Bewijs creditkaart?

07-04-2016 23:05 40 berichten
Ik vlieg over twee weken naar Thailand met mijn dochter. De binnenlandse vluchten zijn door mijn vader met zijn creditcard betaald. Ik zit nu de papieren van de e-ticket door te lezen en nu zie ik dat ik bij het inchecken moet bewijzen dat er geen fraude met de creditcard is gepleegd. Ik was niet van plan de creditcard van mijn vader mee te nemen maar hoe moet ik het dan aantonen?

Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Een kopie maken van het creditcardoverzicht?

Ik heb nog nooit gehoord (of niet gelezen ) dat je dit moest bewijzen, ook nooit vragen gehad.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe zou je dat moeten bewijzen dan?
Ik vlieg met twee binnenlandse maatschappijen en op beide tickets staat het vermeld.

Misschien dat ze er niet altijd om vragen maar ik wil daar ook niet staan zonder bewijs.

Ik kan inderdaad wel een overzicht aan mijn vader vragen.
quote:Vl43inder schreef op 07 april 2016 @ 23:12:

Hoe zou je dat moeten bewijzen dan?Creditcard mee. Zo staat het er in ieder geval.
Raar. Welk vliegmaatschappij is dat? Ik zou hen vragen hoe je dat moet bewijzen. Mosterd

Indien je dezelfde achternaam als je vader hebt, dan scheelt dat al iets.
Laat je vader in het Engels een kort briefje schrijven dat hij als houder van de kaart toestemming heeft gegeven voor de betalingen. En dan ondertekenen.
Bangkok airways en die andere weet ik even zo snel niet. Ik zit al op mijn slaapkamer..
Ik neem wel een kopie van overzicht mee.
Cc mee? Hoe doen al die zakelijke reizigers dat dan?
Als jij het nr en de verloopdatum weet kunnen ze dat toch zelf checken?
Ik heb sowieso alle gegevens van de creditcard op papier. Ze willen bewijs van aankoop zien. Misschien staat het standaard op de papieren voor het geval ze het niet vertrouwen?
quote:yajes schreef op 07 april 2016 @ 23:16:

Bangkok airways en die andere weet ik even zo snel niet. Ik zit al op mijn slaapkamer..

En die doet je vader 's nachts op slot?

Ik vind het een vreemd verzoek. Hebben ze geen nummer dat je kan bellen morgen? Of vraag het op Twitter, daar krijg je doorgaans snel antwoord.
Ik zou de afschriften meenemen. Bij de boeking had je het trouwens al kunnen zien.
Maar bewijs van aankoop betekent toch niet dat er niet gefraudeerd is? En wat maakt dat een luchtvaartmaatschappij eigenlijk uit? Zij zijn toch geen onderdeel van de uitvoerende macht zeg maar.

Ze willen volgens mij alleen maar zeker weten dat er betaald is. Weet je zeker dat die tekst over cc's gaat en niet over cheques?Nederlandse betalingen kunnen helemaal niet teruggedraaid worden, niet voor vluchten iig. Engelse cheques kunnen dat bijvoorbeeld wel, die kunnen nog "bouncen".
quote:MarindaH schreef op 07 april 2016 @ 23:41:

[...]

En die doet je vader 's nachts op slot?

Ik vind het een vreemd verzoek. Hebben ze geen nummer dat je kan bellen morgen? Of vraag het op Twitter, daar krijg je doorgaans snel antwoord.Ik woon al 25 jaar niet meer thuis ;-)Ik bedoelde dat ik de papieren al had opgeruimd en inmiddels boven in mijn slaapkamer ben.
Ff wat anders he, waarom niet gewoon een eigen cc?
quote:Frizz schreef op 07 april 2016 @ 23:49:

Ff wat anders he, waarom niet gewoon een eigen cc?Omdat je de reis cadeau krijgt? Ik ben zelf ook eens op de punten van mijn vader naar China en weer terug gevlogen.
quote:Vl43inder schreef op 07 april 2016 @ 23:51:

[...]

Omdat je de reis cadeau krijgt? Ik ben zelf ook eens op de punten van mijn vader naar China en weer terug gevlogen.Ja kan hoor, maar bij vliegtickets staat er vaker bij dat je de creditcard bij je moet hebben als je vliegt. Dus handiger is een eigen cc en de gever het geld over laten maken.
quote:Frizz schreef op 07 april 2016 @ 23:57:

[...]

Ja kan hoor, maar bij vliegtickets staat er vaker bij dat je de creditcard bij je moet hebben als je vliegt. Dus handiger is een eigen cc en de gever het geld over laten maken.Hoe doen zakelijke reizigers dat dan? Ik heb het verzoek zelf nog nooit gezien.
quote:Frizz schreef op 07 april 2016 @ 23:49:

Ff wat anders he, waarom niet gewoon een eigen cc?Ik heb tot nu toe nooit een creditcard nodig gehad... Ik heb deze tickets uiteindelijk zelf betaald.
quote:Vl43inder schreef op 08 april 2016 @ 00:01:

[...]

Hoe doen zakelijke reizigers dat dan? Ik heb het verzoek zelf nog nooit gezien.

Die hebben ook een eigen credit card, al dan niet via de zaak maar in elk geval op hun naam.

En ja dat is hier vrij normaal, je moet bij het inchecken kunnen de credit card kunnen overleggen waarmee betaald is. Ik moet bvb altijd met onze nanny's mee naar de incheck balie als ze voor vakantie naar huis vliegen omdat ik dan de tickets betaald heb.

TO, zorg dat je vader een kopie van zijn creditcard, paspoort en in het kort een ondertekend schrijven naar je opstuurt met de mededeling dat hij inderdaad de tickets voor jou betaald heeft. Dan zal dat ook volstaan. Veel plezier!
Ik heb het inderdaad ook vaker gelezen, dat je de cc bij je moet hebben waar je mee geboekt hebt. Zo gek is dat niet.

Overigens ga ik écht niet buiten Europa zonder cc. Heb al heel wat gereisd (voornamelijk Azie) en ook al vaak gemerkt dat je bankpas het niet overal doet. Dan is een cc toch wel verrekte handig: die accepteren ze altijd. En ik stopte hem ook altijd ergens anders in mijn tas, niet in mijn handtas of portemonnee. Als die dan gestolen werd of kwijt raakte, sta je niet aan de andere kant vd wereld met niks.

Mijn advies is dus: eigen cc mee.
Bedankt allen.

Overigens ben ik al een stuk of 10x naar Azië gereisd en altijd zonder creditcard..
quote:hkgirl schreef op 08 april 2016 @ 05:27:

[...]

Die hebben ook een eigen credit card, al dan niet via de zaak maar in elk geval op hun naam.

En ja dat is hier vrij normaal, je moet bij het inchecken kunnen de credit card kunnen overleggen waarmee betaald is. Ik moet bvb altijd met onze nanny's mee naar de incheck balie als ze voor vakantie naar huis vliegen omdat ik dan de tickets betaald heb.

TO, zorg dat je vader een kopie van zijn creditcard, paspoort en in het kort een ondertekend schrijven naar je opstuurt met de mededeling dat hij inderdaad de tickets voor jou betaald heeft. Dan zal dat ook volstaan. Veel plezier!

Voor vliegtickets hebben die vaak juist geen eigen cc ;) die worden zakelijk meestal door de reisafdeling van het bedrijf of een reisbureau geboekt.

Ik vlieg regelmatig zakelijk de wereld over en dan boekt en betaald een zakelijk reisbureau mijn vluchten. Ik krijg gewoon de tickets in de mail. Zij sturen maandelijks een factuur naar mijn baas voor alle vluchten van mijn collega's en mij.

Zakelijke creditcards is voor onkosten tijdens de reis, eten en drinken, hotel etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven