blij met mijn kinderwagen deal! Haha!

Crazycat wij gaan een beetje gelijk op! Ik zat gistermiddag op de bank en toen voelde ik echt die kleine trappelen!! Kan niet missen! Ik kreeg er tranen van in m'n ogen ... Haha die hormonen! S avonds na het eten heb ik haar nog eens gevoeld. Wel erg verslavend.. Ik wil méér!

Ik had mijn man geappt en die kwam zo trots thuis! Ik hoop dat hij het ook snel kan voelen.

Sinds de zwangerschap zijn wij trouwens weer helemaal in love..Haha zo grappig wat het met je doet...
Iemand stuurde me net dit... ik weer helemaal in tranen want mijn man is dus ook een brede grote beer met baard. (niet zo groot en bol als in deze tekeningetjes, maar ik zag het ineens helemaal voor me)

https://www.upworthy.com/ ... y-10-paintings?c=apstream
quote:Deadpool schreef op 09 april 2016 @ 16:37:

Iemand stuurde me net dit... ik weer helemaal in tranen want mijn man is dus ook een brede grote beer met baard. (niet zo groot en bol als in deze tekeningetjes, maar ik zag het ineens helemaal voor me)

https://www.upworthy.com/ ... y-10-paintings?c=apstreamPrachtig... Die als Superman
Ja en die met de theekopjes vond ik ook super. Ik had hem net ook aan man laten zien en hij vond het ook super lief getekend terwijl het normaal echt zo'n man van weinig getoonde emotie is enzo. Lijkt me zo leuk voor hem ook na 3 zoons om een meisje te hebben erbij.
Wat leuk om jullie verschillende wensen te lezen!

@Eenhoornn; wordt dit je eerste keizersnede?

En wat fijn dat jij ons er wat meer over kan vertellen! Ik begreep van een vriendin dat een kennis voor haar echt een compleet draaiboek had gemaakt. Daar keek ik toch wel een beetje raar van op..

Wat fijn dat je controle goed ging. Dat mag ook wel eens!

@Crazycat; een groot laken is dan wel handig ja. Je wil het toch niet missen natuurlijk (alles verloopt zoals je hoopt). Wel een uitdaging hoor bevallen en niet tegen bloed kunnen. Je zal vast niet de enige zijn, dat moet goed komen!

@Suze27; een thuisbevalling is ook iets wat ik overweeg! Hoe staat je partner erin? Een grote stad maakt die keus wel wat makkelijker vind ik door vaak meerdere ziekenhuizen in de buurt.

Ik woon zelf ook in een grote stad. Mijn vriend wil/wilde graag in het ziekenhuis en mij lijkt dat ook best prima. Een thuisbevalling lijkt mij een hele mooie ervaring te kunnen worden en tegelijkertijd een ramp.. Vooral de eerste keer schijn je toch erg vaak in het ziekenhuis te belanden en ondanks dat je je daar ook gewoon op moet instellen, lijkt het mij wel heel vervelend om in alle hevigheid van de bevalling nog te verkassen.

Vriend ziet de optie thuisbevalling ook steeds meer zitten. Echter ben ik gewoon de doorslaggevende factor, maar ik weet het zelf dus ook nog niet. Toch houden wij de optie wel nog open. Ik overweeg ook om t.z.t. als ik er nog niet over uit ben, aan te geven dat wij het op dat moment zelf willen bekijken..

En bij voorkeur zo min mogelijk pijnstilling en in ieder geval niet direct de ruggenprik. Ik ben echt absoluut niet tegen op dat soort dingen; sterker nog fanatisch dat het er is. Maar ik ben sowieso niet zo gauw te porren voor medicatie

@Deadpool; heel mooi
Ik wil niet thuis bevallen. Als eerst kan ons bed niet goed omhoog. We hebben een heel groot elektrisch verstelbare boxspring die loodzwaar is. En daarnaast hebben we hier vlakbij een ziekenhuis met geboortehotel. Lijkt mij ideaal. Niet het hele klinische van een verloskunde afdeling, maar mocht het nodig zijn dan ben je er zo. Als ik zie hoeveel vriendinnen in the Heat of the moment nog naar het zkh moeten, nee laat maar haha.

Verder wil ik niet teveel mensen aan mijn bed. Ik kan veel pijn hebben, maar dan moet het om mij heen rustig zijn. Dus manlief ( of m'n moeder als m'n man nog niet in het land is) en het benodigde personeel ( vk, kraamzorg, verpleegster etc) en dat is genoeg. De rest krijgt het wel te horen als het kind er is en alles achter de rug is

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen dochter ook meer voel en soms doet het echt wel een beetje pijn. Trapt ze net in m'n maag of blaas ofzo. Dat je op de bank zit en denkt, au! En ze reageert ook al een beetje. Als ik m'n buik vast pak en voorzichtig heen en weer een beetje beweeg schopt ze ook haha.

Morgen de echo en weer eens kijken!
Meme86; kan ik mij heel goed voorstellen hoor. Wij hebben een nieuwe boxspring en ik wil niet dat die vies wordt haha. Maar ik ga er vanuit dat daar prima voorzorgsmaatregelen voor te treffen zijn.

Ik keek laatst ook naar een geboortehotel maar zoals ik het las moet ik daar op indicatie bevallen? Nog even navragen dan volgende week.

Misschien een brutale vraag, maar ik heb wel even gemist wat de rede is dat je man misschien nog niet in het land is tijdens de bevalling?

Pijn heb ik nog niet althans niet door de bewegingen die ik denk te voelen. Wel enorme bandenpijn. En op sommige dagen heb ik het gevoel de hele dag naar het toilet te moeten. Ik heb dan het idee dat hij in een houding ligt die mijn blaas in verdrukking brengt oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven