Angst om niet te slapen

12-04-2016 09:18 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik zit met een probleem ik slaap vanaf zondag niet en ik ben nu zo bang dat ik niet meer kan slapen en er gek van wordt wie kan mij gerust stellen dat ik echt wel weer slaap ben zo bang
Rook een joint
Even geloept, bel je psycholoog.
Dat slapen is wel een dingetje voor je he gezien je topics. Ga wat lekkers bij de apotheek halen.
quote:GateKeeper schreef op 12 april 2016 @ 09:33:

Dat slapen is wel een dingetje voor je he gezien je topics. Ga wat lekkers bij de apotheek halen.Dat krijg je toch ook niet zomaar?
Zoek hulp.
Ik herken de angst.

Ik slik al jaren slaapmedicatie. En itt wat men beweerd, heeft het me echt geholpen.

Praat eens met je huisarts.

Van niet slapen word je knettergek.

Goed slapen is een groot goed. Niet kunnen slapen de hel. Men onderschat dit nogal eens.

Succes en liefs

X
Ik heb een baby en slaap dus al maanden slecht. Daarvoor sliep ik de laatste twee maanden van mijn zwangerschap alleen maar kleine beetjes. ik ben nog steeds niet gek.

En ik heb slaapproblemen gehad in mijn studententijd, ik sliep soms vijf nachten niet en een keer zelfs 2 weken lang bijna niet, een uurtje per nacht. Toen was ik vooral verschrikkelijk moe, mijn concentratie was slecht en ik heb de auto maar even laten staan, maar gek werd ik niet.

Ga naar je psych.
quote:wyandotje schreef op 12 april 2016 @ 09:35:

[...]

Dat krijg je toch ook niet zomaar?Ligt eraan wat je gaat halen. Melatonine krijg je zonder recept mee.
quote:GateKeeper schreef op 12 april 2016 @ 09:37:

[...]

Ligt eraan wat je gaat halen. Melatonine krijg je zonder recept mee.Ow ja, maar ik denk dat hier wel meer nodig is.
Ondanks dat ik dit een enorm vreemd topic vind... Je zult hoogstwaarschijnlijk na 36 uur gewoon in slaap vallen. Mocht je hier tegen vechten, dan eist je lichaam vaak microslaapjes op. (Korte slaapjes met de ogen open) Mocht je echt niet in slaap vallen, dan heeft dit idd fatale gevolgen. Misschien even naar de HA? Al is het alleen maar om deze bizarre zorgen.
Gezien je eerdere topics slaap je al een jaar slecht? Of ging het weer over en kwam het weer terug. Dan moet je toch met een reden weer lekker in slaap zijn gevallen. Misschien niet zo piekeren, daar slaap je vaak niet lekker van (in). Ga lezen totdat je ogen er haast bij dichtvallen en probeer dan in te slapen. Het werkt alleen maar averechts als jij je er zoveel zorgen om loopt te maken..
Lees je oude topics nog eens door, het advies blijft hetzelfde.
ga je problemen eens echt aanpakken en maak een afspraak bij een psychiater / psycholoog
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Klopt ik heb dit vaker gehad en elke keer komt t weer terug en ben ik vreselijk bang. Ik vraag gewoon een beetje geruststelling dat t slapen vanzelf wel komt
quote:Yggdrasil- schreef op 12 april 2016 @ 09:36:

Van niet slapen word je knettergek.

quote:lionlily schreef op 12 april 2016 @ 09:36:

Ik heb een baby en slaap dus al maanden slecht. Daarvoor sliep ik de laatste twee maanden van mijn zwangerschap alleen maar kleine beetjes. ik ben nog steeds niet gek.

En ik heb slaapproblemen gehad in mijn studententijd, ik sliep soms vijf nachten niet en een keer zelfs 2 weken lang bijna niet, een uurtje per nacht. Toen was ik vooral verschrikkelijk moe, mijn concentratie was slecht en ik heb de auto maar even laten staan, maar gek werd ik niet.

Het ligt natuurlijk ook aan de persoon. Jij - Lionlily - kan dus goed tegen weinig/minder slaap, wees er heel blij mee. Ik werd er serieus knettergek van...
Ik zag dat dit je derde topic is over slapen. Kan je de oudere niet gewoon teruglezen?

Wil je echt voor de zoveelste keer hetzelfde horen?
quote:clautje1979 schreef op 12 april 2016 @ 10:11:

Klopt ik heb dit vaker gehad en elke keer komt t weer terug en ben ik vreselijk bang. Ik vraag gewoon een beetje geruststelling dat t slapen vanzelf wel komtHeb je een bad? Dan kun je daarin gaan liggen om te ontspannen om te kunnen gaan slapen. Kijk dan wel uit dat je niet in het bad in slaap valt!
quote:Woldertje schreef op 12 april 2016 @ 10:12:

[...]

[...]

Het ligt natuurlijk ook aan de persoon. Jij - Lionlily - kan dus goed tegen weinig/minder slaap, wees er heel blij mee. Ik werd er serieus knettergek van...Ja en? Gaat dit TO helpen? Ik denk dat eerst even tot rust komen beter is, om daarna professionele hulp te kunnen vragen. Paniekvoetbal over gek worden, lijkt me z'n doel voorbij schieten.
Ik ben juist zo bang om er gek van te worden . Ik wil gewoon horen dat je altijd wel weer in slaap valt
quote:clautje1979 schreef op 12 april 2016 @ 10:28:

Ik ben juist zo bang om er gek van te worden . Ik wil gewoon horen dat je altijd wel weer in slaap valt

Je valt altijd wel weer in slaap.

Gerustgesteld?
quote:clautje1979 schreef op 12 april 2016 @ 10:28:

Ik ben juist zo bang om er gek van te worden . Ik wil gewoon horen dat je altijd wel weer in slaap valtHoe vaak probeer je te gaan slapen?
Ik wil niet dat jullie boos worden wil gewoon erover praten
Maak er geen obsessie van, dat houdt je wakker. Ga niet liggen draaien, ga uit bed, zet tell sell aan of die helderzienden, binnen twee minuten vallen je ogen dicht. Gebruik desnoods één keer in de week een pilletje. Slaaptekort kun je weliswaar niet inhalen maar misschien kun je op die manier je slaappatroon herstellen.
verba volant, scripta manent.
Zie net dat je al meerdere gelijknamige topics hebt geopend, een angststoornis hebt en telkens weer de geruststelling zoekt over het inslapen. Als sommige dingen al zijn gezegd in een vorig topic, helpt het dan niet om deze nog een keer door te lezen? De reacties zullen niet heel veel anders worden, medunkt. Behalve dan het irritatielevel van sommige forummers wanneer je om de zoveel maanden een topic blijft openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven