menstruatie blijft uit..
vrijdag 7 november 2008 om 23:30
Hallo,
6 weken geleden ben ik na 3 jaar geen pil geslikt te hebben weer voor het eerst met de pil begonnen ( microgynon 30) moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er af en toe weleens één vergat, maar omdat we condooms gebruikte, niet heel erg. Alleen nu ben ik dus 3 weken geleden met strip gestopt, en nog steeds niet ongesteld, is dit normaal, of moet ik me zorgen gaan maken?
6 weken geleden ben ik na 3 jaar geen pil geslikt te hebben weer voor het eerst met de pil begonnen ( microgynon 30) moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er af en toe weleens één vergat, maar omdat we condooms gebruikte, niet heel erg. Alleen nu ben ik dus 3 weken geleden met strip gestopt, en nog steeds niet ongesteld, is dit normaal, of moet ik me zorgen gaan maken?
vrijdag 7 november 2008 om 23:34
Tja, kleine, kleine kans is aanwezig dat je zwanger bent (want je bent er wel eens eentje vergeten en een condoom is ook niet 100% garantie op geen zwangerschap) Aan de andere kant kan het ook zijn dat je lichaam nog moet wennen aan de pil. Zou maar eens naar de huisarts gaan die kan je met zekerheid vertellen hoe het zit. Ik doe geen echte uitspraak, ben geen huisarts en wil ook geen diagnose stellen! Want ik kan het heel goed mis hebben. En je nu verkeerde dingen vertellen. Dus bezoek je huisarts op zeer korte termijn
vrijdag 7 november 2008 om 23:46
dank voor je reactie Dushi, die gedachte van zwanger is ook al bij me opgekomen, maar wil daar liever niet aan denken, hoop eerder dat m'n lichaam weer aan pil moet wennen, en als er iets niet goed met condoom gegaan is, hadden we dat moeten merken toch, na de sex zat ie er nog steeds om, en voor zover ik weet ook niet lek ofzo, maar dat heb ik niet gecontroleerd.
Had eigenlijk al verwacht dat ik zo'n 2 á 2,5 week geleden ongesteld had moeten worden, hoop nu elke dag dat ik iets roods zie, als ik naar de wc ga, maar misschien blijft het daarom ook uit, als je je er zenuwachtig om maakt, heb begrepen dat door stress de menstruatie ook kan uitblijven.
Had eigenlijk al verwacht dat ik zo'n 2 á 2,5 week geleden ongesteld had moeten worden, hoop nu elke dag dat ik iets roods zie, als ik naar de wc ga, maar misschien blijft het daarom ook uit, als je je er zenuwachtig om maakt, heb begrepen dat door stress de menstruatie ook kan uitblijven.

zaterdag 8 november 2008 om 07:03
Je moet ook niet zo met de pil lopen te pielen. Slikken of niet slikken, maar niet half.
Verder: doe zo snel mogelijk een test. Als die negatief is, wacht je rustig je ongesteldheid af, waarna je netjes met de pil begint, of een andere vorm van anti-conceptie kiest.
Je ongesteldheid kan uitblijven omdat je loopt te stressen, omdat je de boel in de war hebt geschopt door onregelmatig de pil te slikken, of omdat er iets anders aan de hand is. Mocht je na een week of twee nog niet ongesteld zijn geworden, en je weet zeker dat je niet zwanger bent, ga dan even naar je huisarts.
Verder: doe zo snel mogelijk een test. Als die negatief is, wacht je rustig je ongesteldheid af, waarna je netjes met de pil begint, of een andere vorm van anti-conceptie kiest.
Je ongesteldheid kan uitblijven omdat je loopt te stressen, omdat je de boel in de war hebt geschopt door onregelmatig de pil te slikken, of omdat er iets anders aan de hand is. Mocht je na een week of twee nog niet ongesteld zijn geworden, en je weet zeker dat je niet zwanger bent, ga dan even naar je huisarts.
zaterdag 8 november 2008 om 08:20

zaterdag 8 november 2008 om 08:38
als je nu ineens weer gestopt bent met de pil, is je hormoonhuishouding natuurlijk lichtelijk van slag, zou goed kunnen dat je daardoor niet ongesteld bent geworden. Ik zou gewoon na de stopweek weer n strip genomen hebben, n zwangerschapstest erbij en afwachten of k na die strip wel ongesteld word. en dus even wachten met de huisarts als t geen zwangerschap is.
zaterdag 8 november 2008 om 10:01
thanx voor reacties, ja idd vandaag maar test halen, nog nooit gedaan hihi, maar dat ik zwanger zou kunnen zijn, lijkt me wel heel sterk hoor, die condooms zijn toch wel erg betrouwbaar volgens mij, en er is ook niks mis mee gegaan, overigens heb ik maar 2 keer sex met condoom gehad, tuurlijk weet ik dat het al snel raak kan zijn, maar dan zonder condoom, met condoom lijkt me dat stuk lastiger..
Hoe duur zijn die zwangerschapstesten eigenlijk?
Hoe duur zijn die zwangerschapstesten eigenlijk?
zaterdag 8 november 2008 om 10:39
thanx parnell, en weet je dat dan heel snel?
Overigens twijfel ik wel beetje, omdat ik voor 99% zeker weet dat ik helemaal niet zwanger ben, en gewoon nog ff moet wachten, heb idd ook wel lopen rommelen die 3 weken met die strip, dus best onregelmatig geslikt, denk dat het daardoor komt waarom menstruatie uitblijft, maar ondertussen denk je alweer vooruit natuurlijk..
Overigens twijfel ik wel beetje, omdat ik voor 99% zeker weet dat ik helemaal niet zwanger ben, en gewoon nog ff moet wachten, heb idd ook wel lopen rommelen die 3 weken met die strip, dus best onregelmatig geslikt, denk dat het daardoor komt waarom menstruatie uitblijft, maar ondertussen denk je alweer vooruit natuurlijk..
maandag 28 juni 2010 om 14:08
maandag 28 juni 2010 om 22:21
quote:Invisiblewar schreef op 28 juni 2010 @ 14:08:
hoi,
ik heb net voor het eerst seks gehad maar wel veilig, na de seks leek alles veilig maar ik word maar niet ongesteld!
3 weken te laat en nog steeds niet.
Kan het door de eerste keer zijn?
Door de stress ?
Ben ik zwanger?
wat moet ik doen?Het kan zijn dat je door de stress niet ongesteld wordt. Ben je bang dat je toch eventueel zwanger bent? Als dat zo is zou ik voor de zekerheid een test doen. Mocht de test negatief zijn, ben je in ieder geval die onzekerheid kwijt en heb je best kans dat je menstratie weer komt.
hoi,
ik heb net voor het eerst seks gehad maar wel veilig, na de seks leek alles veilig maar ik word maar niet ongesteld!
3 weken te laat en nog steeds niet.
Kan het door de eerste keer zijn?
Door de stress ?
Ben ik zwanger?
wat moet ik doen?Het kan zijn dat je door de stress niet ongesteld wordt. Ben je bang dat je toch eventueel zwanger bent? Als dat zo is zou ik voor de zekerheid een test doen. Mocht de test negatief zijn, ben je in ieder geval die onzekerheid kwijt en heb je best kans dat je menstratie weer komt.
maandag 28 juni 2010 om 22:28
quote:Very Cherry schreef op 28 juni 2010 @ 22:26:
Huh? Is er nou een topic uit 2008 opgediept, speciaal voor deze vraag? Terwijl er wekelijks zo'n 15 nieuwe "ben ik zwanger of niet" topics worden geopend??
Toch alleen maar goed!
Ontopic: Inderdaad een test kopen of naar de huisarts gaan als je het zeker wilt weten!
Wat voor anticonceptie heb je gebruikt?
Huh? Is er nou een topic uit 2008 opgediept, speciaal voor deze vraag? Terwijl er wekelijks zo'n 15 nieuwe "ben ik zwanger of niet" topics worden geopend??
Toch alleen maar goed!
Ontopic: Inderdaad een test kopen of naar de huisarts gaan als je het zeker wilt weten!
Wat voor anticonceptie heb je gebruikt?
maandag 28 juni 2010 om 22:33