angst keelkanker
zondag 10 april 2016 om 13:47
zondag 10 april 2016 om 13:52
Ik had van de zomer heel de tijd het gevoel dat er een haar in mijn keel zat, daar werd ik ook helemaal gek van. Dan ga je inderdaad steeds vaker slikken, voelen of die haar er nog zit, enzovoort. Nadat ik er naar had laten kijken en de huisarts had gezegd dat er echt niks zat en dat het er allemaal normaal en rustig uitzag, werd het heel snel minder en was het binnen no-time over. Juist als je denkt dat er iets zit voel je het steeds erger en ga je het steeds meer irriteren door te slikken, schrapen, hoesten, enzovoort.
Dus ik zou even laten kijken en als er niks zit, het dan ook loslaten. Waarschijnlijk is het gewoon geïrriteerd geraakt toen je verkouden was.
De kans dat het keelkanker is lijkt me zeer klein.
Dus ik zou even laten kijken en als er niks zit, het dan ook loslaten. Waarschijnlijk is het gewoon geïrriteerd geraakt toen je verkouden was.
De kans dat het keelkanker is lijkt me zeer klein.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 10 april 2016 om 14:00
quote:Nicotientje schreef op 10 april 2016 @ 13:52:
Yael, heb je even geloept en ik denk dat onze antwoorden hier geen bal gaan uitmaken. Volgens mij moet je es gaan kijken of je wat aan je hypochondrie kan gaan doen ipv steeds je op je klachten te fixeren. Huisarts dus en poh of verwijzing psycholoog.Dit. Hierna is er wel weer wat anders.
Yael, heb je even geloept en ik denk dat onze antwoorden hier geen bal gaan uitmaken. Volgens mij moet je es gaan kijken of je wat aan je hypochondrie kan gaan doen ipv steeds je op je klachten te fixeren. Huisarts dus en poh of verwijzing psycholoog.Dit. Hierna is er wel weer wat anders.
zondag 10 april 2016 om 14:03
Gezien je leeftijd lijkt me keelkanker erg onwaarschijnlijk. Je kan na een keelontsteking nog behoorlijk lang last houden van je keel. Het raakt behoorlijk geïrriteerd. Bovendien zweven er nu ontzettend veel pollen in de lucht die extra irritatie op kunnen weken in je keel.
Heb je je amandelen nog?
Ga anders even langs de huisarts.
Heb je je amandelen nog?
Ga anders even langs de huisarts.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 10 april 2016 om 14:28
quote:jerami schreef op 10 april 2016 @ 14:22:
Ik denk dat je door je angst je klachten in stand houdt doordat je nu vaker slikt en waarschijnlijk onbewust je keelspieren aanspant. Zoek maar eens op globusgevoel.
het lijkt mij voor TO niet wenselijk om zaken op te gaan zoeken, dat voedt haar hypochondrie.
TO ga naar je huisarts en laat je weer doorverwijzen voor therapie!
Ik denk dat je door je angst je klachten in stand houdt doordat je nu vaker slikt en waarschijnlijk onbewust je keelspieren aanspant. Zoek maar eens op globusgevoel.
het lijkt mij voor TO niet wenselijk om zaken op te gaan zoeken, dat voedt haar hypochondrie.
zondag 10 april 2016 om 14:43
quote:dienbladoptafel schreef op 10 april 2016 @ 14:28:
[...]
Yep, dit dus.
Of ga nog effe door met zaken noemen waar ze zich zorgen over kan maken.
[...]
Yep, dit dus.
Of ga nog effe door met zaken noemen waar ze zich zorgen over kan maken.
zondag 10 april 2016 om 14:55