Gezondheid alle pijlers

rolstoel in auto

13-04-2016 19:06 9 berichten
Hoi!

Ik werk af en toe als vrijwilliger in een verzorgingstehuis en ik zou graag eens een oma mee willen nemen op pad (wat verder dan een blokje om).

Past zo'n soort rolstoel:

http://www.vegro.nl/CmsDa ... 7/A05607_mi1_veg_pd_1.jpg

in een Fiat Pandaatje, denken jullie, als je de achterbank inklapt? Of heb je echt een stationwagen nodig?

https://upload.wikimedia. ... 4c/Fiat_panda_1_v_sst.jpg

Ik kan het natuurlijk gewoon proberen... Maar wie weet hebben jullie het antwoord wel!
Alle reacties Link kopieren
a past dat door de hoge achterkant he..... niks inklappen dus.

Anders haal je de beensteunen en wielen van de rolstoel af. Handvatten inschuiven.

Zou me eerder zorgen maken hoe je oma in / uit de panda krijgt
Er zijn rolstoelen die ingeklapt evenveel ruimte innemen als een rollator maar ik weet niet hoeveel ruimte een Panda heeft. Is achter de voorstoel een optie?
verba volant, scripta manent.
Even een vraag. Mag je dat wel, als vrijwilliger? Iemand meenemen in de auto is iets anders dan een uurtje in de omgeving wandelen.
verba volant, scripta manent.
Ik zit zelf in een rolstoel en die van de Vegro zijn vaak wel lompe dingen maar je kan er maar op 1 manier achterkomen en dat is gewoon een keer proberen? Maar ik denk dat het wel zou moeten lukken hoor, zeker als je de achterbank naar beneden kan klappen.
Met neergeklapte achterbank lukt dat prima. Ik heb zelf een Fiat Panda en heb ervaring met het vervoeren van een rolstoel. Succes!
anoniem_175736 wijzigde dit bericht op 13-04-2016 19:27
Reden: spelfout
% gewijzigd
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...
quote:spinnekop schreef op 13 april 2016 @ 19:13:

Juist in een fiat panda past dat door de hoge achterkant he..... niks inklappen dus.

Anders haal je de beensteunen en wielen van de rolstoel af. Handvatten inschuiven.

Zou me eerder zorgen maken hoe je oma in / uit de panda krijgt

Ah ok, als ik dit zo hoor, zal ik toch wel even een lesje vragen bij het verzorgingstehuis, hoe je dat doet. Niet zoveel ervaring met rolstoelen behalve er achter lopen.

Ik geloof wel dat het mag Marianne, althans ik heb het eens geoppert aan een vrijwilligercoordinator en ze zei alleen dat het verstandig was te wachten tot de vrijwilligerverzekering en VOG rond waren. Oma is ook echt nog wel bij de pinken.

Ik vraag me af, of ik me zou laten tegenhouden, als het tegen het beleid was. Erg he. Maar het is zo'n treurnis in zo'n verzorgingstehuis, echt, ik word daar een beetje recalcitrant van. (Niet dat ik haar naar het buitenland ontvoer ofzo hoor, een taartje aan de plas is al leuk
quote:billyjack schreef op 13 april 2016 @ 19:26:

Met neergeklapte achterbank lukt dat prima. Ik heb zelf een Fiat Panda en heb ervaring met het vervoeren van een rolstoel. Succes!thanks!
Wij gingen regelmatig met opa op vakantie met onze seat ibiza uit 99 ook daar paste de rolstoel makkelijk en ik paste er ook nog naast (man zat achter het stuur) wel heel lief dat je dit voor oma wilt doen.
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven