Niet lekker in vel na bevalling

12-04-2016 06:32 16 berichten
Dag dames,

Even behoefte aan een luisterend oor. Ik heb gelukkig weinig te klagen, maar ik merk dat dit aan mij blijft knagen. Een maand geleden ben ik bevallen van ons tweede meisje. Het gaat goed, met haar en met mij. Bij mijn oudste heb ik een lichte PND gehad en die lijkt er (vooralsnog) niet te zijn. Dus dat is echt genieten!

Het gebied waar het niet genieten is, is mijn lijf. Ik weet dat het zo kort geleden is dat ik bevallen ben en mijn lijf even de tijd nodig heeft weer te ontzwangeren. Maar ik kan er niet zo veel mee momenteel, en dat is waar ik van baal. Ik heb een mini equivalent van een voorbibs, wallen onder mijn ogen, lekkende borsten en zit momenteel in dat grijs gebied waar positiekleding te groot zijn maar mijn oude kleding te klein. Dan is er nog een baby die alles onder spuugt, op zo'n momenten voel ik mijn zelfverzekerdheid nog eens tien punten zakken. Ik heb gelukkig er al een afspraak bij de kapper op zitten, anders was dat ook een punt geweest.

Momenteel heb ik ook het geld niet om eens lekker te gaan winkelen, heb wel 1 spijkerbroek bijgekocht in de goede maat (maar daar is die voorbibs dus goed in aanwezig ). Verder draag ik de oude blouses van mijn overleden moeder, dus ik voel me ook wel echt een mama momenteel in plaats van ook een echtgenote en een vrouw.

Mijn man zegt dat ik het tijd moet geven, dat weet ik ook wel maar ik vermoed dat dit nog wel een halfjaar een ding gaat zijn. Ondanks dat ik nu het sporten weer op gepakt heb en op mijn eten let. Ik kan het zo moeilijk van hem aannemen omdat we het natuurlijk ook druk hebben momenteel en niet echt aan elkaar toekomen en ik me dus wederom, weer alleen een moeder voel.

Bedankt voor het lezen, maar wie tips en trics heeft, je mag ze altijd delen.
Je hebt net een kind geproduceerd, een grotere aanslag op je lichaam bestaat er niet. Wees een beetje lief voor jezelf. Het komt wel weer.
Ik snap jouw gevoel wel, had dat zelf ook na de bevalling, ik vond mijzelf er nog verschrikkelijk uitzien, was 35 kg bijgekomen tijdens de zwangerschap helaas. Heb flink mijn best gedaan en na 4 maanden was ik ruim 25 kg kwijt en kon ik mijn oude kleding van voor de zwangerschap weer aan, ondertussen 13 maanden na de bevalling, ben 30 kg kwijt, de laatste 5 kg zijn nog blijven hangen maar doe mijn best die ook kwijt te raken.

Ik snap jouw frustratie maar geef het de tijd, het komt echt wel goed, jij zit nu ook bomvol hormonen wat ook totaal niet meewerkt.
Foxje, de hormonen doen hun ding.

En daarnaast is alles, alles alles, alles veranderd in je leven. In een stroomversnelling nog wel. Is helemaal niet gek dat je dat moet leren handelen.

Daarnaast is de lat hoog leggen ook zo'n ding he.

Komt echt goed meid. Geef het tijd.
Alle reacties Link kopieren
hema heeft goedkope skinny's, prima voor een tussenmaat!

En verder luister naar je man, lief dat hij je geruststeld.

Zorg voor een avondje samen of dagdeel overdag zodat je even wat anders doet dan moederen.

Geef het tijd, ontzwangeren doe je niet in een paar weken/maanden!!!
Niet leuk dat je je zo voelt.

De weken voor een bevalling ben jr zo gegroeid dat je ervan moet waggelen. Dan een fysieke megataak, het kind uit je buik werken. Dan lekker in de war van hormonen en slaap gebrek. Meittie eis niet zoveel van jezelf. Het komt wel goed. Echt waar. Deze gedachtes helpen je echt niet. Probeer blij te zijn als de voeding goed ging. Of dat je even naar buiten kon. En schrijf hier flink van je af. Het valt allemaal niet mee.
Ik sluit me aan bij de rest.

Geef het wat tijd. Komt wel in orde!

Misschien in de tussentijd toch wat goedkopere passende kleding kopen. Dan voel je je meteen beter in je vel.
Goed voor jezelf zorgen en af en toe ff alleen weg. Alleen naar de supermarkt vond ik soms al heerlijk! En ze zeggen wel eens 9 maanden ontzwangeren... Toen voelde ik mij eindelijk een heel stuk fitter en was alles weer een beetje in vorm.
Aww, dames, dat vind ik wel lief van jullie. Ik had een beetje schrik dat ik hier de welbekende schop onder mijn net bevallen derrière zou krijgen. Ik heb de lat erg hoog gelegd bij mijn oudste om zo snel mogelijk mijn lijf weer terug te krijgen, dat het dus averechts werkte. Dit keer mijzelf voorgenomen dit mijzelf niet meer aan te doen, maar ik denk dat de hormonen hun werk doen en ik het dus mij toch weer zo aantrek. Ik wilde graag sporten voor mijn plezier, maar ik merk weer dat ik overal wat beweging in probeer te squeezen om die weegschaal omlaag te krijgen. Baal er nu wel van dat ik zo denk, dus moet toch proberen het weer positief te zien en er weer met hetzelfde gevoel in te gaan staan.

Gelukkig voel ik nu wel beter aan wanneer ik duidelijk me - time nodig heb Rups. Afgelopen weekend ben ik naar mijn broer in Amsterdam geweest en volg ik met mijn schoonzusje sinds vorige week yoga. Even een moment om even gezonde afstand te nemen van de meisjes en er daarna weer met frisse moed in te gaan. Denk ook dat het weer wennen is een baby te hebben. Met een dreumes kun je je weer leuk kleden zonder bang te zijn dat je vies en moe de deur uit gaat. Gelukkig weet ik dit keer dat het maar kort is en geniet ik er ook wel van, zo'n klein mensje.
Je bent net bevallen! Een grotere aanslag op je lijf bestaat er niet. Natuurlijk wil je je weer de oude voelen maar dat zal tijd nodig hebben!

Ik zou toch wat goedkopere goed zittende kledij gaan halen. Ga je je al meteen beter voelen.

Vergeet geen tijd voor jezelf te nemen! Af&toe iets alleen doen. Naast mama&vrouw ben je nog steeds jezelf!

Komt helemaal goed!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Meid het komt wel goed

Wat Troeteltje al zegt, jouw leven heeft de laatste tijd echt in een stroomversnelling gezeten, geef jezelf de tijd om te herstellen.

En wat betreft je lichaam: ik was in totaal ruim 30 kilo aangekomen, en zeker de eerste maanden vond ik het verschrikkelijk om mezelf te zien in de spiegel. Ik moest 3 maanden na de bevalling naar een begrafenis en wilde graag iets netjes kopen, en ik stond in het pashokje van de H&M (sowieso een heel slecht idee met al die spiegels om je heen) en ik walgde echt van hoe ik eruit zag. Ik heb 's avonds liggen janken. Na een half jaar ben ik begonnen met op m'n eten letten en sporten, en gingen de laatste kilo's eraf. En nu wil ik nog steeds wel een kilo of 10 kwijt, maar ik was al aangekomen voor de zwangerschap toen ik met de pil stopte. Maar zelfs nu met die 10 kilo er nog aan, ben ik echt niet meer ontevreden. Ja ik heb nog steeds een slappe buik, maar lekker boeiend! Ik zie meiden van 15-16 die een stuk minder strak in hun vel zitten, en die lopen ook vol zelfvertrouwen rond. En jij hebt zelfs 2 kinderen gehad!

Koop bij de H&M nog wat passende broeken, je hebt ze al voor een tientje, koop wat leuke shirts/blouses/tuniekjes. Een paar leuke jurkjes flatteert ook altijd. En het hoeft echt niet veel geld te kosten! Doe je haar leuk, smeer wat make up op je gezicht, ga vanavond als de kinderen slapen lekker met je man op de bank een filmpje kijken en knuffelen...en wees niet zo streng voor jezelf. Al die gevoelens die je nu hebt, zijn echt normaal en hebben de meeste vrouwen last van. Het komt goed, echt
Ach zo herkenbaar fleet! Maar give yourself a break! Ik heb het zelf ook hoor (jongste is 2 mnd) terwijl de kilo's er toch wel weer af zijn. Maar die flubber op mn buik, aargh!

Ik ben na 6 weken weer gaan sporten, mom in balance. Vind dat fijn, even tijd voor mezelf en ook weer wat conditie opbouwen zodat ik me weer wat fitter ga voelen.

En ik ben bij de h&m geslaagd voor een paar mouwloze flodderbloesjes (€10 per stuk) die de flubber verbergen en ook nog makkelijk zijn met de borstvoeding.

En verder: hou jezelf voor dat het een fase is die erbij hoort met een kleine baby. Het is je tweede dus je weet ook dat het goed komt met de voedingen elke paar uur en de ondergekotste kleding (van die wallen ben ik niet zo zeker met 2 kleintjes, die worden misschien voorlopig wel permanent).

Probeer met je man kleine momenten te vinden om even tijd samen te hebben, dat is fijn en belangrijk. Al is het even samen douchen, dat moet toch en is samen een stuk gezelliger.

En prik een dag/avond voor over een tijdje om samen iets leuks te gaan doen, kan je ook naar toe leven.

Dus de enige die een schop krijgt is die te hoge lat die je voor jezelf legt! He, het is pas een maand geleden, je begint met een klein beetje ritme te vinden met je gezin! Je hebt verlof dus natuurlijk staat daardoor het moeder-zijn nu voorop.
Herkenbaar bij mij is er 10 kilo aan blijven zitten, waarvan t meeste aan mijn buik. Viel ff tegen dat die buik niet gelijk weg was. Moest echt wennen aan mijn nieuwe lijf, maar meid ze is er net uit. 9 mnd op en 9 mnd af he.
Wees lief voor jezelf fleetfox!

Ik begrijp je heel erg goed, ik heb wel 4-5 maanden nodig gehad om me weer een beetje "mens" te voelen en niet alleen maar onzekere mama met ondergespuugde legging (ja, ik had de eerste maanden alleen maar leggings aan; nou daar ben je ook wel een keer klaar mee).

Weer gaan werken na het bevallingsverlof hielp wel mee. En nog steeds zijn niet alle kilo's weg (dochter is nu 1). Heb uiteindelijk (toen ik de hoop opgaf om ooit nog helemaal mijn oude figuur terug te krijgen) gewoon een nieuwe garderobe aangeschaft. Ik snap dat je hiervoor geen geld hebt momenteel, maar ik heb ook echt veel leuke dingen op marktplaats gevonden, misschien kan je daar eens kijken?

Goed dat je die tijd voor jezelf probeert in te bouwen. Het is gewoon een heftige tijd. Hou je taai
Weet niet of je het wil delen, maar welke maat heb je?

Ik ben langzaam aan flink aan het aankomen (prednison) en heb wat kleding die mij te klein is. Zou ik wel naar je willen opsturen?
Misschien die weegschaal de deur uit doen? En wat kleding kopen of lenen die past? Ik sta nooit op de weegschaal, vindt het onzin. Dat mijn lijf het doet vind ik belangrijker dan strak in mijn vel. Met 2 kleine kinderen krijg je meestal aardig wat beweging, dus daar zou ik geen hoge eisen aan mezelf stellen. Inzetten op tijd voor jezelf, genieten waar mogelijk en accepteren dat het echt maanden duurt voor je je weer normaal voelt. En kennelijk ben je gevoelig voor die hormonen. De vorige keer een PND, dat hoeft niet weer te gebeuren, maar hou jezelf in de gaten. Die hormonen hebben echt flinke invloed hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven