Wat te doen met buurvrouw

08-04-2016 10:06 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn buurvrouw is erg afhankelijk heeft geen kinderen , ze is vaak even op de koffie of komt voor een praatje.

Nu zijn er een paar jongens in het dorp die in het weekend door haar brievenbus plassen en hondenpoep, takken en viezigheid door haar bus drukken.

Aangezien zij het niet meer aankan , heb ik haar geholpen , eerst jongens aangesproken , nou ja je raadt het al uitgescholden en uitgemaakt voor weet ik wel wat. Toen de gemeente en politie gebeld , wijkagent gekomen , maar die gaf aan niet veel te kunnen doen , bellen wanneer ze het doen , maar ja die zijn al lang weg dan.

Mijn man is er nu helemaal klaar mee, vorige maand heeft hij 1 vastgegrepen en naar de ouders gebracht met uitleg van de activiteiten van un zoon, ouders zeggen dat het kattekwaad is , nou ik heb dit nog nooit gedaan vroeger.

sinds een paar dagen , gaat er weer (honden) poep door de bus bij de buurvrouw, mijn man verliest langzaam aan zijn geduld , is van de oude stempel , wie niet wol horen moet maar voelen.

eind dit jaar gaan wij verhuizen naar het buitenland, wat moet ik doen , wat kan ik nog doen, of is het spijtig voor de buuf en moet ik mee ophouden , voordat het echt aans ons gaat vreten of kan dat moreel niet?

Graag hoor ik jullie kijk hierop!
Im a free bitch- I was born this way
quote:Kinderspruit11 schreef op 08 april 2016 @ 11:37:

Maar wat betreft een camera ophangen is een goed idee, als ik film is het toch al bezig en vrij donker , ip camera met nachtfunctie is idd een goed idee , dom dat ik daar niet eerder aan dacht ... kan mezelf voor de kop slaan ga vanmiddag gelijk eentje halen , heeft mediamarkt die dingen?Lamp met bewegingsmelder ernaast?
Later is nu
quote:Kinderspruit11 schreef op 08 april 2016 @ 11:37:

Maar wat betreft een camera ophangen is een goed idee, als ik film is het toch al bezig en vrij donker , ip camera met nachtfunctie is idd een goed idee , dom dat ik daar niet eerder aan dacht ... kan mezelf voor de kop slaan ga vanmiddag gelijk eentje halen , heeft mediamarkt die dingen?Even over cameratoezicht: https://ictrecht.nl/factsheets/cameratoezicht/

Ik hoop dat het gaat helpen!
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:PimPom schreef op 08 april 2016 @ 11:46:

[...]

Even over cameratoezicht: https://ictrecht.nl/factsheets/cameratoezicht/

Ik hoop dat het gaat helpen!handig ! dank!
Im a free bitch- I was born this way
Jeukpoeder op de randen en klep van de brievenbus doen en dan filmen en op youtube knallen
quote:Dreamer schreef op 08 april 2016 @ 11:42:

[...]

goede Fee heeft wel een punt; benoem de leeftijd, maar begin niet met 'zielig oud vrouwtje' Noem het meer een gerespecteerde vrouw op leeftijd (92)Je bedoelt een vrouw op respectabele leeftijd?
quote:cip1 schreef op 08 april 2016 @ 11:51:

[...]

Je bedoelt een vrouw op respectabele leeftijd?

Mag allebei, wat ik zeg is niet fout.

Je mag het zelfs hebben over een oudere dame, maar noem haar niet gelijk zielig. Dat ze zo overstuur is, is wel zielig.
Later is nu
Wij hebben dat probleem ook wel gehad en toen hebben we de brievenbus dichtgemaakt van binnenuit en voorlopig een postbusnummer genomen. Na een aantal maanden nog eens geprobeerd en ja hoor, de jochies waren intussen wat volwassener gegroeid en dus geen probleem meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lokale krant bellen. Die zijn dol op dit soort verhalen. Dat geeft extra druk op de politie om nog eens bij de rauwdouwers langs te gaan.
quote:Dreamer schreef op 08 april 2016 @ 11:42:

[...]

goede Fee heeft wel een punt; benoem de leeftijd, maar begin niet met 'zielig oud vrouwtje' Noem het meer een gerespecteerde vrouw op leeftijd (92)Oké, dat is inderdaad beter.
Onvoorstelbaar dat de politie hier niks aan doet,

Hier in de grote stad heb je voor elke poep en/of scheet de wijkagent aan de deur.

