Lijf & Lijn alle pijlers

Samen die kilo's kwijt!

29-03-2016 12:33 320 berichten
Ja hoor, er mogen wat kilo's af. En ik zoek lotgenoten! Wil jij er 5, 10, 15 of 20 kilo af, dan ben je hier aan het goede adres. Laten we er niet teveel omheen draaien, stel je voor en laat ons weten waarom je de kilo's er af wil en hoe je dat voor elkaar gaat boksen.

Laten we elkaar motiveren naar een slanker lijf!

NaamStartgewichtHuidig gewichtVerloren gewichtStreefgewichtCafpow72 kg- kg- kg- kgFleetFox81.7 kg77.1 kg- 4.6 kg67 kgfysiogirl95 kg91.9 kg- 3.1 kg86 kgGruffalo77.5 kg77.5- 70 kghybelkanin78 kg76.5 kg- 1.5 kg68 kgIris1986p71.7 kg67.7 kg- 4 kg65 kgKatinke78.5 kg74.8 kg- 3.7 kg69 kgKonfetka8466.8 kgvolgtvolgt59 kgllamaduck72 kg71.2 kg- 0.8 kg65 kgLexxi8973 kg68.4 kg4.6 kg64 kgNoelle 85n.v.t.n.v.t.volgt- 10 kgOlivia199089.7 kg89.1 kg- 0.6 kg75 kgPocas73.5 kg- kg- kg68 kgprrt75 kg71.2 kg- 3.8 kg70 kgSchaap_Veronica69 kg66.8 kg- 2.2 kg64 kgSchoenenfreekje72 kgvolgt-67 kgShisensa77.5 kg76.0 kg- 1.5 kg72 kgSproetjesmonster94.3 kgvolgt-79 kgtwilight8487.8 kg85.3 kg- 2.5 kg80 kgTwincle75.8 kg75.3 kg- 0.5 kg69 kgWasmand8994 kgvolgtvolgt75 kgBumba1985Start cm: volgtHuidige cm: volgtVerloren cm: volgtStreef cm: volgt

Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal succes dit weekend. Ik heb nu pauze en zit aan de appel. Vanavond een gewone maaltijd dus wel wat calorieën helaas. Maar zondag en maandag neem ik lekker salade mee maar mijn werk. Maar wat een verleidingen weer zoveel mensen met een lekker broodje patatje al die geuren...

Nou ja ik eet mijn appel nog maar even op voor ik weer mag
67,1 vanochtend dus -0,6. Had wel wat meer gehoopt maar had ook te veel stomme dingen gegeten deze weekd dus moet ook eigenlijk niet verbaasd zijn.

Nou ja, eraf is eraf.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Ik heb weer een halve kilo eraf, hiephiep! Nu dus 77 kilo

Straks weer wandelen. Als ik elke week een halve kilo kwijt raak vind ik het prima! Ik ga morgen voorzichtig beginnen de oefeningen van bikini body van Kayla Itsines
77,5 dus niets aangekomen en niets er bij. met frisse moed verder, ik ga nu eerst een uurtje lopen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik ga nu hardlopen. Hier is er helaas ook nog niks af.
Ook ik ben gelijk gebleven. 76,2. Beetje gefrustreerd. Ik hou het dagelijks bij, in een excelbestandje. Dan zie je juist de schommelingen goed, en laat ik me daar minder door uit het veld slaan. Ik zat de hele week laag in de 75, dus dit zal wel weer bijtrekken.
Hier 68.8 vanmorgen. Ik zat de hele week in de 69 tot vanmorgen dus. Gister had ik het in de avond echt even moeilijk er was zo lekker voor mij gekookt.

Maar ik heb een kwart stukje vlees op 5 krieltjes en bijna alle sla...

Ik had zo alles op kunnen eten..

Maar ja dat kan nu even niet helaas.

Succes dames!
Ik zat al drie weken rond de 75 maar ben daar begin deze week doorheen gedonderd. 73,7 vanochtend
Ah da´s dan toch wel een fijn gevoel he prrt?

Ik vanmorgen 71,2. Volgens mij hetzelfde als vorige week.
76,0 dat is 0,7 kilo eraf en daar heb ik best veel voor gedaan dus ben er erg blij mee ik ging al tijden alleen maar omhoog in gewicht dus ben zo blij dat het ook nog kan zakken.

@ katinke, gisteren omdat het weekend was wellicht net wat anders gegeten als de rest van de week? Maar laag in de 75 klinkt ook al erg goed.

@prrrt fijn dat je van je plateautje af bent en dat het ook opeens snel gaat.

Hier vanochtend om 8.00 opgestaan om met mijn sinds kort erg fanatieke man mee naar de sportschool te gaan, we waren gewoon de allereersten. Een goed begin van de dag dus. Nu nog wat huishouden en dan plof ik dadelijk in de tuin neer met een boek. Geniet van de zondag.
Hier 75,3 vanmorgen. Wel iets minder dan vorige week, maar t gaat heel langzaam...

Vandaag niet zo best gegeten, maar wel super veel beweging gehad. Dat compenseert nog een beetje
Then the traveller in the dark Thanks you for your tiny sparks; He could not see which way to go, If you did not twinkle so.
Hé dames, even een snel berichtje dat ik jullie niet vergeten ben! Vanavond doe ik de tabel even updaten. Ik heb even de tabel aangepast dat fysiogirl en twincle er ook in staan. Die bleken er al in te staan (wat ik ook al dacht te herinneren) maar de code klopte niet. Dus bij deze.

Dan laat ik ook even weten hoe goed (ahum) mijn week is geweest.
Wij zijn benieuwd naar jouw week hoor Fleetfox

Nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hier helaas met een knieblessure dus zal de komende tijd wel weinig kunnen sporten (en dus helaas ook niet met sporten mijn eten kunnen compenseren). Ik ga dadelijk snel even de fysio bellen zodat ik weet wat er aan de hand is en wat ik wel en niet mag doen qua beweging. Balen is het wel, was net zo lekker bezig qua beweging en vond het ook echt leuk. En er is echt niets heerlijker dan na een spinningles war je toch wel minimaal 400 calorieen verbrandt, zonder schuldgevoel wat chocolade te kunnen eten....

Nou voorlopig dus even niet dus nu maar braaf my Fitnesspall invullen. Vandaag een verjaardag hier in huis dus dat stukje taart wordt zonder beweging al heel lastig in te passen
89,1 vandaag. Niet veel eraf, maar eraf is eraf en komt er niet meer bij op! Niet zo'n goede week gehad, ook nog ongesteld dus af en toe een stukje chocolade gehad. Zometeen reageer ik op jullie, nu even ontbijten.
Voor de tabel: gewicht afgelopen zondag: 92.9 kg. Weer iets eraf dus

Ik heb dit weekend mezelf veel toegestaan. (een weekend met een etentje en de verjaardag van mijn dochter). Ondanks dat toch weer wat afgevallen gelukkig.

Shisensa; wat vervelend van je blessure. Wat is er gebeurd?

Ik heb zelf een erg drukke weej achter de rug, waarbij ik nauwelijks tijd heb gehad om alles bij te lezen. Ik heb net alles even vluchtig gelezen en volgens mij gaat het best aardig bij iedereen?
Zo dames, tabel is bijgewerkt. Wederom, meld het even als je een fout ziet.

Shisensa, wat ontzettend balen zeg! Mag je wel wandelen? Ik moet het ook van het bewegen hebben, zo moeilijk om alleen op basis van eten af te vallen... Misschien kunnen we elkaar hierin een beetje motiveren.

Olivia, hoe gaat het nu met het lunchen op het werk?

Hier is de weegschaal niet heel lief voor me geweest, maar eerlijk is eerlijk, met de drukte afgelopen week niet echt aan bewust eten en opletten en bewegen toegekomen. Gevalletje eigen schuld, dikke bult, dus. Helaas er zelfs 0.2 kilo er bij. Vandaag echter weer vol goede moed begonnen. Man is altijd thuis op maandag dus zijn we met de meiden naar de kinderboerderij geweest en daarna naar de pannenkoekenbakker. Ik heb een kleine carpacciosalade genomen en een kop groene thee er bij gedronken. Mijn overwinning van vandaag.

Ik heb wel mega veel spierpijn, gisteren ben ik mijn broer gaan opzoeken in Amsterdam en hadden we ruim 13.000 stappen gemaakt. Daarna heeft hij me op de fiets teruggebracht naar het station, waar ik met opgetrokken benen en aangespannen buikspieren achterop heb gezeten. Niets gewend na 9 maanden sporten natuurlijk!

Man heeft een schema voor mij gemaakt waar ik zondag mee begin, samen met de yoga kom ik nu op twee keer per week sporten. Als het met mijn bekken daarna beter gaat ga ik naar drie keer per week, maar voor nu eerst een rustig opstarten. Nu wil ik wel vaker met de kinderwagen er op uit op de dagen dat de oudste naar de opvang gaat. Het weer wordt langzaam aan beter, dan vind ik het fijn om te wandelen.
Mag ik nog met jullie meedoen? Ik ben net weer begonnen met sporten (krachttraining en daarnaast hockey ik nog) en ik ben mijn eten aan het aanpakken.

Ik geloof dat ik wel een motivatiegroepje kan gebruiken
Hoi Koekske, tuurlijk gezellig.

@Fleetfox, die spierpijn is een goed begin, spierpijn betekent meer spieren en dus uiteindeljk meer verbranding. Goed dat je een schemaatje hebt gemaakt om het sporten ook gestructureerd aan te kunnen pakken en knap dat je je in het pannenkoekenrestaurant tot een carpaciosalade kunt beperken. Is in ieder geval een goed begin van de nieuwe week.

Voor de geïnteresseerden, ik denk dat het een overbelasting van mijn knie is door het sporten. Ga morgen even langs een goede sportfysiotherapeut om er even naar te laten kijken. Dan weet ik tenminste wat ik wel en niet moet doen voor een spoedig herstel en wellicht ook wat het is. Ik ben sowieso nogal blessuregevoelig ookal probeer ik altijd goed op te letten dat ik niet teveel van mijn lichaam vraag. Nadeel is dat het ook 's nachts gevoelig is als ik mijn been volledig strek. Ik probeer dus te slapen met een kussentje onder mijn knie maar wordt weer wakker als dat dan weer uit bed is gevallen of zo
Koekske, welkom! Geef je de gegevens even door die je in de tabel wil hebben? Dan zet ik je er asap in.

Goed dat je naar een speciale fysio gaat Shisensa. Die gaat je vast helpen. Je kunt ook een voedingskussen tussen je knieën leggen, is niet alleen handig voor tijdens en na de zwangerschap. Dochter van een collega schijnt er standaard mee te slapen.

Gisteravond heb ik gezonde carrot cake muffins gemaakt, dit keer minder kcal. 258 per stuk ongeveer. Heb er nu eentje gegeten voor het ontbijt met een glas melk. Ik wilde vandaag graag gaan wandelen, maar helaas is mijn man naar het werk gereden met het onderstel van de kinderwagen in zijn auto. Dus houd ik het maar op yoga en misschien dat ik nog even de tuin in ga om te werken. Is ook een goede vorm van beweging.

Ik hoef trouwens nu om de twee weken naar de fysio. Het gaat al stukken beter nu, mits ik niet te gek doe zoals afgelopen weekend. Nu nog komend weekend versterkende oefeningen gaan doen en ik ben weer op weg naar mijn oude lijf.
Welkom Koekse!

@FleetFox, dank voor bijhouden en bijwerken van de tabel! Klinkt goed die carrot cake... Receptje als je een keer tijd & zin hebt??

@ Shisensa; vervelend zeg, die blessure. Zo naar als je lijf niet meer wil doen wat jij in je hoofd hebt... Je had gelijk wat betreft je suggestie dat ik misschien anders gegeten had dan normaal; vet& zout - een heerlijke (enorme) homp lasagne met volgens mij wel vier soorten kaas Ben je vandaag bij de fysio geweest?? Weet je al meer?

Vandaag zei iemand op het werk: 'Jij bent afgevallen!!' Fijn! Nog meer omdat hij het niet als vraag formuleerde maar het zo overtuigd bracht. En ik werd 34 geschat ipv 40. Hoewel ik het niet erg vind om ouder te worden was dit toch wel leuk. Ik ga vrolijk m'n bed in zometeen

Het lukt me ook goed om gewoon normale maaltijden te eten de laatste dagen; geen enorme snaaibehoefte tussendoor. Of heel korte momenten, die makkelijk te stillen zijn met bijv. 2 augurken. Of een gekookt eitje. Of uit zichzelf wel weer voorbij gaan.

Hoe gaat het met jullie?
Woohoo Katinke, dat moet een lekker gevoel zijn! En jonger geschat worden en al kunnen zien dat je afgevallen bent is wel dubbele bingo!

Ik heb hier het recept vandaan, dus ga los zou ik zeggen. Ik zou er alleen helemaal geen zout in doen, ik vond het overheersend. Mijn eerste batch was dus een béétje mislukt.

http://uitpaulineskeuken.nl/2015/01/car ... ffins.html

Gisteren ging het qua eten gelukkig goed en in het huishouden ook. Heel veel gedaan gekregen gisteren, dus dat was fijn. Alleen stond mijn man in de file dus... niet naar yoga kunnen gaan. Daar baalde ik énorm van. Met de twee meiden maak ik nu dagen van 14 uur aan een stuk en een beetje tijd voor mijzelf was erg welkom. Nu had ik ook veel taken in huis gedaan die mijn man al weken heeft laten liggen (en waar ik hem aan bleef herinneren...), dus daar was ik ook gefrustreerd over. Hij kan iedere avond gaan sporten nadat ik na een dag thuis met de kinderen in de weer ben geweest en plak daar dan een uurtje bij aan zodat hij zijn ding kan doen. En ik het huishouden draaiende houden. Ik was niet in zo'n goede bui gisteravond.

Vandaag vol goede moed verder. Zit nu aan de speltcrackers met huttenkase en tomaat en een glas water. Van beweging zal het er niet van komen vandaag, ik doe het even rustig aan. Morgen weer een nieuwe dag daarvoor.
Hoi hier gaat het ook goed. Gister avond alleen zo'n trek /honger... eerst een appel en daarna 15 gram chips... had er echt even behoefte aan.

Zaterdag heb ik een verjaardag dus ik ga proberen weinig te eten. Misschien een paar ongezonde dingen. Ik heb niet zo'n zin om bij een grote groep bekenden te laten weten dat ik wat wil afvallen dus ik probeer het maar gewoon niet te laten merken.

Vandaan een dagje vrij maar druk met de kinderen hun hobby's vanmiddag.

Dan nog 2 dagen werken en lekker weekend.

Ben benieuwd naar de weegschaal zondag en hoop dat ik het zaterdag niet verpest
@ Katinke, wat fijn om zoveel jonger geschat te worden. Ik ben ook 40 maar word meestal wel (bijna) mijn eigen leeftijd geschat.

@ Fleetfox, oh daar zou ik ontzettend van balen vooral als het je man wel lukt om op alle dagen dat hij zelf gaat sporten op tijd thuis te zijn maar niet die ene avond dat jij naar yoga gaat. Kan natuurlijk een keer gebeuren maar volgende week moet ie maar geen late afspraak plannen en gewoon wat eerder vertrekken....ontspanning is zo belangrijk als je alleen thuis bent met kleine kinderen.

@Iris, een feestje op zaterdag verpest vast niet alles als je de hele week goed op hebt gelet. En anders ga je gewoon niet op zondagochtend op de weegschaal staan maar op maandagochtend of nog beter, weeg je zelf voor het feestje op zaterdagochtend

Ik ben bij de fysio geweest en heb een overbelaste kniepees. Mag gewoon alles doen maar zo snel als dat het pijn gaat doen, moet ik stoppen. Gelukkig gaat het vandaag al een stuk beter dus ik ga vanavond waarschijnlijk weer sporten. Is eigenlijk ook wel nodig met alles wat ik gegeten heb. Ik ben een beetje van mijn goede eetpatroon af de laatste dagen vanaf de verjaardag maandag. Gisteren teveel gegeten en vandaag ook al weer twee eierkoeken op die ik niet ingecalculeerd had. Gelukkig is de dag nog niet om dus vanaf nu weer wat strenger voor me zelf en niet vanaf morgen (ik schrijf het overtuigender als dat ik het voel). Blijkbaar heb ik het sporten ook nodig om in gezonde modus te blijven. Op de bank hangen zorgt ook automatisch dat ik ga eten.
Herkenbaar, als ik lang binnen zit heb ik ook zin in lekkere ongezonde dingen, ben ik buiten en heb ik gewandeld is dat helemaal weg en smaakt een boterham met kaas juist heerlijk!
Zo net terug van een korte verjaardag. Thee op een 5 nootjes.. netjes hé..

Zaterdag word het alleen bij mij thuis gevierd dus dan zit in de gehele dag met verleidingen en het is ook gek om dan zelf opeens iets anders te pakken. Nou ja ik zal ook zorgen dat ik lekker fruit neer zet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven