Mode & Beauty alle pijlers

Te strakke pumps

10-04-2016 12:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik waanzinnig mooie pumps gekocht. Qua lengte zitten ze prima, maar in de breedte blijven ze te strak zitten. Ik heb ze diverse keren binnenshuis aan gehad in de hoop dat ze wat zouden uitlopen in de breedte. Helaas tot op heden zitten ze nog te strak. Dit jaar wil ik ze echt graag gaan dragen. Iemand nog tips hoe ik ze in de breedte kan laten uitdijen?
Water in een plastic zakje, zakje in de neus van de schoen, schoenen in de vriezer, water zet uit en wordt ijs, Tadaaa!
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Laten uitrekken bij de schoenmaker?
Bruja, het betreft leren pumps. Kan de vriezer geen kwaad voor leer?
Nee hoor, wel opletten dat je ruimte in het zakje laat om ruimte te geven voor het uitzetten. Of natte kranten/natte sokken erin proppen en dan in de vriezer.

Je kunt ook dikke sokken aantrekken, je in de pump wurmen en de föhn erop zetten. 20 à 30 seconden en zo veel mogelijk je voet bewegen. Schoen laten afkoelen voordat je je voet eruit haalt en indien nodig herhalen. Daarna wel even conditioner voor leer erop om het vochtgehalte te herstellen.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Ik heb dat ook gedaan, met water en de vriezer, is helemaal goed gegaan. Ook leer. Juist leer kan het wel hebben. Je kunt ook ethanol aan de binnenkant smeren en dan op rekken, maar dat droogt leer wel uit.
Vervelend want uitgelopen schoenen worden daar niet mooier van, maar aangezien je er verder niets aan hebt, doe idd de vriezertruc. Ik heb dat weleens met gympen gedaan en het werkte! Daarna nooit meer gedragen weliswaar omdat ik al betere had gekocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kunt ze ook bij een schoenmaker laten oprekken.
Het laten oprekken van leren schoenen moet je inderdaad door een schoenmaker laten doen. Die rekt namelijk het leer zelf op. De diepvriestruc rekt het leer uit de zool, op de naad uit. Hierdoor kan het leer dus los van de onderlaag raken. Dat zou weliswaar door opnieuw laten stikken opgelost kunnen worden maar dat kan de pasvorm daarna helemaal veranderen bij pumps.

(Bij een lederen herenschoen is dit veel minder het geval.)
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Op de leest laten rekken bij de schoenmaker.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Misschien ga ik toch maar voor uitrekken op de leest bij een schoenmaker. Mocht dat niets worden, kan ik altijd nog gaan voor de vriezertruc.
Pantysokjes in de spiritus dopen, aantrekken en schoenen aandoen.
Die tip van de sokken en de fohn was pas nog in Galileo geloof ik, proberen waard.
die ik wilde bestaat al...
Maar als je het zelf doet, krijg je dan niet zo'n afdruk van of die ijsblokjes of van je tenen? Het klinkt mij in de oren als dat de schoenmaker het egaler ruimer kan maken.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven