Angst om niet te slapen
dinsdag 12 april 2016 om 09:36
dinsdag 12 april 2016 om 09:36
Ik heb een baby en slaap dus al maanden slecht. Daarvoor sliep ik de laatste twee maanden van mijn zwangerschap alleen maar kleine beetjes. ik ben nog steeds niet gek.
En ik heb slaapproblemen gehad in mijn studententijd, ik sliep soms vijf nachten niet en een keer zelfs 2 weken lang bijna niet, een uurtje per nacht. Toen was ik vooral verschrikkelijk moe, mijn concentratie was slecht en ik heb de auto maar even laten staan, maar gek werd ik niet.
Ga naar je psych.
En ik heb slaapproblemen gehad in mijn studententijd, ik sliep soms vijf nachten niet en een keer zelfs 2 weken lang bijna niet, een uurtje per nacht. Toen was ik vooral verschrikkelijk moe, mijn concentratie was slecht en ik heb de auto maar even laten staan, maar gek werd ik niet.
Ga naar je psych.
dinsdag 12 april 2016 om 09:40
Ondanks dat ik dit een enorm vreemd topic vind... Je zult hoogstwaarschijnlijk na 36 uur gewoon in slaap vallen. Mocht je hier tegen vechten, dan eist je lichaam vaak microslaapjes op. (Korte slaapjes met de ogen open) Mocht je echt niet in slaap vallen, dan heeft dit idd fatale gevolgen. Misschien even naar de HA? Al is het alleen maar om deze bizarre zorgen.
dinsdag 12 april 2016 om 09:43
Gezien je eerdere topics slaap je al een jaar slecht? Of ging het weer over en kwam het weer terug. Dan moet je toch met een reden weer lekker in slaap zijn gevallen. Misschien niet zo piekeren, daar slaap je vaak niet lekker van (in). Ga lezen totdat je ogen er haast bij dichtvallen en probeer dan in te slapen. Het werkt alleen maar averechts als jij je er zoveel zorgen om loopt te maken..
dinsdag 12 april 2016 om 10:12
quote:Yggdrasil- schreef op 12 april 2016 @ 09:36:
Van niet slapen word je knettergek.
quote:lionlily schreef op 12 april 2016 @ 09:36:
Ik heb een baby en slaap dus al maanden slecht. Daarvoor sliep ik de laatste twee maanden van mijn zwangerschap alleen maar kleine beetjes. ik ben nog steeds niet gek.
Het ligt natuurlijk ook aan de persoon. Jij - Lionlily - kan dus goed tegen weinig/minder slaap, wees er heel blij mee. Ik werd er serieus knettergek van...
Van niet slapen word je knettergek.
quote:lionlily schreef op 12 april 2016 @ 09:36:
Het ligt natuurlijk ook aan de persoon. Jij - Lionlily - kan dus goed tegen weinig/minder slaap, wees er heel blij mee. Ik werd er serieus knettergek van...
dinsdag 12 april 2016 om 10:15
quote:clautje1979 schreef op 12 april 2016 @ 10:11:
Klopt ik heb dit vaker gehad en elke keer komt t weer terug en ben ik vreselijk bang. Ik vraag gewoon een beetje geruststelling dat t slapen vanzelf wel komtHeb je een bad? Dan kun je daarin gaan liggen om te ontspannen om te kunnen gaan slapen. Kijk dan wel uit dat je niet in het bad in slaap valt!
Klopt ik heb dit vaker gehad en elke keer komt t weer terug en ben ik vreselijk bang. Ik vraag gewoon een beetje geruststelling dat t slapen vanzelf wel komtHeb je een bad? Dan kun je daarin gaan liggen om te ontspannen om te kunnen gaan slapen. Kijk dan wel uit dat je niet in het bad in slaap valt!
dinsdag 12 april 2016 om 10:17
quote:Woldertje schreef op 12 april 2016 @ 10:12:
[...]
[...]
Het ligt natuurlijk ook aan de persoon. Jij - Lionlily - kan dus goed tegen weinig/minder slaap, wees er heel blij mee. Ik werd er serieus knettergek van...Ja en? Gaat dit TO helpen? Ik denk dat eerst even tot rust komen beter is, om daarna professionele hulp te kunnen vragen. Paniekvoetbal over gek worden, lijkt me z'n doel voorbij schieten.
[...]
[...]
Het ligt natuurlijk ook aan de persoon. Jij - Lionlily - kan dus goed tegen weinig/minder slaap, wees er heel blij mee. Ik werd er serieus knettergek van...Ja en? Gaat dit TO helpen? Ik denk dat eerst even tot rust komen beter is, om daarna professionele hulp te kunnen vragen. Paniekvoetbal over gek worden, lijkt me z'n doel voorbij schieten.
dinsdag 12 april 2016 om 10:54
Maak er geen obsessie van, dat houdt je wakker. Ga niet liggen draaien, ga uit bed, zet tell sell aan of die helderzienden, binnen twee minuten vallen je ogen dicht. Gebruik desnoods één keer in de week een pilletje. Slaaptekort kun je weliswaar niet inhalen maar misschien kun je op die manier je slaappatroon herstellen.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 12 april 2016 om 10:56
Zie net dat je al meerdere gelijknamige topics hebt geopend, een angststoornis hebt en telkens weer de geruststelling zoekt over het inslapen. Als sommige dingen al zijn gezegd in een vorig topic, helpt het dan niet om deze nog een keer door te lezen? De reacties zullen niet heel veel anders worden, medunkt. Behalve dan het irritatielevel van sommige forummers wanneer je om de zoveel maanden een topic blijft openen.