Timmer haar brievenbus dicht, en laat de post voorlopig bij jou bezorgen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:RedBaron schreef op 08 april 2016 @ 11:49:

Jeukpoeder op de randen en klep van de brievenbus doen en dan filmen en op youtube knallen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Misschien een tip? Wij hebben laatst een camera gekocht, 50 euro. Die maakt snachts een foto van degene die bij ons in de tuin komt en stuurt die automatisch door naar onze smartphone..
Camera ophangen, stuk op facebook, lokale krant bellen, alle andere buren inlichten, brief naar de gemeenteraad. Gewoon allemaal doen!

Lief dat jullie haar zo helpen!
quote:Kinderspruit11 schreef op 08 april 2016 @ 10:23:

[...]

ze is te emotioneel voor een gesprek , ze is er wel meestal bij , maar dan doe ik het woord namens haar, echt de tranen staan me in de ogen ;(

Nou bij mij ook! Afschuwelijk als je zo oud bent en dan deze narigheid moet meemaken.

Jullie kunnen haar niet meenemen naar het buitenland?
Hoe drukker jij je maakt hoe leuker ze het vinden. Kinderen zijn nu eenmaal wreed en hun behoefte aan macht is groot. Later leren ze dat ze, om bij bepaalde door de maatschappij gerespecteerde groepen te horen, dit soort dingen niet meer kunnen doen omdat ze anders alleen komen te staan. Als ze al bij randgroeperingen terecht komen hebben die wel andere dingen te doen dan zich met poepgooien bezig te houden (stelen, overvallen e.d.). Soms zijn het overigens ontevreden buren die dit soort dingen heimelijk doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De enige oplossing is bij die ouders stront door de brievengooien met een briefje "het is maar kattekwaad" . Die ouders doen namelijk niets zolang ze er zelf geen last van hebben, als ze zelf die bagger moeten opruimen wordt het een ander verhaal.
quote:Geronimo2 schreef op 08 april 2016 @ 12:19:

De enige oplossing is bij die ouders stront door de brievengooien met een briefje "het is maar kattekwaad" . Die ouders doen namelijk niets zolang ze er zelf geen last van hebben, als ze zelf die bagger moeten opruimen wordt het een ander verhaal.Of aan de binnenkant van de deurknop van de auto.
quote:feeks schreef op 08 april 2016 @ 10:36:

ik zou inderdaad ook een nachtje opblijven en achter de deur wachten. Op het moment dat je een hand of pikkie ziet, bijtende vloeistof erop sprayen, zonder dat ze je zien staan. Dan leren ze het wel afDit zou ik ook doen, en dan het liefste iets met een knalkleur die ze er niet zomaar af krijgen! Laat ze maar een paar dagen voor gek lopen
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Is het een idee de kinderen op te nemen en toch nog eens aan te bellen bij de ouders van een van die jongens? En ik zou de inhoud (hondenpoep) daarbij overhandigen. En als ze niet openstaan voor een oplossing laten weten dat de inhoud steeds geretouneerd zal gaan worden.

Je hebt van die brievenbuszakken toch? Een familielid van mij had die omdat anders de hond de post opvrat. Zijn die er ook geplastificeerd? Wat ze dan door de deur gooien/stralen wordt in elk geval opgevangen zonder dat je de gang weer moet schoonmaken.
quote:lattemachiato schreef op 08 april 2016 @ 11:18:

[...]

Maar het is 2 alinea's Kan je nagaan
briefje ophangen, volgende keer dat je hier staat te plassen sta ik aan de andere kant van de deur met een schaar

(of even de brievenbus insmeren met een laag tijgerbalsem)
Mijn hemel mijn oma is 94 en woont ook nog op zichzelf, ik moet er niet aandenken en zou voorlopig denk daar intrekken.

Ontzettend lief dat jullie haar niet aan haar lot overlaten.
Die pubers hadden een goed pak slaag kunnen krijgen en de ouders een zak stront.

Het zijn 16-jarigen, geen kleine kinderen

Maar....eerder genoemde minder drastische maatregelen lijken mij wat verstandiger
Adviezen genoeg, dus niet heb ik niet voor je . Maar wat lief dat jullie zo voor elkaar op komen. echt top!
Elke keer wanneer dit gebeurt, politie bellen en aangifte doen. Dan zullen ze uiteindelijk wel ingrijpen is mijn ervaring vanuit de andere kant (werk)

Daarnaast zou ik, als het mij betrof, een camera plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven